Az első premier
Több mint 80 év távlatában
Nehéz lenne megmondani, mikortól alkalmazzák a pick-up elnevezést a gyártók globálisan, de valamikor az 1910-es évek vége felé bukkant fel Észak-Amerikában, és egészen az 1950-es évek végéig ott is maradt.
A megújult Navara / PRO4-X változatban
A DAT Motor Vehicle céget 1911-ben alapították, az első személygépkocsi 1914-ben, míg az első platós kisteherautó 1938-ban jelent meg. A pick-up kategória 1955-ben indult piachódító útjára, és a személyautókkal együtt egészen 1989-1990-ig Datsun néven gyártották. Igaz, az 1933 december végén alapított Nissan már az 1980-as évek közepén kezdte megszerezni a Datsunt, és rövid ideig Nissan-Datsun néven is futottak gyártmányok.
Természetesen lesz más változatban is
A Nissan akkori új logója valójában a Datsuné volt, de Nissan felirattal, amely még ma is fő körvonalakban visszaköszön. Sőt, bizonyos piacokon és modelleknél 2013 óta újra alkalmazzák a Datsun márkanevet.
Egy kis történelem, grafikusan elmesélve
Navara 2021
A Nissan Navara mostani átalakulása követi a globális trendet, bár az alapkonstrukció nem sokat változott, de a külső annál inkább, míg a belső tér teljesen átalakult, és számos új, aktív biztonsági és kényelmi megoldás került fel a széria- vagy opciós listákra.
Az egyik legfontosabb aktív biztonsági felszereltség az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer és az intelligens vészfékfunkció, amely az első ütközést követően automatikusan állóra fékezi a gépkocsit, megakadályozva a további esetleges ütközéseket, személyi sérüléseket.
A gépkocsi teljes környezetét mutató összesen 4 kamera nemcsak városi forgalomban, parkoláskor vagy utánfutó fel-le kapcsolásakor hasznos, de összkerékmeghajtásnál szintén működésbe lépnek. Így elkerülhetjük a kellemetlen, a gépkocsi rongálódását okozó sérüléseket vagy veszélyes helyzeteket, ami akár boruláshoz is vezethet.
A hátsó tengely erősebb lett, nagyobb teherbírást eredményezve, a lökhárítóban lévő hátsó fellépő szériaként biztonságossá teszi a platóra való feljutást.
Ami nem látszik, a teljesen új, fogasléces kormánymű, terepen és tempós közúti haladásnál egyaránt precíz, magabiztos iránytartást nyújt. Az utastér egésze csendesebb lett, és csökkent a rezonancia is.
A küllemében leginkább az új első lökhárító és karakteres hűtőrács együttesen ad új karaktert a gépkocsinak, valamint nagy C-formájú nappali menetfény, míg a főfényszóróban 4 kisebb projektoros fényforrás került beépítésre. A ködfényszórók maradtak oldalsó elhelyezéssel.
Meg kell még említeni az egyedi megjelenésű PRO-4X kivitelt, amely a Navara és Frontier piacain egyaránt elérhető. Erre a plató oldalán levő dekorfelirat mellett a metálfekete, 17 collos, terepgumis könnyűfém felnik, fekete tükörházak és tetőlécek, első védőburkolat, valamint narancsvörös dekorbetétek és Nissan felirat utalnak.
Belső tér és műszerfal
Ma már általános a telefonkompatibilitás
Főbb paraméterek
Erőforrásként egyféle 2,3 literes, 4 hengeres motor szolgál egy turbóval, 163 lóerővel és 403 newtonméterrel. Duplaturbós, 188 lóerős, 450 newtonméteres. A sebességváltó 6 fokozatú kézi vagy 7 fokozatú automata. Utóbbinál kapcsolási programok közül is választhatunk: normál, off-road, sport és vontatás. A 2H/4H között bármikor válthatunk egy forgókapcsolóval, a 4L azonban csak a kapcsoló benyomásával és álló helyzetben lehetséges, oldása szintén. A megengedett vontatható össztömeg 3,5 tonna mindegyik típusnál, fék nélkül a szokásos 750 kg lehetséges.
A gépkocsik (piactól függően) egyaránt kaphatók kétszemélyes, fülkés alvázként, nyújtott fülkével (King Cab) és a legkeresettebb, 4 ajtós, 5 személyes duplafülkével.
A tengelytáv egységesen 3150 mm, a hosszúság 5120; 5260; 5311 mm kiviteltől függően. A szélesség 1850-1875 mm tükrökkel, míg a teljes magasság 1765-1855 mm. A platóhossz 1851 és 1509 mm a padlón mérve, szélessége 1560 mm, a kerékdobok közt 1134 mm.
Az első terepszög 31,1-33,1 fok, a hátsó 18,8-28,8 fok, a bakhátszög 21,8-27 fok. A fülkés alvázak szabad magassága 212-224 mm (kivitelfüggő). A gázlóképesség maximum 60 cm.
A megengedett össztömeg 2910-3150 kg.
A megújult Navara forgalmazását elsőként Thaiföldön kezdték meg 2020 decemberében, a többi piac ezután következik. S ahogyan már említettük, az európai bevezetés időpontja még kérdéses.
A jól bevált motor
Egy szép darab, ausztrál helyi módosításokkal
Forrás: www.global.nissannews.com