Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- AKG támogatás új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
128 hozzászólás
Válasz Koszi. #77. hozzászólásáraAmikor megvettem sok sorhiányom volt, meg hallgattam a könyvbe lévő venti fordulatra, persze gyorsan is mentem. Azóta 10 km/h-val megyek és 4000 felett van a venti fordulat, tavaly elvetettem 60 hekit dugulás nélkül.
Válasz csoppika #71. hozzászólásáraMi amikor csináltuk a szíj meghajtást, nem mertük bevállalni a mikro bordás dolgot picit nem úgy fut minden megeszi a szíjat gondoltuk.. A nagy kerék 400 as szalagfűrész kerék csak vágattunk bele kettő db 17 es ékszíj pályát, a kis kerék talán 5cm ha jól rémlik, de spc-é az tuti. Nem csúszik meg szerencsére, de búzához kicsit kevés a fordulat ott ezres fordulaton szoktam menni kisebb gázzal.
Válasz csoppika #64. hozzászólására1,5kg is vetettem én már vele gond nélkül.
Válasz VMisi #74. hozzászólásáraÍgy van, azt én el is felejtettem.
Válasz jamo #68. hozzászólásáraAzon kívül még fogaskerékpárt is lehet cserélni, (át kell húzni) így lassabban is forog az adagoló.
Válasz csoppika #64. hozzászólásáraBekel állítani mikróra, ahogy jamo is írja. 3m-re tudtam vetni 1zs 4ha. A minimum 4,5-5mm-re lehet állítani akkor még nem szorul az adagoló kerékbe a mag. Szíjtárcsa kombájn bontó talán...
Válasz jamo #69. hozzászólásáraA pneusejé jó lehet bele? Közbe látni 500 euróért lepusztultat...
Válasz jamo #69. hozzászólásáraRosszul látom a fotón, vagy a nagy tárcsában már nincs hosszborda?
Válasz jamo #68. hozzászólásáraMost hogy mondod, a másik felét lestem a katalógban. A betolható betétet a "szakértőm" mondta... Felénk csak kis szobor öntőt tudok...(bár gond lenne azt is utolérni)
Válasz csoppika #64. hozzászólásáraSzíjtárcsa horror áron van, jólrémlik nettó 115lett volna a nagy aluminium 1x. 10ért leöntötték minta alapján másik 10ért kiesztergálták és go.
Válasz csoppika #66. hozzászólásárasimán tudja 2,5 kilót repcéből a 4,5m es 36 sorra. a 4esnek is kell tudnia. Nem emlékszem pontosan már rá de az adagoló jobb oldalán ahol a tekerővel állítod a celláskerék kapacitását, azon van egy kis bütyök(aszem piros) amit ki keakasztani, átfordítani ekkor betolsz egy elemet a celláskerékbe ami jóval lecsökkenti a cellák méretét ergo egy fordulatra jóval kevesebb kiszórt mag jut.
Válasz csoppika #66. hozzászólásáraTalán 32 sor lehet?
Válasz VMisi #65. hozzászólására4 méteres a gép. A csoroszlyákat nem számoltam, mennyi van... Most bújom a használatit a neten. Ott normál és mikrométer szemadagoló meghajtást emleget. Ezen csak 2 fogaskerék volt, meg a hektár?(vagy letekerésnél fordulat...) számlálóé... A srác szerint mustárból 7 kiló alá nem tudta vinni...ugye lehet kopott a rendszer... (meg kérdés mennyit szórakozott a beállítással...)
Válasz csoppika #64. hozzászólásáraszélességtől is függ
Srácok. Két kérdés. Accord dl kb 2000es évjarat. Mennyit tud ez minimumot vetni repcéből?
355-ös 540kardánhoz való tárcsát hol lehet szerezni? Valakinel van eladó? (azt tudom, hogy boltban van)
Válasz csoppika #62. hozzászólásáraMeg ugye a 2x3m szakaszolast csúcsra futásnál még gyakorolni kellene... Ott is van 1-2 kicsi ablak...
Válasz apuci #61. hozzászólásáraAsszem dupla, az beragadhat.... 1/3-ig oké volt...onnan kezdődött a bibi...
Válasz csoppika #60. hozzászólásáraA Horstnál is fél tárcsa van mint a rapidnál?
Válasz jamo #59. hozzászólásáraElvileg rendes fémzárolt mag volt... A monitor fenti dugulasnál jelzett volna... (vagy nem?) Szerintem a vetőtárcsánál lehetett vmi...
Válasz csoppika #58. hozzászólásáraAz azért megeshet bármelyik géppel, hogy dugul. Ezekbe csak tisztított magot lehet önteni különben szívás.
Válasz Sk Laci #52. hozzászólásáraArra veszek, hohy tavaly mindent bérbe vettettem. A problémás árpa meg csíkos lett. Gondolom eldugult 2 csoroszlya a horschon...
Válasz Sk Laci #56. hozzászólásáraCsinálok képet, szétszedve nincs, de talán úgy is beazonosítható. 2003-as körüli mistral.
Válasz Büresz #55. hozzászólásáraAzt is megkérdezem, de konkrét dolgok kellenek adatokal együt, ahogyan lenteb írtam. Így fel tudom hívni a gyárat, konkrét dolgokal.
De ha kell adok telefont alkatrészboltra, ahol tudnak magyarul.
Válasz Sk Laci #54. hozzászólásáraÉs a postázás? Fizetés? Szlovákul nem tudok.
Válasz Büresz #53. hozzászólásárapneusej.sk
Ha tudsz Szlovákul írjál nekik, legjobb lenne, ha lefényképeznéd mi kell, és a vetőgépet is, bekarikázva, melyik részén van.
Ha gond a szlovák nyelv, fényképezed, le úgy ahogyan feljeb írtam, küld el nekem privátban, én felhívom őket, és átküldöm nekik a képeket. Jó lenne a pontos tipust, a gyártási számot és az évet is, ha leírnád, jobban beazonosítják.
Válasz Sk Laci #51. hozzászólásáraNekem is 4,5 méteres van összecsukható, a munkahengerekhez karmantyúkészlet kellene. Tudsz valami webcímet? Vagy postáznak magyarba? Hogy lehet ezt megoldani? Vagy kell bele csináltatnom. Lehet egyszerűbb lesz.
Válasz csoppika #48. hozzászólásáraNekem 4,5 m-es van hidraulikusan öszecsukja magát 3 m-re szállitot helyzetbe. 6m-esen gondolkodtam, hogy veszek használtat, majd felujítom, de edig nem jutotam odáig.
De te mostan mire fel veszel 4 m-es vetőgépet?
Amit ajánlanák, hangold ösze a vetőgép és a permetezőkarok szélességét, megkönnyíted a munkádat a jövőben.
Válasz Büresz #47. hozzászólásáraNálunk minden sarkon árulnak hozá alkatrészt. Ha valami gyorsan kell és nincsen a környékbeli alkatrészforgalmazónak, irány Galgóc /Hlohovec/, a gyárban van azonnal.
Válasz csoppika #48. hozzászólására400ért vedd meg ne habozz. Ősszel adtak el egyet a környéken 1,3m-ért. mondjuk úgy hogy jó állapotban, de az azért kopás volt rajta bőven. Amúgy nagyon faxa gépek. Magadagolása eszméletlenül precíz, mélységtartásával lehetnek gondok xar magágyba. De hát nem direktvető.
Rendbe kell tenni és és hagy szóljon.
Válasz csoppika #44. hozzászólásáraTényleg jó gépek! Bár igaz még én se adtam el a régi vetőgépet, de már 3 éve hibamentes az accord, szíj meghajtása egyedi de nincs vele baj szerencsére. A műanyag részeit eléggé kiszívta a nap de nem az a törékeny fajta szerencsére, nameg granit-kramp-ról bármit lehet hozzá szerezni (vogel stb hasonló elvű vetőgépekhez már kérdéses). A mag adagolót mindenképp át kell hajtani, ha kint volt és netán rég volt használva lehet bevannak rohadva a csapágyak, mi is újra csapágyaztuk az adagoló részét is. A két műanyag fogaskereke már oda volt ami gabona vetéskor hajtja egymást, 5 ezer ft volt darabja, nem vészes. Tankolás meg egy álom big zsákkal
Válasz Sk Laci #46. hozzászólására400-ért van itt egy 4 méteres, a szomszéd faluban... fene tudja milyen állapotú... Zetorral ilyet nem szeretnék csinálni, mert mtz van kettő, ha egy bedöglik, leváltom...de a Zetort? (amúgy is az egyik jóformán csak pótkocsizik, hengerez, a másikon meg vagy a mt szóró rohad vagy a permetező...)
Válasz Sk Laci #46. hozzászólásáraNekem is mistral van, tökéletes masina. Nálatok lehet venni hozzá alkatrészt? Mert itt nagyon nehéz, meg horror áron, a magadagolója megegyezik a john deere-ral, persze az is accord.
Válasz csoppika #44. hozzászólásáraHa ilyen pneumatikus vetőgépet keresel, akor Pmeusej név alatt nézzed, esetleg Mistrál. Ezek a vetőgépek már 30 éve vannak licensben gyártva Szlovákiában, viszonylag apró pénzért megveszed. A Crystálod 6 m-esel szépen elduruzsol.
Amit ajánlanák az az öszekötöt tartályal, mivel a külön két tartályosnál az 1000 kg-os bigbagot gond beleengedni, ..... nem fér el egy felében 1000 kg mag, magosító utánagyártásal megoldható.
Válasz csoppika #44. hozzászólásáraEgyszerű és nagyszerű gépek! Permetezőtől nem vagy megijedve ettől ne legyél!
Válasz gergő07 #43. hozzászólásáraHa ilyenre adom a fejem, asszem keresni kell valakit aki már hallott olyanról, aki látott már ilyet..
Válasz csoppika #42. hozzászólásáraMag adagolónál kopásokat főként a gumilap ami visszatartja a magot, fogaskerekek, repcekefe.
Levegőnél ha tlt hajtja a ventilátort akkor a ventilátor, szíjak, csapágy lógások. Ha hidromotor hajtja a ventilátort akkor meleg olajnál mérni tengelyfordulatot, 4000fordulatot kell neki tartani.
Srácok. Ilyesmi öreg kverneland accord vetőgépen mit kell megnézni? Hogy lehet a levegős részt letesztelni?
Válasz gergő07 #40. hozzászólásáraKöszi a képeket! Közben még nem oldódott meg teljesen a kérdés, lehet az lesz hogy kell venni egy 400 as danamid tömböt amire talán nem is muszály mikrobordát esztergálni úgy sem csúszik meg, az lenne a kardán felől , a ventillátorhoz meg szerezni egy gyári öt centis mikrobordás tárcsát. Idővel még kiderül
Válasz Koszi. #38. hozzászólásáraTraki hajt 300as szíjtárcsát, és az hajt 100ast, a csapágyház túl felén
180as hajt 100ast a ventilátornál
300as szíjtárcsánál 17-es szíj, a ventilátornál 13-as fogazott szíj van, optibel.
Olcsó szíj nem bírt ki 3ha, az optibel kb. 400at.
Válasz Koszi. #38. hozzászólására640mm az adagoló vaskerék átmérője, és erre jönnek a körmök. 640-et beszorzom, nincs 2m de a körmök annyit feljebb tartják a kereket, hogy egy fordulat 2m-re jön ki egy átlagos földön. Nyomó oldalán lehet szab...
Válasz gergő07 #37. hozzászólásáraNemtudom kérdeztem -e de kerék mekkora van rajta , gumi méret esetleg? átmérő? Ventillátornál talán a beszívott levegő mennyiségét lehet szabályozni? ( másra nem tudok gondolni).
Válasz Koszi. #36. hozzászólásáraLéckerék fogszámot letudod nézni, a 3,5m-hez.
Ventilátornál lehet állítani de nem szoktam.
Válasz gergő07 #35. hozzászólásáraMegköszönném, minden is érdekel
Nagyon jó a vetőgép, gép kell elé az már biztos! Mi 3,5 méteresre szeretnénk, lajta tárcsás csoroszlyával, mtz-nek is lehet elkél majd a segéd emelő... Repcét is szoktál vele vetni? Arról nem találtunk infót, hogy repcénél és búzánál pl nem azonos mennyiségű levegő nyomás kell azt hogy szabályozzák gyárilag? Repcét max kisebb gázzal kell vetni, vagy ha ezres lesz a kardánhajtás akkor 540 elég lesz a repcének
Válasz Koszi. #34. hozzászólásáraMegyek ki a telepre csinálok képet a hajtásról. Átmérőket is lemérem ha érdekel. Vg-ről van a 12.oldalon
Válasz gergő07 #33. hozzászólásáraIgen! Függesztett gépben gondolkodunk így ha megy a ventillátor nem emeli fel a vetőgépet elméletben... Fordulónkénkt kapcsolgatni meg elég életszerűtlen... Lehet mi is az ezres fordulatnál maradunk, az mtz-t átlehet állítani elvileg bár még sose próbáltam. Képet majd esetleg tennél fel a tiédről?
Válasz Koszi. #31. hozzászólásáraFórumtárstól való? Sokknak találtam az új hidromotor árát. Miért nem hagyod meg hidrósra? Nehéz a vetőgép 6 hengeres traki kell hozzá, így fogyasztásba jobban jövök ki hogy nem pörgetem. Egy tárcsa van rajta ami gyári vmien E konbájné, 350mm körüli.
Válasz Koszi. #29. hozzászólásáraA 4m-eshez alul 13 felül 17-es lánckerék van. Ha nincs más, egy esztergályos pillanatok alatt kiszámolja neked. Ha 1000-es tlt ford. hajtatod, 4500-as fordulathoz 450mm és 100mm átmérőjű szíjtárcsa kell.
Válasz gergő07 #30. hozzászólásáraKöszönöm előre is ! Na ez jól hangzik, miénk is hidromotoros és szintén át akarjuk alakítani tlt-re. Azért döntöttél az ezres kardánfordulat mellett mert így a sima ékszíj is jó hozzá? Gyárija mikrobordás.... Minek az ékszíjtárcsáit használtad egyébként?
Válasz Koszi. #29. hozzászólásáraA tartály igen, a vetőgép függ. tume. 4m-re tudok lánckerék fogszámot estére, kinn van a telepen. Az enyém hidro motoros volt és én alakítottam át tlt-re, de úgy számoltam ki az áttételt hogy 1000-es tlt fordulaton hajtom 1700-as motorfordulaton, így forog 4300 körül. Sajnos így nem tudok gyári szíjtárcsa adatokat.
Válasz gergő07 #28. hozzászólásáraIlyen vetőgéped van? Jelenleg 32 soros ( 4 méter), de lehet leszűkítjük 28 ra a művelőnyom miatt. Ha ilyen géped van megmérnéd nekem a szíjtárcsákat? Előre is köszönöm a választ.