Hirdetés
Fórum
- Fiat 180-90-es traktorok új
- Japán kistraktorok új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica vetőmagok új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Hagyományos, paraszti ismeretek. új
- Aranka irtás új
Cikkajánló
Hirdetés
688 hozzászólás
optima
Válasz Sk Laci #235. hozzászólásáraVartáénak direkt van rezgés és rázkódás tűrő fajtája, mg használatra. Az bírja jól de majd 2x annyiba kerül mint a sima.
Válasz efge #228. hozzászólásáraEzzel én nem értek egyet. Nálam 3 red top üzemel 3éves a legidősebb. SEmmi problémám nincs velük. 270lovas kombájnt motort is indítja egy darab aratási szezonban.Minap odébb kellett álni a kombájnnal ekkor kért bikát. -3fok volt. 155lovas perkins motort -10be is betekeri. Generátorokkal nem volt baj mióta ezek az aksik vannak. Szerintem járó motornál nem az aksi feladata a gép áramellátása. Ha a generátornak kevés a teljesítménye a fogyasztókhoz akkor a nagy aksi is merül csak lassabban.Ha a generátor nincs túlterhelve akkor töltődik a kis és a nagyobb akksi is. A kisebb előbb elfogja érni a max töltöttségi szintjét. Itt a faluban öreg bácsikának volt 10 éves red top Rs trakiba.
Válasz dr.T #225. hozzászólásáraAkkor neked valamilyen nem besikerült sorzatból kellett venned. Én ha veszek, akkor csak Vartát. A NH gyári aksija 6 év után kidőlt, akkor beletettem a már 8 éves Varta akumlátort, ami a leállitott 180 Skodámba volt. Idén már 10-dik évét húzza, és gond nélkül indítja a hollandot. A párja a Zetoromba van, az is gond nélkül indít. A Tornádo nálam csak 5 évet bírt ki akár az Akumak. Varta van mindkét autómban is. A terénkocsiba idén tettem bele Vartát, eddig 9 évet húzot le benne a gyári Delkor kínai akumlátor. Amint látni a Kínaiak is tudnak minőséget gyártani, ha akarnak.
Válasz Myrrdin #233. hozzászólásáraSk tájszólással batri =akkumlátor
Válasz dr.T #225. hozzászólásáraSzíves elnézésedet kérem, de. Milyen szerkezetről írsz? Nem igaz, hogy nem tudod beállítani az ékezetet rajta, olvashatatlan. Milyen az a batrit akksi? De most hogy újra olvasom batrim lenne a battery becézve?
Válasz efge #228. hozzászólásáraMár majdnem az összes akkum ilyen optima red top.Majd elválik,milyen döntés volt.
Válasz Full Random #222. hozzászólásáraSajnos valószínűleg maradandó károsodást szenvedett.
Ha kb. 10V alá esik a feszültség akkor ez történik.
Garanciálisan csak akkor cserélnek akkut, ha villamossági szerviz által kiállított igazolásod van, hogy a járműved elektromos hálózata megfelelő (töltés, stb.). Akkori dátummal amikor az akksit vetted.
De ez pontosan le van írva az akksihoz kapott garanciális papírokban.
Ha szerencséd van, nem kötözködnek és kicserélik, ha nem akkor így jártál.
Egyébként ez egyértelműen a te sarad, szóval ha mégsem cserélik, nyelj egy nagyot és vegyél másikat.
Hogy ebben mennyi szufla maradt azt próbálva tudod meg. Használd, merítsd-töltsd, és kiderül mit tud.
Válasz Magister #224. hozzászólásáraés pontosan te csinálod jól. nekem is így van, napvégén megyen rá a csepptöltő.
minimális amit fogyaszt s reggel biztos lehetek benne hogy minden indulni fog ahogyan azt kell.
egy a lényeg az akkuknál, ne legyenek töltetlenül, ha elhasználsz belőle töltést, akkor azt a lehető legrövidebb időn beleül pótolni kell a szulfátosodás elkerülése miatt!!!
Az, hogy egy akku három hónap alatt lemerült az teljesen nooormális dolog!!!!!!!
A szabvány szerint naponta 1%-ot veszthet a töltöttségéből és lényegében három hónap alatt lemerül..Az, már más kérdés, hogy hány százalék az amikor már nem képes beindítani a traktort..
Válasz Mf-es #218. hozzászólásáraBeindít bármit, a kombájt is, de nem ajánlom, mert megterheli nagyon a generátort. Most vagyok túl egy 5 éves próba cikluson 5 spirálcellás akkumulátorral.
Egy-egy téli indítás után a kicsi amperóra miatt megmerül és a traktor generátor pedig alig képes rendesen tölteni. Viszont az akksi pedig kéri mint a veszedelem. Amint merülve marad még jobban fárad, mint a hagyományos akku. 4-5 évet lehúztak, de komplett generátor csere is volt mellette néhány. Azt számoltam, hogy a magasabb bekerülés és a generátor javítások,már nem biztos, hogy megérte. Éjszakai munkához, pedig végképp ne. Sajnos az erőgépek villamos hálózata nem ilyen akkuhoz van kitalálva. Most kezdtem a legolcsóbb de a megfelelő akkukra visszaállni. Egy jó töltővel állandóan jól feltöltött állapotban tartva vannak hagyományos akkuk nálam amik az mtz-ben is évtizedet bírtak. Rendszeres külső rátöltés jó töltővel az a titka a hosszú akkumulátor élettartamnak.
Válasz Full Random #226. hozzászólásáraNe ijedj megy egy akkunak feladata a lemerülés is,töltsd fel és jó lesz,az még évekig
Válasz dr.T #225. hozzászólásáraÉs te foglalkoztál a lent említett csepptöltéssel?
En mar megfogadtam regen,hogy tobbet nemveszek draga batrit nekem az axialos tornado benne van a fendt 3 eve es talan qx toltottem fel,regebben volt varta batrim 2 evet birt ki az eggyik a masik 4 evet akkor mondtam szarok ra .
Válasz Full Random #222. hozzászólásáraNekem van töltőm, csepptöltőm, meg indítóbikám is..
A csepptöltő állandóan fent van a gépen és finoman mozgatja az akkut..akkor veszem csak le ha indítok, este leállás után újra fel rakom..
Így mindig "fitt" az akku..
Válasz Full Random #222. hozzászólásáraAz a lényeg hogy csak 155 amper 10% szabad tölteni a lemerült aksit, ha felforralod nagy árammal az tönkre vágja. Ha nem indít vidd vissza, hogy zárlatos és kérjél helyette másikat. Ennek még garanciálisnak kell lennie.
Sziasztok,
Úgy jártam, hogy nem jó az áramtalanító kapcsoló a traktoron. Vagyis hol jó hol nem, van mikor áramtalanít van mikor nem. A lényeg az hogy 3 hétig szívta az 3 hónapos új akksit a traktor plusz a fagy. Dec elejétől tegnapelőttig. Az akksi totál lemerült, régi honvédségi akksi töltővel töltöttem másfél napig de nem ment le a mutató sajnos teljesen, vagyis még mindig van áramfelvétel.
Ez egy 155 ah 900A akkumulátor, szerintetek jó lesz még valaha és kb hány %-ban?
Köszönöm szépen a válaszokat)
Sziasztok,
Úgy jártam, hogy nem jó az áramtalanító kapcsoló a traktoron. Vagyis hol jó hol nem, van mikor áramtalanít van mikor nem. A lényeg az hogy 3 hétig szívta az 3 hónapos új akksit a traktor plusz a fagy. Dec elejétől tegnapelőttig. Az akksi totál lemerült, régi honvédségi akksi töltővel töltöttem másfél napig de nem ment le a mutató sajnos teljesen, vagyis még mindig van áramfelvétel.
Ez egy 155 ah 900A akkumulátor, szerintetek jó lesz még valaha és kb hány %-ban?
Köszönöm szépen a válaszokat)
Válasz #217. hozzászólásra
a 4630-as is szépen indúlt vele!! Csak ajállani tudom a teljes le merülés és a túl töltés a halála!! Ha minden tuti évekig gond nélkül birja!! Minél hamarabb beszerezni ha jól tudom jelentősen fel fog menni az ára!!! A tudásához és a tartósságához képest a kereskedelem túl olcsónak találta ezért föl dobják az árát!!!
Válasz #218. hozzászólásra
Abba is kifogom próbálni.... persze úgy hogy átteszem a trakiból és ha indítja akkor kap egy olyat. Bár kell úgyis a rakodóba is előbb-utóbb úgyhogy ha veszek egyet akkor se fog sokáig tétlenkedni az tuti. Csak a saps megjönne már!
Válasz #217. hozzászólásra
Kombájnba.
Válasz #216. hozzászólásra
Fergába kell? Nekem egy 55ah optima red top van benne. Egy éve, eddig hibátlanul működik. -10be is tekert indított ahogy kell. Persze pöcc röff a gép. Ha nehezen indulna nem bírná sokáig szuflával. De az indítóárama nagyobb mnit akármi másé és nem lesz baja ha valami leszívja. 1x tolatókamera rajta maradt az leszívta 4 nap alatt. Falubeli bácsikának a 4hengeres RSbe volt. Szóé 1x hogy nézzemmár meg a töltést mer lemrül az aksi... nézem kérdem mennyi idős az aksi nem emlékezett pontosan 10 már elmúlt az bizti. No akkor cserélni kellett de qrva sokat kibírt ritka rendszertelen haszálat mellett. Októberbe leállította és márciusba indította de tölteni akkor se kellett.
155Ah akkumulátor,hol a legolcsóbb?
Ha nem akartok sokat költeni rá akkor szét kell szedni az akkut és ki kell cserélni a cellákat. Sokat nem kell várni tőle, mert ha nincs rendszeresen használva akkor hamar tönkremennek az akkuk. A folyamatos használatot jobban tűrik mint a ritkát. Arra kell figyelni, hogy nem szabad forrasztani, hanem ponthegeszteni kell, mert a hőtől megpüffednek a cellák. Azokat lehet forrasztani amiken rajta van a kis lemez fülecske, de azt is csak rövid ideig.
E-bay-en lehet venni Kínából fele annyiért mint amennyit idehaza kérnek el ugyan azért a kínai celláért.
Amúgy csak profi gépet érdemes venni mert a barkács semmit sem ér, lehetőleg minél nagyobb üzemi feszültségűt. Otthoni, ritkább használatra a lítiumos jobb, mert azzal nincs annyi macera mint a nimh akksival, tovább is bírja.
Én dewaltot használok már lassan 10 éve, de a makita, a metabo és a kék bosch is jó. Ezek még akkor is jó vételek, ha használtan veszi az ember döglött akksival, maga a fúró rengeteget kibír ha nincs mechanikai sérülése. Zöld bosch, B&D és egyéb nagyáruházi cuccok felejtősek.
már gondoltam rá,hogy valami gyengébb 12voltos jármű akksit beszerezni és csinálni hozzá egy pár méteres vezetéket amivel összehozom a csavarozógépet ... így aztán nem kéne félni hogy lemerül
Válasz #211. hozzászólásra
Na ezt egy használati utasítás se írta látod... pedig a marhanagy Bosch márka... hiányoltam is a töltésre vonatkozó pontosabb leírást,de semmi.
Két akksival ha egy órát bir a gép az már nagyon jónak számít ennél a vacaknál... illetve két nap és csumára kisülnek álltjukban a kofferban. Na ekkor fől az agyvizem mindig, amikor egy pár csavart kéne csak be vagy kitekerni,vagy fúrni egyet ,ahol nincs villany....
A töltőik is sima trafóból állnak és kész,semmi szabályzás. Lehet ez is gallyra vágja ha egy éjjelen át töltőn van?
Válasz #210. hozzászólásra
Makitánál is a 3Ah-s utángyártott akku 15000ft körül van.
Nekem volt kék bosch és most makita van. Mindkettő kibírt 6-8évet. Illetve a makíta még mindig jó. De a bosch-ot jobban szerettem. Csak amikor bexart az új marha drága lett volna, a makita pedig jó áron volt. Két dologra kell odafigyelni ezeknél. A Ni-Cad aksikat mindig totál le kell meríteni csak utána szabad tölteni, ha félig merült aksira rátöltesz vagy idő előtt leveszed a töltőről máris odabaxtál neki. Ebből jó a makíta mert ahhoz adtak zseblámpát is és azzal csumára le lehet meríteni. Másik dolog az ütődés. A Bosch-t 1x kölcsönadtam havernak aki leejtette a létráról gipszkartonozás közbe. Az aksi egyből kuka lett. Szerencsére a boltos ismerős volt és gariba kicserélte.
Válasz #207. hozzászólásra
Ahogy néztem a Makinál lehet pótakkut venni emberi áron, mert a többinél többe kerül az akku, mint a gép.
Válasz #208. hozzászólásra
Ja, ha 5 villanypásztorszigetelöt kell felcsavarozni a gyep túloldalán akkor kihúzod a kanocot?
Az enyém is most szart be B&D volt, még kint vettem a sogoréknál vagy 6 évet kibírt és most nem tudom mit vegyek?
Válasz #207. hozzászólásra
Én is márkásat kaptam,de nem volt jó semeddig.Black & Decker.Az is 14.4 voltos,a javítása annyi ezer!Maradunk a villanynál,az nem idegesít,hogy lemerül azonnal!
Válasz #206. hozzászólásra
Az nem tekeri be az önmetszőset :) ...na de tényleg elmennek a ...be! Néztem cellákat,amit lehet kapni külön és össze kéne őket forrasztgatni aztán bepakolgatni az akksi házba,na ha összeszámolom majdnem ugyanannyiba kerülne ,mint egy komplett gép.
Makita meg aranyárban van..na azt dicsérik nagyon.
Válasz #205. hozzászólásra
Nem érnek ezek semmit! Lehet javítani,de a javítása annyiba van,mint amennyiért adják!! maradj a jó öreg Amerikáner nél!!Az nem merül le!Negyedéért adják!
Nem indító akku,de akku.
Akkumulátoros fúró akksija a megvétel óta (egy év) nem bir ki két napot a dobozában. Fullra lemerül ami a gépben van ,illetve ami tartalék,az is. Bosch egyébként 14voltos.
Mi a fene van ezekkel? Ami nem 100ezres gép,az mind ilyen x...r? :(
Előtte egy nevenincs mastermax akkus csavarozót tettem félre ugyanezen probléma miatt,mert amikor kellett volna,mindig le volt merülve... :( Erre ugyanezt csinálják egy jó márkának mondott gép akksijai is.
Válasz #203. hozzászólásra
Erős töltés, vagy nagy indítóáram, egyformán felgyorsítja a kémiai folyamatokat és intenzívebbé teszi a savgáz fejlődését, a gáznyomás hajszálrepedést okoz az ólompólus mellett és létrejön az ólomszulfát.
Öreg villamos szaki mondja ha erös a töltés akkor is trutymosodik,meg a hosszu sikertelen inditásokkor melegszik és idövel kijön a ragya.Nekem az 550-esen szinte évente lebontja a sarut a pozitivrol a kiválo anyag.Miota megvan 20 éve mindig igy csinálja,pedig zsirozva van a saru ás már pár akkut elfogyasztott a gépsárkány.Forro viz is leviszi a trutyit.
Válasz #194. hozzászólásra
Réz-spray valamiféle réztartalmú kenőanyag. Én a menetesorsóktól kezdve az akku saruig mindenre ezt használom. Bernernek, loctite-nak van rézpaszta is ez ugyanolyan csak fújható. Nekem bevált, igaz nem olcsó annyira, 2000körül van egy flakon.
Válasz #199. hozzászólásra
Azért mert a zsír lúgos és semlegesíti a savat, egyéblént üdv annak a "villamossági szakembernek" aki ez előtt a probléma előtt értetlenül áll, malacé vette a diplomáját
Válasz #197. hozzászólásra
Szódabikarbónát rá.
Válasz #197. hozzászólásra
nekem bejött
előtte mintha gomba nőtt volna a sarukra de mióta zsírba van -kb 2 éve- egyszer sem kellett tisztítani
Válasz #194. hozzászólásra
hajszálrepedés az ólomtuskó körül és a töltéskor keletkező kénsavgőz +az ólom ólomsulfidot képez (kék színű por szerű anyag)
Válasz #196. hozzászólásra A zsír sem ér semmit!
Válasz #194. hozzászólásra
zsírba van rakva?
Válasz #194. hozzászólásra
Nekem ugyanez csak a negatívnál.
Nem értem! Jó pár éve szenvedek ,hogy a Mtz 80 kis fülkés traktoromban a 155 Ao akkumulátor pozitív sarka rendszeresen kék lisztesedik.Cseréltem már akkumulátort is.Ez már mióta megvettem így van.Nézte már autóvillamossági szerelő is ,de Ő is értetlenül állt a gond előtt. 3havonta leveszem és megtisztítom. Más gépnél nem tapasztaltam. Mitől van ez?
Válasz #192. hozzászólásra
nekem jó, csak az nm inkább NégyzetMétert sugall egy laikus számára.
Válasz #191. hozzászólásra
Négyzetmilliméter! Így jó?
Válasz #190. hozzászólásra
nm??? Az mi akar lenni? mm2?
Válasz #189. hozzászólásra
Az összekötő kábel keresztmetszete nagyon fontos!!25nm az még kevés!!Legalább 35,vagy 50!
Válasz #188. hozzászólásra
Kábelezésre nagyon figyelj hogy jo kontakt legyen,legjobb forrasztani a réz végeket de én sem szoktam jol meghuzni a csavarokat a sarun.