2021 elejétől került bevezetésre az afrikai és latin-amerikai piacon a kor szellemének megfelelő, bár csak részben francia fejlesztésű legújabb modell, a Landtrek, amelyhez nagy reményeket fűznek.

Ránézésre kétségtelenül jól sikerült, de a pick-up az európai piacon nem a könnyű kategóriás áruszállítás univerzális ásza, és a helyközi buszt sem helyettesíthetik.

Peugeot pick-up sikerek

A francia gyártó pick-upjai bár nagyon sikeresek voltak, de piac tekintetében mindig egy-egy szűkebb régióra korlátozódtak, korábban Észak-Afrikára és a Közel-Keletre. Továbbá hosszú évtizedekig megmaradtak a tipikus személyautós alapokon, ami kétségtelenül korlátokat is jelentett számos műszaki, használhatósági szempontból. Sokan nem is sejtik, hogy az 504-es gyártása 2005-ben állt le Nigériában.

A legutóbbi saját modell a 2010-2014 között a 207-es alapjaira Brazíliában gyártott Hoggar volt, majd ismét szünet következett. Azonban önerőből eddig nem akartak belevágni egy saját, alvázas, akár terepes kisteherautó fejlesztésébe, mint más, nálunk népszerű konkurens gyártó, főleg nem a közelmúlt nagy autóipari fúziói (PSA-Opel) és a most is gazdasági bizonytalanságokat okozó Covid közepette.

peugeot

A három fő változat

Egy köztes modell a Tunéziában 2018-2021 között gyártott ZNA Rich volt, amely a kínai DongFengtől érkezett, de egy 1997-es Nissan NP300 alapjait hordozta. A mostani Landtrek szintén egy kínai modellen alapul, a Changan Kaicene F70-en, persze már európai kidolgozással, Peugeot-stílusjegyekkel felruházva.

A globális pick-up-piac – USA és Kanada kivételével – átlagosan több mint 2,4 millió kishaszonjárművet jelent. Ebből igyekszik a Peugeot is részesedést szerezni. Nem kizárt, hogy Afrika és Latin-Amerika mellett a Közel-Keleten és Kínában is feltűnnek majd. A kínai belföldi gyártás is félmillió körül alakul éves szinten.

peugeot

Az elegáns külső mögött igazi munkaautó rejlik

Munkára tervezve

Az elegáns külső mögött igazi munkaautó rejlik: kiviteltől függően akár 1,2 tonnás teherbírás és 3 tonnás vontatókapacitás. A 4x4-es meghajtáshoz természetesen kétfokozatú osztómű tartozik. A szabad magasság 214-235 mm meghajtástól és abroncsmérettől függően, a gázlómélység maximum 60 cm.

A kétszemélyes rövidfülkés 5,33 m hosszú, gyári platója 2,43 méter, 1,6 méter széles és 500 mm-es az oldalfala, a kerékdobok közt 1220 mm távolsággal, az az 3 euroraklap is felfér keresztben. A Workhorse alapváltozat hátsó lökhárító nélkül készül, ennél a platóajtó rögzítői kiakaszthatók, és 180 fokba lehajtható. Fülkés alvázként szabadon felépítményezhető, 3 oldalra billenő platóval is.

A 4 ajtós, duplafülkés változat 5,39 méter, platója 1,63 m hosszú és ugyancsak 1,6 méter széles, és 500 mm-es az oldalfala. Az első terepszögek 29-30°, a hátsók 26-27°, míg a bakhátszög 25°, típusváltozattól függően.

peugeot pick-up

A 4 ajtós, duplafülkés változat 5,39 méter, platója 1,63 m hosszú és ugyancsak 1,6 méter széles

A motorválasztékban kétféle lehetőség szerepel: egy 2,4 literes, 210 lóerős, 320 newtonméteres benzines, amelyet hatfokozatú manuális vagy automata váltóval (sport és eco programmal) kínálnak, de van egy 1,9 literes, 150 lóerős, 350 newtonméteres turbódízel is. Utóbbi csak kézi kapcsolású váltóval készül, ellenben csak hátsókerék-meghajtással is kombinálható.

A belső térben több eredeti Peugeot-alkatrész, -tartozék is felismerhető, például a kormánykerék és a 10 collos információs kijelző. Előbbi a 3008-asból, az utóbbi az 508-asból származik. Természetesen a vezeték nélküli okostelefonos kapcsolat ma már általános elvárás.

Az utastér érdekessége a duplafülkésnél, hogy előre kartámaszos tárolórekesz és kétszemélyes utasülés közül választhatunk. Utóbbinál már 6 személyes lesz a duplafülke, és összesen 6 légzsák védi a bent ülőket.

peugeot

Hibátlan belső tér

Az aktív biztonságra is sokat adott a Peugeot. A blokkolás- és kipörgésgátló, hegymeneti indulássegéd, vontatmánystabilizálás, ESP, sávfigyelő mind szériatartozék. Az egyszerű tolatókamerától kezdve a 4 kamerás, 360 fokos lefedettségig mi választhatunk.

Ezek után jogosan merül fel a kérdés: miért nem hozzák Európába, hiszen "csak" egy Euro 6d besorolású PSA-erőforrás kellene hozzá? A gondok az összes eladási darabszámban keresendők, amelyen még ma 5 márka osztozik, vagy talán más irányba mentek évtizedekkel ezelőtt a piaci igények és a fejlődés, a platós kistehergépkocsis furgonok irányába.

Forrás: www.int-media.peugeot.com