A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítását idén 27. alkalommal, élőben rendezték meg február 13-17. között a Dubai Word Trade Centerben. A magyar közösségi standon idén az eddigi legtöbb, huszonegy élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be a nemzetközi szakmai közönségnek az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében, az AMC új üzletfejlesztési programja, a Hungarian Food Business Program (HFBP) mellett.
A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítását idén 27. alkalommal, élőben rendezték meg — fotó: Agrármarketing Centrum
A kiállítók nyolc tematikus szektorban kapnak helyet
A Gulfood a világ három vezető élelmiszer szakkiállítása közé tartozik, hatósugara lefedi nemcsak az Arab-öböl térség 6 országát (GCC), hanem az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) régiót is. A kiállítás népszerű találkozópont kelet és nyugat metszéspontjában.
A kiállítók nyolc tematikus szektorban kapnak helyet:
- tejtermékek,
- italok,
- zsírok és olajok,
- egészséges wellness és mentes termékek,
- gabonafélék és hüvelyesek,
- hús és baromfi,
- ígéretes márkák
- és a világ élelmiszerei.
A hazai cégek a magyar élelmiszeripari termékek legjavát vonultatják fel
Az AMC szerevezésében az utóbbi évtizedben minden alkalommal jelentős számú hazai élelmiszeripari vállalkozásnak volt lehetősége megmutatni termékeit. A mostani szakkiállításon a magyar közösségi standon, a Trade Center Arena pavilonban huszonegy kiállító cég vesz részt az AMC szervezésében.
A hazai cégek felvonultatják a magyar élelmiszeripari termékek legjavát, mézet, marhahúst, feldolgozott vízi szárnyasokat, tejtermékeket, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, hidegen sajtolt olajokat, snackeket, bio- és diétás termékeket, gyógyteákat, galambhúsból készült ételeket.
Minden alkalommal jelentős számú hazai élelmiszeripari vállalkozásnak volt lehetősége megmutatni termékeit, többek között a marhahúst is — fotó: pixabay.com
A külföldi beszerzők egy platformon, ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről
A kiállításon külön standrészen várja a látogatókat az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Program (HFBP), mely a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységének élénkítését hivatott elősegíteni.
A HFBP zászlóshajója a Hungarian Food Business Catalogue valós idejű szoftver, mely a kiállításon is támogatja a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok regisztrációját. A programhoz októberi indulása óta már több mint száz hazai élelmiszertermelő vállalkozás csatlakozott, közel ezer, egységes arculatban megjelentetett termékkel.
A rendszer egyedisége, hogy a külföldi beszerzők egy platformon, ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről, illetve azonnal közvetlen kapcsolatba is léphetnek a gyártókkal a belső levelezési rendszeren keresztül.