Hirdetés
Fórum
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Poénok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Claas traktorok új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
67 hozzászólás
Valakinek valami infója, referenciája, hogy mennyiért alakítanak át egy fixes pótot billenősre? 8m hosszú 2,5 széles
Válasz Bécó #65. hozzászólásáraparabell 1milkacsokiért vettem 6 éve,azóta kapott 4 gummát,kis karosszériázást,led lámpát,meg piros rendszámot
Válasz Claaastra #59. hozzászólásáraA hagyományos féder rugó vagy prarbellum?
Válasz *** HM *** #61. hozzászólásárana ja,de 1 óra mulva visszajött,1 csuklóstengely bánta
Válasz *** HM *** #61. hozzászólásáraRégen ezért nem tudtam faterral együtt dolgozni itthon a gazdaságban...
Válasz Bécó #45. hozzászólásáraHa nincs sár,a 892-es elvitte.Sárban,kellett elé a 160 LE az aszfaltig.
Válasz Claaastra #54. hozzászólásáraJól lebaxtad szeginy gyereket mi?
Az enyém egy Kumlin 24 T 1992 es évjáratú
Válasz Bécó #58. hozzászólásáranekünk Bss van átalakított,nagyon masszív,laprugós(mezőgazdaságba nem való légrugós,)
Válasz Zoli26 #57. hozzászólásáraÉrtelek, de kimondott mg. pótkocsi gyártó a Fligl, de használtba csak 8-10 tonna körülit hírdetnek újat meg nekem sok hogy 7-8 millió álljon pótkocsiba!
Mg körülményekre csak gyári pótot,akár 3 oldalra billenőset mert az tuti erős az alváz és a plató.Ilyen konténerszállítobol átalakitott,jók azok kamion után utra,de nem barázdákon csapatni vele
Esetleg Márkába tudtok ajánlani illetve nézem foglalkozi egy pár cég a felújításukkal, képen elég jók, igényesen felújított pótokat hírdetnek 3-4 millió körül!
Esetleg valaki vett már valamelyiktől?
Mi mindig az úton ürítünk!
Akkor a légrúgost mondjátok, hogy sokkal ember barátabb húzni!
Úgy gondolom hogy a 270lóerő nem lenne szabad hogy zavarba jöjjön egy 24 tonnás pótkocsitól!
Nyílván körülmény függő!
Én már a 250 mázsa nettónak örülnék!
Válasz JD 4630 #52. hozzászólásáraNállunk a fiam kicsit félreállt mert útban volt a mercinek,aztán a kombájnos jól megrakta (24T)volt vakarózás(fel is mondott a gyerek )még jó hogy vannak haverok
Az én trakim is 9 tonna pótkocsi meg egy 8.2 métereses Kumlin pótkocsi 6.5 t üres súly. Állítolag a 2 tengelyes kamion pótot ha túl rakod ott nagyon fitt gumiknak kell lenniük mert nagy a kerekekénti súly,3 tengelyesnél megoszlik.Légrugós "siklik"utánad laprugos rángat
Válasz Claaastra #51. hozzászólásáraJól meg kell gondolni, hol áll le vele az ember rakottan, nálunk azért ragadt be mert a szokott helyére állt füves placcon rakottan és kapott 15 mili esőt, a fene se gondolta, hogy a letaposott füves placc is ekkora szívás lehet.
Válasz Zoli26 #47. hozzászólásáraNem a lóerő számít ,hanem a súly,mi 9 tonnával húzzuk amúgy ,de volt hogy 40 tonna vette ki(8220+axi820+t180+t130) az idén kukoricában ,földre nem nagyon szabad lemenni ilyen esős évjáratokban ,csak az úton üríteni
Válasz Zoli26 #47. hozzászólásáraÍgy igaz dettó ezek a tapasztalatok, a légrugót sajnálom, hogy kihagytam azóta húztam olyat és jobb vele menni.
Válasz Bécó #48. hozzászólásáraHossz kérdése meg magasítás
8.2m esem van közepesen felmagasítva 24 körül van nyakig
de 30 is rámegy ha feljebb van magasítva
Válasz JD 4630 #46. hozzászólásáraÉretem!
Egy 270-es case ih magnummal húznám!
Kb. egy 24 tonnás kocsira mondjuk búzából mennyi megy rá?
Én egy 170 le húzom JD 6170R a 3 tengelyest föld közepén 2-3 tartály ürités (akár menetbe) aztán ki a földes útra ott tele. Nyáron búzánál napraforgónál orsúly nélkül kukoricánál orsúlyal (front hidraulikás orrsúly) Én szerintem a légrugost könnyebb húzni talajon mert sokkal nagyobb a "rugó útja"meg ha félig rakottan fordulsz akkor lendületből nagyívben.2 szezonon túl vagyok a szerelvényel 2x kellet rásegíteni de mtz megoldotta
Válasz Bécó #45. hozzászólására3 jobb
Attól függ, országúton 150 elég, de rittyós földön most 3 gép kellett a kiszedéséhez, össz több mint 500 ló és 28t húzta ki, a kocsin 24 tonna volt a kocsi súlya 6,7 t.
sziasztok!
24 tonnás pótkocsi elé hány lóerős traktor dukál?
Szántóföldön 2 vagy 3 tengelyes pótkocsi ilyen 20 tonna körül?
Kassbohrer pótkocsihoz hol tudok beszerezni laprugót?
Válasz #43. hozzászólásra
Köszönöm a válaszokat!
Ha jutok valamire, még írok, hogy mi lett.
Válasz #42. hozzászólásra
katt
ez egy kiközelítő kocsi, ha megnézed a kardánt nem nagytörésszögű spéci darab hanem csak sima.
ha minden igaz ez a pótkocsi úgy műxik hogy a kardán hajt szivattyút és az hidromotort.
(meg egy másik, csak daru szivattyút)
ez már hasonlít (koncepcióban) arra amit keresel, annyi hogy neked generátort kéne hajtson, és az meg agymotort.
kár hogy agymotort kell használnod, én személy szerint nem tenném.
azért, mert ha a kocsi egyik oldala nem tud kapaszkodni mert sárban van vagy jégen, akkor kedvező lenne ha a másik oldala tudna teljes erővel hajtani.
szóval agymotornál akkora motorokat kellene beépíteni hogy mindegyik letudja fedni a teljes generátor kapacitást, vagy be kell érni azzal hogy ilyen helyzetben lecsökken a vonóerő amit ki tudsz használni.
ha hagyományos differenciálműves híd volna hajtva elektromotorral akkor egyrészt darabszámra kevesebb motort kéne beépíteni, másrészt a fékezés is megoldott dolog volna, harmadrészt ha van a hídnak difizárja akkor az erőelosztás kérdése is megoldott.
no mindegy.
a videón szereplő masina nem forgózsámolyos, 24 tonnás pótkocsit feltételezném viszont hogy az lenne.
2 darab Z kardánnal eltudod vinni a hajtást, egyik a trkitól menne a vonóháromszögre, s onnan menne egy másik a pótkocsi gyomrába a generátorhoz.
ami még kihívás volna az a vezérlés.
pl. fékezéskor oldjon a hajtás.
Válasz #35. hozzászólásra
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Nem gondoltam, hogy ennyit fogtok ötletelni a dolog miatt:)
Én afelé hajlok, hogy - mivel jó lenne, ha viszonylag univerzális lenne - a pótkocsin legyen egy generátor, ez el tudja látni az agymotorokat árammal. Ez a generátor pedig tlt-ről lenne meghajtva 1000-es fordulaton.
Nagy hajlásszögű kardánról találtam cikket:
http://gepmax.hu/gepmax/2011/03/a-nagyhajlasszogu-kardantengelyek/
De olyanra is emlékszem, hogy tán a Walterscheidnek van olyan terméke, hogy magában a vonórúdban van egy tengely áthajtás a munkagép/pótkocsira.
A szigetelés még nyitott kérdés, meg a fékszerkezet is, bár valaki említette a Buell motorokat. Itt lehetne olyat csinálni, hogy az agymotor forgórészének külső palástján van elhelyezve a féktárcsa.
Mi a véleményetek? Túl sok hülyeséget hordok össze?:)
Válasz #39. hozzászólásra
Min van menetarányos tlt?
Mekkora a teljesítményt tud átvinni?
Én aszittem az mtz-né pl. a vetőtengőt lehet csak hajtani vele.?
Válasz #36. hozzászólásra
Belinkeheted még párszo, mint előtted páran hehe, elóvasni nem fogja senki úgyse hehe.
Válasz #38. hozzászólásra
+ ha hosszú időn t akarom hajtatni a pótot, akkor nem egyszerűbb eleve menetarányos TLT ről hajtani a pótot ? kevesebb össztömeg, nem kell spéci traktor, és a kevesebb átalakítás miatt kisebb a teljesítmény veszteség.
nem életszerűek ezek általános helyzetben.
Válasz #36. hozzászólásra
csak azt elfelejtették hogy a nehéz terepen amire kitalálták sok víz van, és ezt nem annyira szereti a villany
Válasz #36. hozzászólásra
volt már linkelve, olvastam régebben is.
továbbra sem életszerű koncepció.
a számok meg pár helyen véreznek erősen.
Válasz #34. hozzászólásra
életszerű e ilyesmit venni?
kizárt dolog.
ez igaz mindegyik megoldásra a lentiek közül.
egyedül erdészetben van létjogosultsága a hidro hajtányú pótkocsinak, de csak az irányváltás miatt.
mezőgazdaságban még a vellanyos talán elmegy, de csak rövididejű üzemre, az akksis változat. az ára miatt az életben nem lesz kifizetődő mondjuk.
a JD és fend féle meg mellékvágány, ha olyan jó a vellany hatásfok, akkor a bánatnak bele rendes váltó ? legyen full diesel-elektromos és akkor nincsen baj.
az már bevált megoldás, de nem terjedt el egyetlen dolog miatt.
a nagy találmányoknak nemcsak nagyszerűnek, hanem hozzáférhetőnek kell lenniük. ez lefordítva azt jelenti hogy elég olcsónak ahhoz hogy meg is lehessen venni őket.
elektromos autó szinte egyidős a belsőégésű motorral szerelttel, de nem terjedt el mert mindíg drága volt.
ez az akksis megoldás sem életszerű mert drága. a kérdés az hogyan lehet elérhetővé tenni.
node, az eredeti kérdés valami szakdolgozat vagy ilyesmi kapcsán jött fel, hogy mennyire volna piacképes vagy hogy volna e egyáltalán értelme megcsinálni tökéletesen mindegy.
Válasz #33. hozzászólásra
De mi lenne az ára pízbe (életképes é)annak, hogy egy egy helyen lesz pár lovacska plusz? Egy 82-es mtz-s paraszt hw8011-es pótját lecseréné egy hasonló 8-10 tonnás hajtott tandemesre mongyuk 6-7 miskáért meg az aksikra vezérlőre mitom én +1,5 milla?
Anyibó vesz egy nagyobb traktort.?
Vagy ráakaszt egy kisebb pótót aztán azzal futkozik.
Hány napot használná egy évbe?
Válasz #32. hozzászólásra
a fliegl es linket nem az akksi miatt hanem a vellanyhajátny miatt tettem be.
értem én hogy a fendben van egy nagy generátor eleve.
más az eléképzelés, ők folyton akarnak hajtatni és mindíg van is elég -duiesel- motorteljesítmény.
ami akksisat írtam azt akkor kapcsolod be amikor kéne még egy pár lovacska +ba egy kis időre. hogy ne kölljön nagygépet vinni egy-egy nehezebb szakasz miatt.
illetve kisebb masinával ne keljen pakolni visszafele mint az állat.
Válasz #31. hozzászólásra
Akkó mogyuk veszünk egy ilyen aksit (700 kg), hozzá négy 6 kilós motort( két motor hajt egy 5 tonnás targoncát, meg a trakto is húzza akkó pont jó) a tandem pótunk minden kerekéhez szabadonfutóva, meg a vezérlő egységet meg 20kilos generátort hátha tugyuk tőteni(lehet nem is kő mer kibír egy műszakot is)
Akkor még nekünk kő a fülkébe mégegy pedált nyomni, hogy menjen az mtz-nk a 20 tonnás póttal, mint a rakéta, nem rossz.
A kábelezésrő is írhatná, milyen vastag kéne azon a pár méteren(a targoncába köze vótak a dógok egymásho)?
A flígeles linke talán azé nem látszik az aksi me nem óvasod a hozzászólásaimat hehe.
Meg az ő írásaikat se.
Elóvastad mennyi kraftot tud adni a jd meg a fendt trakto a dugaljukon ,sztem ők nem percekig akarnak hajtanyi valamit, meg nem is akkumulátora.?
Válasz #30. hozzászólásra
ha olyan van hogy csak egy 20 méteres dagonya az akadály akkor ügyesen telinyomod ághulladékkal, ha nagyobb a baj akkor meg rönkökkel.
a koncepció lefedi a traki hátulját meg az elejét, aztán póttal együtt le is akasztod róla. orrsúly nem árt, ahelyett még lehet kicsi is lenne az aksi amit lejjebb írok, 24 tonnás pót elé nem kistraktort fog az ember. csak egy vacak mtz orrsúlyát megnézed hány kiló, az elégnagy batár akksival felér. a generátorok meg nem olyan vészesen nagyok.
szerény véleményem szerint elég akár egy watt is :D a kívánt nyomaték kérdése pusztán.
csak hogy énis cinikusan írhassak :D
de komolyabbra fordítva a szót egy 48 voltos 440AH targonca akksi hozzávetőleg veszteségekkel 20 lóerőt tud egy órán át kifejteni. vagy 40 lovat fél órán át.
vagy 80 lovat 15 percig.
arra pont elég hogy a szántóról le tudj jönni vagy útközben ha van valami emelkedő akkor ne kölljön visszagangolni.
szerencsére a targonca akksik kisebb akksikból vannak összerakva, a kapacitás növelhető/csökkenthető.
hogy tudjál arányosítani, egy d-243.1 es mtz motor 1600 as fordulaton 60 lovat tud kipréselni magából, ebből a hajtáslánc veszteségére meg a többi baromságra lejön simán egy 20 as.
szóval arra a fél órára úgy kell nézni mintha egy mtz +ba ottlenne és egy kényelmes fordulaton segítene húzni.
ami a töltést illeti, ha 1 óra alatt akarod feltölteni akkor egy cirka huszon kilówattos generátor kéne rá.
generátor
ez, csak a belsőégésű motor nélkül.
azt hozzá kell tenni hogyha a terepviszonyok miatt s nem motorerő hiánya miatt használná valaki akkor nemcsak az akksik tudják lökni az anyagot a motorokba hanem a generátor is. számolhatsz a duplájával teljesítményben így.
meg azt is hozzáteszem hogy nemtudom mennyire tűrik ezek az ipari akksik a gyorstöltést/gyorskisülést, nem láttam mi a max áramerősség ehhez.
persze nem biztos hogy le is meríted az akksit mindíg.
összességében meglehetősen drága móka az ilyesmi, de a fliegel is kísérletezik elektromos hajtással.
fliegl
cselesen az ő képeiken nem látszik hogy hun az akksi meg a generátor ami tölti.
annyiban csal azért a leírás hogy egy korrekt hidraulikus rendszer nemigen 23-55 % közt mozognak, ha így lenne a forwarderek rakottan igencsak nehezen mozdulnának meg.
rakottan egy 150-170 lóerő közti forwarder veri a 30 tonnát, arra ha igaz volna a max 55% erőátvitel igenkarcsú lenne. s a komplikált boogie felfüggesztésben lapuló fogaskerék rengeteg és a hajtáselosztó veszteségét nem is számolom bele. inkább 60 körüli az átlag, s ahova ki van hegyezve ott közelíti 70 % ot felülről.
elektromos hajtáslánc nemsokkal hatékonyabb, az elvi maximuma valahol 90% ot közelíti alulról. a valóságban inkább a 80 ami előfordul.
remélem kielégítettem a kíváncsiságod.
Válasz #29. hozzászólásra
Mer az erdíszetbe olyan aztán nincs, hogy csak egy rohadt nagy dagonyán kő átkeni vagy 20 méteren naponta 20 szó, aztán minden fain, értem én hehe.
"fölösleges veszteség volna a mechanikus-elektromos, aztán az elektromos -mechanikus átalakítás"
Mer a mezőgazdaságba nem az, ha csak pótkocsi vontatásra használod mer az ötleted lefedi a trakto hátuját(az elejét meg az aksi tömb) hehe.
Szerény véleményed szerint hány kilowattos villanymoto kellhet hogy megforgassa a kereket mondjuk egy 20 tonnás pót alatt 3-4 percig és ez mennyi aksit eszik meg, és milyen aksi legyen, hogy utána mondjuk egy óra alatt visszatöltődjön(amiko megint menni kő a silózó alá a mocsárba hehe)?
Nízted azt a pdf-et a jd traktorró ami az áromot termeli a pótnak? Azoknak a dógoknak amik az áramot adják hányad részét akarnád a traktor seggére akasztani, hogy ne legyen drágább mind az egész pótkocsi?
Válasz #28. hozzászólásra
erdészeti közelítőt megmondom miért nem csinálnak ilyet.
fölösleges veszteség volna a mechanikus-elektromos, aztán az elektromos -mechanikus átalakítás.
nekünk ha kell a hajtás akkor egésznap kell, ha meg nem akkor meg egyésznap nem kell.
mezőgazdasági megoldásban csak a megtett út egy részénél kell ilyesmi, és mezőgazdaságban szempont a tempó is amivel tud menni a szerelvény. ameddig jössz le a földről, vagy útközben van egy rövid de meredek emelkedő , akkor hasznos dolog hogy akksiról tudod nyomatni a pótot hogy lelassítani se kelljen.
illetve közúton gyorsításnál is hasznos segítség.
erre erdőben nincsen szükség.
másra meg van. házi építésű pótkocsikból amik jobbak azok általában közvetlen kardánhajtásúak, difizáras hidat hajtanak meg. egyik formályában szabadonfutós kardán a megoldás, ezek általában a közelítő szerelvények. mivel ők feltáróúton mennek és nem tolatgatnak rakottan ez elég is nekik. ha kapar a traki akkor a pót elkezdi tolni. ha gyorsabban tud menni a traki mintahogy a pótkocsi hajtása vinné a szerelvényt akkor a szabadonfutó végett olyan mintha nem is lenne hajtva.
amik meg a munkaterület és a közelító út közt vannak szoktak hidrohajtásosak lenni, mert ott az irányváltás könnyen megoldható dolog, azokkal teherrel terepen is kell tudni tolatni. a jobbakon külön fékezhető a pótkocsi bal és jobb kereke. tolatás közben könnyen be lehet törni a szerelvényt így.
azontúl azokis difizáras hidakat szoktak használni.
a gyári pótkocsik közt5 is vannak hajtott és mindkétirányba hajtott darabok, vannak boogie felfüggesztésűek is. de jellemzően nem difizárasak és nem osztottfékesek. két nagy hiányosság amiért komoly munkára igazából kifejezetten alkalmatlanok.
főleg amin még talpaló is van.
a vellanyos megoldás lényege pont az akksi rendszer volna, ameddig kicsia traki terhelése ráér feltölteni, s amikor rövid időre kell az erő akkor ez rásegít.
azonkívül erőre nem való olyan sérülékeny dolog mint az elektromosság ördöge és a sok akksi :D
bányamasinákban és mozdonyokon a tiszta diesel-elektromos hajtáslánc kifejezetten előnyös, mivel a fokozatmentes erőátvitel ott létszükséglet. sokkal kiszámíthatóbb a terhelés, kevésbé dinamikus mint bennt a rengetegben.
én úgyvélem hogy lesz teljesen diesel-elektromos hajtásláncú mezőgadasági traktor is, rengeteget csökkentene a bonyolultságon.
eleve megszabadulna egy rakplap fogaskerékrtől, a powershift és társai is megszűnnének mivel teljesen fokozatmentes volna a rendszer. maradna 2 differenciálmű és a lehajtások áttételezése.
még a kuplungtól is megszabadulnál. szintén szükségtelenné válna.
huidraulika szivattyúk, motorolaj szivattyú, vízpumpa, klímakompresszor, hűtőventillátor, ezek mind teli elektromosak lehetnének. egyedül a TLT volna mechanikus kapcsolatban a motorral, kivéve menetarányos üzemmódban.
Válasz #23. hozzászólásra
Szóva ismered a jd traktort, meg a fendt x conceptet is hehe, kiderűt a kírdésedbő.
Ménem csinálják pl. az erdészeti közelítő kocsi gyártók kilószám a kardányos generátros villanymotros kocsikat. (azé hogy univerzális legyen hehe, a kutya nem venne ilyent aranyáré)???
Gondom pl. komatsu sokszáz tonnyás villanyos dömpereket meg a hajtányukat is ismered, ötletmerítéshe hehe.
Válasz #17. hozzászólásra
mi kamion póttal voltunk úgy, hogy az okmányiroda nem irta bele fargalmiba a légrugót, bár a műszaki adatlapon rajta volt. nemrég megkaptuk a hwlyiadós határozatokat, és feltűnt hogy egy pótkocsinaklényegesen több az adója, pedig mind egyforma, csak a koruk más. ...
felhívtuk az adóosztályt, hogy ez mégis hogy, és azt mondták azért, mert az nem légrugós... mi állítottuk hogy az már 7 éve légrugós, és elkezdtük visszakeresni a műszaki adatlapokat, amin rajta volt a légrugó. bevittük az okmányba, ott átirták, és az adóosztály kijavította. Erre beadtunk egy kérelmet, hogy visszamenőleg is szeretnénk visszakapni a különbözetet, ezt most bíráják, de elvileg visszaadják, mert minden műszaki adatlapon szerepelt, hogy légrugós....
Válasz #21. hozzászólásra
a traktor seggére kéne szerkesztened egy apparátust ami a generátort magában foglalja a szükséges hajtóművel, az univerzalitás végett ez lehet egy választható 540/1000 fordulatot fogadni képes berendezés.
s ezen a cuccon keresztül csatlakozna nagypótkocsid a munkagéphez.
tehát ezt feltennéd a traktorra, s erre kellene akasztani a pótot.
javaslom hogy a generátor az akksitöltéshez kapcsolóüzmű tápegységet használjon hogy nagy fordulatszámhatáon belül tudjon akksit tölteni.
ahogy írták az akksicsomag a traktorr orrsúlykészlet helyére kéne hogy kapcsolódjon, opcionálisan 3 pontos fronthidraulikára.
sanszos hogy az agymotorkon kívül egy erős fékrendszer is elfér , ahogy írtad elég nagy kerekekről beszélünk.
mivel ez csak egy feltételezett pótkocsi regeneratív fékezési lehetőség is játszhat szerepet, biztos vagyok benne hogy értékelnék az erőfeszítést.
szigetelés kérdése még csak egy dolog, szükséged lesz oldható elektromos kapcsolatokra hogy a pótkocsit a munkagépen levő szabályzóáramkörrel és az aksikkal, valamit az akksikat a töltésszabályzó áramkörrel és generátorral összekösd. inkább ez a sarkallatos pontja a dolognak.
feltételezném hogy a targoncákban használatos 48 voltos akksicsomag megfelelne a céljaidnak.
sem tartom kizártnak hogy a motorok pwm áramkörét érdemesebb volna a pótkocsin elhelyezni s csak kontroll jelet vinni a traktorból, azért hogy ne nagyteljesítményű négyszöghullámú áram haladjon át oldható csatlakozáson. ha véletlen ívet húzna az cinkes lenne. 48 volt és rengeteg amper amiről beszélünk, evvel hegeszteni is lehet simán.
alternatíva lehet ha a pótkocsi viszi az akkuumlátor csomagot, bár akkor a targonca akksi kilőve, valami laposabb dolog kéne a vázba "integrálva". egyszerűsítené a dolgot pár szempontból. de más szempontból pediglen a pótkocsi hasznos teherbírását csökkentené. ha maradunk a traktor seggére telepített generátor megoldásnál akkor viszont a csatlakozási (elektromos) pontok száma csökken.
esetleg olyan csatlakozót találnék ki ami hasonlít az RCA dugókra. a pelsű része (a "kuki" vinné át a teljesítményt, mígnem a külső rész volna a biztonsági burok, rendesen összekötött rendszernél ennek is érintkeznie kell, de csak életvédelmi szempontból. csak akkor mehet ki feszültség a "kukira" ha ez a galvanikus kapcsolat él. ez egy igazán ötletes biztonsági funkció lenne, tegyük fel szegény ember valahogy elhagyja a pótkocsit (baleset éri netán, isten se tudja) akkor azonnal szűnjék meg az áramellátás hátrafelé, s akkor nem fog még +ba véletlen felgyulladni semmi.
semkizárt hogy ksiebb traktorok is hasznát tudnák venni ilyesminek, elégsokan ismerjük azt a jelenetet amikor rakott póttal emelkedőnek alig győzi dobálni visszafele az ember a sebességeket.
Válasz #23. hozzászólásra
Üdv!
Talán az lenne a leghelyesebb, ha itt a fórumon próbálnád továbbra is ütni ezt a vasat, vannak itt többen is akik többet értenek tőlem az ilyen átalakításokról, vagy akár az elektronikai részről, szabályozásról.
A TLT-vel szerintem nincs mit aggódni, azért írtam az 1000es fordulatot mert nagyobb gépeken gyakran csak ilyen fordulat van. Másrészt mivel áramot akarunk fejleszteni, biztos nem árt. Bírják ezek a kardánok a kiképzést még kanyarban is, nem kell aggódni. Nyilván ha hosszabb a tengely, nem lesznek a szögek sem olyan veszélyesek.
Ilyen ipari méretekben nem tudom létezik-e de ilyen célra pl robogóknál kefe nélküli egyenáramú motorokat(BLDC) használnak, talán ezen a nyomon kéne elindulnod.
http://tech-mobile.hu/termekek-motor-agymotor.php
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kefe_n%C3%A9lk%C3%BCli_egyen%C3%A1ram%C3%BA_motor
Igazából a fék, és a teherbírás szükségessége miatt az agymotor a lehető legbajosabb megoldás, ezek jellemzően könnyed szerkezetek, de ha ez van ezt kell szeretni. Ha a tengelyt fékezed ahhoz híd kell, nagyon bonyolult lenne, egy kerékre erősített tárcsafékes megoldás lehetne jó, mint pl a Buell motoroknál.
http://www.speed-of-color.de/Media/Shop/CategoryTextMedia/buell-1125-parts.jpg
Ha esetleg maradnál a traktorról való áramellátásnál, mert az agymotor maga a lényeg, megtaláltam a cikket amit már itt említettek korábban.
114. oldalon:
http://issuu.com/horizontmedia/docs/agr__r__gazat_2015_febru__r_o?e=2368315/11389301
De a Battery Boost résznél itt is említik:
https://www.deere.com/en_INT/our_company/news_and_media/press_releases/2014/dec/jd_hattrick_2015_sima.page
Videón pedig 1:05-től látható, bár túl sok minden nincs róla:
https://www.youtube.com/watch?v=-5dr2NZisuU
Gyakorlatilag az orrsúly egy nagy akku csomag amit szépen feltöltesz otthon, és akár a traktor is tudja tölteni menetközben, viszont szükség esetén, pl az említett agymotoros pótkocsinál van egy nagy erejű energiaforrásunk amivel amolyan hibridüzemként nagyfokú teljesítménynövekedést érünk el egy korlátozott ideig, de ez rendszerint elég is lehet, hogy pl rakottan kimenjünk a földről, és amíg lebillentünk, visszatölt, ilyesmi.
Bocs h nem ágyazom be a linkeket, de már fáradok, jó böngészést!
Válasz #21. hozzászólásra
Az előbb elfelejtettem megkérdezni, hogy manuális szabályozás alatt mit értesz?
Válasz #21. hozzászólásra
Szia!
Köszönöm a válaszodat!
Igen, ismerem azt a JD traktort, de sajnos az ilyen negyteljesítményű generátorral szerelt traktorból gondolom kevés van, így a Fliegl sem igazán univerzális, mert azon a pótkocsin nincs generátor, hanem a villanymotor a traktortól kap áramot.
Igazából én is a TLT-s megoldásra gondoltam.
Csak az volt a problémám, hogy így kanyarban nem fog-e a kardántengely be- és kihajtó oldala között nagy szögsebesség különbség adódni. De úgy tudom, hogy ha a kardántengelyen két kereszt van, vagy homokinetikus a kardán, akkor ellentétes fázisú sinus lengések jönnek létre, amik kioltják egymást, tehát a be- és kihajtás fordulatszáma meg fog egyezni.
De akkor a generátor meghajtáshoz gondolom kell egy ford.szám módosító hajtómű is.
Ez egy BSc. tehát főiskolai szintű szakdolgozat lenne, így részletes tervezésekbe nem szeretnék belemenni, hanem úgy szeretném, hogy ez egy rendszerterv legyen.
A szigetelést még nem tudom, hogyan lesz.
Azt tudom, hogy a fék ilyen nagy pótkocsiknál hatósági előírás, de még ez is nyitott kérdés.
Esetleg egy tengelyre szerelt fékszerkezet, vagy pedig arra is gondolok, hogy egy ilyen pótkocsinak elég nagy kerekei vannak, lehet hogy meglehetne úgy is oldani, hogy közvetlenül az agymotor mellett van a fék is, nem tudom...
Mindenesetre köszönöm a segítségedet!
Esetleg e-mailben kapcsolatban tudnánk maradni, mert nekem mezőgépész témákban nincs tapasztalatom, de neked úgy látom bőven van.
Válasz #17. hozzászólásra
Tegyél rá piros rendszámot.
Válasz #15. hozzászólásra
Ahogy korábban már írták, van erre speciális áramfejlesztővel felszerelt traktor, JD pl.
Nem tudom pontosan hány kilowatt valós teljesítményt ad le, de 35-40 tonna valós össztömegnél mennyire segít. Igazi haszna az elakadás közeli állapotoknál lehet, mert gyakori eset ezeknél a pótkocsiknál hogy a traktor által felkapart sarat egy idő után összetolja a pótkocsi kereke, a forgása megáll, kvázi egy nagy sárgombócot tol maga előtt. Ezt elvileg ezzel a rendszerrel meg lehet akadályozni, mert ha a kereket a forgásra biztatod, később alakulhat ki ez az ék. Erre a célra pl a konkrét fliegl pótkocsinál a villanymotor helyére feltennél egy hidromotort és egy hozzá illő traktorral, ami mondjuk egy 200+ lóerős jd, valószinüleg kellő hidraulikus teljesítmény állna rendelkezésre, erre a "vészüzemre".
De a témánál maradva, mivel kevés ilyen gép van ami meghajthatja elektromosan a rendszert, ilyen TLT-röl meghajtott áramfejlesztővel látom a dolognak az életképességét. Berakod a pótkocsi rúdja alá, pl hajtod 1000es fordulattal, a kabinba meg bekerül egy vezetékkel egy egyszerű potméteres, manuális szabályozás. Az agymotor egy külön mese, mert úgy megoldani hogy egy nagy teherbírásu tengelyre motort, féket felfüggesztést besűríteni, szép lesz. Itt a vízmentes szigetelést kell jól megoldani, de ezt te tudod h hogy kell :)
Válasz #17. hozzászólásra
Nem akarok hülyeséget írni de 3 éve a volt cégemnél is volt ilyen probléma csak ott teherautóval és nem kellett NKH-hoz vinni szemlére csak egy "kijelölt vizsgaállomás" is elég volt ahol elvégezték a szemlét majd az okmányirodába bejegyezték a forgalmiba a légrugót. Ha nem változott a jogszabály akkor most is járható ez az út is! Gondolom az meg van a közeledben is.
Írj mire jártál érdekel a dolog.
Válasz #15. hozzászólásra
A fliegelhe olyan traktor kő amin van megfelelő áramtermelő egység megfelelő csatlakozóva pl. jd 6210RE.
http://www.ethercat.org/2013/mobile_applications/files/03_ethercat_mobile_app_johndeere.pdf
Moderálási elveink miatt törölve: 2015-06-03 13:24:13