Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR410 FtUSD388.35 FtCHF438.98 FtGBP492.37 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!
Válasz Nyomasek Bobo #5362. hozzászólásáraNekem dízel van. Én nem vennék benzinest, mert szerintem ebbe az autóba dízel való. Az egész autó egy kényelemre hangolt nagy maci, amibe illik a dizel karaktere. Nagy a légellenálása, ugyhogy ha gyorsabban jársz vagy pályázol a benzines 1.3-as simán bekapja a 9-10 litert. A dizel autópályán is elvan 7-8 literrel 150 körüli tempónál. Én egy kicsit skót vagyok és jól esik a rövidebb helyi utakon mért 5.5 literes fogyasztás. Ezek már régi jól bevált motorok. Van régebbi MCV-nk amiben már 500000 km van és a turbó meg a motor még bontatlan, igaz, hogy újkorától márkaszervízes olajcserét kapott max 15000 km-nként. Én nagyon meg vagyok elégedve s Dusterrel. Van mindig mellette gyorsabb hétvégi autóm is de valahogy egyre kevesebbet használom azokat. A Navarával ez nem így volt. Alig vártam, hogy kiszálhassak belőle.
Az, hogy kell tachográf vagy nem, nem csak a súly dönti el hanem az alkalmazás.
Egyszerűen mondva,
ha saját autóval saját célra szállítasz akkor nem kell 3,5 felett
ha viszont fuvarozol vele akkor kell 3,5t felett
Ha szomszéd megkér hozz el egy raklap cementet, neki és megállít a rendőr "a pickup, dupla tengelyes futó, raklap cement kombóval" és kér egy szállítót, számlát és nem a te neved szerepel rajta mint vevő, akkor az bizony fájni fog.
Válasz szanberg #5350. hozzászólásáraÉrtem én, de mi a francokat hordozzak én akkora súlyokat? 1000 literes gázolajtartályt vigan viszi a tandem póttal. Ha megszorulok, 4-500 kg műkakit vagy vetőmagot ki tudok vinni. Defektes kombájngumit be tudok hozni. Ennél nagyobb sólyokat nem viszek. Azért vettem 14 tonnás pótokat, hogy azok vigyék. Nem hiszem, hogy a kukit a mercivel hordod be ősszel.
Válasz Róbert86 #5348. hozzászólásáraAz én stílusomban ahol a Navara 9.5-10-el eljárt a Duster 6-6.5 literrel megy. Autópályán 7-8 liter kell a Dusternek, 11-12 a Nissannak. Ezek az értékek üresen értendőek. Ha megpakolom őket, akkor ezek az értékek nőnek.
Válasz szanberg #5351. hozzászólásárahahaha, arról a ganajról nincs képed, amit újkorába belelapátoltam? hahahahahah
pedig milyen szép fehér volt, aztán szétkented rajta...
hahahahah
Válasz traktorajtóhajtogató #5337. hozzászólásáraElhiszem ezt, de amit futóra teszel azt a pickupon viszem 150-el a pályán meg akárhogy ahogy akarom, amit meg nagy futóra kell tenni azt a duster nem húzhatja.
Szóval esetemben nem játszik az ilyen suv.. meg utálnék minden nap a kis futóval közlekedni, nekem tényleg napi rendszerességgel van rakodva a platómon.
Az új pickupok sokkal jobban fordulnak is, nem ráznak annyira, a fekvőrendőrön egyáltalán nem, kis kátyús utakon azért érezni, hogy merevebb mint egy személyautó, bár a múlt héten GLE Coupe-ba ültem megmondom őszintén a 9-es váltó ami jobb volt benne, zaj, futómű tekintetében egyáltalán nem volt előrelépés.
Válasz Szabi. #5334. hozzászólásáraKöszi, látom 3.5 t-t húzhat. Saját összsúlya meg 2500 lenne csak, azért ez ilyen vontathatóságnál több szokott ám lenni!? Ha több, mint 2,5 t a kocsid össztömege alapból, ennek a 6000 kg-s korlátnak pláne semmi értelme, mert túl vagy a 6t-n alapból.
Ritka nagy fafejek vannak ott nálatok a kormányhivatalban, én a helyedben töröltetném hibás adat miatt, hiszen egy plusz indok a belekötésre kékeknél.
Válasz *** HM *** #5339. hozzászólásáraAzt hiszem 1500-at húzhat. Autómata csak kétkerékhajtással van, az nálam nem játszik. Nekem nagyon bevállt a Duster. A Navaránál fényévekkel kényelmesebb, pedig 2009-ben a D40-es Navara elég kényelmesnek számított. Végigpróbáltam az összes platóst de én már nem veszek többé. A Duster kiszolgálja az igényeimet. Nincs többé gerincropogtatás, harminchárom nekiindulásból végrehajtott megfordulás, 10 literes fogyasztás és társai.
Válasz traktorajtóhajtogató #5337. hozzászólásáraIgazad van szeretik itt is veszi másodikat a paraszt 200után.
Mennyit húzhat a duster?
Volt ebben automata pár éve?
Ha 3500 utánfutózni akarok... ami platóra is fér az végett kisfutózni nemakarok.... Váltogatni se akarok már kuvára..... Magasabban akarok ülni.... Ezek eltudnak vinni a pikap felé dupla áron is az a büdös helyzet
Válasz *** HM *** #5308. hozzászólásáraÉn a laprugós navarával a fekvőrendörnél is lassítottam. Az eleje szépen átment de a hátsó rugó eltörte a hátgerinced. Most 12 év és 350000 km után megpuhult. Nekem már elegem lett a platós életformából. Duster lett tandem futóval. Ez kényelmes, egy zsebkendőnyi helyen megfordul, terepen nagyon jó és közben 6 literrel eljárok vele. Ha pályára tévednék, szépen tartja a 150-et. Somogybabodon nem ez lenne a király és vontatni se tudok 3500 kg-ot de nekem melós autónak páratlan. Van a garázsban hétvégére autobahnszaggató is.
Válasz Szabi. #5329. hozzászólására2.7 a futó összbe.
Felénk nem így van ahogy írod, azt a 6tonnát sem hallottam még soha az életben senkitől. Kocsi össztömeg és a futó is maradjon írásom belül, legyen E kategória oszt jó napot.
Válasz Szabi. #5329. hozzászólásáraEzt a 6t-t pontosítanád? Miért pont 6? Milyen szöveg kell a forgalmiba? Ha saját céges max 3.5 tonnás pickup/kisteher húz max 3.5 t futót, senki bele nem szólhat (7.0 t összgördülő), amíg nincs túlterhelve + van legalább B+E jogsija a komának. Forgalmiba minek írni bármit, abból feketén-fehéren kiderül, mi a szitu. Tachográf? 3.5 t alatt? Minek? Kivagytok segítve az ottani yardokkal ti is
Válasz szanberg #5328. hozzászólásáraNem tudom, hogy az utánfutód mekkora, de ha 3,5-es akkor felénk gond van, ha kifogja az ember.
Autód össztömege+az utánfutó össztömege simán megüti a 3,5T, akkor tachográfot kérhetnének....
Az egy dolog, hogy húzhatsz 3,5T, forgalmiban kell szerepelni járműszer össztömeg 6T.
Volt már akik kiokosított, mire elő túrtam a forgalmukat, de nálam valamiért pont jó a forgalmim.
Viszont a SUV-ba ez a szöveg nincs bele írva
Válasz Sanyee #5316. hozzászólásáraTerepen megállok a földútaknál, nem akarom lecsikarni a szép autót. Gyári gumik talán Continental, holnap megnézem. Sima utcai gumi. A Télikből természetesen Vredesteint vettem, itt kezdődik a gumi és kb végződik is
Na azzal volt egykét sarasabb helyzetem, még fogott is, hányta ki szépen a futó közül, aztán meg moshattam egy fél napot
De mondom, ez csak földek bejárására volt használva, egy-egy vadászat alkalmával, meg föld kiméréskor tarlón legelőn jártam vele.
Illetve, szárazban felmentem a telephelyünkkel szemben lévő sziklás hegyre, az mondjuk elég betyár part, mintha feküdnél az autóban felfelé, lefelé meg nem látod a motorháztetőtől hová is mész, de csakis szárazban megy fel mikor kemény a flaszter.
Válasz Sanyee #5315. hozzászólásáraÚgyis a lóvékeret dönti el meddig lehet álmodozni.
Koma elvan pl a a4essel is nagyon szereti 400ig megtartja mások a6os pártiak.
Álomkocsija egyikünknek se lesz míg melóval kell összeszedni a kopejkát.
Csak a biznisz hozza meg a sok 10millásra a pezetát...
Válasz szanberg #5307. hozzászólásáraEgy átlag újabb személyautóhoz képest kéne feküdje az utat. Semmi extra légrugó. (Mostanába nem is vezettem hasonlót se, így csak körbeírnám. )
A X pickup az valóban jó választás.
Szerintem az kitűnik most a tőbbi közül is. Relatív újabb Hiluxokba és Navarákba se érezni azt a pluszt.
Szanber milyen gumi van most neked az X-en, hogy pályán is hasít meg a terepen is fog?
Újba nem feltétlen gondolgoknék. Nem egyedüliként lenne így nem sokat menne. De mint családi, pályás (160max.), városi autó jó lenne valami más is a pick-up meg a régiek mellé. Termőképesség se fő szempont.
Valami sedan vagy Suv, Vw, Volvo...
Válasz Szabi. #5312. hozzászólásáraVan is Isuzu D-max. Igazából ehhez az életformához jó is, meg földútra is. Igaz sokat nem megy. Többet megyünk traktorral, meg kisteherrel, mint ezzel, így idáig nem volt komfortérzetem emiatt se.
Kis régi szívó dízel Opelel is eljárkálunk itt helybe.
Csak most valahogy hiányérzetem támadt valami igazi személykocsi után. SUV még beleférhet.
5864 hozzászólás
Válasz traktorajtóhajtogató #5363. hozzászólásáraNekem ha lesz keret(használtra) és benyás lesz, max a régi 1.6os.
Válasz Nyomasek Bobo #5362. hozzászólásáraNekem dízel van. Én nem vennék benzinest, mert szerintem ebbe az autóba dízel való. Az egész autó egy kényelemre hangolt nagy maci, amibe illik a dizel karaktere. Nagy a légellenálása, ugyhogy ha gyorsabban jársz vagy pályázol a benzines 1.3-as simán bekapja a 9-10 litert. A dizel autópályán is elvan 7-8 literrel 150 körüli tempónál. Én egy kicsit skót vagyok és jól esik a rövidebb helyi utakon mért 5.5 literes fogyasztás. Ezek már régi jól bevált motorok. Van régebbi MCV-nk amiben már 500000 km van és a turbó meg a motor még bontatlan, igaz, hogy újkorától márkaszervízes olajcserét kapott max 15000 km-nként. Én nagyon meg vagyok elégedve s Dusterrel. Van mindig mellette gyorsabb hétvégi autóm is de valahogy egyre kevesebbet használom azokat. A Navarával ez nem így volt. Alig vártam, hogy kiszálhassak belőle.
Válasz traktorajtóhajtogató #5359. hozzászólásáraDízel Dustered van?
Én benyásban gondolkozok, ha rámszakadna a nemzeti bank...
Az, hogy kell tachográf vagy nem, nem csak a súly dönti el hanem az alkalmazás.
Egyszerűen mondva,
ha saját autóval saját célra szállítasz akkor nem kell 3,5 felett
ha viszont fuvarozol vele akkor kell 3,5t felett
Ha szomszéd megkér hozz el egy raklap cementet, neki és megállít a rendőr "a pickup, dupla tengelyes futó, raklap cement kombóval" és kér egy szállítót, számlát és nem a te neved szerepel rajta mint vevő, akkor az bizony fájni fog.
https://aetr.hu/az-europai-birosag-ujradefinialta-a-nem-kereskedelmi-aruszallitas-fogalmat
E szerint ha kereskedelmi célú a szállítás és legyen az a te krumplid amit eladsz, akkor elvileg kell a 3,5t felett a tacho ha jól értem.
Válasz szanberg #5350. hozzászólásáraÉrtem én, de mi a francokat hordozzak én akkora súlyokat? 1000 literes gázolajtartályt vigan viszi a tandem póttal. Ha megszorulok, 4-500 kg műkakit vagy vetőmagot ki tudok vinni. Defektes kombájngumit be tudok hozni. Ennél nagyobb sólyokat nem viszek. Azért vettem 14 tonnás pótokat, hogy azok vigyék. Nem hiszem, hogy a kukit a mercivel hordod be ősszel.
Válasz Róbert86 #5348. hozzászólásáraAz én stílusomban ahol a Navara 9.5-10-el eljárt a Duster 6-6.5 literrel megy. Autópályán 7-8 liter kell a Dusternek, 11-12 a Nissannak. Ezek az értékek üresen értendőek. Ha megpakolom őket, akkor ezek az értékek nőnek.
Válasz Szabi. #5346. hozzászólásáraA B oszlopnál a matricán mi van beírva megengedett járműszerelvény össztömegre?
Válasz Szabi. #5334. hozzászólásáraNincs magán a vonóhorgon valami vontatási súlykorlát feltüntetve, amiatt lett ez odaírva?
Válasz *** HM *** #5354. hozzászólásáraNagyon széles intervallumban 8-12, hétköznapi intervallum 9-11, szóval átlagban 10 jaja
Válasz szanberg #5351. hozzászólásárahahaha, arról a ganajról nincs képed, amit újkorába belelapátoltam? hahahahahah
pedig milyen szép fehér volt, aztán szétkented rajta...
hahahahah
Válasz szanberg #5351. hozzászólásáraMennyit eszel 10 még mindig?
Amarokok?
Válasz *** HM *** #5343. hozzászólásáraHivatalosan 0 cmet, de láttam én már kárón varnyút!
Válasz *** HM *** #5343. hozzászólásáraPlató fele, vagy legfeljebb 2méter,ezt így tanultuk 40évvel ezelőtt.
Válasz traktorajtóhajtogató #5337. hozzászólásáraElhiszem ezt, de amit futóra teszel azt a pickupon viszem 150-el a pályán meg akárhogy ahogy akarom, amit meg nagy futóra kell tenni azt a duster nem húzhatja.
Szóval esetemben nem játszik az ilyen suv.. meg utálnék minden nap a kis futóval közlekedni, nekem tényleg napi rendszerességgel van rakodva a platómon.
Az új pickupok sokkal jobban fordulnak is, nem ráznak annyira, a fekvőrendőrön egyáltalán nem, kis kátyús utakon azért érezni, hogy merevebb mint egy személyautó, bár a múlt héten GLE Coupe-ba ültem megmondom őszintén a 9-es váltó ami jobb volt benne, zaj, futómű tekintetében egyáltalán nem volt előrelépés.
Válasz Szabi. #5346. hozzászólásáraA BE nem 3500 3500ra szól?
Akkor mi ez a 6000 hülyeség tényleg...
Válasz traktorajtóhajtogató #5340. hozzászólásáraHali
Na azért a Duster sem levegővel megy,mennyivel fogyaszt kevesebbet? Ugyanolyan utakon.
Válasz Szabi. #5346. hozzászólásáraSzerintem takaríttasd ki azt a 6.000-s hülyeséget a forgalmidból, jobban jársz!
Válasz hadadi.andrew #5344. hozzászólására
Válasz *** HM *** #5339. hozzászólásáraHa nem kell az ülés, van 2 szem. tgk is Dusterből, abba fér ez-az.
Válasz Szabi. #5334. hozzászólásáraKöszi, látom 3.5 t-t húzhat. Saját összsúlya meg 2500 lenne csak, azért ez ilyen vontathatóságnál több szokott ám lenni!? Ha több, mint 2,5 t a kocsid össztömege alapból, ennek a 6000 kg-s korlátnak pláne semmi értelme, mert túl vagy a 6t-n alapból.
Ritka nagy fafejek vannak ott nálatok a kormányhivatalban, én a helyedben töröltetném hibás adat miatt, hiszen egy plusz indok a belekötésre kékeknél.
Amúgymeg mennyit lehet hátra kilógatni a cuccot 1 futón póton nyergesen?
Válasz traktorajtóhajtogató #5337. hozzászólásáraVan az úgy hogy ahol az egyik 20éve tartott ma még csak ott tart a másik.....
Válasz traktorajtóhajtogató #5340. hozzászólásáraDuster a nyerő nálam is de csak azért, mert az új suzukiban(vitara) nincs diesel.
Válasz *** HM *** #5339. hozzászólásáraAzt hiszem 1500-at húzhat. Autómata csak kétkerékhajtással van, az nálam nem játszik. Nekem nagyon bevállt a Duster. A Navaránál fényévekkel kényelmesebb, pedig 2009-ben a D40-es Navara elég kényelmesnek számított. Végigpróbáltam az összes platóst de én már nem veszek többé. A Duster kiszolgálja az igényeimet. Nincs többé gerincropogtatás, harminchárom nekiindulásból végrehajtott megfordulás, 10 literes fogyasztás és társai.
Válasz traktorajtóhajtogató #5337. hozzászólásáraIgazad van szeretik itt is veszi másodikat a paraszt 200után.
Mennyit húzhat a duster?
Volt ebben automata pár éve?
Ha 3500 utánfutózni akarok... ami platóra is fér az végett kisfutózni nemakarok.... Váltogatni se akarok már kuvára..... Magasabban akarok ülni.... Ezek eltudnak vinni a pikap felé dupla áron is az a büdös helyzet
Üzemanyagszűrőhöz kell vlm célfogó? látok szerszámoldalon van ilyen...
Válasz *** HM *** #5308. hozzászólásáraÉn a laprugós navarával a fekvőrendörnél is lassítottam. Az eleje szépen átment de a hátsó rugó eltörte a hátgerinced. Most 12 év és 350000 km után megpuhult. Nekem már elegem lett a platós életformából. Duster lett tandem futóval. Ez kényelmes, egy zsebkendőnyi helyen megfordul, terepen nagyon jó és közben 6 literrel eljárok vele. Ha pályára tévednék, szépen tartja a 150-et. Somogybabodon nem ez lenne a király és vontatni se tudok 3500 kg-ot de nekem melós autónak páratlan. Van a garázsban hétvégére autobahnszaggató is.
Válasz szanberg #5335. hozzászólásáraCsak leírom, mint érdekesség, attól még lehet másképp és kifogtunk egy ügybuzgót.....
Gondolom ez van benne és jó icakát:
Válasz Szabi. #5329. hozzászólására2.7 a futó összbe.
Felénk nem így van ahogy írod, azt a 6tonnát sem hallottam még soha az életben senkitől. Kocsi össztömeg és a futó is maradjon írásom belül, legyen E kategória oszt jó napot.
Válasz hadadi.andrew #5332. hozzászólására
Válasz Sk Laci #5331. hozzászólásáraOOOO !
Válasz Szabi. #5329. hozzászólásáraEzt a 6t-t pontosítanád? Miért pont 6? Milyen szöveg kell a forgalmiba? Ha saját céges max 3.5 tonnás pickup/kisteher húz max 3.5 t futót, senki bele nem szólhat (7.0 t összgördülő), amíg nincs túlterhelve + van legalább B+E jogsija a komának. Forgalmiba minek írni bármit, abból feketén-fehéren kiderül, mi a szitu. Tachográf? 3.5 t alatt? Minek? Kivagytok segítve az ottani yardokkal ti is
Válasz Szabi. #5322. hozzászólásáraAudira, vagy Volvóra érted az S8?
Válasz Szabi. #5322. hozzászólásáraÉn még segítség nélkül ki tudok szállni az 535GT-ből,amíg így lesz addig megtartom.
Válasz szanberg #5328. hozzászólásáraNem tudom, hogy az utánfutód mekkora, de ha 3,5-es akkor felénk gond van, ha kifogja az ember.
Autód össztömege+az utánfutó össztömege simán megüti a 3,5T, akkor tachográfot kérhetnének....
Az egy dolog, hogy húzhatsz 3,5T, forgalmiban kell szerepelni járműszer össztömeg 6T.
Volt már akik kiokosított, mire elő túrtam a forgalmukat, de nálam valamiért pont jó a forgalmim.
Viszont a SUV-ba ez a szöveg nincs bele írva
Válasz Szabi. #5327. hozzászólásáraVan papírom.
Tachográf meg nem kell 3500 alatti járműre, a vontathatóság pedig bele van írva a forgalmiba, ami pedig 3500 kg.
Válasz szanberg #5326. hozzászólásáraE jogsi ?
Tachográf ?
Forgalmi 6T össztömeg ?
Felénk kezdik feszegetni az utolsó 2 témát
Válasz *** HM *** #5325. hozzászólásáraVan egy alacsony platós tréler.
Válasz szanberg #5324. hozzászólásáraMilyen futód van?
Válasz Sanyee #5316. hozzászólásáraTerepen megállok a földútaknál, nem akarom lecsikarni a szép autót. Gyári gumik talán Continental, holnap megnézem. Sima utcai gumi. A Télikből természetesen Vredesteint vettem, itt kezdődik a gumi és kb végződik is
Na azzal volt egykét sarasabb helyzetem, még fogott is, hányta ki szépen a futó közül, aztán meg moshattam egy fél napot
De mondom, ez csak földek bejárására volt használva, egy-egy vadászat alkalmával, meg föld kiméréskor tarlón legelőn jártam vele.
Illetve, szárazban felmentem a telephelyünkkel szemben lévő sziklás hegyre, az mondjuk elég betyár part, mintha feküdnél az autóban felfelé, lefelé meg nem látod a motorháztetőtől hová is mész, de csakis szárazban megy fel mikor kemény a flaszter.
Válasz *** HM *** #5319. hozzászólásáraez még divat? Aszittem a zéroemisszio meg a Hybrid feliratos a nagypéloju macsoké. Benzin meg gázolaj.
Válasz Sk Laci #5314. hozzászólására“...... öregszik az ember alacsony szedanból kiszálni nem épp kellemes......”
Ezért nem vettem S8-ast.....
Válasz RkTomi #5320. hozzászólásáraKell, mert céges.
Kft saját tulajdonában lévő platós Fiat Ducato, csak saját célra használva. Kell vezetni a menetlevelet? Melyik jogszabály rendelkezik erről?
Ezen mondjuk Bridzsitt Szton van csúszkálni pont jó...
Válasz Sanyee #5316. hozzászólására265 19es continentalokat láttam rajtuk
Válasz Sanyee #5315. hozzászólásáraÚgyis a lóvékeret dönti el meddig lehet álmodozni.
Koma elvan pl a a4essel is nagyon szereti 400ig megtartja mások a6os pártiak.
Álomkocsija egyikünknek se lesz míg melóval kell összeszedni a kopejkát.
Csak a biznisz hozza meg a sok 10millásra a pezetát...
Válasz szanberg #5307. hozzászólásáraEgy átlag újabb személyautóhoz képest kéne feküdje az utat. Semmi extra légrugó. (Mostanába nem is vezettem hasonlót se, így csak körbeírnám. )
A X pickup az valóban jó választás.
Szerintem az kitűnik most a tőbbi közül is. Relatív újabb Hiluxokba és Navarákba se érezni azt a pluszt.
Szanber milyen gumi van most neked az X-en, hogy pályán is hasít meg a terepen is fog?
Újba nem feltétlen gondolgoknék. Nem egyedüliként lenne így nem sokat menne. De mint családi, pályás (160max.), városi autó jó lenne valami más is a pick-up meg a régiek mellé. Termőképesség se fő szempont.
Valami sedan vagy Suv, Vw, Volvo...
Válasz Szabi. #5312. hozzászólásáraVan is Isuzu D-max. Igazából ehhez az életformához jó is, meg földútra is. Igaz sokat nem megy. Többet megyünk traktorral, meg kisteherrel, mint ezzel, így idáig nem volt komfortérzetem emiatt se.
Kis régi szívó dízel Opelel is eljárkálunk itt helybe.
Csak most valahogy hiányérzetem támadt valami igazi személykocsi után. SUV még beleférhet.