Idén ötödik alkalommal adták át a Good CSR díjat, ezúttal a Kölyöklabor programot megvalósító BASF Hungária Kft. számára. A díjkiosztó első részében a hitelesség egyre felértékelődő szerepéről hallhattak a rendezvény résztvevői Dr. Braun Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének docense, valamint Dr. Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke és tulajdonosa előadásában. Az esemény második felében a Good CSR program tagjai röviden bemutatták a versenyre nevezett CSR akcióikat, amelyeket a zsűritagok értékeltek és átadták a Good CSR díjat és okleveleket.

Az idei nyertes a BASF Hungária Kft. lett, amely a 6-12 éves korosztály számára hirdette meg a kémiát népszerűsítő Kids’ Lab - Kölyöklabor programját.  Az első kölyöklabort, amely a kémiát még nem tanuló kisiskolásoknak teszi emlékezetessé az első találkozást a laboratóriummal, 1997-ben nyitották meg a vállalat németországi központjában Ludwigshafenben. Mára a világ 32 országában évente mintegy ötvenötezer iskolás vehet részt a foglalkozásokon.

„Kevésbé a szakmai ismeretek közvetítéséről, sokkal inkább egy szemléletmód átadásáról van szó. Megmutatjuk, hogy hogyan is működnek a természettudományok. Ennek fontos eleme az önálló kísérletezés, így a gyerekek aktív részesei a foglalkozásoknak, ügyességüket, pontosságukat és kreativitásukat is fejleszti, hogy kis kémikusként dolgozhatnak. Kísérletezéseik eredményét egy történetbe foglalják: Dr. Buborék és barátai kíséretében kalandozhatnak a kémia világában” – foglalta össze a Kölyöklabor lényegét Béldi-Betegh Aliz, a BASF Hungária kommunikációs vezetője.  A Közlekedési Múzeumban berendezett, és fesztiválokra is kilátogató kölyöklaborban 2011 októbere óta több, mint 5000 kisdiák ismerkedhetett meg a kémcsövek és lombikok világával, a kísérletezés élményével.

A világ vezető vegyipari vállalata Magyarországon alig több mint száz főt foglalkoztat, így a Kölyöklabor hazai működtetése különösen figyelemre méltó. A Good CSR program zsűritagjai – Liptay Gabriella, az Invitel Zrt. marketingkommunikációs igazgatója, Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány vezetője és Kőszegi András a BrandTrend cégvezetője, valamint a BKF CSR szakirányának vezetője – döntésében szerepet játszott többek között a program illeszkedése a vállalat üzleti tevékenységéhez, az érintettekre gyakorolt hatása, a kiválasztott probléma újszerű megközelítése is.

A Good CSR program 2012. évi résztvevői a BASF Hungária Kft. , Danone Kft., Generali-Providencia Biztosító, az MKB Bank, a Nestlé Hungária, a Ringier Kiadó, a Sanofi, valamint a WWF Magyarország voltak.