Hirdetés
Fórum
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Hagyományos, paraszti ismeretek. új
- Japán kistraktorok új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kukorica vetőmagok új
- Fiat 180-90-es traktorok új
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Aranka irtás új
Cikkajánló
Hirdetés
688 hozzászólás
na megrendeltem a 2 db aksit az mtz-be
Monbat Dynamic 12V 95Ah 820A 24.800 ft darabja
néztem ismerős gépét, egyszerűen csak párhuzamosan kell kötni őket és kész
most egy 150 ah 1100 A név nélküli aksi van benne, de a hideg indítás kínlódás volt,
azért így picit erősebb lesz Ah és az indítóáram is , 2 év garancia
Válasz #186. hozzászólásra
Örököltem ez optima,180-as fiat trakiba volt.
Ez a "zselés" jelző nem igazán fedi a valóságot a spirálcellás optima esetében. Boschnak, Vartának voltak talán valamiféle zselés aksijai. Optimába üvegszálszövetbe van felitatva az elektrolit és spirálisan- rétegesen feltekerve az ólomlemezzel, nagy erővel összepréselve és a házba zárva. Érzéketlen a beépítésre a rázkódásra, akár fejjel lefelé is beépíthető.
Válasz #184. hozzászólásra
Nálam 1.6d opel kadettba volt zselés ezeréves kidobott,a kocsi ment a bontoba az akku a kis steyrbe és még tekeri mindig.
jut eszembe,zselést 1x túltöltöd és dobhatod ki,arra illik figyelni
Válasz #181. hozzászólásra
kontakt-érnitkezés
a zselés optimák nagyon jók,nemhiába USA hadsereg is azt használja
mtzn kisöninditoval elég 1 olyan,még jó az aksi...nagyonsokáig 1 olyan volt nekem is az mtzben,indult is szó nélkül,most két féljó van benne,még indul addig igyis marad,kivannak fizetve
Válasz #181. hozzászólásra
Nálam hátul oxidált volt a széles-lapos rézfonat csatlakozása alsó végénél, mikor felcsiszoltam h jó legyen az érintkezése-kontaktja, mindjárt jobb erővel forgott a hajtóműves öninditó , / a problémát abból vettem észre, h hűvösebb idővel kintről inditok h szabályozhassam tenyérrel a levegő vákumját, és elkezdett izzani -szikrázni az ablak alatti lemez ahol összeér a motorháztetővel, ott húzott át a testhiba miatt / .
mi az a kontakt, írjárok hogy arra figyelni kell ?
tehát ha 2 kisebb aksit vennék akkor azt párhuzamosan kell összekötni és kész ?
félreértés ne essék, nem spórolni akarok, csak a benne lévő 150 ah aksival még újkorában is kínlódás volt az indítás főleg télen, raknék én bele 200 ah feletti aksit is de nem fér a helyére, ezért csak úgy tudok nagyobb ah elérni ha 2 kicsit rakok bele
Fergába két hetvenötös helyett vettem egy 50ah-ás optimát... eddig jó. Teker mint az állat, de könnyen is indul a traki. Téli indításra majd kíváncsi leszek.
Válasz #172. hozzászólásra
Egy aksit vegyél, most vettem 17e-ért 74Ah-sat 30ért már 100felettit is kapsz nem ezen kell spórolni.
Válasz #172. hozzászólásra
A 154-es böven jo bele.Kontaktok,kábelek jok legyenek.Önindito jo legyen pláne ha van hajtomüves vagy ujjab tipus azok jol tekernek és nem kérnek annyi kakaot.Az adagolo,porlasztok jok legyenek.Nekem ilyenek vannak és ha minden franko 3-5évet elmegy,fontos néha rátölteni és holt idöbe havonta tölteni és a savszintet ellenörizni.
A belevaló méret 3E11!! 2db,és 210 Ah körül van.Akkorát nem bírsz beletenni egyben.A 3E11 6voltos akksi.
Válasz #172. hozzászólásra
Ahogy az előttem szóló is mondta csak kínlódás lesz, figyelni kell a kontaktokat, jó sarukat kell használni. Ráadásul a két kisebb akksi árban ugyan ott lesz mint egy rendes nagyobb.
A két akksival ne szivasd magad. Ha nem jó a kontakt valamelyiknél akkor az egyiket nagyon terheli csak azt tölti, kinyírják egymást. Kombájnba is inkább egy nagyot tettünk(jd)
Válasz #172. hozzászólásra
Kösd be párhuzamosan a kettőt és jó lesz.
az mtz 80-be akarok aksit venni
egy 150 ah van benne, de arra gondoltam hogy 2 kisebb aksit raknék bele pl 2 db 95 ah
na azt mondtál az üzletben hogy kell párhuzamkapcsoló, meg 24 v öníndító
értetlenül áltam az üzletben
rokonnak is 1 nagy aksi volt az mtz-be és vett bele 2 db kicsit és sorba kötötték és annyi...
most akkor hogy is van ez ??
Válasz #170. hozzászólásra
Ha nincs hideg két varnyú elemmel is indul...
Válasz #169. hozzászólásra
A domi gyárilag 12voltos,sokan átalakították párhuzamkapcsolósra 24 voltos indításra
Válasz #167. hozzászólásra
A domi nem 24V-al indul? Vagy nem rába motoros volt?
Válasz #149. hozzászólásra
Nekünk ugyanez a fos van 100Ah-ban ugynúgy jártunk vele mint te.
Válasz #166. hozzászólásra
én egy 210-essel kötöttem össze(párhuzamosan)
Válasz #165. hozzászólásra
Ettől félek én is de akkor legfeljebb kap maga mellé még egyet párhuzamosan kötve. Gyárilag is két 75ös van benne.
A rába motort azért szerintem lényegegesen nehezebb betekerni, ott 2x210Ah szokott lenni. Legalább is a melóhelyemen ilyenek vannak mind a háromba és ha kintállnak hidegen akkor reggel vagy indulnak vagy nem. A keleti blokk gépei rosszabb hidegindíthatóságúak mint a nyugati vasak. Azok valahogy jobban el vannak találva. Keletieken túlméretezett önindító van de nincs az az aksi ami megfelelő ampert letudna adni a nagy lomha indítómotoroknak. Nyugati vasakon jobban kitalált kisebb áramfelvételű indítómotorok vannak.
Válasz #163. hozzászólásra
nekem is a 106-ban volt,ha elsőre nem indult be ,másodjára nem kellett tekernie,brutális ampert (1050) tud de hamar kimerül
Válasz #163. hozzászólásra
1 darab 50A-ros tekeri
Válasz #160. hozzászólásra
Tegnap én is vettem egy ilyet. 150Ah helyett tettem be fergába tekeri mint az állat. Meglátjuk mennyit fog kibírni. A savas aksik 3-4évnél tovább nem bírták akármilyen fajta is volt.
Van valakinek esetleg hosszútávú tapasztalata a spirálcellás optimával?
Hat en mar szarok ra a batrikra egy kutya most vettem egy eve varta-t,de mar az eggyik 1 honap utann beszarott,igaz kicsereltek,most meg vettem axial arulja nalunk tornado batrit,szomszed az mondta,hogy mar 4 eve megvan nekik es a legolcsobb a kornyeken,en azt mondom eleg ha kibir nekem 2 evet!
Válasz #155. hozzászólásra
Én is így voltam az akksikkal, 2009ig. aztán rájöttem, hogy ezek sokkal többet tudnak, mint amennyivel drágábbak. tényleg jók ezek. nem dermed le . Ugyanúgy indít júniusban az első indításkor, mint aratáskor.
Válasz #159. hozzászólásra
nekem két ilyen van a CD 106omban. 2009ben vettem a gépet, és akkor az eladó gondolom a legrégebbieket válogatta össze bele. de még azóta is jók. és simán elférnek a gyári akkutartóba. igaz, nem a legolcsóbb, de azóta mindenbe ezt vettem (VW golf, mazda B 2500, mtz 820.2, jcb fastrac 2115) az MTZben is csak 1 van ebből.
http://www.akkumulatoroutlet.hu/35-optima
Válasz #157. hozzászólásra
Jó hogy felfrissítettem a topicot, nekem egy varta volt napra pontosan 3 évet bírt, most megpróbálok valami olcsóbbat
Válasz #157. hozzászólásra
Jó hogy felfrissítettem a topicot, nekem egy varta volt napra pontosan 3 évet bírt, most megpróbálok valami olcsóbbat
Monbat Super Heavi Duty 11 évet bírt ki kombájn ban,pedig volt hogy 1/4 órát is hajtott,mire felvette az AC az olajat.(motor beszerelésnél)Csak ilyet veszek!!! Nem is túl drága,a154 ah akku 35-36 ezer!!!!
Régi idök ..Deta,Marelli,Hoppecke...
Válasz #151. hozzászólásra
Nálunk a Perion lett a befutó, 3-4 évet bírnak 2 év garancia kicsire nagyra és viszonylag olcsók. Nyilván a drágább akksik jobbak, csak nem annyival amennyivel drágábbak!
Kivételek ugyan vannak (ezek erősítik a szabályt) mert az udvaros 50-esben egy 150Ah-s Elekric Power van, ami kissé már gyenge de közel 6 éves.
Válasz #151. hozzászólásra
Én is így gondolom illetve ilyenek a tapasztalataim. Annyi kiegészítést tennék hozzá, hogy autósboltos haver tanácsai alapján:
1, súlyra venne aksit. Az ólom qrva drága és azt spórolják ki belőle ha ugyanolyan kapacitású aksik között nagy a súlykülönbség akkor a könnyebből ki van spórolva az ólom.
2, garancia időt nézni, a jó aksira a gyártó simán be mer vállalni két évet mert annyit tutira kibír. Ha csak egy évet adnak rá akkor annak oka van. Ez személyautó kategóriában simán működik, viszont traki méretben 100Ah fölött már spórol mindegyik gyártó a jótállással de tavasszal kis alkudozással azért a 150Ah JP akkura sikerült 2év garit kicsikarnom a kereskedőtől. Amúgy én általában a legolcsóbbat veszem 4-5évet gondnélkül elmennek. Jászplasztikos mindegyik most is. A kombiba ép behalt, úgyhogy kell egyet vennem rövidesen.
A jp árához képest majdnem dupla árú BOSCH vagy Varta aksiknak akkor 8-10évet kellene elmenniük hogy áruknál legyenek. Annyit meg tutira nem bírnak ki.
Válasz #152. hozzászólásra
Nálunk meg az egyik ismerős a ki a német szemetet hordja haza árulni,ilyeneket hozott 30euró darabja.Álitólag valami mentőautókba vannak,űresen a 13.5voltot tartják,vettem is belőle 4darabot
Válasz #151. hozzászólásra
Pont igy van.A 72A varta 35 ropi a perion ugyanolyan csak 25 volt jo hogy azt vettem bele.
Válasz #149. hozzászólásra
Én is sorolhatnám, melyik mennyit bírt, de biztos rögtön lesz, aki válaszolni fog, hogy őnála meg az nem úgy volt, és az is igaz. A rekorder nálunk egy Opelben gyári szerelésű Hoppecke akksi volt, ami 7-8 évet bírt, de az általános tapasztalat az, hogy a garanciális időt mind kibírja, aztán már lutri, hogy meddig mennek. Én úgy látom, általában 3-5 év márkától függetlenül. Persze ki, mennyit, hogyan nyüstöli. Télre én is kiveszem őket.
Még annyit, hogy a gondozásmentesnek mondottak többségéből is el tud párologni a víz, azokat is érdemes évente utántölteni, úgyhogy nálam előny, ha vannak rajta kupakok, még ha le is vannak ragasztva címkével.
Szóval szerintem a márkásak nem feltétlenül érik meg a sokszor jóval nagyobb vételárat.
Válasz #149. hozzászólásra
Nekem akksi gyártmányok vannak habi forgalmazza 2-3 évet kibirt mtz-ékbe.Kombájnba ikr akku van nem tom ki gyártotta de már 4 évesek és még birja,nincs kivéve semmilyen gépböl holt szezonban havonta 2 napig töltöm öket és igy birják.Most lengyel zapp akku lett véve 4db 100ah 892,1025 gépekbe majd elválik mit bir.Gyári cirilbetüs perion 6 évet elment 820-asba ujjonnan vásárolt ztrakiba anno,mondjuk jol indult mindig és hidegbe melegitözve volt-van.12 éves varta akku most halt be autoba perion ment helyébe.Itt van minden féle márka.
Ki milyen típust használ, ami bírja is?
Most kezdenek kifeküdni az 5. éves bosch 180Ah-s akksik a traktorokban, lassan cserélni kell őket.
Electric power 155Ah nem bírt ki 2 évet a kombájnban lejárt a gari, és rá 1 hónappal meg sem mukkant, pedig télre ki vannak szerelve és csepptöltésre rakom őket.
Válasz #144. hozzászólásra
Egy-két év, amennyit amúgyis mindegyik kibír. Ide kattintva olvasható néhány gyártóé.
Válasz #146. hozzászólásra
Mert, az olyan se nem kicsi se nem nagy! Átmeneti állapot.
Tudtommal 1év, ezen túl gyártója, kereskedője válogatja.
Kicsi motorkerékpár akksikra 3 hónap, nem is bírják tovább!
Válasz #144. hozzászólásra
Electric Power 100Ah-s akkura én másfél év garanciát kaptam.
Válasz #144. hozzászólásra
Kicsire 2, nagyra 1 év, én így tudom! Talán 100AH-nál van váltás!!
Aksikra mennyi garancia szokott lenni? egy év?
Ja és aki szeretne egy kis érdekességet olvasni, ezt most találtam :)
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html#9
Ahogy ígértem ma rátettem a töltőre és egyből elkezdte mozgatni az elektrolitot :)
Ajánlom a töltőt ha valaki vásárláson töri a fejét. megfizethető és hozza a papíron leírtakat.
Köszönök minden segítséget, főképp ARES-826-nak!
köszi mindenkinek :)
Válasz #139. hozzászólásra
O.K
Válasz #137. hozzászólásra
Majd összehozzuk!