Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Támogatott tartalom
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
81 hozzászólás
Válasz #76. hozzászólásra
az ujabb x tárcsákon az első sorok kicsit elvannak tolva oldalra,hogy az első és hátsó műveletlen részek ne egymás mögé essenek
Válasz #79. hozzászólásra
szerintem nem hagy akkora nyomot meg visszatudsz magadmellé forogni
X tárcsát vissza lehet alakítani V-re?
Miért jobb az X megoldás?
Válasz #77. hozzászólásra
Úgy látszik egy rugóra jár az agyunk, mert én is ugyanerre a megoldásra gondoltam!
Válasz #76. hozzászólásra
Egy nagy "lúdtalpkapát" szoktak berakni középre az ilyen kisebb méretű x tárcsákon és az elvisi a műveletlen részt
Nemrégiben vásároltam egy 3,2-es vontatott x tárcsát,(magyar gyártmány valószínű IH a tulaj se tudta),ami igaz hogy nagyon szépen dolgozik és megfelelő mélységben,de középen a két tárcsasor között kb 8-10 cm-es műveletlen sávot elhagy.Próbáltuk a tárcsasorokat közelebb helyezni és variáltunk a szögekkel is de nem lett jobb. Ha valaki tudja, kérem írja meg hogy mégis mit állítsunk még be hogy az a csík is eltűnjön!
Előre is kösz!!
Válasz #66. hozzászólásra
http://www.farmit.hu/sites/default/files/hogyan_valasszunk_tarcsas_boronat.pdf
Válasz #72. hozzászólásra
Kipróbálom, hogy eltolom a két sort, hogy egy nyomba vágjon.
Igazából sekélyen ha megy tényleg eléggé észrevehető az a kis nyers amit hagy a közöknél...
Válasz #66. hozzászólásra
Nem IH van, hanem kisipari, de a beállítás elve kb ugyanaz mindegyiken.
Nekem az a baj ezzel a tárcsával, hogy az első sort szinte ki kell emelni a rugóval, mert nagyon belemenne. Így a trakira meg a hátsó sorra teszem át a terhet. A rugót annyira be kell tekerni, hogyha pl. keresztbe átmegyek egy kisebb barázdán, akkor az első sor bele sem megy, áthúzom felette.
Válasz #68. hozzászólásra
Volt egy másik ábrám is erről. Valahol a netről töltöttem le. De nem találom sehol. Ott el volt magyarázva rajzosan hogy mi a baj a "megközölöt" laposztással. Ezen az ábrán kicsit belejojózik az ember szeme hogy ki kivel van.
Válasz #69. hozzászólásra
Nem biztos hogy jobban aprít. Viszont húzd meg sekélyen és megérted hogy eleven hagy a két lap között ami púpjával háttal van egymásnak. Aprításba viszont nemsokat jelent mert amit az első sor keresztbe dob azt a hátsó összemetéli úgyis. Biztos beleköt majd valaki ebbe de carieren is azért lehet tologatni az első sort jobbra balra hogy a lapkopást után lehessen állítani és így mnidig egymás nyomába mehessenek a lapok. És nem a lapok élét kell nézni hanem az alsó érintőjüket ahol először érintkeznek a talajjal.
Válasz #68. hozzászólásra
Menetközben beáll ez frankón!
Éppen azért kell alaphelyzetben eltolni hogy talajon majd jól fusson.
Aztán ha jobbra tart mégis vagy balra ahoz mérten kell a hosszirányú párhuzamját beállítani talajjal, ha jobbra tart a gép mögött akkor az orrát mélyebbre tekerni ha balra tart akkor a farát mélyebbre engedni.
Nomeg a vonórudat is átlehet egy lyukkal csapolni, trakin meg elvileg lehet lengő hasihúzóthasználni igaz még senkinél sem láttam hogy lengett volna
Válasz #68. hozzászólásra
Szerintem is elvileg úgy jobban aprít, nekem is a távtartó közepébe vág a hátaó sor
Válasz #61. hozzászólásra
Én nem akarok kötekedni, de az ábrán a távtartó közepébe vág a hátsó sor. Nem egymás nyomába megy a 2 sor...
De akkor jobb úgy, ha egymás nyomába megy? Mert nekem úgy van, ahogy az ábrán.
Válasz #65. hozzászólásra
De ha xarul van beállítva akkor is belekapdoshat a földbe és csóválódik jobbra balra az egész. De olyankor tűnhet úgy hogy mélyebben jár csak nem egyenletes a mélység.
Válasz #62. hozzászólásra
IH Fokokat nem ír de az esetleges művelési hibákat és orvoslásukat részletezi pár oldalon. Van neked ilyen tárcsád? Ha érdekel 1x majd be scannelem az egészet és elímélezem. De az nem mostanában lesz az tuti.
Válasz #62. hozzászólásra
Azt írja hogy lehetőleg egyenlő szögben álljon az első és hátsó tárcsasor, eltérni csak akkorkell ha az adott munka megkívánja eseteg mert a te fődeden a kívánt mélységet csak ezáltal tudod elérni pl...
Én belőttem mindent gyári értékre és egy jó közepes szögbe raktam a tárcsákat így nagyon fasza! Könnyű húzni, mélyre is megy de nem is szánt még annyira épen jónak érzem így a 6,2-est
Előtte a 4,2-es naggyon xarul volt beállítva összevissza észnélkül félrészegen behugyozva majdnem olyan nehéz volt húzni mint emezt, igaz a 4,2-es mélyebbre is fut ez tény
Válasz #60. hozzászólásra
OK.
Válasz #60. hozzászólásra
OK.
Válasz #56. hozzászólásra
Ez melyik tárcsa könyvéből van?
Az első és hátsó tagok szögéről ír valamit?
Válasz #58. hozzászólásra
A képen látható hogy 10 collal vagyis egy közzel el van tolva a hátsó sor az elsőhöz képest, ebből következik ha jól van beállítva akkor az hátsó lapoknak az első lapok nyomában kell menni. És bármíly hihetetlen nem ördöngősség ezt beállítani. (Csak nem vaddisznó módjára kell földet művelni , hogy azt hiszi valaki tövig tudja nyomni a gázt meg bírja tekerni a kormányt és akkor ő már "traktoros" mert többszáz lóerő ura. Ez még édeskevés a jó munkához.) Ettől ért neked olyan okosan fülig a szád. De hagyjuk. Nincs értelme ezen vitázni tárcsázz ahogy jólesik.
Válasz #58. hozzászólásra
Szeni!
Ne haraguggy meg de ennek semmi köze ekéhez teljesen marhaság a példa amit írsz, ha pedig az ábrából nemlátod minek hogyankell lennie akkor sosem fogod tudni belőni
Egyébként a gépkönyv leírja, hogy ezek az alap beállítások és ha kell akkor el lehet térni tőlük.
Nem véletlen az eltolás sem illetve a vonórúd balratartatása sem.
Nem akkor jó amikor vonulás közben pont középen fut a gép után...
Válasz #57. hozzászólásra
Nem vitatkozom veled. Mert aki józan paraszti ésszel nem bírja végiggondolni egy tárcsa munkáját azt meggyőzni se lehet a beállítása mibenlétéről. Még ha megérti is titkon (reméljük mert ha nem akkor az már nagyon iq lightos lenne) gőgösségből akkor se fogja belátni hogy nem helyes úton jár. De tőlem úgy tárcsázol ahogy neked jólesik én nyugodtan alszom tőle. Csak az tenyérbemászó, hogy kineveted a másikat azért mert másképp tud vagy gondol valamit mint te. Ahelyett hogy belegondolnál kicsit a témába.
Válasz #56. hozzászólásra
Ebből nem igazán jöttem rá,h. hogy kell beállítani.Elmagyaráznád.
Válasz #55. hozzászólásra
Köszönöm az elismerést,habár soha életemben,de most hogy öregszem,méginkább, nem török ilyen babérokra.A derültségem oka pedig az,h. valaha, (gondolom most is)tanították a tanulókkal az eke betonon történő beállítását.Ettől már csak azt tartom nagyobb baklövésnek,mikor valaki egy íróasztal mögül azon filozofál, h. ha a tárcsa hátsó tagját mértanilag beállítja az első sor lapjai közé,akkor az valóban ott is fog menni.Csupán egyet nem vesz figyelembe,h. olyan tárcsát még nem látott,aminek a váza egyenesen megy a gép után.Habár ő még valószínűleg semilyen tárcsát nem látott.
Válasz #55. hozzászólásra
Itt egy oldal a könyvéből, hogy kell beállítani. Aztán cselekedjen és vigyorogjon mindenki a saját belátása szerint.
Válasz #54. hozzászólásra
Örülök hogy jól szórakozol, hatalmas tudományoddal mindenki fölött állsz!
Válasz #47. hozzászólásra
Válasz #52. hozzászólásra
Válasz #51. hozzászólásra
Még nem de azonnal pótolom.
Válasz #50. hozzászólásra
Láttad a névnapi ajándékod?
Válasz #49. hozzászólásra
Így jobban látszik.
Válasz #48. hozzászólásra
Jó j,! Vannak alternatívák. De a gyári elképzelés az az amit Szanbi és én körülírtam nagyjából. És prímán működik is ha valaki veszi a fáradságot és belövi 1x.
Válasz #47. hozzászólásra
Elől hátul csipkés.
Válasz #46. hozzászólásra
pont az előző nyomába vág. Azért van egy közzel eltolva hogy a fogások ne látszódjanak. De a hátsó lap pont az első nyomában fut ugyanabból a barazdából fordítja az egyik jobbra a másik balra. Ezért cakkos az első lap mert az az elevent vágja így jobban belemegy. A második sor már az első nyomában megy ezért nem cakkos hogy teljes mélységig levágja a barazdát amit az első lap megnyitott.
Válasz #45. hozzászólásra
A 10 col az mit jelent? Hogy fut az első meg a hátsó sor? Felébe esik vagy pont az előző nyomába vág a tárcsalap?
A gyári kühne V tárcsák könyve úgy írja, hogy lehetőség szerint az első és hátsó sor azonos szögben álljon!!!!!
A hátsó tárcsasor 10collal legyen eltolva menetirány szerint jobb oldalra az elsőhöz képest, a vonórúd pedig a keresztvázon úgy legyen eltolva, hogy menetirány szerinti bal szélétől mérve 15coll-al!!!!
Válasz #42. hozzászólásra
Ezzel meg szerintem az lesz a gond, hogy a hátsó sor nem megy eléggé bele a földbe a kis szög miatt.
Azt miért írtad, hogy balra el kell tolni a vázat, hogy ott legyen a több teher?
Válasz #42. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget!
Így már tuti egyenesen kell neki jönni.
Válasz #41. hozzászólásra
Fogalmam sincs.Majd meglátod,h. hogy megy a tárcsa.Hasraütés szerüen kb 15-25%-al legyen kisebb a hátsó.
Válasz #40. hozzászólásra
Hány fokkal kell kisebb legyen a hátsó sor szöge az elsőénél?
Válasz #37. hozzászólásra
Mivel a hátsó sor a nagyobb erőkarja miatt akkor is erősebb lesz,ha kisebb a szöge,ezért a vonórúd eltolásnak is jelentős szerepe van,h. vissza jöjjön a váz valamennyire az egyenesbe.
Válasz #38. hozzászólásra
alapjáraton(nem vicc)
Válasz #36. hozzászólásra
milyen fordulatná?
eco 1400 ná mi?
Válasz #35. hozzászólásra
Nagyon köszönöm szépen!
Én minden próbáltam toltam balra a vonórudat, csak a szöget nem piszkáltam a hátsón, de így végig gondolva azzal kellett volna kezdeni a rúd eltolással meg csak finomítani.
Válasz #34. hozzászólásra
Ez jobb, a 60-ast igyekeztem betartani
Válasz #29. hozzászólásra
Hát én ezt pontosan fordítva csináltam.Az első sornak kell a nagyobb szög,és a hátsónak kisebb,mert a hátsó sornak sokkal nagyobb az erőkarja, és ha annak adsz nagyobb szöget,úgy keresztbe vágja a vázat,h. úgy fog menni utánad,mint egy kankutya,amit egy szuka vontat.Ha nem IH tárcsád van,hanem kisebb,és van rá lehetőséged,told el a vázat balra,ha az első tag jobbra dob,mert akkor a bal oldalnak van szüksége arra,h.a váz jobban ránehézkedjen.Ennyi a beállítás lényege.
Válasz #33. hozzászólásra
A t130 huzza ezta tárcsát,de keresek jobbat mingyá
Válasz #32. hozzászólásra
mi a rabcik ....... megy el 49 el a portán??????
Válasz #31. hozzászólásra
ő lenne az és ennyivel húzzuk