A terepjáró motortérbe ezúttal egy váltóáramú villanymotor került hosszanti beépítéssel, 275 LE teljesítménnyel, valamint 370 Nm nyomatékkal. A 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót meghagyták, a hajtáslánc többi elemével. A tápfeszültség 800 voltos, amit 4 darab, összesen 70 kilowattóra teljesítményű akku szolgáltat.
Ügyelni kellett a terepjáró súlyelosztásra, így két akku hátra került, egy az üzemanyagtartály, egy pedig a kipufogó rendszer helyére. A harmadik gépkocsi középső részére, a negyedig a motortérbe. A kihívást az akkuk rázkódás és ütés ellenei védelme, valamint az eredeti, 76 centiméteres gázlóképesség megtartása jelentették. Utóbbihoz speciális vízhatlan burkolatot kellett tervezni és gyártani. Az alapjármű egyébként a sorozatgyártású Wrangler Rubicon kétajtós modellje volt.
A belső térben a műszerfal, audio, klíma stb. és a terepjáró világítása változatlanul 12 voltról működik, feszültség-átalakító közbeiktatásával. Valamint van egy második 12 voltos akku is, kempingkészülékek működtetéséhez, de az eredeti opciós Warn csörlő is szintén erről kap áramot.
A Rubicon kivitel alapból 5 centis futómű-magasítást kap gyárilag, míg a Mopar extra kiegészítő részeként 17 collos felnivel és 35 collos különleges terepabroncsozást kapott, ezért a sárvédőket is módosítani kellett. A 7 függőleges osztású hűtőrács, a kisebb főfényszórók és egyedi acél lökhárító szintén az egyedi küllem része.
Meg kell még említeni az e-Wrangler Rubicont, amelyhez mobil, napelemes töltőberendezést is terveznek, a Jeep „Road Ahead” programja keretében, a mindentől távol eső helyek felfedezéshez.
Forrás: www.stellantis.com