Hirdetés
Fórum
- Eke minden mennyiségben új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Milyen gépek a JUMZ traktorok? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Fiat 180-90-es traktorok új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- Öko gazdálkodás új
- Kukorica terményárak új
- AKG támogatás új
Cikkajánló
Hirdetés
688 hozzászólás
Válasz bandigh #277. hozzászólásáraGondolom ott van is 15 kilogram különbség.
Válasz Claassic #280. hozzászólásáraSenki semmit csak ő a terepkocsit
Válasz Ares 826 #285. hozzászólásáraEz a probléma! De itt 15 éves működő aksikról van szó!!!!
Válasz medikus #284. hozzászólásáraNincs de úgy tervezik az aksikat hogy mire vége a garinak vegyél másikat, "fogyasztó társadalom" ezt annak hívják!
Válasz Ares 826 #283. hozzászólásáraÉs nálunk mindig + 20 fok van?Erről van szó!
Ma viszonyok között egy 150AH aksi az a 150AH az +20 fokon tudja, az Oroszoknál meg -20 fokon. Csak ennyi a különbség a mi és az ő aksijaik között. Na ezért ilyen vékonyak a nálunk kapható aksik cellái!
Ez nem is rossz.Lehet,nem működne,géptárolóba?
Válasz Richard. #275. hozzászólásáraEz miatt a forgalmazóval szemben nyertem meg ügyet!Annyira vékony lemezek vannak benne,hogy folyamatosan elszakadozott az ólomhídról,és az utolsónál indítás közben felrobbant az aksi,a keletkezett ív,szikra miatt!
Ti szlovákiában mit neveztek terénkocsinak?
egy 150ah akkut lehet venni 30.000 ft ért.
ebből az áfa visszajön, mindjárt csak 23600 ft.
Ha kivisze a régit a méhtelepre, 170 ft ért átveszik kilóját. egy 40 kg akkunál ez 6800 ft.
Így már mindjárt csak 16800 ft.
Ha minden extra nélkül kb 3 évig használod, akkor az évente kb 5 ezer forintba kerül.
Ki kell hajítani ha rossz, ennyi.
Csepptöltést,ez nem tudja?
Válasz Richard. #275. hozzászólásáraA kombájnban egy jd akksi van, nem sokkal nagyobb méretre mint a standard mtzbe való hosszúkás. Kicsivel szélesebb. A noname akksin ez áll: 150 Ah 800A
A jdn: 175 Ah 1400 A
Azért vannak különbségek xD
Egyfelől ennek a mindennapti töltögetésnek látom értelmét ha jó generátor van a gépen. Másfelől annyit tennék hozzá, hogy az ördög nem alszik, láttam már zárlatos töltő miatt gépet leégni... jöszándékú, komoly, megfontolt ember portáján.
Válasz a2457 #273. hozzászólásáraAkkor mèg lehet,nem spóroltak. De,jelenleg nekem is van egy 155ahs,a beöntő kupakok szèlénèl a cella szèle. Az oldalfalig 2,5centi folyadék van. 900a ra hazudjàk. Egy testes 70ah. Mèretűt lehetne belőle kihozni. 32 kiló. 8ève ezelötti meg kb 40kg.fasszbanda...
Válasz a2457 #273. hozzászólásáranekem is,meg még sokaknak,csak nem jó!
Válasz medikus #272. hozzászólásáraember, van 2004 es akkum ami simán indít most is..
semmi extra, sima banner akksi.
Válasz a2457 #270. hozzászólásáraHol élsz? A holdon?10-15 év egy akku!?Mit gondolsz miért 1 év a garancia az akkumulátoron?Folyamatosan csökkentették 2év,18 hónap,1 év!Láttál belül mostanában akkut?Nincs tele a cella,annyira vékony lemezek vannak benne!Ráérnek kikísérletezni,mikor kell tönkremennie!Régen ha kibontottál egy használt,akár fél éves akkut,elég volt kiemelni a cellát a dobozából,annyira szorosan volt benne a lemez köteg!Most meg 2 centis távtartókkal van tele a doboz.A külső méret persze ugyan az!!
Válasz a2457 #270. hozzászólásáraMinek ez a sok rizsa.Ha az akku legalább 1 napot nem volt töltve,akkor DVM-el mérve minimum 12,6-nak kell lenni.Ha nincs annyi az már nem teljesen 100.Valamire való töltő teljes feltöltés után átkapcsol csepptöltésre.Elég havonta egyszer rátenni a töltöt és rajta hagyni vagy két napra...
elvileg egy ólomsavas "hagyományos" akksi nagyjából 24 óra alatt 25 fokon 0,14% töltést veszít önkisülés végett.
ha felteszem hogy óraműpontossággal 8 órát melózok és instant rádobom a csepptöltőt 16 órára, akkor kis rosszindulattal 0.1% amit töltenie kell.
tegyünk fel egy 200 AH-s akksit, és most a teljesség igénye nélkül nagyvonalúan úgy teszünk mintha 12,5 voltos kapocsfeszültséggel 200AH -t tudna teljesen feltöltve ami nem más mint 2500 VA.
ennek kell a 0,1% át rányomnia a csepptöltőnek, az 2,5 VA. némi veszteséget is rászámolunk, meg legyenek nem ideálisak a körülmények. legyen a töltő napi vellamos fogyasztása erre a műveletre 10 Watt egy napra.
(jegyzem meg ennek csak a töredéke a valóság)
és ez legyen így 10 évig. 3650 watt, azaz 3.65 KwH a fogyasztás. na legyünk gusztustalanok, számoljuk 1000 forintot egy kilówatt áramra (ami igazából 50 forint alatt van mindenhol, de mi most elnagyoljuk a dolgot)
szóval 10 év alatt ráköltök 3650 forintot.
nem észtveszejtő összeg, ugye?
de még.. hozzáadok 10 ezret, hosszabító és csepptöltő bekerülési összegre.
mert mért ne.
namost mennyibe fáj egy 200 Ah-s akksi ?
65 körül lehet venni egy bráner muffalo bull akksit ekkora kapacitással.
ha 10 évre vetítem akkor 6500 forint / év amibe fáj, elég ha 2 évvel tovább bírja a csepptöltő végett és már meg is érte.
persze van aki 5-6 évente cserél akksit, nála ugye +1 évnél is megéri.
node, mégis mitől megy tönkre az akksi, ez az amit már érdemesebb boncolgatni.
egy ólomsavas akksi 100% ra töltve , 12 voltos névleges kapocsfeszültségnél 12,7 voltot kell hogy mutasson, a benne levő savnak meg 1,265 g/L sűrűségünek kell lennie (hőmérséklet kompenzált sűrűség természetesen)
ha merítjük, és a terheletlen kapocsfeszültsége 12,4 volt alá esik, illetve a sav sűrűsége 1,225 g/L alá esik, megindul a szulfátképződés, ez az az anyag ami megüli az ólomlemezek felületét ezért ott töltéstárolás nem tud végbemenni, továbbá rázkódástól ez az anyag leválik a lemezekről és az akkumlátor alján gyűlik össze a savban.(egyébként ez volna a 75% töltöttség állapota) namost amikor még csak a lemezeken ül ki a szulfát, akkor csökken az indítóáram és az akkumlátor kapacitása.
amikor ez el kezd felgyűlni, és eléri azt a szintet hogy rövidre tudja zárni a cella lemezeit, akkor van cellazárlatos akksink.
tehát a megoldás az, ha 75% alá sosem merül az akkumlátor, a kivett töltést minnél gyorsabban pótoljuk, és amikor a generátor nem tölti rajta van a csepptöltő.
elvileg norma szerint 10,000 100%->75% ciklusra vannak méretezve az akksik.
addig nem lehet cellazárlatos. és bizton ki van centizve a dolog, nemsokkal több ilyen ciklust bír ki. 90% ra merítve 40,000 ciklust bírnak ki.
szóval a nagykapacitású akksi tovább fogja bírni, több ciklust visel el.
a csepptöltő pedig gondoskodik róla hogy természetes önkisülés végett NE szulfátosodjon az akksi.
végeredményben azt lehet mondani hogy érdemesebb a nagyobb kapacitás mellett dönteni és feltenni nap végén a csepptöltőt.
és ezért fontos hogy jó erős generátor legyen a gépen, mihamarabb tudja feltölteni az akksit. technikailag semmi nem zárja ki azt sem hogy akár 20 évet is kibírjon egy olcsó akksi, amennyiben a fentiek be vannak tartva.
jegyzem meg aki kicsit is komolyan gondolja hogy gépet tart a portán az ne legyen lusta a parkolóhoz kiépíteni egy tetves konnektort, vízmelegítőnek és csepptöltőnek.
ügyesebbek időkapcsolót is tehetnek fel a vízmelegítőhöz, jobban indul a nap ha hamar megy a fűtés, és mégjobban ha a gép is 100% biztonsággal indítható. nem egetverő költség, teljesen simán megtéríti magát.
sokkal jobb befektetés a csepptöltő mint a hiper-szuper technológiás akkumlátor.
ami érdekel minket az inkább az hogy hány forintba kerül AH ánként, és mekkora indítóáramot tud produkálni.
Indítóáramból van egy felső határ, ha azt tudja legalább akkor megfelel az akksi. hiába nyom többet, ha úgyse vesz fel többet az önindító.
innentől már csak a kapacitása számít, a több soha nem rossz. és akkor lehet megfizethető áron akkut venni, és nem kell 3-4-5-6 évente cserélgetni.
ráér 10,15 évente.
Válasz Mf-es? #268. hozzászólásáraIgen, ez igaz...nem lehet lespórolni..
DE! Kérdem én nincs pénz egy 5000ft-os lengő hosszabítóra..na annak nem érdemes gépet tartania..
Napjaink mezőgazdasági gépeinek üzemeltetéséhez kell egy bizonyos műszaki kultúra..ha ez nincs akkor ott k...nagy problem van!!!!!
Ezeket a gépeket nem lehet dróttal, kalapáccsal, fogóval, és szaros gumicsellóval javítani..ENNYI!!!
ja, meg egy kis ész sem ártana hozzájuk..
A szervízek amelyeket ellenőrzök lénygében a tulajdonosok khmm.. szépen írva: ISMERET HIÁNYÁBÓL ÉLNEK, méghozzá nagyon jól!!!
Persze, nem lehet mindent otthon javítani, de a nagyon fontos dolgokat igenis meglehet csinálni!!
Rengeteg pénzt meglehet spórolni így!!
Válasz Magister #262. hozzászólásáraKonektor van,de a hosszabbítót nem tudod lespórolni.
Válasz bandigh #266. hozzászólásáraNem ismerem mélyebben a rendszereket, de elég sokat járok szervízekbe, és ott nagyon észnél vannak, hogy milyen beavatkozást csinálnak az autón, pláne az elektromos rendszeren.
Ez az üzemeltetési/karbantartási szemlélet hamarosan a mezőgazdaságba is befog törni.. vagy már be is tört..
Nem egy sokszázezres számlát láttam, ami a tulajdonos tájékozatlanságából/hülyeségéből adódott..az emberek nincsenek tisztában az elemi dolgokkal sem!!!
A szervízek meg ugye dörzsölik a markukat..és jókat röhögnek..sajnos!!
Válasz Magister #262. hozzászólásáraHa a számítógépnek rossz az ha lemerül az akksi akkor a gépen meg a kombájnon ha mindennap áramtalanítom, az se jó?
Nekem a kínai traktor 6 éves abban egy jeltelen akksi van mai napig tökéletes.Ki szoktam próbálni,hogy kihúzom a leállító gombot és tekertetem bírja-e,tökéletes.Elgondolkodtam kell-e "komolyabb" akksi vagy vegyem a legolcsóbbat.Hozzá kell tennem pöcre indul a traki és pár perc után el kezd villogni a töltésjelző lámpa ami azt jelenti,hogy a generátor nincs terhelve azaz nem vesz fel többet az akksi.
Válasz Kolláth Tamás #263. hozzászólásáraPersze, hogy a napvégén!!! Kint a földön nics hállózati áram a csepptöltő működtetéséhez!!!
Pont az a lényeg, hogyha nem üzemel a gép és így nem tölt a generátor, akkor is legyenek karbantartva az akkuk!!
Az akkumulátor a kenőolaj éppúgy a gép alkotórésze, mint egy dugattyú, tehát folyamatos karbantartás-figyelést,---kés szükség esetén cselekvést is igényel!!!!!!
Na, ez a cselekvés a csepptöltés!!
Aztán meg mindenki úgy csinálja ahogy akarja vagy tudja...
Válasz Magister #248. hozzászólásáraCsakhogy a kolléga azr írta hogy a nap végén megy rá a csepptöltő és másnap nincs probléma. Én ezt úgy értem hogy amikor leteszi a gépet meló után. Mindenesetre akkor sem látom értelmét. Egy akksi bírjon ki 6-7 évet és utána új álja a helyét. Költségben ez a legkisebb kiadás.
Válasz Mf-es? #260. hozzászólásáraÚgy kell ki alakítani a tároló helyet, hogy legyen konnektor (csapófedeles) és akkor lehet tölteni. Én úgy vagyok vele, hogy az akku ha csak egy évvel is tovább él, illetve ha biztos az indítás akkor már megérte...
Amúgy, ez az akkumulátorosdi lassan megfog változni...
Autókkal foglalkozom, és bizonyos márkáknál már úgy van, ha egy akkunak a kapocsfeszültsége le esik egy bizonyos érték alá, akkor AZONNAL elveszti a garanciáját!!!
Ezt úgy ellenőrzik, hogy a számítógép az autóban beregisztrálja az értékeket és kiolvasáskor kiderül, vagy letilt a rendszer!!!
DE, például a számítógépnek sem "esik" jól ha lemerül egy akku!! Ezért akkut is csak töltő párhuzamos kapcsolásával szoktak cserélni..
Válasz dr.T #244. hozzászólásáraA 180 Ah akumlátorok árát már nem tudom, mivel 2017 tavaszán lesznek 11 évesek, és az akkori más gyártók árait sem tudom, ezért nem tudom összehasonlítani.
De viszont idén tavasszal vettem 95 Ah Vartát 97 euróért. De viszont ez a változat amit vettem 5 euróval volt drágáb a felcserélt pólushelyzetek, és kicsit más méretek miatt, mivel csak ilyen paszolt a terénkocsimba.
Válasz Magister #251. hozzászólására4-5 gépnél,mennyi hosszabbítót huzigálsz a géptárolóba,ha mindegyikre teszel csepp töltőt?
Válasz efge #254. hozzászólására "Ellenben a mezőgazdasági járművek elektromos hálózata képtelen visszatölteni az elhasznált energiát." Ezt nem értem, miért másabb egy mg jármű mint egy tgk? A nagyobb traki elég sokat dolgozik éjszaka. Sose volt baj annak se az akssijával. Pedig csak 70A-os generátor van rajta. De ha számolunk egy kicist 70Ax12V=840W elméleti terhelhetőség. van rajta 6láma kb 6x60w+helyzetjelzők:20W+ műszerek legyen 20W.Klíma+ ventilátor 100w(ezt csak úgy tippelem kb) Ez 500w. Marad 340watt a számítőgépre és a mágnesszelepek működésére ezekből ha mind használatba van megy 5-6 db.(de ez extrém ritka eset) Nem tudom mennyi lehet egy mágnesszelep áramfelvétele de szerintem ez is komplett belefér max 100W-ba inkább kevesebb. Szóval a gép a 840Wból max használ 600W-ot. Ez gyenge75%os terhelés. 25%marad a töltésre. És egy 20éves trakiról beszélünk. A maiakon van 200A-os generátor a fogyasztók teljesítménye viszont nem növekedett annyival.
Még csak annyit hogy a kombiba napokig tartó elektromos repce oldalkasza használatakor se volt probléma az 55Ah akkuval.
Válasz dr.T #243. hozzászólásáraRed top ból csak egyfajta van 55Ah. Ez van rakodóba, 115és 155lovas fergába mindhárom perkins motoros. Mindhármat könnyedén indítja -10be is. 270lovas kombit hidegbe nem bírja megtekerni. De kétszezont már végig aratam vele gond néélkül. Ha nem indítaná se vennék másmijet hanem ebből kettőt raknék bele.
Válasz efge #254. hozzászólásáraakármekkora akksiról is van szó X wattot visszatölteni ugyanaz mindbe.
mindegy hogy 100 vagy 500 Ah a kapacitása, ha egyszer vissza kell pumpálni bele 500 wattot mondjuk. az mindkettőbe 500 watt.
Válasz Ares 826 #255. hozzászólásáraLehet szerencsés voltam eddig, -10 fokban nem arattam eddig 10 év alatt, de mínuszban sem. Persze, minden lehetséges ebben a világban, de ezért nem vennék dupla áron akksit. Ha ennyire hideg lenne a helyzet, arra azért rákészül az ember, pl éjszaka tölti, aztán reggel nincs gond. Te hányszor kombájnoztál a pályafutásod alatt -10 fok körül?
Válasz Berente Antal #252. hozzászólásáraOtt jó helyük van, majd ha fent lenne a kombin és -10 akarnál indítani majd akkor lesnél mint "Rozi a moziban"!!!!!
Válasz jamo #236. hozzászólására5 évig én is azt hittem, hogy feltaláltam a spanyolviaszt. 5 spirálcellás van most is itthon. Nem az indítással van a gond. Az MTZ-t is elindítja az utolsó leheletével is. Ellenben a mezőgazdasági járművek elektromos hálózata képtelen visszatölteni az elhasznált energiát. Így mindig csúcson tölt a generátor, ha nem megfelelő az akku tárolókapacitása. Összeadva nem biztos, hogy megérte a dupla ár, ha nem éri el a dupla élettartamot. Mellettük használva hagyományos akkukat rendszeresen töltve(ctek) ellehet érni ugyanazt az élettartamot, sokkal nagyobb indítási biztonsággal. Dolgozz egy éjszakát a most bikázott akkuval, egy nap múlva újra nem fogja beindítani reggel a traktort. Majd egyre sűrűbben ez történik ha hidegben indítani kell. Amig nem kell télen megmozdulni addig nincs baj.
Válasz Magister #248. hozzászólásáranézd, minnél kevesebb időt van az akksi nem feltöltött állapotban annál hamarabb tönkremegy. és minnél inkább kimerül egy kassi annál gyorsabban megy tönkre.
természetesen anélkül is működik egy akksi, nincsen evvel semmi baj. de hogy hány évente kell akksit cserélni, az másik kérdés. ha használsz csepptöltőt akkor sokkal több éven át ne kell akksit cserélned.
EZ az értelme.
lehet venni drágább akksit ami jobban tűri a hülyeséget, meg lehet venni bármilyen nagyon olcsó akksit is meg rápakolni a cseptöltőt aztán ugyanúgy évtizedeket kibír mint a méregdrága fajta.
Válasz dr.T #243. hozzászólásáraAz indító áram a lényeg, nem az Ah. A mai akksik viszonylag sokat tudnak. Az ősszel a 180Le-s trakim akksija megállt, 150Ah-s volt benne. Hirtelen nem volt más, kivettem a 70Ah-s szgk akkut a kocsiból (mellesleg 650A-t tud, mint a mostaniak általában) és gond nélkül beindította. A gép könyvében olyan akksit írnak elő ami 700A-t tud...
Másik: az 514-es kombájnt 4. éve 2db 95Ah-s metros legolcsóbb akksival hajtom, soha nem volt gond az indítással az akksi mérete miatt (igaz télen a pincében vannak).
Válasz dr.T #250. hozzászólásáraVAN értelme!! nekem kb féléve van!! De a cimborám vagy három éve használja!! Azóta nincs akku miatt indítási probléma!!
Válasz Magister #247. hozzászólásáraNe es van valami ertelme?vagy olyan valami semmire se valo csak van!
Válasz dr.T #240. hozzászólásáraAmit forgalomban kapsz,az úgy van megcsinálva hogy éppen csak kibírja a garanciát!Az akku külső mérete most is akkora mint régen!!!Csak a belseje van kitöltve távtartókkal,mert a lemezek el vannak vékonyítva!!
Válasz Kolláth Tamás #245. hozzászólásáraAz útszélén álló buszok, kamionok napi használatban vannak!!!!!!!!!! Ott minek a csepptöltő???
Bár lehetne, de felesleges!! A csepptöltő, akkor kell ha ritkán megy a gép vagy halódik már az akku..
Válasz dr.T #246. hozzászólásáraIgen!! Ez a csepptöltő..a neve mindegy akár otthon is csinálhatsz...ha van egy kis elektronikai ismereted!!!!
Van egy olyan szerkezet is ami egy kis kocka doboz es percenkent vagy felpercenkent ad egy kis inpulzot es allitolag nem engedi eloregedni a batrit,ehhez mit szolltok,azt hiszem akku plussz a neve?
Válasz a2457 #230. hozzászólásáraEnnek a csepp töltőnek semmi értelme. A buszokat kamionokat az út szélén ki tölti csepegtetve? Megfelelő teljesítményű aksi kell, és vízmelegítő, annak sokkal több értelme van télen.
Válasz Sk Laci #242. hozzászólásáraNa es mennyiert veszel varta 180 Ah batrit?
Válasz jamo #238. hozzászólásáraPl egy 200 le trakiba hany Ah hasznalltok vagy egy kombajnban?
Válasz dr.T #240. hozzászólásáraAmúgy a kínai Delkor is kibírta volna a terénkocsimban, de sajnos a comonreles indítórendszer vacakol. Veszti a nyomást a rendszerben 0 fok alat. Elég sokáig kell tekertetnem az öninditót, míg helyreál a helyes nyomás a naftarendszerben. Erre már a 9 éves Delkor nem volt képes. Ezért lett a csere.
Válasz Myrrdin #233. hozzászólásáraNo para ellehet igy is olvasni.
Válasz Sk Laci #235. hozzászólásáraEn elhiszem,nekem is amik benne vannak az ujj gepekbe azok kibirjak a 6-7 evet,de ezek amiket mar vesz bele az ember eggyik sem birja ki,en meg olyat nem hallotam hogy egy batri 10 evet bir ki,de ha neked kibirt akkor az jo. barcsak mind olyan lenne.
Válasz jamo #237. hozzászólásáraNem tudom melyik tipusú. Az akumlátor szürke szinü, és töbségben kék szinü az írás rajta.
Amikor vetem csak véletlenszerüen vettem Vartát, mert csak ez a márka volt az üzletben. A gondmentes hidegbeni /-15 -20C/ indátások miatt elnyerte a tetszésem, azóta megmaradtam a márka mellett.