A talajtaposásból eredő tömörödés hosszabb távon súlyos következményeit egyre több gazda fogja felismerni – véli a holland Zuidberg cég. A hernyótalpas, gumihevederes mezőgazdasági erőgépek aránya világszerte egyre nő. Ebben a tendenciában bízva építi meg Zuidberg azt a gyárat, amelyben 2017-től – első európai gyártóként – közvetlenül láthatja el kontinensünket.
Zuidberg Enns-i gyárának bővítési látványterve – fotó: Zuidberg North America Inc.
A gyártó és vizsgáló csarnok 10.000 m2 nagyságú lesz. A gumihevederek előállítása mellett ide helyezik át a komplett futóművek gyártását is. Már most keresik azokat a kutató-fejlesztő szakembereket, intézményeket, akik ebben a vállalkozásban részt kívánnak venni. Szükségük van a gumiiparban is megfelelő partnerre.
A gumihevedereket eddig Amerikából kellett beszerezni – fotó: Zuidberg
„Mi ezzel a beruházással saját gumihevederes járószerkezeteink versenyképességét kívánjuk növelni” – mondta Jeroen Zuidberg. „A mai európai mezőgazdaságban használt gumilánctalpak hevedereit ugyanis más kontinenseken fejlesztették ki és gyártják ma is.
KRONE-szecskázó „fél” gumihevederes futóművel – fotó: Zuidberg
Ezeket kifejezetten az igen nagy teljesítményű, nehéz és nagy vonóerő kifejtésére alkalmas erőgépekhez tervezték. A mi európai vevőinknek más elképzelése van a gumihevederes futóművek szélességéről, talajnyomásáról és elhasználódásának mértékéről. Az Európában 2-3-4 darab Bogie keréken futó típusaink, a C-frame; OC-frame; E-frame 61-76-92 cm szélesek, az F-frame pedig 30-40-61-76-92 cm szélességű. Saját fejlesztésünk és gyártásunk lehetővé fogja tenni azt, hogy vevőinket igazán gyors „time-to-market“ rendszerben, az igényeiknek leginkább megfelelő gyártmányokkal szolgáljuk ki.”
A „Westtrack” gumilánctalpas MF traktoron elöl AVR Multivator rotációs talajmaró, a traktoron csávázószer vagy folyékony műtrágya kijuttató, hátul Miedema CP42T burgonyaültető- bakhátkészítő kombináció, mikrogranulátum szóróval – fotó: Guido Mangnus
Eddig a kerekek helyére beszerelhető gumihevederes futóművek legnagyobb hátránya az volt, hogy ezzel traktor eredeti sebességéből kb. 40%-ot veszített. A tavalyi AGRITECHNICA-n Zuidberg azonban bemutatta „HighSpeed” féllánctalpas megoldását, amely szerint a traktoroknál csak a hátsó kerekek helyére kerülnek gumihevederes járószerkezetek, ezzel pedig már nem csökken az eredeti sebesség.
A Zuidberg gumihevederes járószerkezetek magyar importőre a Deraland Kft.