A hortidaily.com hírportál beszámolója szerint több török zöldség-gyümölcs termesztő és forgalmazó vállalat ezt a helyzetet használja ki európai piacokra történő betörés érdekében.
A fő termőhelyek fűtési igénye is jóval alacsonyabb az átlagnál – fotó: pixabay.com
Olcsó termálvízzel fűtenek
A törökországi termesztők közül többen különböző versenyelőnyöket élveznek, mivel többnyire nem gázzal, hanem olcsó termálvízzel, kisebb részben pedig szénnel fűtenek, és a fő termőhelyek fűtési igénye is jóval alacsonyabb az észak- és közép-európai (pl. holland vagy német) átlagnál.
Fő terméküket a különböző paradicsomtípusok képezik – fotó: pixabay.com
Lényegesen növelni tudják az európai piacra történő beszállításaikat
Az Afyon-i székhelyű Kurt csoport 2008-ban alakult 5 hektáros üvegházi felülettel, amelyet a tagjai azóta folyamatosan bővítik. Fő terméküket a különböző paradicsomtípusok képezik, amelyek termesztését és növényvédelmét az üveházakban (automatizált) japán technológia szerint rendezték be.
A kifogástalan minőség és az alacsonyabb költségek révén versenyképessé váltak a más körzetekből jelentkező konkurenciával. A szárított termékek iránti kereslet növekedését figyelmebe véve pedig korszerű szárító egységet alakítottak ki. A legutóbbi években több más török beszállító is lényegesen növelni tudta az európai piacra történő beszállításait.