Válasz rtamas1976 #25561. hozzászólásáraEgyetértek teljes mértékben!
Régen, mikor még mehetett jó kis Don-Q ... 5 literes kiszerelésben , árban-hatásban tökéletes volt.
Válasz mtzfanful1 #25560. hozzászólásáraStrobit és az azollokat szoktam rakni.
Ha kell mindkettőt.
Kalászvédelemre csak azolt.
Eddig megfelelt, a költségeket is néznikell.
Ha mindent megadnánk, nemmaradna rajta semmi!
A lényeg a prevenció, mikor már látszik az késő!
Válasz rtamas1976 #25548. hozzászólásáraTeljesen jó !
Erre Zalában sokan sima tebukanazolt tesznek ki. /sokszor elég is/
Most az esők után valószínű , hogy belemegyünk. Volt már, hogy csúnyán megtréfált minket, szóval kap egyet most majd, meg zászlóslevélre, és egyet virágzásban. Falcon Pro lesz.
Válasz Gumóka #25556. hozzászólásáraA termőhelyi potenciál,
Technológia meglétte.
És legfőképp a tapasztalat.
Nálunk a duplagabona a legelterjettebb.
És a legjobb potenciál. Nálunk.
Válasz Gumóka #25556. hozzászólásáraNagy különbségek a termésben nincsenek egyik vetési rendszerben sem. 75-re felénk nem sokan vetnek. Inkább a kevésbé gépesített (sem vetőgép, sem kulti) termelők, akik maguknak szeretnék megoldani pl. bióban. Nekem annyira nem tetszik, hamarabb kiszáradhat, jobban gyomosodhat a fedés hiányában, a leghajlamosabb a megdőlésre. 45-50 a jól gépesített biósok sortávja. Itt a feljebb felsorolt gondok már nem annyira jelentkeznek. Dupla gabona a legelterjedtebb felénk is. Az esetek többségében erre vetem én is. Gabona sortáv a babona nálam. A legjobb repcéink gabona sortávra voltak vetve, és akkor, amikor a vetés előtt, nyáron nem tudtunk talajt csinálni. Olyan primőrt, amilyet repce elé illik. Az idei szezon is ilyen volt, ment gabona sortávra. Attól, hogy minél szélesebb a sortáv, annál kevesebb mag kell, tekintsünk el, lényegi különbséget nem jelent a költségszintben.
Válasz rtamas1976 #25548. hozzászólásáraHa nem muszály belenyúlni, nem adok semmit. Zászlóslevélnél lenne az első, oda “strobit” én is, majd virágzásban a második.
Válasz .Richard. #25542. hozzászólásáraAnno a zetorok is így voltak.
A sima egyszerű maradt belföldre és szegényebb országokba, a más felszereltséggel meg nyugati exportra.
Nekem a zts12145ben gyárilag orbitkormány van. Még a 162 és a 122es szériákban semvolt alap felszereltség!
Válasz VW passat #25539. hozzászólására 1990 februárban mtz 550 E pirosat 282000 forintért vettük áfásan aki az év szeptemberébe vette már 470000 ft volt áfásan 20% volt akkor az áfa !!!!
Válasz .Richard. #25542. hozzászólásáraMert cocilizmus volt.
Külföldre ment a jó minőség, itthonra maradt a gyenébb, kevésbé felszerelt.
Ezek a kék , drapp, szürke változatok már a maszekvilág kereskedői hozták.
Ha ennyiért adták, gondoljbele mennyiért vehették?
Válasz VW passat #25538. hozzászólására mik vannak. Azèrt az akkori fizetèshez kèpes,a gèp ár,jóval kedvezőbb volt,mint pl. Most. Akkor ez olyan játèk a színekkel volt. Anno az 52es is olyan ritka volt,mint a fehèr holló. De mièrt nem volt több szín a 70es èvekben? 94után szineződtek.
Válasz Gatti #25540. hozzászólásáraAz alkatrészek minősége nemérte el az export minőséget. Nemvolt lefestve normálisan.
Egyébként nemrosszak.
A 80asban olyan a szélvégő mintha hullázana előtted a terület.
Fűtésmotor 1volt radiátorral.
Nemvolt erőhelyzet szabályzás.
Nemvoltrajuk pótsúj.
T-25/A: 276.000 Ft
LTZ-55/A: 530.000 Ft
MTZ-550E (piros): 680.000 Ft
MTZ-550E Lux (piros): 842.000 Ft
MTZ-552E (piros): 815.000 Ft
MTZ-552E Lux (piros): 966.000 Ft
JUMZ-65: 628.000 Ft
MTZ-80 (kék): 570.000 Ft
MTZ-80 (kisfülkés, kék): 560.000 Ft
MTZ-80 (piros): 815.000 Ft
MTZ-82 (kék): 620.000 Ft
MTZ-82 (piros): 920.000 Ft
MTZ-82 Lux (piros): 1.112.000 Ft
MTZ-892 (95Le) (piros-fekete): 1.215.000 Ft
MTZ-100 : 1.160.000 Ft
MTZ-102 : 1.325.000 Ft
T-150/K: 880.000 Ft
Válasz .Richard. #25508. hozzászólásáraIsmerősöm hordta befelé az MTZ-ket a gyárból, Minskből. Pont nemrég mesélte, hogy szűrke importos gépek voltak, ami belpiacos volt, de ugyanabban a gyárban kék és barna színben. Stadler Józsi bácsin keresztül, ukrán kapcsolattal jöttek a gépek. A pirosak export gépek voltak akkor és azt nem hozhattak (talán csak az Agroker). A saját 82-est ő választotta ki a gyártósorról, ami piros volt, fülke és burkolatok nélkül. Gyorsan átfestették kékre, felöltöztették és úgy hozta be magának. A mai napig meg van neki. Felénk sok ilyen barna és kék MTZ van, majdnem felébe került a pirosnak. Nekem is volt egy barna 82-es, de eladtam, kivitték ukránba.
Válasz Sk Laci #25512. hozzászólásáraSzerintem azok az “öregebb” levelek, amiken látszik az az elváltozás. Fagyás, korábbról, kinövi. Persze a tévedés joga fenntartva!
Válasz .Richard. #25525. hozzászólásáraA 80ast vadásztam, vasárnap délben felrakták, hétfő reggel már hoztam haza.
Gazdija lerobbant, gyerekek külföldön.
Üléskellett bele, 2elsőgumi tavaj.
A 82est akitől tavaj kibéreltem a földet felhívott, lealkudták 1.4re. Ha nekem kell az enyém. Az utolsó 12évet bennállt a szinbe.
Közben látták nálam a gépet 2kupec.
Ők intézték az öregnek, előtte egy kertészévolt a nyírségbe. Mondták abban annyi az óra.
Bármit bontok minden eredeti, és semmi nincs elkopva.
4gumi kellettrá, és apróságok.
Szerencsém volt vele.
Válasz Sk Laci #25501. hozzászólásáraAvenue mindenre érzékeny, de a végén az lesz a legjobb. Meg valahová le kell az ukrán légkörből jövő szemetet is mosatni, nyugatra nem mehet.
Válasz Gergő1220 #25526. hozzászólásáraRengetek minszki videó van fent, hogy a mai napig a gyártósorról jön le kéj és piros mtz is. régebben belföldre nekik nem mehetett csak kék traktor. Még ment a vogel gyáratok, itt fújták át
őket kékre, és vitték oroszba.
Válasz apuci #25528. hozzászólásáraJut eszembe. Egyik ismerősöm is valami pályázaton nyert asszem 500ezret 94ben,a többit zsebből,de nem volt egy Milla. Az 552 a 80as motoros,gyengítette motor elvileg. De a motor olyan mint a 80asok. Ja meg sír,hogy nincs meg kiadta a földet..na majd megaszondom neki,hogy te csak nyertèl egy fèl gèpet,èn meg az akkori egèszgèpárat fizettem rá 9èvre egy 15èvesre. Leharcolva fülkeügyileg.
Válasz .Richard. #25522. hozzászólásáraLehet így volt,akkor az piros 552-E volt annyi,van egy pár darab abból is a faluban,nekem is ami van 94-es 2008-óta van nálam.
Válasz Gergő1220 #25526. hozzászólásáraAha, és az ukrán gyártású kékeket néha elvitték Minszkbe, hogy ott együtt le tudják fotózni a pirosakkal együtt. Ugyanis vannak ilyen képek, mivel mindegyik Minszkben készült, a piros, a kék és a barna is (amit egyesek szürkének mondanak).
25564 hozzászólás
Válasz mtzfanful1 #25563. hozzászólásáraLombvédelemre jóvolt.
De kalászra nemigazán.
Válasz rtamas1976 #25561. hozzászólásáraEgyetértek teljes mértékben!
Régen, mikor még mehetett jó kis Don-Q ... 5 literes kiszerelésben , árban-hatásban tökéletes volt.
Válasz farminghun #25551. hozzászólásáraTFSZ=Tudja a FaSZom
Válasz mtzfanful1 #25560. hozzászólásáraStrobit és az azollokat szoktam rakni.
Ha kell mindkettőt.
Kalászvédelemre csak azolt.
Eddig megfelelt, a költségeket is néznikell.
Ha mindent megadnánk, nemmaradna rajta semmi!
A lényeg a prevenció, mikor már látszik az késő!
Válasz rtamas1976 #25548. hozzászólásáraTeljesen jó !
Erre Zalában sokan sima tebukanazolt tesznek ki. /sokszor elég is/
Most az esők után valószínű , hogy belemegyünk. Volt már, hogy csúnyán megtréfált minket, szóval kap egyet most majd, meg zászlóslevélre, és egyet virágzásban. Falcon Pro lesz.
Válasz Gumóka #25556. hozzászólásáraA termőhelyi potenciál,
Technológia meglétte.
És legfőképp a tapasztalat.
Nálunk a duplagabona a legelterjettebb.
És a legjobb potenciál. Nálunk.
Válasz Gumóka #25556. hozzászólásáraNagy különbségek a termésben nincsenek egyik vetési rendszerben sem. 75-re felénk nem sokan vetnek. Inkább a kevésbé gépesített (sem vetőgép, sem kulti) termelők, akik maguknak szeretnék megoldani pl. bióban. Nekem annyira nem tetszik, hamarabb kiszáradhat, jobban gyomosodhat a fedés hiányában, a leghajlamosabb a megdőlésre. 45-50 a jól gépesített biósok sortávja. Itt a feljebb felsorolt gondok már nem annyira jelentkeznek. Dupla gabona a legelterjedtebb felénk is. Az esetek többségében erre vetem én is. Gabona sortáv a babona nálam. A legjobb repcéink gabona sortávra voltak vetve, és akkor, amikor a vetés előtt, nyáron nem tudtunk talajt csinálni. Olyan primőrt, amilyet repce elé illik. Az idei szezon is ilyen volt, ment gabona sortávra. Attól, hogy minél szélesebb a sortáv, annál kevesebb mag kell, tekintsünk el, lényegi különbséget nem jelent a költségszintben.
Válasz rtamas1976 #25548. hozzászólásáraHa nem muszály belenyúlni, nem adok semmit. Zászlóslevélnél lenne az első, oda “strobit” én is, majd virágzásban a második.
Apropó.
Én nem repcézek, ami szokott lenni is teljes bérművelésbe van, a szolgáltatóval szomszédok vagyunk.
Ez a vetés, gabona, dupla gabona, 75cm.
Mik az előnyök, hátrányok, mi alapján döntötök róla, milyen rendszerben vetitek?
Válasz Gyurkesz1 #25553. hozzászólásáraÁprilis közepe, gyomirtással együt.
Válasz kukaccsosz #25552. hozzászólásáraNálunk mát feladták.
Az50cm azt csinálják páran.
De a legtöbb duplagabona.
Fajta?
Válasz rtamas1976 #25548. hozzászólásáraSzia kb mikorra tervezed az első gombázást?
Válasz rtamas1976 #25550. hozzászólásáraIgen. Most van először!
Válasz glajos1990 #25517. hozzászólásáraÉs mi az a TFSZ? Eddig ezt még nem hallottam.
Válasz kukaccsosz #25549. hozzászólására75cmes vetés?
Válasz rtamas1976 #25547. hozzászólásáraHa ez kell hozza, tessék:

Ki milyen gombaölőt rak a búzára?
Én elsőnek 1 azoxistrobint.
Válasz kukaccsosz #25546. hozzászólásáraTeddfel a búzádat, vagy a repcédet.
Kérdezz valamit!
Kérlek ne offoljátok már tovább a topicok!
Válasz .Richard. #25542. hozzászólásáraAnno a zetorok is így voltak.
A sima egyszerű maradt belföldre és szegényebb országokba, a más felszereltséggel meg nyugati exportra.
Nekem a zts12145ben gyárilag orbitkormány van. Még a 162 és a 122es szériákban semvolt alap felszereltség!
Válasz VW passat #25539. hozzászólására 1990 februárban mtz 550 E pirosat 282000 forintért vettük áfásan aki az év szeptemberébe vette már 470000 ft volt áfásan 20% volt akkor az áfa !!!!
Válasz .Richard. #25542. hozzászólásáraMert cocilizmus volt.
Külföldre ment a jó minőség, itthonra maradt a gyenébb, kevésbé felszerelt.
Ezek a kék , drapp, szürke változatok már a maszekvilág kereskedői hozták.
Ha ennyiért adták, gondoljbele mennyiért vehették?
Válasz VW passat #25538. hozzászólására
mik vannak. Azèrt az akkori fizetèshez kèpes,a gèp ár,jóval kedvezőbb volt,mint pl. Most. Akkor ez olyan játèk a színekkel volt. Anno az 52es is olyan ritka volt,mint a fehèr holló. De mièrt nem volt több szín a 70es èvekben? 94után szineződtek.
Válasz Gatti #25540. hozzászólásáraAz alkatrészek minősége nemérte el az export minőséget. Nemvolt lefestve normálisan.


Egyébként nemrosszak.
A 80asban olyan a szélvégő mintha hullázana előtted a terület.
Fűtésmotor 1volt radiátorral.
Nemvolt erőhelyzet szabályzás.
Nemvoltrajuk pótsúj.
Válasz VW passat #25539. hozzászólásáraA 80 ás kék miért volt ennyivel olcsóbb a pirosnál? Rosszabb minőségű volt?
1994-es árlista
T-25/A: 276.000 Ft
LTZ-55/A: 530.000 Ft
MTZ-550E (piros): 680.000 Ft
MTZ-550E Lux (piros): 842.000 Ft
MTZ-552E (piros): 815.000 Ft
MTZ-552E Lux (piros): 966.000 Ft
JUMZ-65: 628.000 Ft
MTZ-80 (kék): 570.000 Ft
MTZ-80 (kisfülkés, kék): 560.000 Ft
MTZ-80 (piros): 815.000 Ft
MTZ-82 (kék): 620.000 Ft
MTZ-82 (piros): 920.000 Ft
MTZ-82 Lux (piros): 1.112.000 Ft
MTZ-892 (95Le) (piros-fekete): 1.215.000 Ft
MTZ-100 : 1.160.000 Ft
MTZ-102 : 1.325.000 Ft
T-150/K: 880.000 Ft
Rába-steiger 250: 5.400.000Ft
Válasz .Richard. #25508. hozzászólásáraIsmerősöm hordta befelé az MTZ-ket a gyárból, Minskből. Pont nemrég mesélte, hogy szűrke importos gépek voltak, ami belpiacos volt, de ugyanabban a gyárban kék és barna színben. Stadler Józsi bácsin keresztül, ukrán kapcsolattal jöttek a gépek. A pirosak export gépek voltak akkor és azt nem hozhattak (talán csak az Agroker). A saját 82-est ő választotta ki a gyártósorról, ami piros volt, fülke és burkolatok nélkül. Gyorsan átfestették kékre, felöltöztették és úgy hozta be magának. A mai napig meg van neki. Felénk sok ilyen barna és kék MTZ van, majdnem felébe került a pirosnak. Nekem is volt egy barna 82-es, de eladtam, kivitték ukránba.
Válasz Sk Laci #25512. hozzászólásáraSzerintem azok az “öregebb” levelek, amiken látszik az az elváltozás. Fagyás, korábbról, kinövi. Persze a tévedés joga fenntartva!
Válasz rtamas1976 #25534. hozzászólásáraNagy szerencsèd volt!
A tegnap délutáni repce nitrosol jóhelyre ment. 16mm az éjszaka.
Válasz .Richard. #25525. hozzászólásáraA 80ast vadásztam, vasárnap délben felrakták, hétfő reggel már hoztam haza.
Gazdija lerobbant, gyerekek külföldön.
Üléskellett bele, 2elsőgumi tavaj.
A 82est akitől tavaj kibéreltem a földet felhívott, lealkudták 1.4re. Ha nekem kell az enyém. Az utolsó 12évet bennállt a szinbe.
Közben látták nálam a gépet 2kupec.
Ők intézték az öregnek, előtte egy kertészévolt a nyírségbe. Mondták abban annyi az óra.
Bármit bontok minden eredeti, és semmi nincs elkopva.
4gumi kellettrá, és apróságok.
Szerencsém volt vele.
Válasz Sk Laci #25501. hozzászólásáraAvenue mindenre érzékeny, de a végén az lesz a legjobb.
Meg valahová le kell az ukrán légkörből jövő szemetet is mosatni, nyugatra nem mehet.
Válasz Gergő1220 #25526. hozzászólásáraRengetek minszki videó van fent, hogy a mai napig a gyártósorról jön le kéj és piros mtz is. régebben belföldre nekik nem mehetett csak kék traktor. Még ment a vogel gyáratok, itt fújták át
őket kékre, és vitték oroszba.
Válasz .Richard. #25530. hozzászólásáraA főtengely nem súlyozott
Válasz apuci #25528. hozzászólásáraJut eszembe. Egyik ismerősöm is valami pályázaton nyert asszem 500ezret 94ben,a többit zsebből,de nem volt egy Milla. Az 552 a 80as motoros,gyengítette motor elvileg. De a motor olyan mint a 80asok. Ja meg sír,hogy nincs meg kiadta a földet..na majd megaszondom neki,hogy te csak nyertèl egy fèl gèpet,èn meg az akkori egèszgèpárat fizettem rá 9èvre egy 15èvesre. Leharcolva fülkeügyileg.
Válasz apuci #25528. hozzászólásáraAkkor az öreget lehuzták anyagilag,mert 80as volt. Elsőhajtás nèlkül ugye.
Válasz .Richard. #25522. hozzászólásáraLehet így volt,akkor az piros 552-E volt annyi,van egy pár darab abból is a faluban,nekem is ami van 94-es 2008-óta van nálam.
Válasz Gergő1220 #25526. hozzászólásáraAha, és az ukrán gyártású kékeket néha elvitték Minszkbe, hogy ott együtt le tudják fotózni a pirosakkal együtt. Ugyanis vannak ilyen képek, mivel mindegyik Minszkben készült, a piros, a kék és a barna is (amit egyesek szürkének mondanak).
Válasz .Richard. #25508. hozzászólásáraA piros , eredeti minszki , a kék meg ukrán gyártású.
Válasz rtamas1976 #25524. hozzászólásáraAzt,hogy sikerült? Templomba megy egyszer egy hónapban,másikban meg haza?
az enyèm 89es,de 5160al van.
Válasz .Richard. #25523. hozzászólására93as mindkettő.
80asban 2900óra
82ben nincs 900óra.
Válasz rtamas1976 #25521. hozzászólásáraAhhoz kèpst kis sem áll a lemez rajta. Nem vedli a szint.
Válasz apuci #25520. hozzászólásáraAnno a rokonom a 80ast pirosat,94 Ben 999999 èrt vette,mint mondta. De a színek azèrt èrdekesek.
Válasz .Richard. #25508. hozzászólásáraÉs még eredeti festés, nagyon ráférne a meszelés!
A 82es is kékvolt csak átmázolták!
Válasz .Richard. #25513. hozzászólásáraValamikor 93-94-ben jöttek,azt hiszem 700000 ft volt valami nagyon egyszerű pályázatra!
Válasz Radocz #25518. hozzászólásáratalajmegujitóban lehet vetni ilyent Decemberben?
kár volt.
Válasz rtamas1976 #25515. hozzászólásáraSzerintem Kukorica vagy napraforgó lesz.

Ez meg itt az előtte levő takarékos, takaró növény.
A glifozát teszi a dolgát.
Majd a Talajmegujito Topikba teszek fel képeket!
Válasz farminghun #25481. hozzászólásáraJónapot! Ahogy a gazdatársakkal elemezzük a képeket valószínűnek tartjuk hogy ez a TFSZ miatt visszamaradott állomány.
Válasz Gumóka #25514. hozzászólására
Válasz Radocz #25509. hozzászólásáraHa ez repce akkor "ritkaszép"
Én feketeretknek látom!
Valamitől nagyon fitotoxikus a kinézete!