Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz fexco #4983. hozzászólásáraszia!
nagyon egyszerű a dolog. a 4 késes deltavázas gépek két elülső kése között szoritja a talajt , meg a mi singlei vázasunknál a talaj felfele emelkedik, nem a kések közzé szorul. ugyanez mondható a 2 késes változatra is, de mivel a 60kW elegendő a müködtetésére, és keréknyom középig tud repeszteni ugy gazdaságosabb, mintha 1 késsel szabdalnák össze a földet. ugy 2000-es év tájékán készült 4 késes delta vázas lazító, de az jött le tapasztalatban, hogy a középen lévő kés (3-5 késes változatban) előrébb halad mint a mögötte lévők, igy a munkája során nem támasztja be a talajt a kés oldalának, sőt előrepesztve a talajszelvényt a hátrébb lévő késeknek megkönnyiti a lazitást.
Válasz Agroporta #4980. hozzászólásáraakkor érdekelne engem ez a vas. az ,hogy nem v alakba vannak a kések,mi az előnye?azt megtudod mondani a helti miért nem gyárt 4 késest?
Válasz MTZ1221.3 #4978. hozzászólásáraA lazitó már megvan 13 éve lassan. Készitettem videót is a hasznalata közben. 9,5km/ó munkasebességgel tudtunk dolgozni.
Válasz fexco #4972. hozzászólásáraTobben irtak, de nem reszletezem inkabb
A mai geppiacon nem fogynak ugy a gepek es sajnos sokak tamadasnak vesznek egy nem o gepuket dicsero kommentet. Valahol ertheto amugy, eleg bajban van ez a szektor.
Válasz fexco #4970. hozzászólásáraHuha, ez jo kerdes. Az biztos, hogy az a kes mar 70cm-es osztasnal nem dolgozott olyan szepen. 60-as osztasut is astam meg, az sokkal jobb, szerintem ott lehet a határa ennek a kesnek es osztasnak 35-40cm-es melysegnel. A 70-es inkabb 45cm-nel tudja azt amit en elvarnek a teljes muvelendo szelvenyben valo lazitast.
Az a kerdes milyen melyen tomorodott es milyen kotott a terulet. De ha volt mar lazitva en siman a 60-as osztasut javasolnam/vennem.
Válasz Agroporta #4968. hozzászólásáraJa, nekunk 3x70-es Helti volt. 1221.3-as traktorral huztuk.
Most Opall Agri Hektor 4 keses van. Nyilvan eg es a fold, de ha a Helti ilyen jellegu lazitast vegezne nem adtam volna el. Ha melyebben kell huzni a hektorrol is le kell venni egy kest termeszetesen. De elveben mas a ket gep. Pedig ezen egy hatalmas dog szarny van, megis konnyebb vontathatosagu es olyan a lazitas utana amilyennek lenni kell.
Válasz Agroporta #4966. hozzászólásáraEbbe inkabb nem mennek bele. Mar tobb gyartotol kaptam levelet jogi fenyegetessel, mert nem az o gepuket javasoltam, mikor ar-ertek aranyokat latolgattuk egyes topikokban.
Legyen annyi eleg, hogy velemenyem szerint sok esetben a gépész hibaja a gep karosodasa, mint alultervezes.
Válasz fexco #4960. hozzászólásáraHello
En a mostani tudasommal ezeket a lazitokat elengednem. Nem rossz gepek, de nem tudnak olyan jok lenni, mint egykorszeru egyenes keses lazito. Helti volt nekunk is. A metalwolf van par gazdanak ok szeretik, a vazmagassag az kisebb mint a helti es a rogtoro henger is eleg butan van megoldva. Hajlott torott vaz es kes minden gepnel elofordul, mert nem biztos hogy gephiba miatt van, igy azt nem emlitenem.
Az ujabb metalwolf mar szebben van megkonstrualva, de en annyi penzt nem adnek erte mint amit kernek. Elavult a mai vilagban es nehez vontatni is.
Valami inline lazitot javasolnek, ha kellene.
Udv
Válasz fexco #4963. hozzászólásáraA kés formája, a váz formatervezése. Mivel értékesitettek a mi modellünkből igy az eladas után, már többet nem vettek, saját terméket kezdtek gyártani.
Válasz rtamas1976 #4958. hozzászólásáramég nem, csak múlt héten lett lezúzva.
de ahhoz már hideg van szerintem, marad a tárcsázás és ha az nem elég hatékony akkor tavasszal glifo
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraPontosan, ha jól emlékszem min 7 vagy 8 km/h volt írva fogós nehézmunkára. Én ha 8al kell hogy mennyek akkor kisebb fokozat és 2100 motorfordulat, hogy legalább ne kalapálja a nyomaték a váltót difit.
Válasz ND #4954. hozzászólásáraHa van valaki aki hajlandó ott toporogni mikor tudná megcsinálni akkor még a télen csináltazsd meg.
Nagygép kevés kés ameddig lemegy.
Helyileg ittvan borsodban?
Válasz rtamas1976 #4951. hozzászólásáraNincs az alapján amit eddig láttam.
De majd kap 1-2 sor nagy tárcsát, az kiforgatja, meg elegyengeti a talajt, mert bakhát van a sorok helyén.
Lehet még most lazítózni?
Most lett lezúzva a ribizlis, kezdődik az előkészítés a jövő októberi telepítéshez.
Ástam egy gödröt. A felső 30-35 cm nyirkos, de morzsás szerkezetű. Alatta olyan mint a kő, és szinte száraz. Az EO-val kb 60 centiig tudtam leásni, lejjebb nem ment, nem fogta a kanál.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraTg 230 supersteer híddal majd 8030as nh al dolgoztam éveket.
7 késes ih lazító hengerrel
Ikerkerékkel 13t
A hernád keleti oldalán 1műszak 22ha
A nyugati oldalon
12ha és ugyanúgy elfogyott a tank gázolaj.
Évente 1-1.5hónapig nyúztuk
Kétműszakban a guta nemütött bele.
Persze tárcsáztunk, számtottunk, grúgeroztunk stb....
Azok még jó gépekvoltak.
Válasz MrPoke #4934. hozzászólására6-6.5el is elhúzza.
De olyankor vannak részek ahol megfogja.
Ígyinkább lassabban.
Ez nemrúg ki.
Ahogy lerakom nyomom a difizárat, van olyan mikor száz métert is megy mire összekap.
Ha nembírná ledobnák 2 kést
Ezt kikell bírnia.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAmi nyomatek a veglehajtasnal mondjuk 5 fogaskerekparon oszlik el, ha a bolygomuben 5 bolygo fogaskerék van. Azert ki van ez találva. A Rabanal meg 2x5, mert ugye 2 bolygomu van kerekenkent.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraRábaban egyben sincs erő szabályozó. Nemtudom, de nekem nem arról szól a történet hogy kinyirjam a gépet, annak mi értelme van, minek annyira agyon potsulyozni és agyon terhelni, utána meg azt mondani hogy nem bírja a nehéz munkát. Ugyanis az allitasod az volt, hogy 5km/h-val nehéz munkával minden gép váltója szétmegy.
Nem könnyű talajok vannak erre se. Ha mondjuk a Rába 4.fokozatnal gyorsabban nem tud szantani, az azért nem a könnyű talaj kategória.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraNo jó, de te is tudod, hogy a magnéziumos talajok "máshogy" viselkednek a gépekkel szemben. Mindenki vígan húzza a kultivátorokat a videókon. Nekem meg most idén 24cm-en is szinte szünet nélkül emelgette ki a triolent az összes kapát.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraHát nem tudom ti hol gazdálkodtok de a rába itt igen hamar megeszi magát.
És a rába nem mérvadó mert nagyon kevésben van erő szabályozó, az önsúlya meg kevés ahoz hogy szétmenjen. Inkább elpattog.
A magnumokat is egy jó lazítóval erőszabályzóval ki lehet nyírni.
Vontatott munkagépekkel nem lehet kinyírni a váltót.
Függesztett eszkökkel, és rengeteg pótsúllyal igen de ahoz az kell, hogy 5km/h nál 20%+ motorfordulatszám esés történjen.
Az nem számít ebben az esetben hogy 5km/ha val halad a traki de a kerekek forognak 6-7km/h val mert az nem szedi szét.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraVagy a 4650/4755/4955-ör sorozatnál, vagy a első 8000-res sorozatnál (már nem emlékszem) az operators manualban (valamelyikben biztos) benne volt, hogy 6 vagy 7 km/h sebesség alatt nem szabad vele teljes terhelésen dolgozni, mert a lehajtások megpusztulhatnak.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAz a mászó fokozatra vonatkozik . A valtráknál 3 csoport , az alsót nem szabad használni nyomaték növelésre a többit igen.
Válasz MrPoke #4939. hozzászólásáraAz IH magnum 72/89 széria is bírta, husszu távon is, én magam tudok 30ezer órásat tényleg bontatlan váltóval, végig talajozott, 4-gyel is húzta az eket, mégse lett baja. Rába is bírja. Biztos hogy birtak a 4650-es jd-k is.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraHa emlékeim nem csalnak anno még a JD trakiknál is felhívták a figyelmet, hogy az alsó fokozatokban nem lehet teljes terheléssel melózni.
A traki váltója egy nyomaték váltó ami 1:1-nél kisebb áttételekben a nyomatékot növeli, ha motorfordulathoz képest 50 szeres a lassítás az egy 400Nm-es motornál a keréken 20.000Nm-er.
4986 hozzászólás
Válasz fexco #4985. hozzászólásáraszivesen , bármi gondolatotok van irjatok!
Válasz Agroporta #4984. hozzászólásárarendben!köszi!
Válasz fexco #4983. hozzászólásáraszia!
nagyon egyszerű a dolog. a 4 késes deltavázas gépek két elülső kése között szoritja a talajt , meg a mi singlei vázasunknál a talaj felfele emelkedik, nem a kések közzé szorul. ugyanez mondható a 2 késes változatra is, de mivel a 60kW elegendő a müködtetésére, és keréknyom középig tud repeszteni ugy gazdaságosabb, mintha 1 késsel szabdalnák össze a földet. ugy 2000-es év tájékán készült 4 késes delta vázas lazító, de az jött le tapasztalatban, hogy a középen lévő kés (3-5 késes változatban) előrébb halad mint a mögötte lévők, igy a munkája során nem támasztja be a talajt a kés oldalának, sőt előrepesztve a talajszelvényt a hátrébb lévő késeknek megkönnyiti a lazitást.
Válasz Agroporta #4980. hozzászólásáraakkor érdekelne engem ez a vas. az ,hogy nem v alakba vannak a kések,mi az előnye?azt megtudod mondani a helti miért nem gyárt 4 késest?
Válasz mtz1221 #4981. hozzászólására
Válasz fexco #4972. hozzászólásáraHa a heltit dicsérte akkor a noran, ha a norant akkor a heltis. Én az agroportást nézném körbe hogy mit tud.
Válasz Agroporta #4979. hozzászólásáraA lényeget majdnem elfekejtettem, a késeket lehet pozicionálni centiről centire, ahogy a talajellenállás kéri.
Válasz MTZ1221.3 #4978. hozzászólásáraA lazitó már megvan 13 éve lassan. Készitettem videót is a hasznalata közben. 9,5km/ó munkasebességgel tudtunk dolgozni.
Válasz Agroporta #4974. hozzászólásáraEz jo kis gepkapcsolat ahogy latom. Gazdasagos uzemeltetni.
Válasz MTZ1221.3 #4971. hozzászólásáraA Hektor végülis az Agrisem késein alapul. Vagy majdnem hasonlóképpen mint az Agromaster Bull Spp.
Válasz fexco #4972. hozzászólásáraTobben irtak, de nem reszletezem inkabb
A mai geppiacon nem fogynak ugy a gepek es sajnos sokak tamadasnak vesznek egy nem o gepuket dicsero kommentet. Valahol ertheto amugy, eleg bajban van ez a szektor.
Válasz MTZ1221.3 #4971. hozzászólására[kep1][kep2] 210 cm művelési szélesség, minimum 50 cm munkamélység, 115paci. Szikes vályog talaj, Konyár-Sóstó
Válasz MTZ1221.3 #4971. hozzászólására 210 cm művelési szélesség, minimum 50 cm munkamélység, 110 paci. Szikes vályog talaj, Konyár-Sóstó
Válasz fexco #4970. hozzászólásáraHuha, ez jo kerdes. Az biztos, hogy az a kes mar 70cm-es osztasnal nem dolgozott olyan szepen. 60-as osztasut is astam meg, az sokkal jobb, szerintem ott lehet a határa ennek a kesnek es osztasnak 35-40cm-es melysegnel. A 70-es inkabb 45cm-nel tudja azt amit en elvarnek a teljes muvelendo szelvenyben valo lazitast.
Az a kerdes milyen melyen tomorodott es milyen kotott a terulet. De ha volt mar lazitva en siman a 60-as osztasut javasolnam/vennem.
Válasz MTZ1221.3 #4967. hozzászólásáraki volt az a buzi???
Válasz Agroporta #4968. hozzászólásáraJa, nekunk 3x70-es Helti volt. 1221.3-as traktorral huztuk.
Most Opall Agri Hektor 4 keses van. Nyilvan eg es a fold, de ha a Helti ilyen jellegu lazitast vegezne nem adtam volna el. Ha melyebben kell huzni a hektorrol is le kell venni egy kest termeszetesen. De elveben mas a ket gep. Pedig ezen egy hatalmas dog szarny van, megis konnyebb vontathatosagu es olyan a lazitas utana amilyennek lenni kell.
Válasz MTZ1221.3 #4965. hozzászólásárahelti 5x50,vagy 5x60?200ló középkötött-mezőségi talajra(mezöföld)
Válasz MTZ1221.3 #4967. hozzászólásáraNem az ő gépüket ajanlottad? Ez egy fórum, mindenki a tapasztalatát irja le.
Válasz MTZ1221.3 #4967. hozzászólásáraEngem az érdekel amit leirtam. Abban nincs semmi rossz. Csak érdekel, h mennyire gazdaságos az eszköz.
Válasz Agroporta #4966. hozzászólásáraEbbe inkabb nem mennek bele. Mar tobb gyartotol kaptam levelet jogi fenyegetessel, mert nem az o gepuket javasoltam, mikor ar-ertek aranyokat latolgattuk egyes topikokban.
Legyen annyi eleg, hogy velemenyem szerint sok esetben a gépész hibaja a gep karosodasa, mint alultervezes.
Válasz MTZ1221.3 #4965. hozzászólásáraMekkora lazitót mekkora teljesitményű traktorral húzták?
Válasz fexco #4960. hozzászólásáraHello
En a mostani tudasommal ezeket a lazitokat elengednem. Nem rossz gepek, de nem tudnak olyan jok lenni, mint egykorszeru egyenes keses lazito. Helti volt nekunk is. A metalwolf van par gazdanak ok szeretik, a vazmagassag az kisebb mint a helti es a rogtoro henger is eleg butan van megoldva. Hajlott torott vaz es kes minden gepnel elofordul, mert nem biztos hogy gephiba miatt van, igy azt nem emlitenem.
Az ujabb metalwolf mar szebben van megkonstrualva, de en annyi penzt nem adnek erte mint amit kernek. Elavult a mai vilagban es nehez vontatni is.
Valami inline lazitot javasolnek, ha kellene.
Udv
Válasz fexco #4963. hozzászólásáraA kés formája, a váz formatervezése. Mivel értékesitettek a mi modellünkből igy az eladas után, már többet nem vettek, saját terméket kezdtek gyártani.
Válasz Agroporta #4962. hozzászólásáraa ti lazitótok,ha jól emlékszem,az a helti?mik azok a módositások?
Válasz fexco #4961. hozzászólásáraTermészetesen. Az MW lazitó a mi lazitónk utan készült, sok módositással.
Válasz fexco #4960. hozzászólásárava gy egyáltalán érdemes valamilyen mélyvakarót venni?
űdv mindenkinek!a metálvolf egyenes késéről mit tudtok elmondani.ha lehet a heltihez hasonlitsátok,azt ismerem.
Válasz rtamas1976 #4958. hozzászólásáramég nem, csak múlt héten lett lezúzva.
de ahhoz már hideg van szerintem, marad a tárcsázás és ha az nem elég hatékony akkor tavasszal glifo
Válasz ND #4956. hozzászólásáraLe glifozátoztad?
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraPontosan, ha jól emlékszem min 7 vagy 8 km/h volt írva fogós nehézmunkára. Én ha 8al kell hogy mennyek akkor kisebb fokozat és 2100 motorfordulat, hogy legalább ne kalapálja a nyomaték a váltót difit.
Válasz rtamas1976 #4955. hozzászólásáraIgen. Aszalón a 3as mellett
Gyepes, nem ragad most sem. Bár az EO nyoma azért meglátszott
Válasz ND #4954. hozzászólásáraHa van valaki aki hajlandó ott toporogni mikor tudná megcsinálni akkor még a télen csináltazsd meg.
Nagygép kevés kés ameddig lemegy.
Helyileg ittvan borsodban?
Válasz rtamas1976 #4953. hozzászólásáraMajd kiderül mit tudok szerezni.
De elvileg most lehetne még értelmes minkát végezni bármilyen lazítóval?
Vagy várjuk a valószínűtlen fagyot?
Vagy majd nyáron (vagy majd akkor is?)?
Válasz ND #4952. hozzászólásáraA legjobblenne a régi vibrolaz lazító.
Vagy valami erdészeti lazító.
Válasz rtamas1976 #4951. hozzászólásáraNincs az alapján amit eddig láttam.
De majd kap 1-2 sor nagy tárcsát, az kiforgatja, meg elegyengeti a talajt, mert bakhát van a sorok helyén.
Válasz ND #4950. hozzászólásáraA tövekkel mitfogsz csinálni?
Vagy nincs olan erős töve?
Sziasztok,
Lehet még most lazítózni?
Most lett lezúzva a ribizlis, kezdődik az előkészítés a jövő októberi telepítéshez.
Ástam egy gödröt. A felső 30-35 cm nyirkos, de morzsás szerkezetű. Alatta olyan mint a kő, és szinte száraz. Az EO-val kb 60 centiig tudtam leásni, lejjebb nem ment, nem fogta a kanál.
Át lehet ezt törni? Hogyan?
Előre is köszi!
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraTg 230 supersteer híddal majd 8030as nh al dolgoztam éveket.
7 késes ih lazító hengerrel
Ikerkerékkel 13t
A hernád keleti oldalán 1műszak 22ha
A nyugati oldalon
12ha és ugyanúgy elfogyott a tank gázolaj.
Évente 1-1.5hónapig nyúztuk
Kétműszakban a guta nemütött bele.
Persze tárcsáztunk, számtottunk, grúgeroztunk stb....
Azok még jó gépekvoltak.
Válasz MrPoke #4934. hozzászólására6-6.5el is elhúzza.
De olyankor vannak részek ahol megfogja.
Ígyinkább lassabban.
Ez nemrúg ki.
Ahogy lerakom nyomom a difizárat, van olyan mikor száz métert is megy mire összekap.
Ha nembírná ledobnák 2 kést
Ezt kikell bírnia.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAmi nyomatek a veglehajtasnal mondjuk 5 fogaskerekparon oszlik el, ha a bolygomuben 5 bolygo fogaskerék van. Azert ki van ez találva. A Rabanal meg 2x5, mert ugye 2 bolygomu van kerekenkent.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraRábaban egyben sincs erő szabályozó. Nemtudom, de nekem nem arról szól a történet hogy kinyirjam a gépet, annak mi értelme van, minek annyira agyon potsulyozni és agyon terhelni, utána meg azt mondani hogy nem bírja a nehéz munkát. Ugyanis az allitasod az volt, hogy 5km/h-val nehéz munkával minden gép váltója szétmegy.
Nem könnyű talajok vannak erre se. Ha mondjuk a Rába 4.fokozatnal gyorsabban nem tud szantani, az azért nem a könnyű talaj kategória.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraNo jó, de te is tudod, hogy a magnéziumos talajok "máshogy" viselkednek a gépekkel szemben. Mindenki vígan húzza a kultivátorokat a videókon. Nekem meg most idén 24cm-en is szinte szünet nélkül emelgette ki a triolent az összes kapát.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraHát nem tudom ti hol gazdálkodtok de a rába itt igen hamar megeszi magát.
És a rába nem mérvadó mert nagyon kevésben van erő szabályozó, az önsúlya meg kevés ahoz hogy szétmenjen. Inkább elpattog.
A magnumokat is egy jó lazítóval erőszabályzóval ki lehet nyírni.
Vontatott munkagépekkel nem lehet kinyírni a váltót.
Függesztett eszkökkel, és rengeteg pótsúllyal igen de ahoz az kell, hogy 5km/h nál 20%+ motorfordulatszám esés történjen.
Az nem számít ebben az esetben hogy 5km/ha val halad a traki de a kerekek forognak 6-7km/h val mert az nem szedi szét.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraVagy a 4650/4755/4955-ör sorozatnál, vagy a első 8000-res sorozatnál (már nem emlékszem) az operators manualban (valamelyikben biztos) benne volt, hogy 6 vagy 7 km/h sebesség alatt nem szabad vele teljes terhelésen dolgozni, mert a lehajtások megpusztulhatnak.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAz a mászó fokozatra vonatkozik . A valtráknál 3 csoport , az alsót nem szabad használni nyomaték növelésre a többit igen.
Válasz MrPoke #4939. hozzászólásáraAz IH magnum 72/89 széria is bírta, husszu távon is, én magam tudok 30ezer órásat tényleg bontatlan váltóval, végig talajozott, 4-gyel is húzta az eket, mégse lett baja. Rába is bírja. Biztos hogy birtak a 4650-es jd-k is.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraHa emlékeim nem csalnak anno még a JD trakiknál is felhívták a figyelmet, hogy az alsó fokozatokban nem lehet teljes terheléssel melózni.
A traki váltója egy nyomaték váltó ami 1:1-nél kisebb áttételekben a nyomatékot növeli, ha motorfordulathoz képest 50 szeres a lassítás az egy 400Nm-es motornál a keréken 20.000Nm-er.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraTalán a hoffer az bírja. :)
De ezek a maiak nem. Itt mikor 100ha ba belefogtak így eröltetve 3db 8xxx JD-t kellet treleren elvinni.
Válasz MrPoke #4934. hozzászólásáraNa ez nem igaz.
Válasz ..,-:) #4936. hozzászólásáraHa el tudja magát rugni a traktor akkor nincs gond.
De ha inkább megfullad 5km/h nál akkor valami recsenni fog.
Én már 7km/h alatt nem igen lazítok. Inkább veszem felfele.