Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR408.83 FtUSD385.8 FtCHF437.06 FtGBP489.24 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!
Válasz Gumóka #5811. hozzászólásáraIgen, én is rákerestem.
Az utolsó bő egy évben jót szaladt, így nem gondolom hogy tekertek volna vissza belőle.
Annyi hogy 3. tulajt ír a rendszer, de nem volt eredet vizsgája!
Valószinüleg céges lehetett, és kivették.
Az enyén is így volt, tulaj ugyan az.
Kereskedőnek meg nem kell, biztosítás se, csak ki kell vonatni.
Körbe kell nézni, meg mérni.
Árakat nem nézegettem, hogy mennyire reális
Válasz Gumóka #5806. hozzászólásáraÉn mondjuk nem vagyok kereskedő párti, mivel van ismerősi körben olyan aki bele tud piszkálni az autókba.
Kereskedésben 10-ből 10-be belenyúlnak.
Inkább a ranger-ért is adtam fél millával többet, csak valóban tisztán leinformálható, sérülés mentes, első tulajos legyen.
Ami még mindig lehet! mellényúlás!
Viszont kereskedésből tuti az!
Válasz atisgyulai #5807. hozzászólásáraAzt megtaláltam, hogy mindkettőnek 245Nm a nyomatéka, illetve egy tuning cég mindkettőt ugyan úgy 181LE/290Nm-re tudja felhúzni.
Ez is azt mutatja, hogy fizikailag ugyan az a 125/150.
Válasz Gumóka #5806. hozzászólásáraPontosan ugyan az mindkettő, csak szoftveresen más.
Amikor újonnan rendeltük, az eladóval beszéltünk róla.
Mivel úgy is személyre szabva készült, és árban is pontosan ugyan annyiba lett volna a 150-es, így nem gondolom hogy az üzlet miatt lódított volna.
Teljesítmény adója így kevesebb!
Talán valahol a max nyomatékot hosszabb fordulat tartományban adja le, így jön ki a matek, hogy 150-et tud.
(időegység alatt elvégzett munka, ugye)
Neten szerintem megtalálod a grafikonokat.
A tesztautó olyan volt, én nem éreztem különbséget!
Mivel a ceglédi név rokon opeltől vettük, azt mondták, garancia lejárta után, ha kell, szoftver frissítéssel megoldják nekünk.
De szerintem felesleges.
Válasz Sk Laci #5794. hozzászólásáraHa nem csak az ár a lényeg, hanem a biztonság is, akkor azért nézegesd az ADAC teszteket.
Nem mondom hogy szentírás, és nem lehet hátsó befolyásolás az eredmények mögött, de szerintem nagyjából reális rangsort állít fel.
Nem mellesleg, precízen elvégzett, mért és ki értékelt adatok alapján, nem pedig hasra ütésre.
Válasz Sk Laci #5794. hozzászólásáraVedd akkor meg, nem lesz azzal gond. Nem e itt 3 év garanciát adnak rá. Nekem is ezek a méretű gumijaim voltak, de tavaly a szar útjaink miatt 205/65R16ot vettem.
Válasz mtz1221 #5791. hozzászólásáraNem rossz a "V" mintázatú,...tetszetős. Hasonlít a Premiorri márka "V" mintázatú gumijára amit kinéztem.
De a fékviszonyok nedves felületen az általad ajánlott "C" kategóriában van, amit meg én néztem ki az "B"-ben van besorolva.
Magas árú márkák közül csak 2 márka 1-1 gumija van besorolva az "A" kategóriába.
Hiába kérik meg, némelyiknek az ára 4x annyiba kerül, mint az olcsóbb, de a tapadása nem annyival jobb, mint amennyivel drágább.
215/60R16 gumik közül válogatok.
Válasz Gumóka #5785. hozzászólásáraÜdv!
Benzin 1,4 TSI 125LE
7 éves, most fordult bele a 100ezer.
Eddig gond mentes. ()
Nem szaladgálós autóként használva,
Kb. 10-12ezrenként ment az olajcsere.
Kényelmes, igazi családi autó.
Méretéhez, motorjához képest dinamikus. ( a J astrához viszonyítva sokat könnyítettek rajta)
Egy akksi csere volt 5 évesen, mert az nagyon kicsi, és az asszonynak sikerült párszor a limit alá meríteni. (Rádió+ lámpa)
Illetve a rádió néha menet közben be boot-ol.
Ez esetleg akkor kellemetlen ha navigáció megy rajta. (nagy kijelzős, de nem saját navi. Intelli link 400 talán)
Guminyomás rendszere nagyon precíz.
Nem beállított értékhez viszonyít, hanem minden szelepben van külön nyomás mérő szenzor. 0,04bar pontossággal.
Úton stabil, nagyon szépen fut, nem dobál, nem csörög-zörög.
Motorja ahhoz képeset hogy láncos, nagyon csendes, szinte nem is hallani még az autó mellett állva sem.
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Válasz Sk Laci #5789. hozzászólásáraAbban biztos lehetsz 180km/h-val nem úgy fog átmenni egy víztócsán mint a 3x drágább. De 120-130-as tempónál, nem fogsz különbséget érezni.
Válasz szelindi1965, Gumoka #5788. hozzászólásáraMindkettőtöknek köszönöm.
Néztem még a Premiorri solazo gumikat is / számomra tetszetős mintázatú gumi /, de nem találok semmit se a gyártóról. Állítólag angol cég, de valahogyan nagyon olaszos vagy spanyolos hangzású a cég neve.
Válasz Sk Laci #5786. hozzászólásáraMegane 3-as amin használ a család ilyet,tetszetős a mintája jó a vízkivezetés és az anyaga is,az ára is,nyári gumi,teljesen jó.
Válasz Sk Laci #5786. hozzászólásáraSkodámon taurus van. Felicia pick up, nálam inkább terhelve van, 2 éves gumik, nincs vele bajom.
205/45 R16
Mondjuk 120-nál többet nehezen megy, meg keveset is.
Sziasztok!
Személygépkocsin használ valaki Taurus High Performance nyári gumikat?
Mik a tapasztalatok, főleg vizes úton?
Új gumkat kellene vennem a személykocsira, az említett Turus gumiknak eléggé tetszetős az ára 58 euró.
Gyárilag Brigestonokkal vannak szerelve, de ezek a gumik 3x árban vannak a Taurus gumikhoz képest.
Viszint nem szeretnék " életveszélyes" gumikat venni, csak azért, mert olcsóbb.......
Tiéd dízel nem?
Úgy általánosságban érdekelne.
Kombi lesz nekem is mindenképp, de dízelt én nem akarok, évi 3-5ezer km-re.
Eddig nem olvastam róla rosszakat egyébként.
Üdv!!!
Autó ajtó zár elektromos, bent az ajtóban ami van.
Érdemes venni
ERA 50000ft kedvezménnyel 28000ft
Vagy jó azért Maxgear 16800ft?
Érdemes a drága? Az olcsóbb tényleg csak pár hónap azt vége?
Válasz rigás #5770. hozzászólásáraÉn a feliciával sportoltam, 1.9D lucas adagolóval. Jó meg minden, de amint melegszik és nem éri el az üzemi hőmérsékletet, tehát 70 és 90 fok között van valahol, nem izzít már, de nem is indul, csak teker.
Jöttek az ötletek, kapcsoló, nyomógomb, ide hidalás, vezetékvágás stb.
Mire az lett a megoldás, a benzinesnek a hőfokjeladója került be, aztán izzít azóta, ha kell, ha nem
Válasz rigás #5770. hozzászólására...Kiderítettem pár dolgot az autó izzításáról (nem mindent) amit közzéteszek hátha valakinek még segítségére lesz.
A 8970895030 01 számú izzítás vezérlő áramkör bekötése vezeték színek szerint:
Barna kék: test 0V.
Kék: +12V az áramkör táp feszültsége.
Vörös sárga: 55°C vízhőfok kapcsoló bemenete 55°C vízhőmérsékletig kb. 10V mérhető azután 0V (test) Ettől az érzékelőtől függ az után izzítás, illetve annak hossza.
Kék fehér: Generátor fordulatszám mérő kivezetése. ~3V egyen feszültség mérhető rajta (váltó komponenseket is biztosan tartalmaz), feladata álló illetve járó motor figyelése lehet.
Barna fehér: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 1. kivezetése izzítás alatt 0V egyébként 12V mérhető rajta.
Vörös fekete: Indítózás alatti izzítás vezérlése, indításkor 12V utána 0V.
Fekete sárga: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 2. kivezetése és a gázolaj hőmérséklet jeladó bemenete 12V-ot mértem minden esetben.
Itt ami nem világos az az, hogy a gázolajfűtés miként Írja felül az izzítást.
1. kép az izzítás vezérlő és vezetékei; 2. a vezérlő és az izzító relé, 3. fehér vezérlő, sárga izzító relé csatlakozói.
Kicsit megkésve,de törve nem...
Szóval volt az az opel astra 1.7 TDI (X17DT) isuzu diesel izzítás bajom, ami egyenlőre csak részben megoldódott.
1: Gyújtást ráadva, izzítást befejezi az időzítő elektronika utána kattog az izzító relé.
Ha elvágtam a generátortól jövő vezetéket a kattogás megszűnt viszont nincs után izzítás. Ide beiktattam egy kis billenő kapcsolót, hogy hidegbe vissza lehessen kapcsolni az után izzítást. A szabálytalan kattogás okát nem sikerült kiderítenem, de valószínűleg az utángyártott generátor fesz szabályzója nem passzol az időzítő processzorral.
2: Járó motornál, hosszú ideig 4-5 percig fenntartja az után izzítást ezzel túlterhelve a generátort az akkumulátort és az izzítógyertyákat (látszólag nincs töltés), gyakori izzító gyertya és generátor meghibásodást okozva.
A termosztát házon két érzékelő van az egyik (kisebbik) a hőfokmérő óráé, a másik az után izzítás hosszát szabályozza ez egy szimpla kapcsoló gomba ami ha a víz eléri az 55 fokot testre kapcsol, és így kikapcsolja az izzítást.
Jó lett volna ha az érzékelő lett volna rossz de nem, a termosztát nem zárt ezért volt hosszú az után izzítás a normál max 1-1,5 perc helyett 4-5 perc.
Szóval egy k...va termosztát szívatott meg!
Később folyt köv...
Válasz Ohaza63 #5763. hozzászólásáraSzia!
Érdekes amit a spurival kapcsolatban írsz. Én is használom D4D-s Hi-ace -ben,nálam fogyasztásban semmi csökkenést nem tapasztalok,ami észrevehető az kb. annyi,hogy a "kerregése" a motornak kissé kisebb. Ha jól utánaszámolok,és egy elfogadható kúton tankolom a normál dízelt és belevágom a Spurit,majdnem ugyanott leszek mintha tankolnám a prémiumot. Autószerelő ismerősöm azt mondja,ha jót akarsz tenni a dízellel, akkor használj 2T-t mert az ad neki+ kenést és ellensúlyozza a bio összetevők negatív hatását. Nekem fura,de tény,hogy többen is használják.
Üdv.: Csuti BUÉK!
Válasz medikus #5755. hozzászólásáraCsak azért, hogy nehogy félreértsd és tüske maradjon benned, még írok, és lezártam a témát.
A hozzáértésed mint írtam is, elismerem, de valószínű félreértettél. Arra utaltam, hogy a biztosítéktáblát csavarozza ki, hogy lássa hátulról a táblát, melyik vezeték van esetleg kókányolva, elvágva, zsugorcsövezve. A Golfok biztosítéktáblája is kibillenthető, tehát mögé látsz. Támpontot próbáltam nyújtani, hol kezdeném én a hibakeresést. Nem azt írtam hogy hol kapott zárlatot, hanem azt, hogy hol csapolhatta meg a kört az előző tulaj. De sajnos azzal hogy elméleti kérdéseket feszegetünk, nem lesz előrébb a fórumtárs. Próbáljunk inkább segíteni neki, mi is tanulhatunk belőle.
Remélem nincs harag, és ezúton kívánok neked és minden fórumozónak Boldog Új Évet!
Válasz Ohaza63 #5759. hozzászólásáranekem van olyan rokonom, aki mindig más 2,5tonnás olajkályhával jelent meg,csak a felesège véletlenül elöttem kèrdezte meg, meddig kapták kölcssön a kocsit. Mondja az ura : estig. Szóval az autobèrlès hatalmas presztízs növelès meg jó kiállást mutat. Mèg elöttem is.
5864 hozzászólás
Válasz atisgyulai #5813. hozzászólásáraJó, de én erre ma jöttem rá, hogy szombat van és nem péntek
De köszi a segítséget, akkor nem csak 150-est nézek.
Válasz Gumóka #5809. hozzászólásáraAzt írja, hogy telós egyeztetés után hétvégén is megnézhető!
Válasz Gumóka #5811. hozzászólásáraIgen, én is rákerestem.
Az utolsó bő egy évben jót szaladt, így nem gondolom hogy tekertek volna vissza belőle.
Annyi hogy 3. tulajt ír a rendszer, de nem volt eredet vizsgája!
Valószinüleg céges lehetett, és kivették.
Az enyén is így volt, tulaj ugyan az.
Kereskedőnek meg nem kell, biztosítás se, csak ki kell vonatni.
Körbe kell nézni, meg mérni.
Árakat nem nézegettem, hogy mennyire reális
Válasz atisgyulai #5810. hozzászólásáraSzüfön lekértem a rendszámot, onnan elvileg oké.
Válasz Gumóka #5806. hozzászólásáraÉn mondjuk nem vagyok kereskedő párti, mivel van ismerősi körben olyan aki bele tud piszkálni az autókba.
Kereskedésben 10-ből 10-be belenyúlnak.
Inkább a ranger-ért is adtam fél millával többet, csak valóban tisztán leinformálható, sérülés mentes, első tulajos legyen.
Ami még mindig lehet! mellényúlás!
Viszont kereskedésből tuti az!
Válasz atisgyulai #5807. hozzászólásáraMondjuk ma nem ballagtam le üzletelni, mert rájöttem, hogy szombat van
De itt a link.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/astra_k/opel_astra_k_sports_tourer_1.4_t_enjoy-20628791#sid=a145cdae-1f71-4653-8e38-fb2cfc06ed47
Válasz atisgyulai #5807. hozzászólásáraAzt megtaláltam, hogy mindkettőnek 245Nm a nyomatéka, illetve egy tuning cég mindkettőt ugyan úgy 181LE/290Nm-re tudja felhúzni.
Ez is azt mutatja, hogy fizikailag ugyan az a 125/150.
Válasz Gumóka #5806. hozzászólásáraPontosan ugyan az mindkettő, csak szoftveresen más.
Amikor újonnan rendeltük, az eladóval beszéltünk róla.
Mivel úgy is személyre szabva készült, és árban is pontosan ugyan annyiba lett volna a 150-es, így nem gondolom hogy az üzlet miatt lódított volna.
Teljesítmény adója így kevesebb!
Talán valahol a max nyomatékot hosszabb fordulat tartományban adja le, így jön ki a matek, hogy 150-et tud.
(időegység alatt elvégzett munka, ugye)
Neten szerintem megtalálod a grafikonokat.
A tesztautó olyan volt, én nem éreztem különbséget!
Mivel a ceglédi név rokon opeltől vettük, azt mondták, garancia lejárta után, ha kell, szoftver frissítéssel megoldják nekünk.
De szerintem felesleges.
Válasz atisgyulai #5793. hozzászólásáraVan most itt 2 utcányira a kereskedésben egy 125 lovas, 150-et akartam, de lehet megnézem jövő héten.
Válasz wernerj #5804. hozzászólásáraIgen! Hasonlót egyel fiatalabb(évjáratú)és magyar nyelvű.
Válasz Maszek Zs #5803. hozzászólásáraSzia!
Ezt keresed?
https://marotikonyvker.hu/seat-ibiza-cordoba-2003-2009-javitasi-kezikonyv.html
Üdv!
Autóhoz lehet valahol találni kapcsolási rajzot?
Válasz Sk Laci #5794. hozzászólásáraHa nem csak az ár a lényeg, hanem a biztonság is, akkor azért nézegesd az ADAC teszteket.
Nem mondom hogy szentírás, és nem lehet hátsó befolyásolás az eredmények mögött, de szerintem nagyjából reális rangsort állít fel.
Nem mellesleg, precízen elvégzett, mért és ki értékelt adatok alapján, nem pedig hasra ütésre.
Válasz Sk Laci #5789. hozzászólásáraNekem Laufen gumi van rajt akkor ez volt jó áron. Két utod pedig hajtja de gond nem volt.
Válasz Sk Laci #5794. hozzászólásáraVedd akkor meg, nem lesz azzal gond. Nem e itt 3 év garanciát adnak rá. Nekem is ezek a méretű gumijaim voltak, de tavaly a szar útjaink miatt 205/65R16ot vettem.
Válasz Sk Laci #5798. hozzászólásáraMég vittem oda gépet bontásra.
Válasz Gumóka #5797. hozzászólására???
Ez komoly? Kb azontájt vehettem a gumit a traktorra.
Válasz Sk Laci #5796. hozzászólására2014-ben el lett bontva a gyár is.
Válasz Gumóka #5792. hozzászólásáraTaurusra azt hittem Magyarországon készülnek, mert a traktorén Magyarország volt feltüntetve.
Válasz atisgyulai #5793. hozzászólásáraKöszönöm!
Válasz mtz1221 #5791. hozzászólásáraNem rossz a "V" mintázatú,...tetszetős. Hasonlít a Premiorri márka "V" mintázatú gumijára amit kinéztem.
De a fékviszonyok nedves felületen az általad ajánlott "C" kategóriában van, amit meg én néztem ki az "B"-ben van besorolva.
Magas árú márkák közül csak 2 márka 1-1 gumija van besorolva az "A" kategóriába.
Hiába kérik meg, némelyiknek az ára 4x annyiba kerül, mint az olcsóbb, de a tapadása nem annyival jobb, mint amennyivel drágább.
215/60R16 gumik közül válogatok.
Válasz Gumóka #5785. hozzászólásáraÜdv!
Benzin 1,4 TSI 125LE
7 éves, most fordult bele a 100ezer.
Eddig gond mentes. ()
Nem szaladgálós autóként használva,
Kb. 10-12ezrenként ment az olajcsere.
Kényelmes, igazi családi autó.
Méretéhez, motorjához képest dinamikus. ( a J astrához viszonyítva sokat könnyítettek rajta)
Egy akksi csere volt 5 évesen, mert az nagyon kicsi, és az asszonynak sikerült párszor a limit alá meríteni. (Rádió+ lámpa)
Illetve a rádió néha menet közben be boot-ol.
Ez esetleg akkor kellemetlen ha navigáció megy rajta. (nagy kijelzős, de nem saját navi. Intelli link 400 talán)
Guminyomás rendszere nagyon precíz.
Nem beállított értékhez viszonyít, hanem minden szelepben van külön nyomás mérő szenzor. 0,04bar pontossággal.
Úton stabil, nagyon szépen fut, nem dobál, nem csörög-zörög.
Motorja ahhoz képeset hogy láncos, nagyon csendes, szinte nem is hallani még az autó mellett állva sem.
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Válasz Sk Laci #5789. hozzászólásáraA taurus is Szerbiában készül.
A volvon toyok vannak, azzal sincs bajom, ott azért szoktam jobban kergetni a vasat.
Válasz mtz1221 #5790. hozzászólásáraez se rossz.
https://www.google.com/search?q=kelly+gumiabroncs&sca_esv=03b7b7122e99d752&hl=hu&source=hp&ei=Xff_ZaGzMdG49u8PqMqnwAY&iflsig=ANes7DEAAAAAZgAFbQtd0Eik90_b49O4GUbQdPGpn8gR&udm=&oq=kelli+gumi&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IgprZWxsaSBndW1pKgIIATIHEAAYgAQYDTIHEAAYgAQYDTIHEAAYgAQYDTIGEAAYHhgNMgYQABgeGA0yBhAAGB4YDTIIEAAYCBgeGA0yBhAAGB4YDTIKEAAYHhgNGA8YCjIKEAAYCBgeGA0YD0jzTVCmDVitMnABeACQAQCYAakBoAGGCqoBBDAuMTC4AQHIAQD4AQGYAgqgAp4KqAIAwgIFEAAYgATCAgsQLhiABBjHARivAcICBRAuGIAEwgIIEC4YgAQY1ALCAgcQLhiABBgKwgIHEAAYgAQYCsICBxAuGA0YgATCAgcQLhiABBgNwgIGEAAYFhgemAMBkgcEMC4xMKAHjIoB&sclient=gws-wiz
Válasz Sk Laci #5789. hozzászólásáraAbban biztos lehetsz 180km/h-val nem úgy fog átmenni egy víztócsán mint a 3x drágább. De 120-130-as tempónál, nem fogsz különbséget érezni.
Válasz szelindi1965, Gumoka #5788. hozzászólásáraMindkettőtöknek köszönöm.
Néztem még a Premiorri solazo gumikat is / számomra tetszetős mintázatú gumi /, de nem találok semmit se a gyártóról. Állítólag angol cég, de valahogyan nagyon olaszos vagy spanyolos hangzású a cég neve.
Válasz Sk Laci #5786. hozzászólásáraMegane 3-as amin használ a család ilyet,tetszetős a mintája jó a vízkivezetés és az anyaga is,az ára is,nyári gumi,teljesen jó.
Válasz Sk Laci #5786. hozzászólásáraSkodámon taurus van. Felicia pick up, nálam inkább terhelve van, 2 éves gumik, nincs vele bajom.
205/45 R16
Mondjuk 120-nál többet nehezen megy, meg keveset is.
Sziasztok!
Személygépkocsin használ valaki Taurus High Performance nyári gumikat?
Mik a tapasztalatok, főleg vizes úton?
Új gumkat kellene vennem a személykocsira, az említett Turus gumiknak eléggé tetszetős az ára 58 euró.
Gyárilag Brigestonokkal vannak szerelve, de ezek a gumik 3x árban vannak a Taurus gumikhoz képest.
Viszint nem szeretnék " életveszélyes" gumikat venni, csak azért, mert olcsóbb.......
Válasz atisgyulai #5783. hozzászólásáraJaj, ide el is felejtettem válaszolni
Tiéd dízel nem?
Úgy általánosságban érdekelne.
Kombi lesz nekem is mindenképp, de dízelt én nem akarok, évi 3-5ezer km-re.
Eddig nem olvastam róla rosszakat egyébként.
Üdv!!!
Autó ajtó zár elektromos, bent az ajtóban ami van.
Érdemes venni
ERA 50000ft kedvezménnyel 28000ft
Vagy jó azért Maxgear 16800ft?
Érdemes a drága? Az olcsóbb tényleg csak pár hónap azt vége?
Válasz Gumóka #5781. hozzászólásáraMi érdekelne?
17-ben vettük, családi autónak a hosszút! (sports tourer)
150rugóval került többe, mint a sima.
Válasz Gumóka #5781. hozzászólásáraJelen!
Opel K astra 2018 körüli évjárat valakinek, benzines?
Tapasztalat?
1.4T lenne az irány.
Válasz Gumóka #5779. hozzászólásáraBalancba lennél vele.
Válasz mtz1221 #5778. hozzászólásáraAz se jó, mert én vagyok 70, akkor meg oda billen
Egyébként is, Ángyikád meg ránézésre sincs annyi
Válasz Gumóka #5777. hozzászólásáraAnyós ülésre kéne egy 100 kilós ellensúly, hogy vízszintbe legyen az autó. Meg az bírt volna startot is fújni neki.
Válasz rigás #5770. hozzászólásáraÉn a feliciával sportoltam, 1.9D lucas adagolóval. Jó meg minden, de amint melegszik és nem éri el az üzemi hőmérsékletet, tehát 70 és 90 fok között van valahol, nem izzít már, de nem is indul, csak teker.
Jöttek az ötletek, kapcsoló, nyomógomb, ide hidalás, vezetékvágás stb.
Mire az lett a megoldás, a benzinesnek a hőfokjeladója került be, aztán izzít azóta, ha kell, ha nem
Válasz envagyok2 #5775. hozzászólásáraJogos!
Íccaka rosszul látok...
Válasz rigás #5774. hozzászólásáraleZÁRni nem leRÁZni
jajjjjjjj
Válasz envagyok2 #5773. hozzászólására
A fene se akart lerázni semmit/senkit...
Válasz rigás #5772. hozzászólásáraöröm volt olvasni. igen sokan példát vehetünk erről, hogy hogy kell lezárni egy kérdés-válasz sorozatot...
Válasz rigás #5770. hozzászólására...Kiderítettem pár dolgot az autó izzításáról (nem mindent) amit közzéteszek hátha valakinek még segítségére lesz.
A 8970895030 01 számú izzítás vezérlő áramkör bekötése vezeték színek szerint:
Barna kék: test 0V.
Kék: +12V az áramkör táp feszültsége.
Vörös sárga: 55°C vízhőfok kapcsoló bemenete 55°C vízhőmérsékletig kb. 10V mérhető azután 0V (test) Ettől az érzékelőtől függ az után izzítás, illetve annak hossza.
Kék fehér: Generátor fordulatszám mérő kivezetése. ~3V egyen feszültség mérhető rajta (váltó komponenseket is biztosan tartalmaz), feladata álló illetve járó motor figyelése lehet.
Barna fehér: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 1. kivezetése izzítás alatt 0V egyébként 12V mérhető rajta.
Vörös fekete: Indítózás alatti izzítás vezérlése, indításkor 12V utána 0V.
Fekete sárga: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 2. kivezetése és a gázolaj hőmérséklet jeladó bemenete 12V-ot mértem minden esetben.
Itt ami nem világos az az, hogy a gázolajfűtés miként Írja felül az izzítást.
1. kép az izzítás vezérlő és vezetékei; 2. a vezérlő és az izzító relé, 3. fehér vezérlő, sárga izzító relé csatlakozói.
És végül, köszönöm a segítségeteket!
Válasz rigás #5770. hozzászólásáraKitartást!!!!!
Köszi az infót!!
Kicsit megkésve,de törve nem...
Szóval volt az az opel astra 1.7 TDI (X17DT) isuzu diesel izzítás bajom, ami egyenlőre csak részben megoldódott.
1: Gyújtást ráadva, izzítást befejezi az időzítő elektronika utána kattog az izzító relé.
Ha elvágtam a generátortól jövő vezetéket a kattogás megszűnt viszont nincs után izzítás. Ide beiktattam egy kis billenő kapcsolót, hogy hidegbe vissza lehessen kapcsolni az után izzítást. A szabálytalan kattogás okát nem sikerült kiderítenem, de valószínűleg az utángyártott generátor fesz szabályzója nem passzol az időzítő processzorral.
2: Járó motornál, hosszú ideig 4-5 percig fenntartja az után izzítást ezzel túlterhelve a generátort az akkumulátort és az izzítógyertyákat (látszólag nincs töltés), gyakori izzító gyertya és generátor meghibásodást okozva.
A termosztát házon két érzékelő van az egyik (kisebbik) a hőfokmérő óráé, a másik az után izzítás hosszát szabályozza ez egy szimpla kapcsoló gomba ami ha a víz eléri az 55 fokot testre kapcsol, és így kikapcsolja az izzítást.
Jó lett volna ha az érzékelő lett volna rossz de nem, a termosztát nem zárt ezért volt hosszú az után izzítás a normál max 1-1,5 perc helyett 4-5 perc.
Szóval egy k...va termosztát szívatott meg!
Később folyt köv...
Válasz Maszek Zs #5690. hozzászólásáraSajnos még nem.
Egyenlőre jegelve a projekt mert más dolgom van, de mindenképp megírom mi szivatott.
Válasz Ohaza63 #5763. hozzászólásáraSzia!
Érdekes amit a spurival kapcsolatban írsz. Én is használom D4D-s Hi-ace -ben,nálam fogyasztásban semmi csökkenést nem tapasztalok,ami észrevehető az kb. annyi,hogy a "kerregése" a motornak kissé kisebb. Ha jól utánaszámolok,és egy elfogadható kúton tankolom a normál dízelt és belevágom a Spurit,majdnem ugyanott leszek mintha tankolnám a prémiumot. Autószerelő ismerősöm azt mondja,ha jót akarsz tenni a dízellel, akkor használj 2T-t mert az ad neki+ kenést és ellensúlyozza a bio összetevők negatív hatását. Nekem fura,de tény,hogy többen is használják.
Üdv.: Csuti BUÉK!
Válasz wernerj #5766. hozzászólására
Válasz medikus #5755. hozzászólásáraCsak azért, hogy nehogy félreértsd és tüske maradjon benned, még írok, és lezártam a témát.
A hozzáértésed mint írtam is, elismerem, de valószínű félreértettél. Arra utaltam, hogy a biztosítéktáblát csavarozza ki, hogy lássa hátulról a táblát, melyik vezeték van esetleg kókányolva, elvágva, zsugorcsövezve. A Golfok biztosítéktáblája is kibillenthető, tehát mögé látsz. Támpontot próbáltam nyújtani, hol kezdeném én a hibakeresést. Nem azt írtam hogy hol kapott zárlatot, hanem azt, hogy hol csapolhatta meg a kört az előző tulaj. De sajnos azzal hogy elméleti kérdéseket feszegetünk, nem lesz előrébb a fórumtárs. Próbáljunk inkább segíteni neki, mi is tanulhatunk belőle.
Remélem nincs harag, és ezúton kívánok neked és minden fórumozónak Boldog Új Évet!
Válasz Ohaza63 #5759. hozzászólásáranekem van olyan rokonom, aki mindig más 2,5tonnás olajkályhával jelent meg,csak a felesège véletlenül elöttem kèrdezte meg, meddig kapták kölcssön a kocsit. Mondja az ura : estig. Szóval az autobèrlès hatalmas presztízs növelès meg jó kiállást mutat. Mèg elöttem is.