Komfortos, precíz munkavégzés
A HOLMER cég 2014 óta alkalmaz fokozatmentes erőátvitelt önjáró trágyázógépein az optimális erőátvitel és a kiváló munkakomfort érdekében. A legújabb CVT-rendszerű, LV 3000 típusú váltóművet a szintén német Kesslerrel közösen fejlesztteték ki, kimondottan a Terra Variant gépcsaládhoz.
A 0-5 km/óra tartományban az erőátvitel hidrosztatikus, a jellemző 12-15 km/órás munkasebességnél 100 százalékban mechanikus a maximális hatásfok érdekében. A 40 km/órás közúti vonulásnál csak 1250-es fordulaton dolgozik a motor, a takarékosság jegyében.
Az LV 3000 váltómű tesztelése még 2018-ban elkezdődött, valós, szántóföldi munkakörülmények között. 2020-ban volt az első gazdateszt egy Terra Variant 650-es gépbe építve, ahol még számos tapasztalatot sikerült begyűjteni a végleges konstrukcióhoz, a műszaki finomításokhoz.
Terra Variant 650, a legújabb önjáró hígtrágyaszóró a HOLMER-től
A 650-es megtervezésekor számos jól bevált megoldást vettek át a Terra Variant 585-ös típusból, mint például a Mercedes-Benz OM473 LA típusú, Stage V-ös motort 652 lóerővel. Így a teljesítménydotáció 34,4 kg/LE.
Változatlan maradt a teljes egészében hidraulikus és automatikus, elforduló, 3 pontos, IV-es kategóriás emelőszerkezet. Ennek köszönhetően két nyomon haladáskor is (kutyamenetben) a trágyaszóró szerkezet a menetirányra merőleges marad, és a hátsó tengely az elkormányzásától függetlenül mindig azonos vonóerő-átadásra képes.
A Terra Variant 650-es dizájnja és vezetőfülkéje egységes a többi típuséval, és szintén rendelkezik a HOLMER SmartTurn „okoskormányzásával“. Opcióban a felépítmény kezelőterminálja és a kormányzási rendszer úgynevezett Isgus-sínhez is csatlakozhat.
A könnyű hozzáférhetőség érdekében minden tartály – üzemanyag (850 l), AdBlue (95 l), hidraulika, a szűrőegységgel együtt – a gép baloldalán került elhelyezésre, a fellépővel és egy szerszámosládával együtt. Jobb oldalon, középen a feltöltőrendszer és a szivattyú kapott helyet.
Mind a széria-, mind az opciós abroncsozással tartható a 3 méteres teljes szélesség. Szériában Michelin MegaXBib 1050/50 R 32 T2 abroncsozással készülnek, úgynevezett legelőprofillal. A minimális talajtaposáshoz Ultraflex-technológiával készült, MichelinCerexBib IF 1000/55 R 32 vagy Michelin FloatXBib VF 1000/55 R 32 rendelhető, legelőprofillal.
A minimális abroncsnyomás 1,8-2,3 bar lehet a minél nagyobb felfekvőfelület és a maximális túlgördülési sebesség érdekében, elkerülve a gyeptaposást és a káros mértékű tömörödést.
További lehetőség kukoricaállományokhoz a Michelin SprayBib VF 380690 R 46 méretű ikerabroncsozás, azonban a teljes szélesség ekkor 3,4 méterre nő.
A 650-es típust 21 köbméteres tartállyal készül, a 3 állású kijuttató gém változatlanul a gép végén van a minél rövidebb csatlakozások miatt. A csepegésgátló zárszerkezet a kijuttató gémben van, a helytelen kezelést kizáró megoldással. A teljes gépészet (szivattyú, töltőcsövek, szelepek stb.) közvetlenül a gép fő vázszerkezetéhez csatlakozik (jobbról), könnyebb konstrukciót és könnyű tisztítást lehetővé téve.
A hígtrágyaszivattyú Vogelsang-gyártmány, forgódugattyús, VX186-368QD típusú, alumíniumkivitelű. Opcióban szintén forgódugattyús VX215-320 Q típus rendelhető, maximális 11.500 liter/perc teljesítménnyel.
Az új LV 3000 erőátvitelt a többi Terra Variant típus is megkapja hamarosan. A 650-es modell első kisszériás gyártmányainak nagy részét már előértékesítették.
Forrás: www.holmer-maschinenbau.com