A magyarországi kommunikációs szakma egyik legjelentősebb elismerése, a PREXA – PR Excellence Hungary Award Általános hírnévmenedzsment kategóriájának aranydíját nyerte el a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem agrárkarriert népszerűsítő és pályaválasztást elősegítő, „Az agrárkarrier élményalapú repozicionálása a Z és α-generáció körében” című, 2022. évi kampánya, amelynek megvalósítását 292 munkatárs és 185 hallgató segítette.

A Magyar Public Relations Szövetség által létrehozott PREXA díj célja, hogy megmérettetési lehetőséget adjon minden Magyarországon megvalósított PR-aktivitásnak és szakmai szempontok szerint értékelje azokat. Továbbá a legjobb gyakorlatok bemutatásával és díjazásával követendő példát állítson a hazai kommunikációs szakma művelőinek, mely területen a bizalomépítés, a hitelesség, a hatékonyság és a stratégiai szemlélet a legfőbb szempontok.

A MATE az általános hírnévmenedzsment kategóriában jelentkezett a tavalyi esztendőben végzett hallgatótoborzó és képzéseket népszerűsítő kommunikációs tevékenységével. A részvétel alapvető feltétele az volt, hogy Egyetemünk minimum 6 hónapon keresztül végezzen több PR-szakterületre kiterjedő tevékenységet, amely mérhetően hozzájárul intézményünk reputációjához, annak javításához, a hírnév fejlesztéséhez és megőrzéséhez.

MATE

Pusztay Gabriella, a MATE médiaközpontjának vezetője a díjátadás után – fotó: MATE

A PREXA díjra 83 pályamunka érkezett be, melyből az előzsűri 46 döntőst választott ki, többek között a Magyar Telecom, a Mastercard, a Nestlé Hungária, a Szerencsejáték Zrt. és a Vodafone Magyarország kampányát. A kiválasztott pályázók, így a MATE is, a főzsűri előtt mutatták be kampányaikat. Az általános hírnévmenedzsment kategóriában az előzetes szigorú zsűrizést követően a MATE elnyerte az aranydíjat.

A MATE az első magyar egyetem, amely ilyen erős összehangolt kampányt alkalmazott az agrárpálya repozicionálásáért a Z és α-generáció körében a nemzetközi trendekbe illeszkedő élményalapú, tudománynépszerűsítő kommunikációval. Interaktív tudománynépszerűsítő programjaink és folyamatos, erős sajtókommunikációnk hatására egyre többen ismerik fel, hogy az agrárpálya tele van high-tech eszközökkel, ami a fiatalok számára izgalmas életpályát és biztos megélhetést jelent. Ezt bizonyítja az is, hogy az idei normál felvételi eljárásban több mint 40 százalékkal többen adták be jelentkezésüket a MATE képzéseire, mint az előző évben” – hangsúlyozta Dr. Gyuricza Csaba rektor.

MATE

„Az agrárkarrier élményalapú repozicionálása a Z és α-generáció körében" című, 2022. évi kampány megvalósítását 292 munkatárs és 185 hallgató segítette – fotó: MATE

A MATE minden intézetét megmozgató kommunikációs kampány során tizenegy országos hírű és jelentőségű programon több mint 50 ezer embert értünk el. A Médiaközpont által összefogott interaktív, élményalapú programokat olyan fesztiválokon is bemutattuk a Z- és α-generáció tagjainak, szüleiknek, tanáraiknak és a széles nagyközönségnek, mint az EFOTT, az Alföldi Állattenyésztési és Mezőgazda Napok, a Pápai Expo és Agrárpiknik, a Nemzetközi Természetfilm Fesztivál, a Szántóföldi Napok, a DUE Sajtófesztivál, a Földgömb Fesztivál, az ÖKO forradalom, a Bábolnai Gazdanapok, a Lányok Napja Fesztivál vagy a KÁN Egyetemi Napok.

oklevél

Az oklevél – fotó: MATE

Emellett a MATE Médiaközpontja a tavalyi évben több mint száz sajtóközleményt adott ki, mellyel nemcsak képzéseinket és campusainkat, hanem a MATE kutatásait, fejlesztéseit és innovációit is népszerűsítettük. Szintén a high-tech agrárium népszerűsítését segítette a MATE szakmai támogatásával megvalósult Nagy Diák Agrárteszt 2., amelyen 402 iskolából több mint 16 ezer diák vett részt.

Ez a megjelenés a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel történt együttműködés keretében jött létre.