A 245-ös traktor erőforrásául Rába M.A.N. D2156 MT6 diesel motor került beépítésre, míg az eredeti futóművek Rába gyártmányúra lettek cserélve, melyeket kifejezetten erre fejlesztettek ki. 1976 végén megjelent a Rába-180-as univerzális, korszerű négykerék meghajtású, univerzális, többcélú eszközhordozó erőgép.
180-as ásóboronával
1979-ben a Bábolnai Napokon mutatkozott be a tovább fejlesztett Rába Steiger 250-es gép, mely 250 lóerőre kalibrált motort, erősebb teherbírású hidakat, valamint új fülkeberendezést is kapott. Az 1985-ös OMÉK egy újabb korszakot hozott el a Rábák életében: hazai formatervező által megálmodott külsővel hullt le a lepel a RÁBA 300 traktorról, melyet Rába D11 TL típusú új motorral szereltek.
A három grácia
1990 év végén a gyár átmenetileg befejezte a Rába Steiger traktorok gyártását, majd 3 év elteltével, immáron korszerű Rába D10TLL motorral felszerelve újra megkezdték a gyártásukat. 1998 tavaszán bemutatkozott a 320 LE-s Rába D10 TLL-235 motorral szerelt Rába-320.
Az egyre növekvő elvárások miatt a Rába 250, valamint a 320 traktorok is rendelkeztek elektronikusan kapcsolható differenciálzárral. 2001-ben végleg leállították az erőgépek gyártását.
A szakmári D10-esek
Helvéciai flotta, élen a 320-assal
Keceli szépség felújítva
Múlt és jelen találkozása
Nem csak a mezőgazdaságban közkedveltek
Rába 180 mélyszántás közben
Rába 300
Tavasszal Tömörkényen
Újteleki Alkotmány TSZ-be frissen megérkezve – fotók: Agroinform.hu / Simon Péter