Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak660 FtBenzin árak641 FtEUR410.68 FtUSD394.01 FtCHF434.78 FtGBP485.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraAz autóban a leállítás után is vannak fogyasztók, pl a rádió memóriája, vagy egy autóriasztó, GPS nyomkövető, autós menetrögzítő kamera amiben aktív a parkoláskori rögzítés... ezek folyamatosan merítik az aksit.
Ha tudom hogy sokáig nem használom a szekeret akkor, nálam egy szárnyas anyával oldható az utastérbe bemenő pozitív vezeték a sarunál.
Aztán az aksiknak van önkisülése is ha nem kötsz rá semmit is idővel lemerül.
Mindkét aksi hagyományos és a start-stop is merül a rövid távokon, de a hagyományosnak több idő kell a felültöltéshez, tehet nem a megtett út hossza számít hanem az idő amíg motor hajtja a generátort és az tölti az akksit.
Az akksi ahogy telik úgy lassul a töltés, anno az intelligens töltök előtt az akksi kapacitásának 1/10-re állították a töltőt, majd ha nagyon le volt merülve akkor tízen óra volt míg teljesen feltöltött és kifeküdt az ampermérő mutatója nullára.
Lehet csalóka képed és kicsinek látom a sérülést, de nálunk a gumis a futófelületen javít ilyen sérüléseket.
Kivétel ha jelen estben a kő teljesen elvágta a drótot vagy ha az oldalfalon van azt ő sem vállalja.
Traktor és tehergumikat is javít, még vulkanizál is, így rak bele ha kell egy erős foltot.
Azt is szokták még, hogy javítás után hátra teszik, ott kisebb a gond ha esetleg még is leereszt.
Amúgy vigasztald magad azzal, hogy ez még mindig olcsóbb, mint állni a törött autó mellett és várni az autómentőt.
Válasz mtz1221 #727. hozzászólásáraNekem a targonca indult nehezen tegnap. November óta nem volt elindítva.
De rendeltem egy GYS inverteres töltőt ami tud csepptöltést és akku ápolást is.
Az öreg Trakisz 12/24 töltőm amit még annó az IFA-hoz vettem nem tud ilyen nyalánkságokat.
Mindenkinek köszönöm a hozzászóllást.
Lehet azért merült le az aksi, mert az autó csak rövid utakot tett meg. Tegnap este beindítottam a motort, és egy kicsit meghajtotta, 2500-3000 fordulaton 20 km-es távon. Ma reggel szépen indult. Majd meglátom veszek e új akumlátort.
Amúgy ilyen van az autóban
Ha már az ember egy kicsit is örül, hogy nem kell talán pénzt kifizetni, akkor nesze neked boldogság:
Nyavalyás kő úgy átcsapta a gumit, hogy újat kell venni, mert a gumis nem tudja garantálni, hogy 100 km/ó sebességnél nem e fog elsülni. Állítólag nagyon sérült a vászon.
Ez az öröm 142 euró /58 280 Ft plussz szerelés és kiegyensúlyozás.
Válasz Sanyiii70 #719. hozzászólásáraDieselben is van start-stop, ott meg önindító nélkül bashatod. Mtzbe meg télen kevés lesz a 140es. Van 180asban is olyan méretű ami befér, keresgélj még.
Kicsit meglepődtem ma, mert régebben több akkugyártó is adott 2 év garanciát.
Most meg, hogy 140 Ah-sat kerestem az MTZ-be, nem találtam csak QWP-t 2 év garanciával.
(Két 90 Ah-s van benne, de minden ismerősöm azt mondta, hogy egy nagyot tegyek bele. De a 155-180 Ah-sak túl szélesek a régiek helyére.)
Válasz $HMP$ #715. hozzászólásáraÉn azt gondoltam eddig, hogy a start-stop nem önindítóval működik, hanem a munkaütemben levő hengernek gyújtást ad és attól indul automatikusan újra a motor.
Utána kell néznem.
Válasz medikus #716. hozzászólásáraNeked kell ezt mondani? Kismotoromban is az van. Villanypásztor. Mind ledugozott,nem nyitható. Csak egy csavarhúzóval,kipattintva. Mind üres a cell a teteje.
Válasz $HMP$ #715. hozzászólásáraAz első dolgom kikapcsolni a start-stopot. De ettől még más fajta akkut nem érdemes beletenni a tragacsba. Egy AGM-es autó töltéskor nem lesz tekintettel arra, hogy sima ólom-savasat tettél bele.
Válasz mtz1221 #712. hozzászólásáraVolvo nekem is olyan volt, a párátlanítás miatt. De ott a fújási helyek között volt 3 kattintás, egyet mellélöktem, már nem kapcsolta, de oda fújta.
Az opelnél meg kikapcsolom a klímát, az nem kapcsolja vissza automatában sem.
Válasz Gumóka #708. hozzászólásáraKlímát nem lehetne valahogy kiiktatni. Ha az első üvegre van kapcsolva mindig felcsapja a klímát is, ha kapcsolom a ventilátort.
Válasz Sk Laci #701. hozzászólásáraIgaza van az eladónak. Start stoppos kocsiba csak AGM vagy EFB akksi jó. Meg kell nézni a tiedbe melyik rendszerű van és olyan kell bele. Sima járműbe be lehet rakni a "start stop" akksikat fordítva viszont nem. Ezek bírják a gyorstöltést hagyományos nem annyira.
Válasz mtz1221 #707. hozzászólásáraEnnek utánna kell járni. Az akku biztosan más,gondolom a folyadèk miatt,mert lehet 2hèt városozás után kiszáradna,ahogy pezseg. Pl. Villanypásztor akku,ami savas
Pedig nem indít,csak egèsz èvben 14.4en tartja így pezseg. Na de napi 10ora minimum ha vègig süt a nap. . Ki is szárad.
Válasz Zoli 63 #706. hozzászólásáraNekem is ki van iktatva a start-stop, aliexpressről kellett egy kábel, ami kapcsolja.
Egyébként gombbal is kapcsolható, azt váltja ki, nem kell minden indításkor kinyomkodni.
Válasz .Richard. #705. hozzászólásáraÉn úgy tudom azoknak sokkal másabb a generátora pont emiatt ha minden piroslámpánál leáll. Jobban nem ástam magam bele, csak kérdeztem az autószerelőt megvehetek e olyan akksit, a sima traktorba.
Válasz mtz1221 #704. hozzászólásáraAmi generátor 60ampert tud,ha meríti,60al tölt nem? A 150es,meg 150nel. Nem? Igaz, szabályoz,de minèl elöbb feltölti. Mi a különbség? Szerintem az akku kialakitása ,mivel egy sima akku nem biztos,hogy örül az egy orán belüli 70elinditásnak. Be fog szarni. Vagy más a helyzet?
Válasz Sk Laci #701. hozzászólásáraMeg kéne egy hozzáértőt kérdezni, mit szólna a zselés akkuhoz. Mintha az rémlene azokat is nagyobb amperral lehet töltetni, mint Start-stopposokat. De lehet egy autószerelő kéne előbb, lehet nem is a Start-stopposhoz való generátor van benne.
Az egyik személykocsiban elment az akumlátor. Start-stoppos akumlátor van benne, viszont a személykocsi motorja nem áll le kereszteződésenkénti megállásnál.
Tehetnék bele klaszikus akumlátort hasonló amperórákkal? Azért kérdezem, mert a start-stoppos 3x annyiba kerül, mint a klaszikus.
Az akumlátor eladó szerint fel fog robbanni a klaszikus aksi. Ez igaz, vagy csak vakítás, hogy a 3x drágább akumlátort vegyem meg?
Válasz mtz1221 #698. hozzászólásáraBiztosan ,csak mindegyiknél hasonló a baj: nincs keresztmetszet. Ezért jó párhuzamosítani, és még füllre is jobban teker az indító motor. Régen nekem a 80 as MTZ derekán volt egy 150 ah akksi, ott rögtön közel egy test kapcsoló, meg bent az ülés mögött mègegy. Onnan tudom.
Válasz Gumóka #695. hozzászólásáraKéken ilyen van vagy 20 éve. Szórakozik mindenki velük, mikor meg mutatom mi kell, akkor drágálják. Akkor cseréljék ki minden 2. télen az 4-5 eurós szart.
733 hozzászólás
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraAz autóban a leállítás után is vannak fogyasztók, pl a rádió memóriája, vagy egy autóriasztó, GPS nyomkövető, autós menetrögzítő kamera amiben aktív a parkoláskori rögzítés... ezek folyamatosan merítik az aksit.
Ha tudom hogy sokáig nem használom a szekeret akkor, nálam egy szárnyas anyával oldható az utastérbe bemenő pozitív vezeték a sarunál.
Aztán az aksiknak van önkisülése is ha nem kötsz rá semmit is idővel lemerül.
Mindkét aksi hagyományos és a start-stop is merül a rövid távokon, de a hagyományosnak több idő kell a felültöltéshez, tehet nem a megtett út hossza számít hanem az idő amíg motor hajtja a generátort és az tölti az akksit.
Az akksi ahogy telik úgy lassul a töltés, anno az intelligens töltök előtt az akksi kapacitásának 1/10-re állították a töltőt, majd ha nagyon le volt merülve akkor tízen óra volt míg teljesen feltöltött és kifeküdt az ampermérő mutatója nullára.
Lehet csalóka képed és kicsinek látom a sérülést, de nálunk a gumis a futófelületen javít ilyen sérüléseket.
Kivétel ha jelen estben a kő teljesen elvágta a drótot vagy ha az oldalfalon van azt ő sem vállalja.
Traktor és tehergumikat is javít, még vulkanizál is, így rak bele ha kell egy erős foltot.
Azt is szokták még, hogy javítás után hátra teszik, ott kisebb a gond ha esetleg még is leereszt.
Amúgy vigasztald magad azzal, hogy ez még mindig olcsóbb, mint állni a törött autó mellett és várni az autómentőt.
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraHa féldög is kell neki 3 nap mire leadja a delejt.
Válasz Sanyiii70 #730. hozzászólására
Válasz mtz1221 #727. hozzászólásáraNekem a targonca indult nehezen tegnap. November óta nem volt elindítva.
De rendeltem egy GYS inverteres töltőt ami tud csepptöltést és akku ápolást is.
Az öreg Trakisz 12/24 töltőm amit még annó az IFA-hoz vettem nem tud ilyen nyalánkságokat.
Válasz mtz1221 #723. hozzászólásáraMűvelőkerék van rajta mindig. Csak sormüvelésre, gyomfésűzésre és permetezésre használom.
Válasz mtz1221 #727. hozzászólásáraNekem is ki van véve télire a traktoré, havi 1 lassú töltés elég neki, bekem lent van a kazánnál "melegen"
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraNézd úgy, inkább szenvedj kicsiket minden héten az életedben, mint a végén egy nagyot. Viszont télen minden akksit vagy töltetni kell hetente, vagy meghajtani a gépjét legalább félórát rendesen.
https://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9g%C3%ADt%C3%A9let
Mindenkinek köszönöm a hozzászóllást.
Lehet azért merült le az aksi, mert az autó csak rövid utakot tett meg. Tegnap este beindítottam a motort, és egy kicsit meghajtotta, 2500-3000 fordulaton 20 km-es távon. Ma reggel szépen indult. Majd meglátom veszek e új akumlátort.
Amúgy ilyen van az autóban
Ha már az ember egy kicsit is örül, hogy nem kell talán pénzt kifizetni, akkor nesze neked boldogság:
Nyavalyás kő úgy átcsapta a gumit, hogy újat kell venni, mert a gumis nem tudja garantálni, hogy 100 km/ó sebességnél nem e fog elsülni. Állítólag nagyon sérült a vászon.
Ez az öröm 142 euró /58 280 Ft plussz szerelés és kiegyensúlyozás.
Meg jött a mérő, és meglepetésemre működik. Frissen feltöltött akksit ami még beindítana, leveszi 10.5 voltra és írja hogy nem jó.
Válasz Sanyiii70 #720. hozzászólásáraA 155 beflr, kramp, vagy granit, azok 3 év garisok.
Nekem 1 100as van benne, igaz én vízmelegítőzöm, ha rélen indítani kell, áttételes önindítóval elég.
Válasz Sanyiii70 #722. hozzászólásáraAkkor nem lesz gond a 140.sel. Minek alábakolni ? Fel kell fúvni a kerekeket 2.5 bárra télire, és jó az úgy.
Válasz mtz1221 #721. hozzászólásáraTélen nem használom. Most is csak a műszaki miatt indítom el.
Amióta megvan (5 éve) minden télen alábakolva állt.
Válasz Sanyiii70 #719. hozzászólásáraDieselben is van start-stop, ott meg önindító nélkül bashatod. Mtzbe meg télen kevés lesz a 140es. Van 180asban is olyan méretű ami befér, keresgélj még.
Kicsit meglepődtem ma, mert régebben több akkugyártó is adott 2 év garanciát.
Most meg, hogy 140 Ah-sat kerestem az MTZ-be, nem találtam csak QWP-t 2 év garanciával.
(Két 90 Ah-s van benne, de minden ismerősöm azt mondta, hogy egy nagyot tegyek bele. De a 155-180 Ah-sak túl szélesek a régiek helyére.)
Válasz $HMP$ #715. hozzászólásáraÉn azt gondoltam eddig, hogy a start-stop nem önindítóval működik, hanem a munkaütemben levő hengernek gyújtást ad és attól indul automatikusan újra a motor.
Utána kell néznem.
Válasz medikus #716. hozzászólásáraNeked kell ezt mondani? Kismotoromban is az van. Villanypásztor. Mind ledugozott,nem nyitható. Csak egy csavarhúzóval,kipattintva. Mind üres a cell a teteje.
Válasz $HMP$ #715. hozzászólásáraAz első dolgom kikapcsolni a start-stopot. De ettől még más fajta akkut nem érdemes beletenni a tragacsba. Egy AGM-es autó töltéskor nem lesz tekintettel arra, hogy sima ólom-savasat tettél bele.
Válasz .Richard. #709. hozzászólásáraA gondozás mentes miért nem szárad ki?
Mi van ha az életben nem startstoppoltatom az autót ?
Nem bírom fölfogni minek ezt csináltatni vele .
Válasz Lipi #711. hozzászólásáraRáadásul amelyikbe gyárilag AGM-et raktak, abba csak AGM-et lehet tenni, amibe EFB-t, abba lehet AGM-et és EFB-t is.
Válasz mtz1221 #712. hozzászólásáraVolvo nekem is olyan volt, a párátlanítás miatt. De ott a fújási helyek között volt 3 kattintás, egyet mellélöktem, már nem kapcsolta, de oda fújta.
Az opelnél meg kikapcsolom a klímát, az nem kapcsolja vissza automatában sem.
Válasz Gumóka #708. hozzászólásáraKlímát nem lehetne valahogy kiiktatni. Ha az első üvegre van kapcsolva mindig felcsapja a klímát is, ha kapcsolom a ventilátort.
Válasz Sk Laci #701. hozzászólásáraIgaza van az eladónak. Start stoppos kocsiba csak AGM vagy EFB akksi jó. Meg kell nézni a tiedbe melyik rendszerű van és olyan kell bele. Sima járműbe be lehet rakni a "start stop" akksikat fordítva viszont nem. Ezek bírják a gyorstöltést hagyományos nem annyira.
Lehet van rajta matrica
https://vm.tiktok.com/ZNeEjPNCB/
Válasz mtz1221 #707. hozzászólásáraEnnek utánna kell járni. Az akku biztosan más,gondolom a folyadèk miatt,mert lehet 2hèt városozás után kiszáradna,ahogy pezseg. Pl. Villanypásztor akku,ami savas
Pedig nem indít,csak egèsz èvben 14.4en tartja így pezseg. Na de napi 10ora minimum ha vègig süt a nap. . Ki is szárad.
Válasz Zoli 63 #706. hozzászólásáraNekem is ki van iktatva a start-stop, aliexpressről kellett egy kábel, ami kapcsolja.
Egyébként gombbal is kapcsolható, azt váltja ki, nem kell minden indításkor kinyomkodni.
Válasz .Richard. #705. hozzászólásáraÉn úgy tudom azoknak sokkal másabb a generátora pont emiatt ha minden piroslámpánál leáll. Jobban nem ástam magam bele, csak kérdeztem az autószerelőt megvehetek e olyan akksit, a sima traktorba.
Válasz mtz1221 #704. hozzászólásáraValahol olvastam, ki is lehet iktatni vagy kapcsolni , és az önindító is tovább bírná .
Válasz mtz1221 #704. hozzászólásáraAmi generátor 60ampert tud,ha meríti,60al tölt nem? A 150es,meg 150nel. Nem? Igaz, szabályoz,de minèl elöbb feltölti. Mi a különbség? Szerintem az akku kialakitása ,mivel egy sima akku nem biztos,hogy örül az egy orán belüli 70elinditásnak. Be fog szarni. Vagy más a helyzet?
Válasz Sk Laci #701. hozzászólásáraMeg kéne egy hozzáértőt kérdezni, mit szólna a zselés akkuhoz. Mintha az rémlene azokat is nagyobb amperral lehet töltetni, mint Start-stopposokat. De lehet egy autószerelő kéne előbb, lehet nem is a Start-stopposhoz való generátor van benne.
Válasz Sk Laci #701. hozzászólásáraOlyat tegyél bele,amire van 3 év garancia! Az biztos bírja!
Válasz Sk Laci #701. hozzászólásáraIndítani indítani fogja, csak a gyorsabb töltés nem biztos, hogy szeretni fogja a savas akku, ha start-stoppos az autó.
Inkább úgy számolj, hogy a savas akku kibír 2 évet. Egy belevaló AGM meg 4-5 évet.
Pl. Egy Banner AGM 63 ezer még egy ugyanilyen sima 40 ezer.
https://www.arukereso.hu/CategorySearch.php?st=Banner+80A
Az egyik személykocsiban elment az akumlátor. Start-stoppos akumlátor van benne, viszont a személykocsi motorja nem áll le kereszteződésenkénti megállásnál.
Tehetnék bele klaszikus akumlátort hasonló amperórákkal? Azért kérdezem, mert a start-stoppos 3x annyiba kerül, mint a klaszikus.
Az akumlátor eladó szerint fel fog robbanni a klaszikus aksi. Ez igaz, vagy csak vakítás, hogy a 3x drágább akumlátort vegyem meg?
Válasz mtz1221 #698. hozzászólásáraFőleg ha laza a saru!
Válasz mtz1221 #698. hozzászólásáraBiztosan ,csak mindegyiknél hasonló a baj: nincs keresztmetszet. Ezért jó párhuzamosítani, és még füllre is jobban teker az indító motor. Régen nekem a 80 as MTZ derekán volt egy 150 ah akksi, ott rögtön közel egy test kapcsoló, meg bent az ülés mögött mègegy. Onnan tudom.
Válasz R Sándor #697. hozzászólásáraMeg engedem. De ezen keresztül le lehet az akksiról olvasztani a pöcsét, a gyárival meg nem.
Válasz mtz1221 #694. hozzászólásáraNekem is van ilyen, ez sem ad át maradéktalanul mindent,
Válasz Gumóka #695. hozzászólásáraKéken ilyen van vagy 20 éve. Szórakozik mindenki velük, mikor meg mutatom mi kell, akkor drágálják. Akkor cseréljék ki minden 2. télen az 4-5 eurós szart.
Válasz mtz1221 #694. hozzászólásáraEz mondjuk tényleg jó
Válasz R Sándor #693. hozzászólásáraDupla fene, 1x kell rendeset venni.
https://www.kamionfelszereles.hu/spd/ERKK0041/Aramtalanito-kapcsolo-2500-250A-Iveco
Válasz mtz1221 #671. hozzászólására Meg dupla test kapcsolóval mert lófaszt sem bit átadni egy hagyományos mtz testkapcsoló
Válasz Gumóka #691. hozzászólásáraMeg föleg így kell tölteni zárt tétben és csipesz nélkül hogy fel tudjon robbanni a keletkező gázok miatt.
Válasz R Sándor #690. hozzászólásáraSzigorúan tunikában persze
Válasz Gepi #689. hozzászólásáraIGEN ha van ilyen papucsod.
Szerintetek ezt otthon is meglehet valósítani?
Válasz VMisi #687. hozzászólásáraIgen, de az még nagyon új.
Válasz Gumóka #684. hozzászólásáraTraktorban is próbáltad a krampot?
Válasz $HMP$ #683. hozzászólásáraAz nem sok. Ha majd csak annyit bír, akkor visszatérek a vartához.
Válasz mtz1221 #682. hozzászólásáraNincs ilyen.
Válasz VMisi #681. hozzászólásáraNekem volt személyautóba, kicsit több, mint 6 évet bírt.
Mostmár csak kramp akksik vannak, amiket cserélnem kellett, 3 év garival adják. Meg a granit is.
Kissebbik kramp jövő tavasszal lesz 3 éves.