A Jeep bemutatta a Magneto elektromos Wrangler-koncepciójának egy újabb változatát, miközben az első sorozatgyártású elektromos modellek piaci bevezetése felé halad a járműprogram az Egyesült Államokban.

Magneto

jeep

jeep

A Magneto elektromos Wrangler-koncepciójának egy újabb változata – fotók: www.stellantis.com

Újjászületés az elektromobilitás jegyében

A korábbi változatokhoz hasonlóan a Jeep Magneto 3.0-t is több más koncepciójárművel együtt mutatták be az Utah állambeli Moabban megrendezett éves Jeep Safarin. Mivel a Wrangler ihlette Jeep Recon EV 2024-ben kerül piaci bevezetésre, elsőként Észak-Amerikában, az elektromos Wagoneer S mellett, a Wrangler-alapokra épülő Magneto legújabb változata a jelenlegi sorozatgyártású modell elemeit viseli.

A rövidített 2020-as Jeep Wrangler Rubiconból épített Magneto 1.0 koncepció 2021-ben debütált a Jeep elektromos változatainak úttörőjeként, amelyet egy hosszirányban beépített villanymotor hajt, és egy 6 sebességes kézi kapcsolású sebességváltóhoz csatlakozik. A kezdeti teljesítmény 285 lóerő és 370 Nm nyomaték volt, de ezt a 2022-ben debütáló Magneto 2.0 koncepció esetében már 625 lóerőre és 1153 newtonméterre tornázták fel.

jeep

A töltőcsatlakozó fedele a bal első keréknél – fotó: www.stellantis.com

A Magneto 3.0 verzió frissítései közé tartozik az új, hatékonyabb motor és a frissített programozás, amely 20%-kal növeli a gazdaságosságot és a hatótávolságot – állítja a Jeep. A maximális teljesítmény 650 LE-re és 1220 Nm-re nőtt ugyan, de a vezető ezt bármikor takarékos üzemmódra leszabályozhatja, ami szintén 285 lóerőt és 370 newtonmétert jelent.

Választható a regeneratív fékezés mértéke is, ami akár teljesen kikapcsolható, hogy a Magneto úgy haladjon, mint egy belsőégésű motoros jármű, de aktív állapotban jelentős mértékű visszatáplálást képes produkálni. A hegymenet üzemmód lehetővé teszi az egypedálos vezetést terepezés közben.

A Magneto 3.0 továbbra is a klasszikus, mechanikus, alacsony sebességre tervezett összkerékhajtáson keresztül küldi az erőt a kerekekhez, a Dana-gyártmányú Dynatrac 60 típusú első és Dynatrac 80 típusú hátsó tengelyekre, mindkettő 5,38:1 áttételű. Ezekre 20 colos, peremtávtartós felnikre szerelt, masszív, 40 colos abroncsok kerültek. A korábbi verziókból átvett extrém arányokat, köztük a nagyon rövid első és hátsó túlnyúlást, a szélesebb ajtónyílásokat és alacsonyabb tetőt, valamint a 76 mm-es hasmagasság-emelést kell megemlíteni.

jeep

Klasszikus off-road stílusjegyek Warn csörlővel – fotó: www.stellantis.com

A jövőbeli elektromos Wrangler átvehet néhány ilyen stílusjegyet, de a sorozatgyártású Recon valószínűleg hagyományosabb formájú lesz, négyajtós kivitelben és tetősínes kivitelben. A Jeep a Wrangler testvéreként jellemzi a Recont, és a Wranglerhez való kötődés érdekében a Recon levehető ajtókkal is rendelkezik majd.

Az új STLA Large EV járműplatformra épülő, alapjaiban új SUV, a Recon nem rendelkezik majd a Magneto mechanikus összkerékhajtásával vagy kézi váltóval, de a koncepció néhány műszaki eleme, például a motor és a regeneratív fékrendszer utalhat arra, hogy a Jeep milyen irányba tervezi a Recont.

jeep

Klasszikus off-road stílusjegyek, Warn csörlővel – fotó: www.stellantis.com

jeep

A hátsó raktérajtó jobbra nyílik – fotó: www.stellantis.com

Forrás: www.stellantis.com