Mezőgazdasági erőgép a megbízhatóság, teljesítmény és hatékonyság jegyében
Erőforrásként a Deutz TCD 6.1 típusú motor szolgál, maximum 247 lóerővel és 1072 newtonméter nyomatékkal. Az SDF gyártmányú TTV Compound váltómű ZF technikán alapul. Kettő, két áramlási irányú, váltakozó szállítási kapacitású, axiáldugattyús hidraulikaszivattyúból, 4 bolygóműből, 5 lamellás tengelykapcsolódból és fix áttételekből áll, elektronikus vezérléssel.
Az új fejlesztésű váltóművel a 60 km/óra valamivel 1800-as fordulat alatt érhető el, míg a 40 km/óra nem egészen 1200 fordulaton. A PowerZero funkció, azaz a pillanatnyi megállás – beleértve az irányváltást is – a PowerShuttle egység által működik. A TTV váltómű ebben a kategóriában egy új szintet jelent hatékonyságban és megbízhatóságban. Ez egy tökéletes párosítása a hatékony hidraulikus és az optimalizált mechanikus rendszereknek. Továbbá robosztus kialakítású, nagy mechanikai hatásfokkal, mind alacsony sebességű munkavégzésnél, mind tempós közúti szállításnál.
Az új 7-es szériához kifejlesztett TTV erőátvitel egy megerősített, 6,5 tonna teherbírású hátsó tengelyhez kapcsolódik, amelyet 2,05 méter átmérőjű abronccsal szerelnek. A 7250-es és 7250 HD típusok megengedett maximális tömege 15,5, illetve 16 tonna. Az első tengely továbbfejlesztett felfüggesztéssel és száraz tárcsafékekkel készül, nagyobb fékhatást és biztonságot nyújt. Az új konstrukciójú első tengely 600/65 R 30 méretű abroncsozással szerelt és pont 2 méterrel kisebb a fordulási körátmérő.
Az átformált, meredekebb motorház és a magasabb fülkepozíció jobb kilátást nyújt a vezető számára a munkavégzéshez. Az első emelőszerkezet 5450 kg teherbírású és kétfokozatú első kihajtással párosul, 1000, illetve 1000ECO üzemmóddal, ami az InfoCenter Pro egységgel állítható. Az ECO kihajtásfordulat természetesen a hátsó hajtásnál szintén alkalmazható, részfordulatszámmal is, amely az üzemanyag-fogyasztást és a Verscliesst is csökkenti.
Erő, hatékonyság és kapacitás
Az új 7-es széria hidraulika-rendszere a legkorszerűbb megoldásokkal rendelkezik, független a sebességváltó kenési rendszertől, terhelésfüggő szivattyúval, 210 liter/perc maximális kapacitással. A tartálytérfogat minimum 90 liter, minden szabályozószelep elektronikusan vezérelt. A Power Beyond-kötéseknél az új síkcsatlakozók opcióban kérhetők.
A hátsó emelőszerkezet maximum 10 tonna teherbírású, a HD kivitelnél 11,1 tonna és lehetőség van hidraulikus-, vagy automatikus alsó stabilizátorok kérhetők. Az alapkivitelnél az alsó vonószárak mindig szállítási pozícióban vannak, megkönnyítve az eszközcsatlakoztatást. Ezenkívül a fülkében levő terminálról (TIM – Tractor Integrated Module) is működtethető, amely kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a traktor és az eszköz között. Ezáltal a traktor funkciói automatikusak lehetnek, hatékonyabb és minőségi munkavégzést biztosítva.
A Deutz-Fahr Serie 7 TTV kínálatában, ebben a teljesítménykategóriában, most először kínálnak homlokrakodó berendezéseket, kétféle, LightKit és ReadyKit kivitelben. A Profiline FZ80.1 kimondottan a 7-es szériára lett szabva, 4,5 méter fölötti emelési magassággal és 3770 kg teherbírással.
A hátsó emelőszerkezet 10 és 11,1 t teherbírású – fotó: Gyártói felvételMagasabb munkakomfort
A MaxiVision vezetőfülke továbbfejlesztett légrugós felfüggesztést kapott, praktikus kezelőpultot, kiegészítő monitor beépítési lehetőséggel, valamint 23 fokban kifordítható vezetőülést és aktív légkondicionáló-rendszert.
A precíziós munkavégzést a legújabb SR20 műholdas, GNSS-RTK rendszer támogatja, sőt automatikus fordulási funkcióval is rendelkezik, ami a traktorvezető beavatkozása nélkül dolgozik. Az iMonitor3 által a traktor minden működési funkciója, egy virtuális ISOBUS terminálon át jelenik meg, akárcsak a maximum 4 kamera képe és a teljes adatátvitel, az Agrirouteren keresztül. Az új kezelőfelület méginkább felhasználóbarát, az új lényeges kiegészítő funkciók által. Az XTEND-en keresztül az iMonitor vezeték nélküli adatátvitelt tesz lehetővé és a képernyő táblagépként használható. Segítségével jobban áttekinthetők például a kormányzási módok, kényelmesebbek a fülkekomforttal kapcsolatos beállítások, vagy az ISOBUS beállítások. Továbbá, az adatátvitel az első évben díjmentes az SDF flottamanedzsment rendszeren keresztül. Természetesen a távdiagnosztika is adott, a márkakereskedők és a gazdák között.
Jelentős változás, hogy a Serie 7 TTV típusok légfékes- és hidraulikus pótkocsifékkel készülnek.
A kettős üzemmódnak köszönhetően, a legújabb hidraulikus fékrendszerrel szerelt pótkocsik is vontat-hatók. A sűrített levegős fékrendszerek esetében a legkorszerűbb pótkocsifék-vezérlés (aTMB) áll rendelkezésre, amely optimalizálja a fékerőt, rövidül a fékút és megnő a vontatmány-stabilitás. Ezenkívül választható még motorfék is, amely aktiválja a fokozott motorhűtést (E-Visco-Lüfter) és csökken a fékkésedelmi idő is.
Az opciós lista alapján nem kevesebb, mint 23 ledes munkalápa rendelhető, sőt, a személyautókhoz hasonlóan, hazavezető késleltetett lekapcsolással is rendelkezik az új Serie 7 TTV kínálata.