Borpiaci üzletfejlesztési eseményen Vilniusban – Fotó: Agrármarketing Centrum
18 bort kóstoltak a litván szakemberek – Fotó: Agrármarketing Centrum
A kóstolón Bükk, Eger, Pannonhalma, Sopron, Szekszárd, Tokaj és Villány borai mutatkoztak be a litván importőröknek, disztribútoroknak, sommelier-knek és szakújságíróknak.
A litván piac nyitott az újdonságokra, Magyarország pedig sok egyedi, helyi szőlőfajtával és jó ár-érték arányú borokkal rendelkezik. Több magyar borvidéknek is nagyszerű természeti adottságai és komoly múltja van. Nemzetközi szemmel nézve emellett erősségének számítanak az olyan divatos szőlők is, mint a cabernet franc, de az ország nyertese lehet a szerte a világon hódító, pezsgő iránti kereslet növekedésének is, amely kapcsán Somló és Tokaj nevét is jegyezni kell – nyilatkozta az eseményhez tartozó mesterkurzus egyik előadója, dr. Arūnas Starkus.
Borpiaci üzletfejlesztési eseményen Vilniusban – Fotó: Agrármarketing Centrum
A Hungarian Wine Business Program 2020 őszén indult, a világjárvány miatt online előadások, tárgyalások megszervezésével. Az eddigi tapasztalatok alapján Németországban, Csehországban, Finnországban és Oroszországban a résztvevők nem csak jelentős érdeklődést mutattak a magyar borok iránt, de közvetlen kapcsolat is alakult ki disztribútorok és borászatok között, sőt egy-egy nagyobb megrendelést is realizáltak már.
A litván rendezvényen a tradicionális magyar fajtákból készült borokat kedvelték leginkább a borászati szakemberek, de a kóstolósor minden tételének akadtak rajongói.
Magyarország sok értékkel rendelkezik, személyesen és szakmailag is abban bízom, hogy az ország egyedi, édes borainak értékére több litván sommelier is felfigyelt, és ennek eredményével majd a borlapokon találkozhatunk – mondta a szakember, aki a Vyno žurnalas bormagazin főszerkesztője, a Litván Sommelier Iskola alapítója és több kiemelkedő boros rendezvény szervezője.