Benzin helyett dízel, négy henger helyett tizenkettő, 1984 köbcenti helyett pedig 5934 köbcentiméter lökettérfogat és 160 helyett 500 lóerő – ez azért nem semmi!
A "Frankenstein" Amarokért a Darkside Developments nevű brit műhely a felelős, amely dízeltuningra specializálódott – írja az Auto Bild-re hivatkozva a Blikk. Az alapot, egy fehér, egykabinos VW Amarokot Ausztráliából importálták.
A világ első VW Amarok V12-esbe egy szintén fehér (bár ez indifferens) balesetes Audi Q7 V12 TDI "adta a szívét". A VW Amarok motorterét azonban nem egy hatalmas V12-eshez tervezték. Gyárilag mindeddig egy háromliteres, 258 lóerős V6-os dízel volt a csúcs a modell motorházteteje alatt.
A motorteret át kellett alakítani, hogy az izomgép beférjen, amihez a sebességváltó sem illett, ezért azt a Borg Warner T56-os hatfokozatú váltójára cserélték, ami például a Chevrolet Corvette C5-ben és a Dodge Viperben, illetve az Aston Martin Vanquishben is teszi a dolgát. A döntés különösen fontosnak bizonyult, mivel meg kellett birkóznia a brutális, 1000 Nm-es nyomatékkal.
Ahhoz, hogy a hatfokozatú kézi sebességváltót a V12-eshez alakítsák, új adapterlemezt is kellett gyártani.
A teljes beszerelési folyamatot felvették és feltöltötték az internetre, a "műtétet" az alábbi YouTube-videón lehet megtekinteni.
A válaszfal egy részét a motortérben el kellett bontani, hogy megnöveljék a sebességváltó számára kialakított helyet. Ezenkívül az első futómű egy részét is ki kellett igazítani, hogy helyet csináljanak a V12-esnek.
Amikor az összes előkészítő munkával végeztek, a motort óvatosan beemelték a helyére. Még ha kezdetben nem is tűnt úgy, de a V12-es így már valóban befért az Amarokba.
A munka nagy részét már elvégezték, de az első tesztvezetésig még rengeteg feladat vár a fiúkra. Amennyiben az Amarok elkészül, mindden bizonnyal igazi tuning-remekmű lesz.
Indexképünk: Facebook/Darkside Developments