Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak637 FtBenzin árak617 FtEUR411.35 FtUSD395.26 FtCHF437.64 FtGBP496.03 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Most találtam rá erre fórumra és rögtön regisztráltam is.
Én is nekiálltam egy ágaprító készítésének mert ugyebár a kazánomhoz van már egy apríték égető és ahhoz kell az alapanyag utánpótlás.
Adatai: Késtartó 50cm átmérő 25mm vastag kazánlemez 3 db kés motor egy brrigs 5le motor de lehet hogy ez lesz a gyenge pont az aprítón.
Üdv Mindenkinek!
Jó ideje olvasgatom a tippeket, hozzászólásokat. Látom bajban vagytok fogaskerekek ügyében. IFA hátsóhidban van a MEGOLDÁS!!!!!187mm osztókör a nagy és 87 mm a kicsi átmérője (2x2 db van benne). ma estére dobok fel képeket.jah.. és vazul ne kokányolj Y csapágyházzal dinamikus igenybevételt nemszereti,főleg az alacsony fordulatszám tartomány miatt.
A banki-sos.hu-t már néztem, onnan néztem le a zsugorgyűrű méreteket. A fogaskerekeket talán cégen belül sikerül megcsinálni baráti áron, esztergályossal már beszéltem, az szerintem örök élet meg egy nap megfelelő kenéssel. Van a portán 15-ös kazánlemez, meglátjuk mit ad ki pontosan. Lendkeréknek ajánlottak használt kamion féktárcsát, még nem láttam élőben soha, nem tudom milyen súlya lehet. Majd meglátjuk.
Válasz #248. hozzászólásra
Hali! Tetszik az elgondolásod.
Először én is 200-as fogaskerékben gondolkoztam, de mivel én 50x50 tengellyel operálok így az nagy lett.
Ha jól emlékszem ez olyan 200mm átmérőjű de egy másik oldalt is böngésztem ahol még árajánlatot is adnak csak ott nyers a fogaskerék amit még edzeni kell és van zsugorgyűrű választék is bőven.
Válasz #240. hozzászólásra
Üdv! Köszi a választ. Én inkább olyan 200mm átmérőjű fogaskerekekben gondolkozom, hogy a két tengely (ami 60X60 lesz, plusz erre jön rá a kések vastagsága, kb10-12mm oldalanként) között nagyobb legyen a távolság, így vastagabb ágak is szóba jöhetnek esetleg. Mondjuk erre egyenlőre nem lesz szükség, mert egy tz4k és egy Holder van itthon, de nem kizárt, hogy nagyobb gép is fogja hajtani később. A tz4k-nak változtatható a kardán fordulata a váltón keresztül, 1. fokozatban olyan 90 körül van, 2-ben meg talán 300 körül, úgy rémlik. Y csapágyban gondolkozok, felcsavarozható csapágyházzal, de ha többen is azt mondják, hogy gyenge lesz, akkor változtatok rajta. A fogaskerék rögzítése zsugorgyűrűs lenne 38-as tengely- és 50-es fogaskerék belső átmérővel. A ház összeállítása pedig csavarokkal történne, mint a képen (ha sikerül elküldeni). Ja, és menne rá még egy lendkerék, Ifa-é, valószínűleg. Hát ennyi, egyenlőre.
Látom többünknek egyezik az "ízlése" mert már többször láttam ezt a videó itt fent, mindenesetre kiinduló pontnak nagyon jó, nekem is ez indította el a bogarat a fejemben amikor először láttam.
Üdvw én kicsiben szeretném elkészíteni ezt az ágdarálót.
robbanómotoros meghajtássalami4-5-6-lóerős,
nekem elég lenne ha a 2-3 cm-es gajat ledarálja
valakinek valami ötlete ?menyire kellene kicsinyítem ?hány késes legyen 3vagy4egyáltalánijen 4-5lovas motor elbírná hajtani
valami ijesmit mint a videón van csak nem vilanymotorral
Válasz #238. hozzászólásra
Üdv Vazul!!
Arra próbáltam törekedni, hogy cserélhető alkatrészeket építsek be.
A fogaskerék teljes átmérő, fogprofillal együtt 148 mm, belső tengely átmérő 35mm.
http://webshop.keletagro.hu/mtz-fogaskerek-082-z=31+tugorgos-kosar-rukverc-szabadonfuto_id586 amúgy innen rendeltem
A rögzítés még nem megoldott majd alakul.
Válasz #237. hozzászólásra
Üdv! Tervben van nálam is egy ilyen projekt, de én még csak most kezdem összeszedni az anyagokat. A fogaskerék méretei érdekelnének leginkább, külső, belső átmérő, úgy látom nincs benne ékpálya, zsugorgyűrűvel tervezed felraknií? Ja, és csináltatott fogaskerék? Előre is köszi.
Üdvözlök mindenkit!
Már egy ideje olvasom a fórumot és sok hasznosat tanultam tőletek.
Én is egy aprítón gondolkodom, az Urbán féle 4 késes tetszik.
Most ott tartok,hogy az esztergályosnál van az anyag faragni, a linken a fotók a nyersanyagokról készültek, de ahogy haladok az építéssel mindig szándékomban áll frissíteni.
Ha valakinek esetleg van hozzáfűzni valója, kérdés, jó tanács,.... szívesen veszem.
Helló mérete jónak tűnik csak nem tudom hogy a két oldala egyforma -e a ferde fogazás miatt az egyiket meg kell fordítani Most nézem az ék pályánk nincs elég anyag
Szerintetek MTZ vezérmű fogaskerék alkalmas erre a célra? 156mm átmérő,20,8 széles 40 es furat, 6mm fogmagasság?Ilyenre gondoltam http://www.szerszambirodalom.hu/501-motor-1/2525-fog.ker.-vezermu-1006-240.html
Köszi
helló én is elkezdtem egyet csinálni szerintem csereszavatos olcsó alkatrészek a legjobbak ha kopik ,törik ne legyen gond a beszerzés Rapitox permetező fogaskerék Tárcsa csapágy
Tisztelt Gyula
Múltkor átküldted a rajzokat és a cseh honlapcímet.Végignéztem a honlapot sok mindent lehet belőle tanulni,azt nem tudtam kideríteni milyen anyagból kellene készíteni a tengelyeket.A fordító azért nem tökéletesen fordít le mindent.Te milyen anyagból készítteted a tengelyeket,hőkezelve lessz?Fogaskerékre milyen megoldást találtál ami viszonylag nem drága és bírja a strapát és persze később is beszerezhető.Segítséged előre is köszi Péter
((lehet a méreteken változtatni kell,"SŐT" mankónak jó. Szerintem.))
Ezt idézem a 138. hozzászólásból. Az ezek előtti hozzászólásnál van egy fekete hátterű rajz azon 60*60-as a tengely. Ki kell számolni,hogy ha rárakod a kést akkor a két tengely közötti távolság mennyi lesz. Na akkor legyen 50*50 a tengely, 90mm a kés szélessége, 10mm a vastagsága. Akkor 50+10=60 , 90-60=30 akkor ebből adódik, hogy a két tengely ( + rajta a kés ) között a távolság 60mm. Így kb. 60mm átmérőjű fát fog elvágni.
Kelemen úr 132. 133. 134.-es hozzászólásainál vannak a képek, rajzok, meg a méretek amire gondoltam... Na azt szeretném lemásolni remélem működött nem csak a cseh rajzasztalon... Ez nem az Urban féle?
Válasz #209. hozzászólásra
A lendítőkereket a kardántengelyhez kapcsolódó tengelyre tedd. Én kettő darab lada lendkereket csavaroztam össze és egy hatbordás agyat esztergáltam a közepébe.Ezt egyszerűen rátolom a kardáncsonkra mielőtt a kardántengelyt rátolnám.Először négy darab 10-es acélcsavar kötötte össze a bordás agyat lendkerékkel de rövid időn belül ezeket elnyirta.Mos négy 16-os acélcsavarnál tartok ,ezek birják.Az én darálómban is 50x 50négyzetanyag a tengely.,és én is kb 5 centiig darálom le az ágakat .Feleslegesen nem eröltetem a darálót.
2360 hozzászólás
Üdv az raknak!
Lenne még egy kérdésem kést honnét tudnék szerezni a nagytraktor kft kívül még.
Üdv:csaba
Válasz #257. hozzászólásra
Szia!
Saját készítésű az apríték égető
itt van néhány kép róla.
Üdv:csaba
Válasz #256. hozzászólásra
mekkora ágakhoz kell és kb mennyihez?? mtz kb mindegyiket elhajtja 40lóerőtől kezdődnek a gépek
Válasz #254. hozzászólásra
milyen apríték égetőd van ??adagoló?? képet tudsz vagy tipust írni mi még készítés előtt állunk nekünk az aprító van meg
mtz-hez való ágdarálók közül szerintetek melyiket érdemes megvenni?
Üdv!
Bővült a fotótár, lassan de biztosan alakul.
http://www.panoramio.com/user/714157/tags/Apr%C3%ADt%C3%B3
Üdv az uraknak !
Most találtam rá erre fórumra és rögtön regisztráltam is.
Én is nekiálltam egy ágaprító készítésének mert ugyebár a kazánomhoz van már egy apríték égető és ahhoz kell az alapanyag utánpótlás.
Adatai: Késtartó 50cm átmérő 25mm vastag kazánlemez 3 db kés motor egy brrigs 5le motor de lehet hogy ez lesz a gyenge pont az aprítón.
így hirtelen ennyi.
Üdv:csaba
DH 10 S - Fa darálóhttp://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&u=http://www.rojek.cz/rojek.asp%3Fjazyk%3Duk%26d%3Dwood_crusher_dh_10_s%26go%3DVyrobek%26Vyrobek%3D1660000&ei=dXBqTdOVIMfGswaz3oniDA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=3&ved=0CC0Q7gEwAg&prev=/search%3Fq%3DRojek%2BDH%2B10%2Bs%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DdZj%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26prmd%3Divns
Aham, gondoltam, hogy az Y csapágy lesz a gyenge pont. Na mindegy, muszály lesz csapágyházakat esztergáltatni.
Üdv Mindenkinek!
Jó ideje olvasgatom a tippeket, hozzászólásokat. Látom bajban vagytok fogaskerekek ügyében. IFA hátsóhidban van a MEGOLDÁS!!!!!187mm osztókör a nagy és 87 mm a kicsi átmérője (2x2 db van benne). ma estére dobok fel képeket.jah.. és vazul ne kokányolj Y csapágyházzal dinamikus igenybevételt nemszereti,főleg az alacsony fordulatszám tartomány miatt.
A banki-sos.hu-t már néztem, onnan néztem le a zsugorgyűrű méreteket. A fogaskerekeket talán cégen belül sikerül megcsinálni baráti áron, esztergályossal már beszéltem, az szerintem örök élet meg egy nap megfelelő kenéssel. Van a portán 15-ös kazánlemez, meglátjuk mit ad ki pontosan. Lendkeréknek ajánlottak használt kamion féktárcsát, még nem láttam élőben soha, nem tudom milyen súlya lehet. Majd meglátjuk.
Válasz #248. hozzászólásra
Hali! Tetszik az elgondolásod.
Először én is 200-as fogaskerékben gondolkoztam, de mivel én 50x50 tengellyel operálok így az nagy lett.
http://www.szerszambirodalom.hu/516-valtomu/2979-fog.ker.kuplunghaz-1088-nagy.html
Ha jól emlékszem ez olyan 200mm átmérőjű de egy másik oldalt is böngésztem ahol még árajánlatot is adnak csak ott nyers a fogaskerék amit még edzeni kell és van zsugorgyűrű választék is bőven.
http://www.banki-sos.hu/fogaskerekek-agyas-fogaskerek-agy-nelkuli-fogaskerek/fogaskerekek-agyas-fogaskerek-agy-nelkuli-fogaskerek-55
Válasz #240. hozzászólásra
Üdv! Köszi a választ. Én inkább olyan 200mm átmérőjű fogaskerekekben gondolkozom, hogy a két tengely (ami 60X60 lesz, plusz erre jön rá a kések vastagsága, kb10-12mm oldalanként) között nagyobb legyen a távolság, így vastagabb ágak is szóba jöhetnek esetleg. Mondjuk erre egyenlőre nem lesz szükség, mert egy tz4k és egy Holder van itthon, de nem kizárt, hogy nagyobb gép is fogja hajtani később. A tz4k-nak változtatható a kardán fordulata a váltón keresztül, 1. fokozatban olyan 90 körül van, 2-ben meg talán 300 körül, úgy rémlik. Y csapágyban gondolkozok, felcsavarozható csapágyházzal, de ha többen is azt mondják, hogy gyenge lesz, akkor változtatok rajta. A fogaskerék rögzítése zsugorgyűrűs lenne 38-as tengely- és 50-es fogaskerék belső átmérővel. A ház összeállítása pedig csavarokkal történne, mint a képen (ha sikerül elküldeni). Ja, és menne rá még egy lendkerék, Ifa-é, valószínűleg. Hát ennyi, egyenlőre.
Válasz #239. hozzászólásra
Üdv!
Békésszentandrási vagyok.
Látom többünknek egyezik az "ízlése" mert már többször láttam ezt a videó itt fent, mindenesetre kiinduló pontnak nagyon jó, nekem is ez indította el a bogarat a fejemben amikor először láttam.
http://www.youtube.com/watch?v=3N1YOcvrylE&feature=related
hát ez is tetszik SŐT
http://www.youtube.com/watch?v=3N1YOcvrylE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=v2D8xp1VOTA&feature=related
Na kezdem érteni hogy tegyek be videót
hoppá a videó lemaradt
http://www.youtube.com/watch?v=v2D8xp1VOTA&feature=related
Üdvw én kicsiben szeretném elkészíteni ezt az ágdarálót.
robbanómotoros meghajtássalami4-5-6-lóerős,
nekem elég lenne ha a 2-3 cm-es gajat ledarálja
valakinek valami ötlete ?menyire kellene kicsinyítem ?hány késes legyen 3vagy4egyáltalánijen 4-5lovas motor elbírná hajtani
valami ijesmit mint a videón van csak nem vilanymotorral
ez nagyon jó fogaskerék
Válasz #238. hozzászólásra
Üdv Vazul!!
Arra próbáltam törekedni, hogy cserélhető alkatrészeket építsek be.
A fogaskerék teljes átmérő, fogprofillal együtt 148 mm, belső tengely átmérő 35mm.
http://webshop.keletagro.hu/mtz-fogaskerek-082-z=31+tugorgos-kosar-rukverc-szabadonfuto_id586 amúgy innen rendeltem
A rögzítés még nem megoldott majd alakul.
Üdv Vazul!
Te nem eleki vagy?
Válasz #237. hozzászólásra
Üdv! Tervben van nálam is egy ilyen projekt, de én még csak most kezdem összeszedni az anyagokat. A fogaskerék méretei érdekelnének leginkább, külső, belső átmérő, úgy látom nincs benne ékpálya, zsugorgyűrűvel tervezed felraknií? Ja, és csináltatott fogaskerék? Előre is köszi.
Üdvözlök mindenkit!
Már egy ideje olvasom a fórumot és sok hasznosat tanultam tőletek.
Én is egy aprítón gondolkodom, az Urbán féle 4 késes tetszik.
Most ott tartok,hogy az esztergályosnál van az anyag faragni, a linken a fotók a nyersanyagokról készültek, de ahogy haladok az építéssel mindig szándékomban áll frissíteni.
Ha valakinek esetleg van hozzáfűzni valója, kérdés, jó tanács,.... szívesen veszem.
http://www.panoramio.com/user/714157/tags/Apr%C3%ADt%C3%B3
Válasz #223. hozzászólásra
Köszönöm.
Válasz #234. hozzászólásra
Ha esetleg nem egyforma azt meglehet igazítani.Ékpályának nem kell hely,mert zsugorgyűrűvel lessz rögzítve így egyszerűbb összefokolni is a késeket.
Helló mérete jónak tűnik csak nem tudom hogy a két oldala egyforma -e a ferde fogazás miatt az egyiket meg kell fordítani Most nézem az ék pályánk nincs elég anyag
Válasz #232. hozzászólásra
Köszi a választ!
Szerintetek MTZ vezérmű fogaskerék alkalmas erre a célra? 156mm átmérő,20,8 széles 40 es furat, 6mm fogmagasság?Ilyenre gondoltam http://www.szerszambirodalom.hu/501-motor-1/2525-fog.ker.-vezermu-1006-240.html
Köszi
szerintem Mg alkatrész bolt. Szerintem jobb kész dolgokat használni, nem kerülhet olyan sokba mint az egyedi gyártás
40mm tengelyre való 25mm széles 133mm külső átmérő A kicsi 35mm tengely 25mm sz 90mm külső
Válasz #229. hozzászólásra
Még lemaradt,hol lehet beszerzni és kb. mennyibe kerül?
Válasz #228. hozzászólásra
Szia.Megtudnád mondani mekkora az átmérője a szélessége és az osztóköre,valamint mekkora a furat rajta?Köszi
helló én is elkezdtem egyet csinálni szerintem csereszavatos olcsó alkatrészek a legjobbak ha kopik ,törik ne legyen gond a beszerzés Rapitox permetező fogaskerék Tárcsa csapágy
Válasz #226. hozzászólásra
Köszönöm Gyula igy már eltudok indulni!
Válasz #224. hozzászólásra
megmondta:
A kés Anyaga:1.2436
A tengely Anyaga:1.2842
A kés 60-62Hrc
A tengely !40-42 Hrc
Hrc-ejtsd Rokwell
Válasz #224. hozzászólásra
Megmondom a frenkót: nem tudom , de rákérdezek a barátomra és szerintem megmondja.
Válasz #223. hozzászólásra
Tisztelt Gyula
Múltkor átküldted a rajzokat és a cseh honlapcímet.Végignéztem a honlapot sok mindent lehet belőle tanulni,azt nem tudtam kideríteni milyen anyagból kellene készíteni a tengelyeket.A fordító azért nem tökéletesen fordít le mindent.Te milyen anyagból készítteted a tengelyeket,hőkezelve lessz?Fogaskerékre milyen megoldást találtál ami viszonylag nem drága és bírja a strapát és persze később is beszerezhető.Segítséged előre is köszi Péter
Válasz #222. hozzászólásra
Innen letölthető: http://data.hu/get/3390864/aprito.zip
Még mindig lehet venni motoros fűkaszához lengőkéses adaptert.http://www.youtube.com/watch?v=qm-6A9Tj8dk
Olvasni,vissza is!!!
Tisztelt Kelemen úr!Szeretném megkérni önt,hogy nekem is küldje el az aprítógép rajzait.
Előre is köszönöm szívélyes segítségét.
Tisztelettel:
Nagy István
Válasz #220. hozzászólásra
((lehet a méreteken változtatni kell,"SŐT" mankónak jó. Szerintem.))
Ezt idézem a 138. hozzászólásból. Az ezek előtti hozzászólásnál van egy fekete hátterű rajz azon 60*60-as a tengely. Ki kell számolni,hogy ha rárakod a kést akkor a két tengely közötti távolság mennyi lesz. Na akkor legyen 50*50 a tengely, 90mm a kés szélessége, 10mm a vastagsága. Akkor 50+10=60 , 90-60=30 akkor ebből adódik, hogy a két tengely ( + rajta a kés ) között a távolság 60mm. Így kb. 60mm átmérőjű fát fog elvágni.
Kelemen úr 132. 133. 134.-es hozzászólásainál vannak a képek, rajzok, meg a méretek amire gondoltam... Na azt szeretném lemásolni remélem működött nem csak a cseh rajzasztalon... Ez nem az Urban féle?
Ja és ezt lefordítanád?
/ a letöltött rajzon is 38x38-as a tengely ezért gondoltam hogy bírná meg a tzk sem egy mtz.../
Válasz #215. hozzászólásra
Hol az a rajz??
Válasz #211. hozzászólásra
Nekem nincs / de köszönöm az ajánlatot / csak a gabi272 nem akar utánajárni a cseh fórumon / szerintem / de ha nem így van akkor bocsi. itt egy vidi
itt a tengely amire gondoltam...
a letöltött rajzon is 38x38-as a tengely ezért gondoltam hogy bírná meg a tzk sem egy mtz...
Ilyenbe szeretném aprítani mert a darálót nem biztos hogy bírná a tzk és ezt a kazánunk is jobban szereti.
Egy kis félreértés adődott mert én az aprítót szeretném megcsinálni amiről a rajzokat is feltettétek... a képhez hasonlót.
Válasz #209. hozzászólásra
A lendítőkereket a kardántengelyhez kapcsolódó tengelyre tedd. Én kettő darab lada lendkereket csavaroztam össze és egy hatbordás agyat esztergáltam a közepébe.Ezt egyszerűen rátolom a kardáncsonkra mielőtt a kardántengelyt rátolnám.Először négy darab 10-es acélcsavar kötötte össze a bordás agyat lendkerékkel de rövid időn belül ezeket elnyirta.Mos négy 16-os acélcsavarnál tartok ,ezek birják.Az én darálómban is 50x 50négyzetanyag a tengely.,és én is kb 5 centiig darálom le az ágakat .Feleslegesen nem eröltetem a darálót.
Válasz #210. hozzászólásra
Gyuszi, ha fordítási gondod van cseh nyelvből, szivesen segitek