A DEUTZ-FAHR 5115K egy rendkívül korszerű lánctalpas traktor, amely bármilyen terepen tökéletesen otthon érzi magát.

Erőteljes 4 hengeres motorjával, 116 lóerős maximális teljesítményével, kiváló súlyelosztásával (illetve 6,2 tonnás önsúlyával), nagyméretű lánctalpaival és alacsony súlypontjával a meredek lejtőkön is nagy biztonsággal lehet vele dolgozni.

Az új FARMotion 5115 erőforrás gyorsan reagál a változó terhelésre, és minden eddiginél jobb teljesítményt nyújt, különösen alacsony motorfordulatszámon. A 116 lóerős maximális teljesítmény már 2000 ford./percnél, a 472 Nm maximális nyomaték pedig 1400 fordulat/percnél elérhető.

A motorblokk és hengerfejek moduláris felépítése jelentős előnyöket kínál a megbízhatóság és a karbantartás egyszerűsége szempontjából, oly mértékben, hogy a tervezett szerviz intervallumokat 600 órára lehetett növelni.

Az 5115K traktorok 4 sebességes, mechanikus sebességváltóval kaphatók, mászó fokozatban a legalacsonyabb haladási sebesség 430 méter óránként. A traktor kizárólag a sebességváltó-olaj hűtésére szolgáló hűtővel és szinkronizált hátrameneti transzferrel van felszerelve, amely gyors, zökkenőmentes irányváltást tesz lehetővé.


A nedves tárcsafékek még a legnagyobb kihívást jelentő körülmények között is kiemelkedő biztonságot nyújtanak. A lánctalpak működése szervo-rásegítésű hidraulikus vezérlőkarral, külön-külön is szabályozható, a technológiai megoldás azonnali és pontos manővereket tesz lehetővé.

A munkagépek hatékony működtetése érdekében az 5115K traktorok széles választékot kínálnak a hátsó TLT-hez, alapfelszereltségként 540 + 540 Eco módokkal, illetve opcionálisan 1000 fordulat / perc móddal is.

A TLT elektrohidraulikusan vezérelt nedves tengelykapcsolóval van felszerelve, amit  csupán egy gomb megnyomásával lehet működtetni a csatlakoztatott munkagép zökkenőmentes és fokozatos indításához.

Deutz-Fahr 5115k traktor

A DEUTZ-FAHR 5115K munkában – fotó: deutz-fahr.com

Az 5115K hidraulikus rendszere két különálló körből áll, amelyek mindegyike önálló szivattyúval rendelkezik.

Az elsődleges kör olajat szállít a hidraulika egységeihez, a másik kör pedig a kormánytengelykapcsolókat, a fékeket, a kardántengely-tengelykapcsolót és a sebességváltó kényszerkenő rendszerét szolgálja ki, ami különösen fontos szerepet játszik a meredek lejtőkön végzett munka során. A kettős architektúra azt jelenti, hogy a hidraulikus áramlási sebességét és a kormánytengelykapcsolók funkcióit a legkevésbé sem befolyásolja az emelő használata, biztosítva a pontos, zökkenőmentes működést még alacsony motorfordulatszámon is.

Deutz-Fahr 5115k traktor

A motor alacsony fordulatszám mellett is nagy nyomatékot ad – fotó: deutz-fahr.com

Az 5115K traktorok alapkivitelben 3 kettős működésű hidraulikával vannak felszerelve, opcióként akár 5 elosztó is rendelkezésre áll. Minden elosztó-konfiguráció alapfelszereltségként tartalmaz push-pull gyorscsatolókat, amelyek gyorsan és egyszerűen csatlakoztathatók és leválaszthatók még akkor is, ha az áramkör nyomás alatt van.

Az 1850 mm-es tengelytáv és az innovatív, 6 síngörgős futómű által kínált stabilitás az 5115K lánctalpas súlyát hatalmas, 16 650 cm²-es felületen osztja el, minimalizálva a talajtömörítést és biztosítva a nagy tapadási kapacitást. A speciális acél lánctalpak (amelyek önkenő változatban is kaphatók) nagy teherbírású konstrukciók, amelyek kivételesen nagy terhelésnek is ellenállnak. Automata kenési rendszerük csökkenti a kopást és a működésből fakadó zajhatást is.

Deutz-Fahr 5115k

A kabinbelső pont olyan kényelmet kínál, mint amilyet egy prémium kerekes traktorban találunk – fotó: deutz-fahr.com

A gépkezelőt prémium komfort várja a vezetőfülkében: a DEUTZ-FAHR 5115K család vezetőzónáját újratervezték, hogy ugyanazt a kényelmet nyújtsák, ami ma már egy prémium kerekes traktortól elvárható. Négy speciális silent block hatékonyan szigeteli el a fülkét a hajtáslánc által keltett nagyfrekvenciás rezgésektől, míg a vezetőülés mechanikus, vagy pneumatikus felfüggesztése (a traktor konfigurációjától függően) csillapítja az alacsony frekvenciájú rezgéseket.


A kezelőszervek elrendezése is jelentősen hozzájárul a kényelemhez, mivel az összes kezelőszervet funkcionális csoportokba rendezték a műszerfalon. A kabin jobb oldalán elhelyezett ergonomikus konzol kezeléséhez elegendő mozgástere marad a vezetőnek.