A 2438-as modell 18 cm-rel hosszabb mint elődje - fotó: Thaler GmbH & Co. KG
„Fő tevékenységi körünk a rakodókra terjed ki, ezért korán elkezdtünk foglalkozni a témával”, tájékoztat Manfred Thaler, tulajdonos-ügyvezető és további felvilágosítást ad: feltétlenül azon elsők közé akartunk tartozni, akik a rakodók területén meg tudják valósítani a környezetbarát technológiát. Az V. szintű kipufogógáz-kibocsátási határértékekre vonatkozó előírásokban megfogalmazott emissziós követelmény biztosítja a szénrészecskék több mint 90 %-os csökkenését és a jelentősen kevesebb nitrogén-oxid kibocsátást.Az új 2438-as modellt 38 lóerős Yanmar motor hajtja, amely közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel, kipufogógáz-visszavezetéssel és egy - diesel-oxidációs katalizátorból és magából a diesel részecske-szűrőből álló - nagy diesel részecske-szűrővel rendelkezik. Ez biztosítja azon ambíciózus célkitűzések elérését, amelyek a környezetnek a kipufogógázoktól való védelmére vonatkoznak, folytatja tájékoztatását a gyártó.
A kipufogógáz-tisztítás helyigénye miatt az alváz hátulsó részén a motortér is nagyobb lett - fotó: Thaler GmbH & Co. KG
A kipufogógáz-tisztítás helyigénye miatt az alváz hátulsó részén a motortér is nagyobb lett. A kipufogógáz-tisztító funkció nélküli korábbi modellel összehasonlítva az új, kipufogógáz-tisztító funkcióval ellátott 2438-as modell 18 cm-rel hosszabb (3,27 és 3,60 méter között). A gép megőrizte 1,12 méteres szélességét és 2,21 méteres magasságát. A rakodó üzemi tömege 180 kg-mal növekedett. A gép hátsó részét képezi az ellensúlyt az új üvegszál erősítésű részecskeszűrőt borító motorháztetővel együtt, ami jobb oldalra nyitható, így zárja tájékoztatását Manfred Thaler.