Az OKA Motor Company központja a nyugat-ausztráliai Bibra Lake-ben volt. A termékkínálat maximum 3 tonna teherbírású, 5-7,5 tonna össztömegű tehergépkocsikból, illetve fülkés alvázból állt, teljesen moduláris kialakítással, összesen 6 alapmodellel. Ezzel párhuzamosan 12-14 személyes terepjáró minibuszok is voltak a kínálatban négyféle változatban.
Tűzoltó változat
A gyárat 1986-ban alapították, a prototípus 1987-ben elkészült, az első szériaérett jármű tesztjei 1988-ban kezdőtek. A kor dizájnja ma is visszaköszön a járművekről. A gyártás kisszériában zajlott 1992 végéig. 1994 decemberében már tőzsdére vitték a céget, és egy ma is létező HICOM befektetési cég 11 százaléknyi részvényt vásárolt.
A gyártmánykínálat újabb modellekkel bővült, a tehergépkocsik után megjelentek a 12 személyes minibuszok a turistákra alapozva, célirányos kirándulójáratként: XT, LT és NT modellek. Sok bányatársaság munkásszállítónak használta ezeket a típusokat, valamint nagy érdeklődés volt Afrikából és Pápua Új-Guíneából. A teherautókra a gazdák mellett a katonaság és közműszolgáltatók tartottak igényt.
Az európai és közel-keleti piacokra szánt modellek tervezése és fejlesztése szintén elkezdődött az 1990-es évek közepén, azonban soha nem fejeződött be.
Különböző fülkekivitelek
Erőforrásként ekkor Perkins Phaser 4 hengeres, 4 literes dízelmotorok szolgáltak, de az Arab-Emirátusokba már V8-as dízellel kívánták értékesíteni.
1997-ben az OKA eladta az RTV-széria 12-14 személyes minibuszok licencjogét az indiai Hindustan Motorsnak az RTV jelölés márkanévként való használatával együtt. 1999-ben az OKA-t egy malajziai befektető vásárolta fel. Bár közkedvelt gépkocsi lett, a gyártás 2008-ban abbamaradt. Az akkor közkedvelt típusok és a már meglévő prototípusok gyártását már Indiában folytatták tovább.
2011-ben súlyos pénzügyi szabálytalanságok, hűtlen kezelés miatt a vállalatot felügyelet alá helyezték. Az újratőkésítésre tett kísérlet sajnos eredménytelenül zárult, így elkerülhetetlenné vált a felszámolás. 23 év alatt nem egészen 500 darab OKA haszongépjármű készült.
Platós változat
Főbb műszaki jellemzők a legutolsó, 2011-es modelleknél
Az OKA-k nem voltak túlbonyolítva, a teljes kínálat azonos méretekre épült, a fődarabok is közösek voltak. Erőforrsáként Cummins ISB4.5, Euro 5-ös, 4,5 literes, 4 hengeres motorok szolgáltak. A sebességváltó Allison 1000 típusú, 6 előre-, 1 hátrameneti fokozattal rendelkezett. Az 5. és 6. fokozat már gyorsító végáttételű volt, a nyomatékmódosító mechanikus zárással rendelkezett. Az osztómű kétfokozatú volt, állandó hátsókerék-meghajtással és manuálisan kapcsolható első meghajtással. Az első-hátsó differencálzárat opcióban lehetett rendelni.
Terepes minibuszként
A rögzítőfék dobos megoldású volt, és a hátsó kardánt fékezte az osztóműnél, rugóerő-tárolós megoldással. A fékrendszer kétkörös, hidraulikus volt, sűrített levegős rásegítéssel, elöl-hátul 305 mm-es, hűtött tárcsafékekkel.
A futóművek elöl-hátul OKA-gyártmányú, merev tengelyesek, 4,62: áttétellel, progresszív, félelliptikus laprugós felfüggesztéssel és kettős működésű lengéscsillapítókkal. A szériaabroncsozás 285/70 R 19 méretű volt, az elektromos rendszer 24 voltos. Az üzemanyagtartály szériában 120, extraként 170 literes, az AdBlue-tartály 43 literes. A végsebesség 120 km/óra, de terepen az 55 százalékos (24,75°) emelkedőre is fel bír kapaszkodni.
Közműszolgáltatók műhelykocsijaként
Méretek és tömegadatok:
- hossz: 5648 mm fülkés alvázként; 5759 mm gyári platóval; zárt felépítménnyel 5661 mm
- szélesség: 2000 mm, tükrökkel 2340 mm
- magasság (fülketetőig): 2580 mm
- tengelytáv: 3190 mm egységesen
- túlnyúlás elöl: 1101 egységesen
- túlnyúlás hátul: 1357 mm fülkés alvázként, 1370 mm felépítménnyel, 1468 mm gyári platóval
- gyári platóméret: 3685 x 2000 mm
- nyomtáv elöl-hátul: 1664 mm egységesen
- megengedett össztömeg vontatmánnyal: max. 9000 kg
- fékezett vontatmány: max. 4500 kg