Az infrastruktúra fejlesztése és a benne dolgozó magasan képzett állomány látványos eredményeket hoznak idén az AXIÁL működésében. A modern regionális kirendeltségek helyben teszik elérhetővé a cég minőségi megoldásait, 2025-ben egyedülálló ajánlatokon keresztül.

Kulcsszerepet kap a kínálat gyakorlati bemutatása

Meghatározó márkák innovációiról szól a 2025-ös év az AXIÁL háza táján, a vállalat február 20-án megrendezett éves sajtóeseményén elhangzottak szerint. A kínálat gyakorlati bemutatása újra kulcsszerepet kap, hiszen a műszaki generációváltás mindenhol szükséges a fenntartható, talajkímélő és vízmegkötő gazdálkodáshoz. Ehhez az új típusok szinte alapfelszereltségként kínálnak digitalizációt, nagy területteljesítményt és magas kezelői komfortot. Az AXIÁL a szektor legnagyobb kihívásának az új fejlesztések termelésbe integrálását látja, melyre két fronton is megoldást kínálnak.

Baján folytatódik az épületek modernizálása – fotó: AXIÁL Kft.

Egyrészt évek óta készülnek az újgenerációs típusok üzemeltetésére, a nagy kihívást jelentő karbantartási és javítási igényekre. Ez a tevékenység napjainkra a legfontosabb tényező lett a gépértékesítésben, amire komolyan fel kell készülnie minden szolgáltatónak. A legújabb mezőgépek ugyanis olyan komplex felépítésűek, hogy kezelésükhöz egyedi műhelyekre, speciális felszerelésre és magasan képzett szakszemélyzetre van szükség.

Éppen ezért az AXIÁL folyamatosan modernizálja műszaki kapacitásait, egyedülálló minőségű szerviz-tevékenységet kínálva a piacon. Ennek keretében 2020 és 2024 között mintegy 7,5 milliárd forintot költöttek fejlesztésre, többek között Baján, Felsőzsolcán, Pécsett, Székesfehérváron és Szolnokon.

A telephelyeket idén is fejlesztik: Szekszárdon új műhelyt építenek, Baján pedig folytatódik az épületek modernizálása, így az 2025-ben további 1,2 milliárd forintot fordítanak az infrastruktúrára. Az országszerte elérhető 18 szervizműhely mellett 2024-ben 288 db mobil AXIÁL szervizautó is dolgozott hazánkban, közvetlenül a gazdáknál elvégezve a javításokat. A szakemberek számára biztosított minőségi szerszámokra és felszerelésre 2024-ben mintegy 400 millió forintot ruháztak be.


Szintén nagy hangsúly helyeznek a képzett szakszemélyzet fenntartására

Például a szerviztevékenységet tavaly mintegy 375 fős állomány szolgálta ki, az egyik legnagyobb országosan elérhető kapacitást kínálva. Ezen felül tavaly 200 diák számára nyújtott magas színvonalú duális és gyakornoki programot az AXIÁL, többek között a gödöllői Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel együttműködve. A jövő munkavállalói mellett ráadásul a meglévő állományt is fejlesztik számos továbbképzés keretében, összesen mintegy 150 millió forintot fordítottak utánpótlásnevelésre és képzésre 2024-ben.

Másrészt az újgenerációs gépek termelésbe emelését is segíti a vállalat, méghozzá gyakorlati tudásközpontok létrehozásával, a gépkereskedővel szoros kapcsolatban működő gazdaságokban. Ezek az üzemek kulcsszerepet játszanak a gépkereskedelmi főtevékenységben, hiszen az AXIÁL kínálatából érkező új műszaki megoldásokat itt vizsgálják hazai körülmények között, géptesztek és agronómiai kísérletek keretében is. Az egyedülálló tapasztalati bázist a termelők számára is elérhetővé teszik, például az AXIÁL Gyakorlati Akadémia 2025-ös felvonásán vagy az Alföldi Állattenyésztési Napokon.

sajtótájékoztató

Meghatározó márkák innovációiról szól a 2025-ös év az AXIÁL háza táján, a vállalat február 20-án megrendezett éves sajtóeseményén elhangzottak szerint – fotó: AXIÁL Kft.

Új kereskedelmi ajánlatok a pályázatok hátterében

A gépkereskedelmi főtevékenységben szintén pozitívan kezdi az évet a családi tulajdonú magyar vállalkozás, mely felkészült az újra elérhető pályázati lehetőségek kiszolgálására. A bejelentett, többféle támogatásra egyedi termékcsomagokat dolgoztak ki, a keretekre szabott kínálattal. Ezzel együtt az elmúlt évek gyengébb terméseredményei és a visszaesett jövedelmezőség jelenleg még korlátozzák a piac beruházási lehetőségeit.

Az AXIÁL felkészült arra, hogy segítsen a 2025-ben még nehéz helyzetben lévő termelőkön, akik számára folytatja a 2024-ben bevezetett újszerű értékesítési stratégiáját. Formabontó havi kampányok és heti ajánlatok keretében kínálnak rendkívül kedvezményes opciókat készletes típusokra és alkatrészekre, melyeket a vállalat saját erőből kínált kedvezményes finanszírozási ajánlataival és adott esetben terménybeszámítási opciókkal kombinálhatnak a gazdálkodók.

Viszont az egyedi ajánlatok önmagukban nem hidalják át a pályázatok lehívásáig tartó, várhatóan legalább 1 éves szakaszt, melyek ráadásul nem fedik le az összes fontos eszköztípust. Ezt felismerve az AXIÁL egyedülálló „pályázatkiváltó” ajánlatokat hirdet 2025-ben, kizárólag az erőgépek szegmensében, azok számára, akik még idén szeretnének nagyteljesítményű típusokat beszerezni. A második negyedévben érkező konstrukciók az AXIÁL eddigi legnagyobb kedvezményeit tartalmazzák majd, valóban érdemi alternatívát kínálva a termelőknek.

A vállalat ráadásul két további újdonsággal is készül 2025-re. Egyrészt az agrárdigitalizáció szélsőségesen gyors fejlődésére reagálva megerősíti a helyspecifikus termeléshez kínált szoftveres és szaktanácsadási hátterét. Ehhez például mintegy 150 millió forintot ruháznak be a házon belül létrehozott mAXI-MAP platformjuk fejlesztésébe, valamint már tavasztól bevezetik a CLAAS következő generációs digitális eszköztárát is. Másrészt megújítják a vállalat teljes digitális stratégiáját, amiről rendkívüli bejelentésre készül a cég, bajai látogatóközpontja 2025. március 20-i átadóján.

Közvetlen kapcsolat, az egész országban

A beruházásoknak köszönhetően a szerviz- és alkatrészellátás mellett a cég valamennyi szolgáltatása helyben, lokális készlettel, valamint helyi szakszemélyzet segítségével áll rendelkezésre az egész országban. Erre építve a hazai nagykiállítások mellett elsősorban a regionális ügyfélkapcsolatokra helyezik a hangsúlyt, hiszen az AXIÁL küldetése 2025-ben, hogy kézközelben nyújtson valóban hasznos segítséget, a kiemelten fontos területeken:

  • Modern mezőgazdasági gépek, a jövő technológiája

  • Modern üzemeltetési és javítási megoldások, a megbízható jövőért

  • Modern agronómia, gyakorlati gépesítési tanácsadás, a fenntartható jövőért

Ezekre építve a vállalat tovább erősíti a közelmúltban bevezetett szlogenjét és nyitott kapukkal várja ügyfeleit az ország minden pontján, hiszen: „AXIÁL – Együtt mindenben

Díjnyertes partnerek 2025-ben, az AXIÁL átalánydíjas partnerei között

Az AXIÁL Kft. átalánydíjas szervizszolgáltatásait 2001 óta vehetik igénybe a vállalat partnerei, akikből a hagyományoknak megfelelően idén is kiemeltek olyan cégeket, akiknél hosszú ideje kiváló keretek között működik a szolgáltatás.

Az AXIÁL átalánydíjas szervizszolgáltatása előre tervezhető, kiszámítható megoldást kínál a teljes szezon során felmerülő szervizigényekre. Ennek keretében állandó műszaki gépfelügyeletet kínál a cég, melynek köszönhetően minimális állásidővel, priorizált kiszolgálással dolgozhatnak a gépek. A fix díjszabású konstrukciót 23 éve folyamatosan igazítja a vállalat a piac igényeihez, figyelembe véve a géptípusok technológiai fejlődését is. A szerződések ráadásul különböző modulokból állíthatóak össze, így minden üzemeltető a számára legkedvezőbb feltételekkel veheti igénybe szolgáltatást.

Az átalánydíjas forma alá vont gépek darabszáma évről évre emelkedik az AXIÁL portfóliójában, hiszen a rövidülő időablakok mellett a gazdálkodók egyre jobban értékelik a magas szintű műszaki rendelkezésre állást.

oklevél

Kiváló átalánydíjas partnerek elismerő oklevelei – fotó: AXIÁL Kft.

Az AXIÁL Kft. ügyfelei, akik a 2025-ben több éve tartó átalánydíjas működésükért elismerésben részesültek, a szolgálatatás példaszerű használatáért:

  • TORM-AGRO Kft. – Lökösháza

  • Tranzit-ket Zrt. – Debrecen

  • Szeminátor 96 Kft. – Ráckeresztúr

  • Rabi-Simon Kft. – Előszállás

Köszönjük partnereinknek, hogy bizalmat szavaztak szolgáltatásunknak, hiszen a kiváló átalánydíjas együttműködésen keresztül referenciát állítanak a piac számára a megbízható, kiszámítható, kalkulálható gépüzemeltetés terén.

Indexkép: AXIÁL Kft.