A nyári grillszezon számtalan lehetőséget kínál, hogy különböző fűszerekkel, pácokkal ízletes, könnyű fogásokat készítsünk. A baromfihús is népszerű grill alapanyag, ráadásul könnyen és gyorsan elkészíthető.
A csirke mellett érdemes a pulykahúst, sőt, a víziszárnyasokat is ily módon elkészíteni, hiszen nem csak különleges, de az egészségtudatos étrend egyik legnépszerűbb húsféléje a baromfi. Nem csoda, hogy éppen most indította útjára a „Bárhol, bármikor, baromfi” szlogennel futó baromfihús fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Baromfi Termék Tanács.
Bárhol, bármikor, baromfi" szlogennel futó baromfihús fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Baromfi Termék Tanács – fotó: Agrármarketing Centrum és Agrárminisztérium (Vermes Tibor)
A hazai baromfiágazat európai szinten is sokszínű
A nyári melegben kifejezetten fontos ügyelnünk arra, hogy könnyen készíthető és könnyen emészthető ételeket fogyasszunk. A baromfihús mindkét kritériumnak tökéletesen megfelel, így az utóbbi években kedvelt grill alapanyag lett. A hazai baromfiágazat ráadásul európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne. A baromfihús fogyasztás jelenleg átlagosan 40 kg/fő/ év.
A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek az előre pácolt termékek, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé – mondta el a kampányt nyitó sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára. Hozzátette: baromfihúsból az önellátottsági szintünk mintegy 160-180%, azaz a belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermékünk is.
|
Kacsaburger – fotók: Agrármarketing Centrum és Agrárminisztérium (Vermes Tibor)
A baromfihús a magyar konyha nélkülözhetetlen alapanyaga
A baromfihús számtalan kedvező élettani hatással bír, hiszen nem csak fontos vitaminok és ásványianyagok tárháza (mint például az A-, B- és D-vitamin), de a csirkehús például kiváló omega-3 zsírsav forrás – hangsúlyozta beszédében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője.
A szakember elmondta, a szervezet 2017 óta ötödik alkalommal szervez fogyasztásösztönző kampányt a baromfihús népszerűsítésére.
A baromfihús a magyar konyha nélkülözhetetlen alapanyaga, ráadásul könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás, egyszerűen beilleszthető az egészségtudatos étrendbe is. Az Agrármarketing Centrum online megjelenésekkel, közösségi média kampánnyal, valamint egy nyereményjátékkal ösztönzi a baromfitermékek keresletét. A minden kérdést helyesen megválaszolók között kisorsolunk egy fődíjat, a nyeremény egy gázos grillsütő és egy baromfi termékkel teli csomag lesz. Ezen kívül további tíz győztes ajándékcsomagot kap. Éppen ezért érdemes a jatek.amc.hu oldalon a kérdéseket kitölteni
– tette hozzá Ondré Péter.
Saslik pulykából – fotó: Agrármarketing Centrum és Agrárminisztérium (Vermes Tibor)
Bőven jut exportra is
Dr. Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke megerősítette, hogy a magyar baromfihús kiváló minőséget képvisel, ráadásul, ha biztosra szeretnénk menni, válasszuk a Magyar Baromfi védjeggyel rendelkező termékeket, így garantált minőségű, Magyarországon nevelt hústermékhez juthatunk.
A baromfi ágazat teljesítménye évek óta rendkívüli, hiszen a belföldi ellátáson túl bőven jut exportra. Az exporttermékek között a legjelentősebb a vízi szárnyas, amelynek nyolcvan százaléka kerül külföldi piacra
– ismertette a szakember.
A sajtótájékoztatón elhangzott: 2022-ben is legnagyobb mennyiségben csirkehúst fogyasztottunk, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év). A baromfiágazat kiemelt helyzetét mutatja, hogy 2014 óta ünneplik minden május 10-én a Baromfi Világnapot, amely évről évre felhívja a figyelmet a baromfiágazat szereplőire.
A baromfi fogyasztásösztönző kampány idén mintegy 50 millió forintból valósul meg és augusztus közepéig tart.