Néhány hete került hozzánk a Volkswagen Tiguan, 2 literes TDI-vel szerelt, Comfortline változata, és kifejezetten jó tapasztalatokkal szálltunk ki az elsőre is szerethető szabadidő-autóból. Az elmúlt évek SUV őrülete nem gyengül, viszont a gyártóknak nem könnyű a már meglévő palettára új színfoltot illeszteni, de ha a funkcionalitást nézzük, akkor azért vannak még lehetőségek.
Terepen és városban is nyúztuk az Allspace-t – videó: Agroinform.hu
Például a Volkswagen gondolatmenetét visszafejtve, azt látjuk a „nagy testvér”, vagyis az Allspace megjelenésén, hogy nehogy már a nagycsaládosok ne élvezhessék a padkára könnyedén gördülést, a földúton rövidebb, és a semmi ez a gödör/bukkanó érzést. Az elképzelés már csak azért is működőképes, mert van ugye egy jól sikerült alap, a Tiguan. Gyakorlatilag, ha a méreteket nézzük, akkor
az Allspace jelzés egyenlő lehetne 21,5 cm-rel,
de nyilván eléggé sokat torzít a dolgon, ha megpróbáljuk csak méretileg értelmezni az Allspace létét. Egyébként a B oszlopig teljesen megegyezik a 2 típus, aztán viszont jön a lényegi átalakulás, aminek középpontjában a felhajtható harmadik üléssor van, hogy 7 személyesre bővüljön a járgány.
Bonyolultnak tűnik, de rendkívül könnyen átlátható kezelőfelület – fotó: Agroinform.hu
Ha vezetői szemmel, az első sorból nézzük az Allspace-t, akkor ugyanazt a gyorsan megszerethető, kiszámítható, letisztult formavilágot látjuk, mint kisebb társánál. Szerencsére a mérnökök érezték, hogy a típus feladata a nagyobb méret és a 7 ülés, ezeken felül pedig teljesen szükségszerűtlen beleerőltetni más átalakításokat is. A kormánykapcsolók helyzetére könnyű ráérezni, az analóg mutatók kifejezetten sokat emelnek a műszerfalon, és harmóniával fogják közre digitális kijelzőt. A matt ezüst berakások sportos érzést keltenek, a középső konzolon elhelyezett 20,3 cm-es érintőképernyő pedig egyszerűen húzza az ember tekintetét.
A dupla kuplungos váltó "látható" része – fotó: Agroinform.hu
A Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI SCR DSG Comfortline elnevezést nem könnyű megszokni, és még nehezebb háromszor kimondani egymás után. Az általunk tesztelt autót egy 2 literes, 150 lóerős TDI motor bírja meglepő gyorsulásra, amit videós kollégánk „ebben háromezres motor van?” kérdéssel igazolt is. Majd zavarodott tekintettel vette tudomásul, hogy
a hátbarúgós gyorsulás élményét 2000 ccm-nek köszönheti,
és persze a hozzá párosított DSG váltónak, ami hozza a tőle megszokott tűéles pontosságot. A motor Euro VI-os besorolású, és tankolásnál találkozhatunk az AdBlue betöltőnyílással, ami az SCR technológia része, amelynek köszönhetően a katalizátorban a nitrogén-oxidok ártalmatlan nitrogéngázzá és vízgőzzé alakulnak. Egyébként a motorkínálat a 150 lóerős benzinestől indul, és a legerősebb választható TSI a 220 paripás kivitel. Ha viszont TDI függők vagyunk, és a 150 lovat kevésnek tartanánk, akkor akár a 240 lóerős kivitelt is választhatjuk, a jól ismert "csak automata váltóval" kompromisszumot szem előtt tartva.
A harmadik üléssor gyorsan, könnyedén felhajtható – fotó: Agroinform.hu
Ahogy már írtuk az Allspace valódi karaktere a B oszlop után kezdődik, és erre bizonyíték az 1775 literes csomagtér, persze ez a teljes kapacitásra vonatkozik. Ha használatban van a második üléssor, akkor 700 literben, ha pedig 7 személlyel utazunk, már csak 230 liter rakodótérben gondolkodhatunk.
Teljes értékű, kényelmes ülések a harmadik sorban is – fotó: Agroinform.hu
A kis testvérben is rengeteg szerethető, praktikus dolog kapott helyet, kezdve a hatalmas oldalsó tároló rekeszektől, a dupla sd kártyaolvasóig, de az egyik kedvenc a felnyitható tálca, oldalról kipattanó pohártartóval, így a gyerkőcnek ha már koszolni támad kedve, nagy részét egy törlőkendővel el tudjuk intézni.
Praktikus megoldások mindenhol – fotó: Agroinform.hu
Egy biztos, nem lehet könnyű dönteni, hogy a „sima” vagy az Allspace kivitel legyen a család új mindenese, hiszen a 21,5 cm plusz hosszúság a vezetési érzést szinte egyáltalán nem csorbítja, viszont a kérhető plusz üléssor már nagyon is csábító.