Mindkét modell új technológiákat kínál, amelyek célja a legnagyobb gazdaságok termelésének maximalizálása, a veszteségek minimalizálása és a betakarítási költségek csökkentése. Az új modellek különböző teljesítmény- és gabonatartály-kapacitással rendelkeznek annak érdekében, hogy megfeleljenek a különböző igényeknek.

A 2023-as Agritechnica kiállításon bemutatott új New Holland-zászlóshajó, a CR11 kombájn mellé most megérkezett a CR10-es modell is. Mindkét kombájnt a New Holland zedelgemi, belgiumi Kombájn Kiválósági Központjában gyártják és olyan innovatív új technológiákat tartalmaznak, amelyek segítenek csökkenteni a betakarítási költségeket.

Az elsődleges különbség a két modell között a teljesítmény és a gabonatartály mérete. A CR11 20 000 literes gabonatartállyal és 15,9 literes FPT Cursor 16 motorral rendelkezik, amely 775 LE-t teljesít. A CR10 motorja pedig egy 12,9 literes FPT Cursor 13, amely 635 lóerős, gabonatartálya pedig 16 000 liter űrtartalmú. A hosszabb ikerrotorok és az új Twin-Clean tisztítórendszer pedig új szintre emelik a minőség garanciáját és a veszteség minimalizálását.

New Holland kombájn

A CR11-es modell mellé megérkezett az egy kategóriával kisebb teljesítményű CR10 is – forrás: New Holland

Az új CR kombájnokat minden porcikájukban nagyobb teljesítményre tervezték, 10,6 és 15,0 méter széles vágóasztalok érhetők el, illetve 12-16 soros kukorica/cirok adapterek is rendelkezésre állnak. Az új TwinClean tisztítórendszer részeként a légáramlást nagy teljesítményű ventilátor biztosítja. Két érzékelő folyamatosan méri a tisztítórendszer terhelését és észleli az esetleges anomáliákat az anyageloszlásban. Így a tisztítórendszer képes kompenzálni az egyenetlen etetést és a talaj lejtéséből fakadó negatív hatásokat akár 28 százalékos dőlésig.

A CR11 gabonatartálya 20 000 literes, 210 l/sec kirakodási sebességgel, míg a CR10 tartálya 16 000 liter kapacitású, 159 l/sec kirakodási sebességgel. A CR10 és CR11 kombájnok felszerelhetők standard integrált aprítóval is.

A CR10/CR11 kabinja több frissítést is tartalmaz. Az üzemeltetés könnyebbé válik az iker Intelliview 12 érintőképernyős terminálok segítségével; a jobb oldali konzolon lévő elsődleges monitor biztosítja a kombájn vezérlését és felügyeletét, míg az A-oszlopon elhelyezkedő másodlagos monitort térképezésre és irányításra konfigurálták. Mindkét kombájnt három kamerával szerelték fel, amelyek a gép mögötti területhez, a gabonatartály belsejéhez, valamint a kirakodó csiga kifolyó részéhez biztosítanak nézetet.


A felújított kabin további változásai közé tartoznak az új stílusú pedálok és lábtartók, egy luxus kormánykerék és prémium szövet vagy bőr ülések, valamint az új többzónás klímaberendezés padlószintű légcsatornákkal. Egy új Bluetooth rádió lehetővé teszi a rádió és egy mobiltelefon működtetését a tetőkárpitba épített rádió vezérlőpaneljén, vagy az egyik IntelliView 12 érintőképernyőn keresztül. Kívülről új tükrök biztosítják a nagyobb látószöget, a jobb oldali egység opcionálisan elektromosan behajtható, a szélvédő szervizlépcsői pedig segítik az üveg tisztítását.

A CR10 és CR11 kétsebességes hidrosztatikus sebességváltóval és TerraLock félautomata differenciálzárral rendelkezik, amely manuálisan kapcsolható be és automatikusan oldható ki a kormányzási szög, valamint az előrehaladási sebesség függvényében.

Aki kerekes gépet preferál, annak a New Holland és a Michelin közösen fejlesztett egy 900 mm széles, 2,32 m átmérőjű gumit (VF 900/65 R46), hogy minimalizálják a tömörödést és maximalizálják a tapadást. Alternatív gumiabroncs opciók: VF 800/70 R46 (2,32 m átmérő) és VF900/60 R38 (2,05 m átmérő). A hátsó gumik mind a kerekes, mind a szalagos kombájnokon 500-tól 750 mm szélességig érhetők el.

New Holland kombájn

A különbség részben a gabonatartály kapacitásában ragadható meg – forrás: New Holland

A CR-kombájnok korszakalkotó újdonsága, hogy a motort hosszanti irányban helyezik el, csakúgy, mint az ikerrotorokat, még a beépítési szög is azonos. A betakarítási motorfordulatszám 1 900 ford./perc, ami csendes működést és minimális üzemanyag-fogyasztást eredményez. Közúti üzemmódban a motor fordulatszáma 1 300 ford./perc a maximális utazási sebesség minimális üzemanyag-fogyasztással és zajjal történő elérése érdekében. Opcionálisan egy kompresszor is elérhető, amely egyhengeres kompresszort és tartályt, 10 m-es tekercses tömlőt, valamint légpisztolyt tartalmaz – ezzel könnyedén elvégezhető a napi tisztítás.