Piaci aktualitások és hosszú távú tervek
A Toyota összesen 30 különböző, tisztán elektromos (csak akkumulátoros) gépkocsimodellel kíván megjelenni a globális piacon 2030-ra, és évi 3,5 millió darabra kívánja növelni az elektromos gépkocsik eladását.
Viszonyításként: 2022 végére 9,3 millió darabos értékesítés a célszám, ebben benne van a Toyota teljes palettája (szgk., SUV, pick-up és más kishaszonjármű 3,5 t alatt), valamint a Lexus-kínálat is. Továbbá 2030-tól a 30 különböző modellből álló elektromos kínálat egységesen elérhető lesz nemcsak Európában, de Észak-Amerikában és Kínában is.A tervezett hosszú távú üzleti stratégia értelmében a brüsszeli székhelyű Toyota Motor Europe 2035-re már csak elektromos üzemű gépkocsikat fog értékesíteni Nyugat-Európában a globális klímasemlegességi célok elérése érdekében. Ezenkívül a gépkocsiknak el kell érniük a kitűzött – bár még nehezen értelmezhető – 125 wattóra/kilométer „fogyasztást" is az energiahatékonyság jegyében. A tervek között szerepel még az akár 700 km-es hatótáv is egy feltöltéssel, típustól függően.
A Tundra jövője még nem ismert – fotó: Toyota
A Toyota jelenleg több mint 100 különböző modellt kínál a csak belső égésű motorral szerelt járművekkel, a hibrid-elektromosokkal és tölthető hibridekkel együtt a világ több mint 170 országában. A Lexus-kínálat ugyanezen felállásban több mint 30 modellt kínál több mint 90 országban.
A Toyota már 1992-ben megalapította a EVDD-t (Electric Vehicle Development Division), vagyis a kimondottan elektromos gépkocsik fejlesztésére szakosodott részlegét. 1996-ban bemutatták a RAV4 EV-t, azaz az elektromos változatot, de az első komolyabb áttörést a Prius első generációja hozta meg 1997-ben.
Visszatérve a Toyota-kínálatra, már jövőre tervezik a bZ4X modellt, elsőként a SUV kategóriában, Toyota Cruiser néven, ami ránézésre a RAV4 utódjának is tekinthető, és minden bizonnyal 4x4-es meghajtással, mert a Subaruval közös fejlesztés a technika.
Toyota Cruiser – fotó: Toyota
A másik fő – lapunk profilját is érintő kategória – újítás a pick-up-szegmens lesz, a Hilux utódjaként, de az észak-amerikai Tundránál is jelentős változások várhatók, bár részleteket még nem közöltek. Egyelőre ennyi információ áll rendelkezésre a közeljövő Toyota elektromos kínálatával kapcsolatban.
Akár közös utódja is lehet a Hiluxnak és a Tundrának – fotó: Toyota
Forrás: www.global.toyota/en/newsroom