Sajnos az egyik hazai agrármédium honlapján téves információk jelentek meg az egyik modell premierje kapcsán. A könnyű univerzális kategóriában bemutatott Belarus 622.5 traktor még véletlenül sem prototípus, hiszen a 622-es modell már évek óta létezik, itthon is elérhető ez a Hannoverben bemutatott 622.5 típus, mindössze a nyugat-európai piacra szánt változata.
A Belarus-622.5 traktor nem prototípus, mint ahogy azt az egyik hazai agrármédia hírül adta – fotó: Agroinform.hu
Aki veszi a fáradtságot és megtekinti a Belarus traktorgyár honlapját német, illetve angol nyelven, az ezzel az új modellel mint a kínálat elérhető, rendelhető tagjával találkozhat, ami prototípus-stádiumban lévő gépekre nem igazán jellemző! A kiállításon az eladási árat is elárulták az érdeklődőknek, ami forintba átszámolva 7,4 millió körül mozgott!
A 622.5 típusban egy négyhengeres, 2,09 literes, 66 lóerős, Tier3B emissziós besorolású, Yanmar 4NV86CHT típusú dízelmotor szolgál erőforrásul.
Az importmotor alkalmazása ebben a modellben nem meglepő, hiszen a bázistípusnak számító 622-esben is egy LOMBARDINI motor szolgáltatta a nyomatékot, amely viszont a Tier3A környezetvédelmi szabványt elégítette ki, és csak 62 lóerős volt.
A Belarus 622.5-ösben egy YANMAR dízelmotor szolgál erőforrásul – fotó: Agroinform.hu
A nyomaték egytárcsás, száraz rendszerű tengelykapcsolón keresztül egy hagyományos, mechanikus kapcsolású, 16/8 fokozatú sebességváltóhoz érkezik, amely a kis traktornak kicsivel több mint 30 km/h maximális sebességet biztosít. A teljesítményleadó tengely két fordulatszámon (540/1000), illetve menetarányos fordulaton biztosít meghajtást.
új, formatervezett, modern megjelenésű motorháztetőt is kapott a 622.5 verzió.
Megújult orr-résszel mutatkozott be Hannoverben a tavaly Moszkvában debütált Belarus 4522-es – fotó: Agroinform.hu
A Belarus-stand másik újdonsága az Agroinform Gépészet rovatának rendszeres követői számára már nem igazán jelent meglepetést, hiszen a hazai agrármédiában egyedüliként számoltunk be a tavalyi moszkvai AGROSALON kiállításon debütált 4522-es modell premierjéről.
Örömmel tapasztaltuk, hogy az új, immár nemzetközi szinten elérhető nehézuniverzális modellen a premier óta az orr-rész külső formai finomításon esett át, amely megjelenés szempontjából az előnyére vált.
Az erőforrás maradt a CAT C13 dízelmotor, de a sebességváltó változott a 4522-esben – fotó: Agroinform.hu
Az erőforrás maradt a 12,5 literes, 466 lóerős, hathengeres, StageIV emissziós besorolású CAT C13 dízelmotor, viszont a Hannoverben bemutatott változatban az erőátvitelről egy terhelés alatt kapcsolható, hidromechanikus kapcsolású, 16/8 fokozatú sebességváltó gondoskodik, míg a tavaly Moszkvában bemutatott példányban még fokozatmentes váltó volt beépítve.
A hatalmas méretű, 15 tonnás nehéz univerzális erőgép egy 650 literes tankból nyeri az üzemanyagot, a hidraulikus hátsó hárompontfüggesztő szerkezete pedig 11,5 tonna terhet képes emelni. A kiállításon bemutatott példány Trimble AutoPilottal is fel volt szerelve.
Ha MTZ traktort keres, érdemes ellátogatnia az Agroinform Apróhirdetés rovatára is.