Európai kertészetek is érdeklődnek az elektromos kisteherautó iránt – fotó: EVUM Motors GmbH
Fő tervezési szempontok – avagy ötlettől a megvalósulásig
A teljes projekt valójában 2013-ban kezdődött és 2017-ben született meg az első prototípus, amely még sokat változott a mostani, már szériagyártásra érett modellig. Mind alapkoncepciójában, mind műszaki tartalmában egy egyszerű, megbízható, olcsón gyártható és üzemeltethető, akár otthoni „garázsszinten” javítható kistehergépkocsi megalkotása volt a cél.
Egy egyszerű, megbízható, olcsón gyártható és üzemeltethető haszongépjármű fejlesztése volt a cél – fotó: EVUM Motors GmbH
Klasszikus létra alvázas, az orrész kivételével sík lemezek és sík üvegek alkotják a 2 személyes fülkét. Az 1800 kilogramm össztömegű jármű alváza maximum egy tonnával terhelhető. Hossza 3,7, szélessége 1,5, magassága 2,1 méter. Fontos szempont volt, hogy legfeljebb 10 ezer euró legyen a vételár, Európán kívüli gyártás és egyszerűsített kivitelnél. Az elsődleges piac Afrika lenne, de más, latin-amerikai vagy közel-keleti piacok is szóba jöhetnek, a fő vásárlói kör helyi gazdálkodók, erdészeti vállalatok, nemzeti parkok lennének.
Az EVUM aCar: kertészeti, mezőgazdasági és erdészeti használatra is megfelelő – fotó: EVUM Motors GmbH
Ettől függetlenül már Európában is van érdeklődés az aCar kisteherautóra kertészeti- és kommunális cégek részéről. Fülkés alváz, platós, ponyvás és zárt dobozos kivitel egyaránt kapható. Az európai modellhez már többféle opciós felszereltségi csomagból választhatnak a vevők, igaz, az alapár is merőben más.
Az első prototípus, afrikai piacokra – fotó: EVUM Motors GmbH
Műszaki paraméterek
Az első- és hátsó kerekeket egy-egy 9 kilowattos (12,2 LE) villanymotor hajtja meg, ami elsőre kevésnek tűnhet, ennek ellenére a végsebesség 70 km/óra, a maximális hatótáv 200 kilométer. A fékenergia-visszatáplálás mellett az utántöltést a fülketetőn lévő napelemtábla biztosítja, menet közben, parkoláskor vagy rakodás során.
A kedvező árat, egyszerű gyártást és karbantartást, a könnyű üzemeltetést szolgálja a 48 voltos tápfeszültség (60 voltig nem szükséges különleges érintésvédelmi- és munkavédelmi előírás) és az 230 voltos háztartási hálózathoz tervezett töltési lehetőség, amellyel 7 óra alatt tölthető fel az akkucsomag 100 százalékra.
Képek és szöveg forrása: EVUM Motors GmbH