Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraTg 230 supersteer híddal majd 8030as nh al dolgoztam éveket.
7 késes ih lazító hengerrel
Ikerkerékkel 13t
A hernád keleti oldalán 1műszak 22ha
A nyugati oldalon
12ha és ugyanúgy elfogyott a tank gázolaj.
Évente 1-1.5hónapig nyúztuk
Kétműszakban a guta nemütött bele.
Persze tárcsáztunk, számtottunk, grúgeroztunk stb....
Azok még jó gépekvoltak.
Válasz MrPoke #4934. hozzászólására6-6.5el is elhúzza.
De olyankor vannak részek ahol megfogja.
Ígyinkább lassabban.
Ez nemrúg ki.
Ahogy lerakom nyomom a difizárat, van olyan mikor száz métert is megy mire összekap.
Ha nembírná ledobnák 2 kést
Ezt kikell bírnia.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAmi nyomatek a veglehajtasnal mondjuk 5 fogaskerekparon oszlik el, ha a bolygomuben 5 bolygo fogaskerék van. Azert ki van ez találva. A Rabanal meg 2x5, mert ugye 2 bolygomu van kerekenkent.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraRábaban egyben sincs erő szabályozó. Nemtudom, de nekem nem arról szól a történet hogy kinyirjam a gépet, annak mi értelme van, minek annyira agyon potsulyozni és agyon terhelni, utána meg azt mondani hogy nem bírja a nehéz munkát. Ugyanis az allitasod az volt, hogy 5km/h-val nehéz munkával minden gép váltója szétmegy.
Nem könnyű talajok vannak erre se. Ha mondjuk a Rába 4.fokozatnal gyorsabban nem tud szantani, az azért nem a könnyű talaj kategória.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraNo jó, de te is tudod, hogy a magnéziumos talajok "máshogy" viselkednek a gépekkel szemben. Mindenki vígan húzza a kultivátorokat a videókon. Nekem meg most idén 24cm-en is szinte szünet nélkül emelgette ki a triolent az összes kapát.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraHát nem tudom ti hol gazdálkodtok de a rába itt igen hamar megeszi magát.
És a rába nem mérvadó mert nagyon kevésben van erő szabályozó, az önsúlya meg kevés ahoz hogy szétmenjen. Inkább elpattog.
A magnumokat is egy jó lazítóval erőszabályzóval ki lehet nyírni.
Vontatott munkagépekkel nem lehet kinyírni a váltót.
Függesztett eszkökkel, és rengeteg pótsúllyal igen de ahoz az kell, hogy 5km/h nál 20%+ motorfordulatszám esés történjen.
Az nem számít ebben az esetben hogy 5km/ha val halad a traki de a kerekek forognak 6-7km/h val mert az nem szedi szét.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraVagy a 4650/4755/4955-ör sorozatnál, vagy a első 8000-res sorozatnál (már nem emlékszem) az operators manualban (valamelyikben biztos) benne volt, hogy 6 vagy 7 km/h sebesség alatt nem szabad vele teljes terhelésen dolgozni, mert a lehajtások megpusztulhatnak.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAz a mászó fokozatra vonatkozik . A valtráknál 3 csoport , az alsót nem szabad használni nyomaték növelésre a többit igen.
Válasz MrPoke #4939. hozzászólásáraAz IH magnum 72/89 széria is bírta, husszu távon is, én magam tudok 30ezer órásat tényleg bontatlan váltóval, végig talajozott, 4-gyel is húzta az eket, mégse lett baja. Rába is bírja. Biztos hogy birtak a 4650-es jd-k is.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraHa emlékeim nem csalnak anno még a JD trakiknál is felhívták a figyelmet, hogy az alsó fokozatokban nem lehet teljes terheléssel melózni.
A traki váltója egy nyomaték váltó ami 1:1-nél kisebb áttételekben a nyomatékot növeli, ha motorfordulathoz képest 50 szeres a lassítás az egy 400Nm-es motornál a keréken 20.000Nm-er.
Válasz MrPoke #4929. hozzászólására4éve nyúzom, a nyáron a kúpkerék anya esett le.
De 1db 50ft os biztosítólemez kellett hozzá.
Biztos lesszvele valami.
De megcsinálom.
Nemolyan gép mint amit már a tszcsébe szétnyúztak.
Sok bajom nincs vele.
Lekopogjam
Mióta megvan minden évbem lazítózok.10-20hektárokat.
Válasz Agroporta #4925. hozzászólásáraNem, 12145zts
1 fokozattal gyorsabban is menne de vannak olyan foltok ahol megtorpan.
Kellmég ez a bicikli máskor is.
Vigyázni kell rá!
Válasz Agroporta #4923. hozzászólásáraJólenne csak nincs több kraft a verdában
Számoljunk!
5kés a 2szélső távolsága 180cm +20-20cm a kétoldalon amit szakít.
Az220cm ez 120le vel
Akkor ez kevés?
Kb 40-45cm ren.
Majd legközelebb hátha könnyebb lessz akkor lejjebb teszem.
Válasz ND #4917. hozzászólásáraA totálozás az első! Minnél hamarabb! Még nemfagy!
Azt jó vastagon. 2-3hét pihi.
Talajfertőtlenítőt már csak tavasszal. De kell rá a pajor és egyéb dögök miatt.
Aztán lehet készíteni a talajt.
Telibe tárcsa, de csak a sorok helyét csinálnám lazítóval.
Nemismerem a ribizli igényét.
Lehet meszezni, szervestrágyázni.
Ha van idő megkell csinálni normálisan!
Válasz mtz1221 #4914. hozzászólására a forgasi pontjuk hoz képest nem érnek bele. Kérdezték mar tölem, h miért van olyan messze a rögtörő a vazhiz képest. Ezért
Egy durva totális gyomirtó, hogy kicsapja a gyepet
1-2 sor nagy tárcsa. Fradisk van ismerősnek, pl azzal. Az a jelenlegi sorok bakhátait is eltüntetné.
Esetleg bevetni trágyának retekkel, mustárral (a gyökérváladékuk állítólag elűzi a fonálférgeket meg egyéb kórságot)
Mikor kellene meglazítani? Még idén? 45ös kötöttségű nehéz fekete föld
Válasz ND #4913. hozzászólásáraAnno a gyümölcsösben a birsnek úgy csinàltam a talajt, hogy lazítóval a sorokat és mellette megjártam .
A lazítón mély műtrágyázó volt így a mélyebb rétegekbe lejutattam a tápanyagot.
Ne szánzsd!
Sziasztok,
Ültetvény (ribizli) újratelepítéséhez hogyan / mivel készítenétek elő a talajt?
20-22 éve nem volt mozgatva a talaja, csak taposva.
Sorköz már-már ősgyep
Válasz Agroporta #4906. hozzászólására"Mindeki máskép csinálja."
Minimum 3soros elremdezés de az sem baj ha 4soros.
Nekem nincs grúberem.
Lehet néha jólenne de nem nélkülözhetetlen.
Tárcsa, lazító, eke.
Én ezekkel megoldom az alap művelést.
Válasz Agroporta #4906. hozzászólásáraOke oke ismerjük a sztorit elvégre itt poshadunk már 16 éve....
Másik 16 éve itt poshadó komának a 400 plusszoshoz ajánlj inkább vlm 18 késes aljkőzetlazítót e....
Válasz rtamas1976 #4904. hozzászólásáraa vásárlónak ez volt a kérése, h lemkenhez hasonló felépitésű 2 rögtörő hengeres bakhátvágó tárcsákkal szerelt fésűs kivitel legyen, egy turbós mtz mögé lett akasztva
Válasz Agroporta #4902. hozzászólásáraSzép szerkesztett kép.
Nekem ez sem szimpatikus.
A 2soros elrendezés miatt.
Tudom nekem semmi nemjó.
Amúgy ha lemken lenne ráírva az sem lenne szimpatikus.
A lazító gyengélye a sok csavarkötés és a váztól távol elhelyezett kések akkora erőkarral kell számolni ,hogy az a 4db m20as csavar nembiztos kibírja.
Válasz Agroporta #4898. hozzászólásáraEttől a szintől a hideg is kiráz!
Ez és a másik kék magyar a munkaeszközök párizsija!
A cégnél volt 3db eszköz ettől a gyártótól.
Ellenségnek ajándékba!
4949 hozzászólás
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraTg 230 supersteer híddal majd 8030as nh al dolgoztam éveket.
7 késes ih lazító hengerrel
Ikerkerékkel 13t
A hernád keleti oldalán 1műszak 22ha
A nyugati oldalon
12ha és ugyanúgy elfogyott a tank gázolaj.
Évente 1-1.5hónapig nyúztuk
Kétműszakban a guta nemütött bele.
Persze tárcsáztunk, számtottunk, grúgeroztunk stb....
Azok még jó gépekvoltak.
Válasz MrPoke #4934. hozzászólására6-6.5el is elhúzza.
De olyankor vannak részek ahol megfogja.
Ígyinkább lassabban.
Ez nemrúg ki.
Ahogy lerakom nyomom a difizárat, van olyan mikor száz métert is megy mire összekap.
Ha nembírná ledobnák 2 kést
Ezt kikell bírnia.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAmi nyomatek a veglehajtasnal mondjuk 5 fogaskerekparon oszlik el, ha a bolygomuben 5 bolygo fogaskerék van. Azert ki van ez találva. A Rabanal meg 2x5, mert ugye 2 bolygomu van kerekenkent.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraRábaban egyben sincs erő szabályozó. Nemtudom, de nekem nem arról szól a történet hogy kinyirjam a gépet, annak mi értelme van, minek annyira agyon potsulyozni és agyon terhelni, utána meg azt mondani hogy nem bírja a nehéz munkát. Ugyanis az allitasod az volt, hogy 5km/h-val nehéz munkával minden gép váltója szétmegy.
Nem könnyű talajok vannak erre se. Ha mondjuk a Rába 4.fokozatnal gyorsabban nem tud szantani, az azért nem a könnyű talaj kategória.
Válasz MrPoke #4944. hozzászólásáraNo jó, de te is tudod, hogy a magnéziumos talajok "máshogy" viselkednek a gépekkel szemben. Mindenki vígan húzza a kultivátorokat a videókon. Nekem meg most idén 24cm-en is szinte szünet nélkül emelgette ki a triolent az összes kapát.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraHát nem tudom ti hol gazdálkodtok de a rába itt igen hamar megeszi magát.
És a rába nem mérvadó mert nagyon kevésben van erő szabályozó, az önsúlya meg kevés ahoz hogy szétmenjen. Inkább elpattog.
A magnumokat is egy jó lazítóval erőszabályzóval ki lehet nyírni.
Vontatott munkagépekkel nem lehet kinyírni a váltót.
Függesztett eszkökkel, és rengeteg pótsúllyal igen de ahoz az kell, hogy 5km/h nál 20%+ motorfordulatszám esés történjen.
Az nem számít ebben az esetben hogy 5km/ha val halad a traki de a kerekek forognak 6-7km/h val mert az nem szedi szét.
Válasz Rabó001 #4941. hozzászólásáraVagy a 4650/4755/4955-ör sorozatnál, vagy a első 8000-res sorozatnál (már nem emlékszem) az operators manualban (valamelyikben biztos) benne volt, hogy 6 vagy 7 km/h sebesség alatt nem szabad vele teljes terhelésen dolgozni, mert a lehajtások megpusztulhatnak.
Válasz _NB_ #4940. hozzászólásáraAz a mászó fokozatra vonatkozik . A valtráknál 3 csoport , az alsót nem szabad használni nyomaték növelésre a többit igen.
Válasz MrPoke #4939. hozzászólásáraAz IH magnum 72/89 széria is bírta, husszu távon is, én magam tudok 30ezer órásat tényleg bontatlan váltóval, végig talajozott, 4-gyel is húzta az eket, mégse lett baja. Rába is bírja. Biztos hogy birtak a 4650-es jd-k is.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraHa emlékeim nem csalnak anno még a JD trakiknál is felhívták a figyelmet, hogy az alsó fokozatokban nem lehet teljes terheléssel melózni.
A traki váltója egy nyomaték váltó ami 1:1-nél kisebb áttételekben a nyomatékot növeli, ha motorfordulathoz képest 50 szeres a lassítás az egy 400Nm-es motornál a keréken 20.000Nm-er.
Válasz Rabó001 #4938. hozzászólásáraTalán a hoffer az bírja. :)
De ezek a maiak nem. Itt mikor 100ha ba belefogtak így eröltetve 3db 8xxx JD-t kellet treleren elvinni.
Válasz MrPoke #4934. hozzászólásáraNa ez nem igaz.
Válasz ..,-:) #4936. hozzászólásáraHa el tudja magát rugni a traktor akkor nincs gond.
De ha inkább megfullad 5km/h nál akkor valami recsenni fog.
Én már 7km/h alatt nem igen lazítok. Inkább veszem felfele.
Válasz rtamas1976 #4922. hozzászólásáraÉn sem húzom gyorsabban
Válasz Agroporta #4923. hozzászólásáraNálam is 5-re van állítva a tempomat. Lazítást gyorsabban kellene ?
Válasz rtamas1976 #4930. hozzászólásáraMert jó volt a gumi, és a motor....
Minden traki váltó szét hullik ha tartósan lassan nagy terhelésen dolgozol vele.
Válasz kajszi_71823 #4932. hozzászólásáraAddig jó még nemtudom holvan!
Válasz rtamas1976 #4930. hozzászólásáraNem ott van.
Válasz MrPoke #4929. hozzászólására4éve nyúzom, a nyáron a kúpkerék anya esett le.
De 1db 50ft os biztosítólemez kellett hozzá.
Biztos lesszvele valami.
De megcsinálom.
Nemolyan gép mint amit már a tszcsébe szétnyúztak.
Sok bajom nincs vele.
Lekopogjam
Mióta megvan minden évbem lazítózok.10-20hektárokat.
Válasz MrPoke #4929. hozzászólásáraDe miért ment szét?
A plc a nyomatékvàltónál van azthiazem?
Hálisten nemismerem!
Válasz rtamas1976 #4922. hozzászólásáraDe sokszor szedtem én szét a crystalt a 4--5km/h lazítés miatt :D
PLC csapágy, fog lerugás, stb stb.. Minden szezonban dolgozott 50 órát én meg 20 órát a javítással... :D
Válasz rtamas1976 #4926. hozzászólásáraNem lattam jól a videon az odalan a feliratot, megértelek
Válasz Agroporta #4925. hozzászólásáraEgy 18-20literből elhúzza
Pedig nemkönnyű a szántás és lazítózás most nálunk.
Válasz Agroporta #4925. hozzászólásáraNem, 12145zts
1 fokozattal gyorsabban is menne de vannak olyan foltok ahol megtorpan.
Kellmég ez a bicikli máskor is.
Vigyázni kell rá!
Válasz rtamas1976 #4924. hozzászólásáraNem 16245-ös a zetorod?
Válasz Agroporta #4923. hozzászólásáraJólenne csak nincs több kraft a verdában
Számoljunk!
5kés a 2szélső távolsága 180cm +20-20cm a kétoldalon amit szakít.
Az220cm ez 120le vel
Akkor ez kevés?
Kb 40-45cm ren.
Majd legközelebb hátha könnyebb lessz akkor lejjebb teszem.
Válasz rtamas1976 #4922. hozzászólásáraNem kellene kicsit gyorsabban haladni?
Válasz Agroporta #4921. hozzászólására5km/h ha megfogja4.5km
Válasz rtamas1976 #4920. hozzászólásáraEz mekkora tempó? A fordulatot jól láttam, h 2000?
https://youtu.be/oliNr-OBkcE?si=1FleRL8qiPSSmlNY
Így cammogunk
Válasz ND #4917. hozzászólásáraA totálozás az első! Minnél hamarabb! Még nemfagy!
Azt jó vastagon. 2-3hét pihi.
Talajfertőtlenítőt már csak tavasszal. De kell rá a pajor és egyéb dögök miatt.
Aztán lehet készíteni a talajt.
Telibe tárcsa, de csak a sorok helyét csinálnám lazítóval.
Nemismerem a ribizli igényét.
Lehet meszezni, szervestrágyázni.
Ha van idő megkell csinálni normálisan!
Válasz mtz1221 #4914. hozzászólására a forgasi pontjuk hoz képest nem érnek bele. Kérdezték mar tölem, h miért van olyan messze a rögtörő a vazhiz képest. Ezért
Válasz rtamas1976 #4915. hozzászólásáraÉn is 1-2 sor lazítóra gondoltam (egy párhuzamos egy esetleg szögben).
Egy durva totális gyomirtó, hogy kicsapja a gyepet
1-2 sor nagy tárcsa. Fradisk van ismerősnek, pl azzal. Az a jelenlegi sorok bakhátait is eltüntetné.
Esetleg bevetni trágyának retekkel, mustárral (a gyökérváladékuk állítólag elűzi a fonálférgeket meg egyéb kórságot)
Mikor kellene meglazítani? Még idén? 45ös kötöttségű nehéz fekete föld
És a többi műveletet?
Jövő október lenne az ültetés
Válasz Agroporta #4909. hozzászólásáraEnnek a nevenincs Brazil gépnek, van igazi far felépítése.
Válasz ND #4913. hozzászólásáraAnno a gyümölcsösben a birsnek úgy csinàltam a talajt, hogy lazítóval a sorokat és mellette megjártam .
A lazítón mély műtrágyázó volt így a mélyebb rétegekbe lejutattam a tápanyagot.
Ne szánzsd!
Válasz Agroporta #4897. hozzászólásáraÉs a rögtörő mit szólt annak +2 késnek, mikor azoknak elszakadt a nyírócsavarjuk ???
Sziasztok,
Ültetvény (ribizli) újratelepítéséhez hogyan / mivel készítenétek elő a talajt?
20-22 éve nem volt mozgatva a talaja, csak taposva.
Sorköz már-már ősgyep
ez is jympa
Válasz $HMP$ #4907. hozzászólásáraén már akkor itt voltam amikor a portás fickó a géjponthun lazitott
Válasz Agroporta #4906. hozzászólására"Mindeki máskép csinálja."
Minimum 3soros elremdezés de az sem baj ha 4soros.
Nekem nincs grúberem.
Lehet néha jólenne de nem nélkülözhetetlen.
Tárcsa, lazító, eke.
Én ezekkel megoldom az alap művelést.
Válasz rtamas1976 #4904. hozzászólására farból fotózva
Válasz $HMP$ #4907. hozzászólásárana most szétröhögtem magamat, 2006-óta akkor én meg 18 éve. ez nagyon jó, alkőzetlazítót
Válasz Agroporta #4906. hozzászólásáraOke oke ismerjük a sztorit elvégre itt poshadunk már 16 éve....
Másik 16 éve itt poshadó komának a 400 plusszoshoz ajánlj inkább vlm 18 késes aljkőzetlazítót e....
Válasz rtamas1976 #4904. hozzászólásáraa vásárlónak ez volt a kérése, h lemkenhez hasonló felépitésű 2 rögtörő hengeres bakhátvágó tárcsákkal szerelt fésűs kivitel legyen, egy turbós mtz mögé lett akasztva
Válasz rtamas1976 #4900. hozzászólásáraMi a omikron is megellett?
Válasz Agroporta #4902. hozzászólásáraSzép szerkesztett kép.
Nekem ez sem szimpatikus.
A 2soros elrendezés miatt.
Tudom nekem semmi nemjó.
Amúgy ha lemken lenne ráírva az sem lenne szimpatikus.
A lazító gyengélye a sok csavarkötés és a váztól távol elhelyezett kések akkora erőkarral kell számolni ,hogy az a 4db m20as csavar nembiztos kibírja.
Válasz .grün #4899. hozzászólásáraVan vésőeke a framestnek is.
De afralaz szerintem jobb!
Válasz rtamas1976 #4900. hozzászólására igaz ez nem lazitó, de kék, vajon kinek a terméke lehet
Válasz rtamas1976 #4900. hozzászólására ez oltári jó mondás, megnevettettél
Válasz Agroporta #4898. hozzászólásáraEttől a szintől a hideg is kiráz!
Ez és a másik kék magyar a munkaeszközök párizsija!
A cégnél volt 3db eszköz ettől a gyártótól.
Ellenségnek ajándékba!