2021 májusában kezdődtek az első tesztek a JCB saját fejlesztésű és gyártású hidrogénüzemű motorjaival, amelyekről azóta is rendszeresen beszámolunk. A gyakorlati tesztek most újabb érdekes fordulatot vettek. A motort egy régebbi Mercedes-Benz Atego 7,5 tonna össztömegű tehergépkocsiba építették be.

JCB

2021 májusában kezdődtek az első tesztek a JCB saját fejlesztésű és gyártású hidrogénüzemű motorjaival – fotó: www.jcb.com

Közúti tesztek

A JCB jelentős áttörést ért el a hidrogénégetési technológia szélesebb körű vonzerejének bizonyításában azzal, hogy a hidrogénüzemű motorját egy 7,5 tonnás teherautóba szerelték be. Az utólagos átépítés mindössze néhány nap alatt készült el, és a teherautó egyik első tesztsofőrje a JCB elnöke, Anthony Bamford volt, aki a vállalat 100 millió fontos hidrogénprojektjének élére állt.

A teherautóban használt belsőégésű motor ugyanaz, mint ami már a JCB építőipari és mezőgazdasági gépek prototípusait hajtja. Ennek alapja a Dieselmax 448 típusú, 106x135 mm-es, furat x löket méretű, 4765 cm³-es, 4 hengeres motor.

Lord Bamford, a JCB elnöke elmondta, hogy a motorprogram óriási előrelépés a JCB és az egész világ számára, mert mindannyiunk célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése. A hidrogénmotor, amelyet a teherautóba építettek, ugyanaz, mint azok, amelyek már most is a JCB prototípusgépeit hajtják. Ezért nincs ok arra, hogy a jövőben ne láthassunk hidrogénüzemű motorokat az utakon, beleértve a személygépkocsikat is.


A JCB egy 150 mérnök részvételével zajló projekt keretében eddig 50 darab hidrogénmotort gyártott, és ezek hajtják most a JCB kotró-rakodó és Loadall teleszkópos rakodógépek prototípusait. A legújabb projekt középpontjában álló teherautó korábban dízelüzemű volt, és a hidrogénre való átállás olyan áttörés, amely rámutat arra, hogy ez az erőforrás sokkal gyorsabb utat jelenthet a globális szén-dioxid-kibocsátási célok eléréséhez.

A JCB volt a világ első működő hidrogénüzemű építőipari és mezőgazdasági gépeinek kifejlesztője. Tavaly a JCB egy másik iparági újdonságot is bemutatott – egy mobil hidrogéntöltő berendezést, amely gyors és egyszerű módot biztosít a gépek helyszíni feltöltésére. A JCB hidrogénes belsőégésű motorjait a JCB Power Systems derbyshire-i üzemében gyártják.

Arról még nem árultak el semmiféle részletet, hogy vannak-e és milyen távoli tervek a saját fejlesztésű és gyártású motorral, akár a haszongépjárművek világában.

Forrás: www.jcb.com