Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak632 FtEUR401.93 FtUSD385.06 FtCHF426.08 FtGBP482.86 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!
Tiéd dízel nem?
Úgy általánosságban érdekelne.
Kombi lesz nekem is mindenképp, de dízelt én nem akarok, évi 3-5ezer km-re.
Eddig nem olvastam róla rosszakat egyébként.
Üdv!!!
Autó ajtó zár elektromos, bent az ajtóban ami van.
Érdemes venni
ERA 50000ft kedvezménnyel 28000ft
Vagy jó azért Maxgear 16800ft?
Érdemes a drága? Az olcsóbb tényleg csak pár hónap azt vége?
Válasz rigás #5770. hozzászólásáraÉn a feliciával sportoltam, 1.9D lucas adagolóval. Jó meg minden, de amint melegszik és nem éri el az üzemi hőmérsékletet, tehát 70 és 90 fok között van valahol, nem izzít már, de nem is indul, csak teker.
Jöttek az ötletek, kapcsoló, nyomógomb, ide hidalás, vezetékvágás stb.
Mire az lett a megoldás, a benzinesnek a hőfokjeladója került be, aztán izzít azóta, ha kell, ha nem
Válasz rigás #5770. hozzászólására...Kiderítettem pár dolgot az autó izzításáról (nem mindent) amit közzéteszek hátha valakinek még segítségére lesz.
A 8970895030 01 számú izzítás vezérlő áramkör bekötése vezeték színek szerint:
Barna kék: test 0V.
Kék: +12V az áramkör táp feszültsége.
Vörös sárga: 55°C vízhőfok kapcsoló bemenete 55°C vízhőmérsékletig kb. 10V mérhető azután 0V (test) Ettől az érzékelőtől függ az után izzítás, illetve annak hossza.
Kék fehér: Generátor fordulatszám mérő kivezetése. ~3V egyen feszültség mérhető rajta (váltó komponenseket is biztosan tartalmaz), feladata álló illetve járó motor figyelése lehet.
Barna fehér: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 1. kivezetése izzítás alatt 0V egyébként 12V mérhető rajta.
Vörös fekete: Indítózás alatti izzítás vezérlése, indításkor 12V utána 0V.
Fekete sárga: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 2. kivezetése és a gázolaj hőmérséklet jeladó bemenete 12V-ot mértem minden esetben.
Itt ami nem világos az az, hogy a gázolajfűtés miként Írja felül az izzítást.
1. kép az izzítás vezérlő és vezetékei; 2. a vezérlő és az izzító relé, 3. fehér vezérlő, sárga izzító relé csatlakozói.
Kicsit megkésve,de törve nem...
Szóval volt az az opel astra 1.7 TDI (X17DT) isuzu diesel izzítás bajom, ami egyenlőre csak részben megoldódott.
1: Gyújtást ráadva, izzítást befejezi az időzítő elektronika utána kattog az izzító relé.
Ha elvágtam a generátortól jövő vezetéket a kattogás megszűnt viszont nincs után izzítás. Ide beiktattam egy kis billenő kapcsolót, hogy hidegbe vissza lehessen kapcsolni az után izzítást. A szabálytalan kattogás okát nem sikerült kiderítenem, de valószínűleg az utángyártott generátor fesz szabályzója nem passzol az időzítő processzorral.
2: Járó motornál, hosszú ideig 4-5 percig fenntartja az után izzítást ezzel túlterhelve a generátort az akkumulátort és az izzítógyertyákat (látszólag nincs töltés), gyakori izzító gyertya és generátor meghibásodást okozva.
A termosztát házon két érzékelő van az egyik (kisebbik) a hőfokmérő óráé, a másik az után izzítás hosszát szabályozza ez egy szimpla kapcsoló gomba ami ha a víz eléri az 55 fokot testre kapcsol, és így kikapcsolja az izzítást.
Jó lett volna ha az érzékelő lett volna rossz de nem, a termosztát nem zárt ezért volt hosszú az után izzítás a normál max 1-1,5 perc helyett 4-5 perc.
Szóval egy k...va termosztát szívatott meg!
Később folyt köv...
Válasz Ohaza63 #5763. hozzászólásáraSzia!
Érdekes amit a spurival kapcsolatban írsz. Én is használom D4D-s Hi-ace -ben,nálam fogyasztásban semmi csökkenést nem tapasztalok,ami észrevehető az kb. annyi,hogy a "kerregése" a motornak kissé kisebb. Ha jól utánaszámolok,és egy elfogadható kúton tankolom a normál dízelt és belevágom a Spurit,majdnem ugyanott leszek mintha tankolnám a prémiumot. Autószerelő ismerősöm azt mondja,ha jót akarsz tenni a dízellel, akkor használj 2T-t mert az ad neki+ kenést és ellensúlyozza a bio összetevők negatív hatását. Nekem fura,de tény,hogy többen is használják.
Üdv.: Csuti BUÉK!
Válasz medikus #5755. hozzászólásáraCsak azért, hogy nehogy félreértsd és tüske maradjon benned, még írok, és lezártam a témát.
A hozzáértésed mint írtam is, elismerem, de valószínű félreértettél. Arra utaltam, hogy a biztosítéktáblát csavarozza ki, hogy lássa hátulról a táblát, melyik vezeték van esetleg kókányolva, elvágva, zsugorcsövezve. A Golfok biztosítéktáblája is kibillenthető, tehát mögé látsz. Támpontot próbáltam nyújtani, hol kezdeném én a hibakeresést. Nem azt írtam hogy hol kapott zárlatot, hanem azt, hogy hol csapolhatta meg a kört az előző tulaj. De sajnos azzal hogy elméleti kérdéseket feszegetünk, nem lesz előrébb a fórumtárs. Próbáljunk inkább segíteni neki, mi is tanulhatunk belőle.
Remélem nincs harag, és ezúton kívánok neked és minden fórumozónak Boldog Új Évet!
Válasz Ohaza63 #5759. hozzászólásáranekem van olyan rokonom, aki mindig más 2,5tonnás olajkályhával jelent meg,csak a felesège véletlenül elöttem kèrdezte meg, meddig kapták kölcssön a kocsit. Mondja az ura : estig. Szóval az autobèrlès hatalmas presztízs növelès meg jó kiállást mutat. Mèg elöttem is.
Válasz Ohaza63 #5754. hozzászólásáraMegértelek, csak az állásban fog nálad megöregedni. Nekem ezt nem kell bemutatnod, én idén baxtam el a háztól a tavaly 0 km.-sen beszerzett C4 Spacetourert 1év/18e km után, mert halálfélelmem volt benne oldalszélben+1.5 Dmotorka 8s auto.-val 8-8.5 felett bekapott 160 tempomatnál, mit tehetek, nincs kedvem tökölni, pláne új verdával.
10.5 M volt teliáron, haha, jól bekarmoltam, mikor elhagyta a portát, még szerencse, hogy az elmebeteg autóárak jóvoltából megúsztam bukás nélkül. Jau és kényelmes kocsi, míg a garancia tart, de nekem konkrétan sírhatnékom volt, amikor menni kellett vele. Papundekli. Beszereztem 2 V8 D BMW-t, ócskák, de bennük van a bugi. És 10-11 literből elmászkálnak. Nincs DPF, AdBlue, EOLYS szutyok, anyámkínja, irgalom. De van Y61 sorhat GR Patrol is, az is tőlem megy a MÉH-be. Nem nagyon éri meg mostanában új vagy alig használt EU-s piacra készült vasat venni. Ha lesz megfelelő villanyos pick-up akkor majd frissítem a flottát.
Én Spurit használok mindenhez. Traktorhoz, Audi A6 hoz és a benzines kisteherautómhoz is.
Nagyon bevált. A traktor és az Audi fogyasztása király.
A traktorom 3 fejes ekével 16 literrel szánt.
A benzines kocsim pedig, mikor felemelték a növényi adalékot a 95-ös benzinbe 5 ről 10 %-ra , na, akkor a 8 literről hirtelen 10 l /100 km felett kezdett fogyasztani. Prüszkölt , dadogott a motorja, és nehezebben indult.
Elkezdtem a 100 as benzint venni bele, megjavult a motor és fogyasztás is visszament 8 literre.
De sokalltam az árát, így visszamentem a 95 benzinre Spurival, és megint 7-8 liter között kajál és normálisan megy a motorja is azóta.
Válasz szanberg #5758. hozzászólásáraMár szegénykém öregecske, de gyári állapotú. 2004 - es és 1,9 PDTI motoros.
Annak idején mikor eljártam tárgyalásokra, akkor ha Opellel mentem átnéztek rajtam, de az Audi A6 megtette a hatást, mert sokkal másképpen néztek az emberre és könnyebb volt jobb üzleteket csinálni.
Anno 4-5 téglablokkos lakást lehetett venni az árán, de most már nem sokat ér.
Sajnos ilyen sznob az üzleti szféra most is. Pedig ugyan az az ember voltam Opelben és Seatban is, sőt kerékpáron is és ugyanazt a jó minőségű munkát végeztük el, de mégis reprezentálni kellet valamivel.
Ez egy baromság szerintem, de sajnos ilyen az élet, alkalmazkodni kell, hogy boldogulj.
Csak Én vezettem, senki más még a családból sem.
Mondtam is a Nejemnek, hogy jó nagy sírt váltson meg nekem és temessék mellém, mint Árpád apánk mellé a lovát.
70.000 Km mentem vele, de az utóbbi 10 évben mióta nem csinálom a céget, csak évi 4-500 km használom.
Válasz wernerj #5750. hozzászólásáraNem vitát akarok kezdeményezni, de a Golf 1-2 biztosíték táblája sem bontható,csak kalapáccsal!Azokon is csak a csatlakozó dugóknak van kivezetés! Olyan mint a kocka lada!Cserével orvosolhatók!Abban inkább kontakt hiba van,mint valami összezáródna benne!Ha csak össze nincs olvadva! De az látszik kívülről is!
Válasz Bekre Pál #5753. hozzászólásáraMiért is kérdezed?
16 ezer a súlyadó, 26 ezer a biztosítás.
Évente egyszer tankolom és 4-5 l/100 Km a fogyasztása és megy mint a meszes, ha kell.
Minden gyári rajta, szerelő akkor látta, amikor műszaki vizsgán megnézték.
A Cégem "zászlóshajója" volt a másik 5 autónk mellett.
Megtartottam, mert ezt még anno autónak és tartós fogyasztási cikknek gyártották, nem úgy mint a mostani hulladékokat.
A német autógyártás még minőséget képviselt régen és nem 1-2 év garanciát vállaltak a termékükre és a terméket kihangsúlyozom.
Látom a lányom és vőm Opeljait, mennyit költenek rájuk évente, katasztrófa.
Régen a cégemben is volt F és G Astra is.
600 ezer km -t mentek minden komolyabb szerviz nélkül.
A mostani autókkal mikor lehet ezt megcsinálni?
Ezért írom , hogy hulladékot gyártanak és nem csak az autóból, hanem minden úgynevezett tartós fogyasztási cikkből. Ez színtiszta átverés!!
Bizony a német is látja, mert viszi vissza innen is a 2005 előtt gyártott autókat aranyáron.
Egyébként jó sokan feliratkoztak a listára, hogy amikor elakarom adni ők legyenek az elsők.
Vizsgabiztosok, szerelők, meg sok ismerősöm.
Válasz Maszek Zs #5748. hozzászólásáraMost ugrott be egyik ismerős pár éve renóval szarakodott ugyanígy. Nagy nehezen a végén, márkakereskedő szerviz jött rá a bajára. Az indító zár volt tönkre menve, és hiába vette ki a kulcsot, úgy marad mintha rá lett volna 1-esre hajtva. És ott volt valaminek elég nagy fogyasztása, csak már nem tudom mondta e minek.
Válasz Maszek Zs #5748. hozzászólásáraUgyanígy vagyok Én is a saját személyautómmal, amit nagyon keveset, talán évente 4-5 ször használok. Évente megyek vele 400-500 Km-t.
100-150 mA volt a fogyasztás mértem az akksin, mikor leálltam vele és kb 2-3 hét alatt lemerült, még az új akksi is.
Szinte két évente vettem be új akksit. Mértem, keresgéltem sokáig, de nem találtam semmit.
A márkaszerviz azt javasolta, hogy hetente indítsam be a garázsba és járassam fél órát.
Ezt javasolták az egyik ismerősömnek is a vadonatúj Merciére is.
Egyszerűen leveszem a negatív akku sarut és kész a megoldás, így 3 hónap állás után is azonnal indul.
Gondoltam rakok bele egy áramtalanítót, de csúnyán nézne ki egy Audi A6 ban egy MTZ áramtalanító, így maradt az akku saru levétel.
Mert bizony vannak fogyasztók akkor is , ha áll.
A komputer, a riasztó kikapcsolt állapotban is fogyaszt, a távirányító vevőegysége is mindig készenlétben van és fogyaszt, a rádió memória is fogyasztó, a műszerfal és km óra memória is.
Igaz, ezek csak néhány mA áramot vesznek fel, de összeadódnak és így már hosszabb idő alatt képes lerántani a akksit.
Ez 100 mA 12 V-on kb1,2 W, de 24 órában, már 28,8 W és így tovább.
Ez az átka az ilyen agyon elektronizált autóknak.
A Faterom Wartburgjának nem voltak ilyen problémai.
Válasz medikus #5749. hozzászólásáraTisztelt medikus!
Szakmai jellegű hozzászólásaidból látom, hogy nem az első autóelektronikát látod. Pont ezért tisztában lehetsz vele, ahogy én is, hogy nem csak a Zsiguli ( és minden egyéb orosz) biztosítéktáblája szerelhető ki, a VW konszern autóiban kb 2016-ig nagyjából hozzáférhető és lekövethető. Egy multiméter szakadásjelző állásban megmond sok mindent. Azért volt ez a javaslatom, mert ha fiatal srác volt az előző tulaj, az biztos hogy ott bontotta meg az áramkört hogy esetleg valami huncutsághoz áramot vételezzen. Tedd a szívedre a kezed: az általam javasolt megoldást csinálnád a helyében, vagy elvágnád a vastag pirosat, és rákötnél egy Mtz áramtalanítót? Nem Zsiguli.
Válasz wernerj #5743. hozzászólásáraA biztosíték tábla nem feltétlen Zsiguli (régi) típusú! Általában egybeépített,tehát semmit nem lát rajta,még azt sem hogy arra a biztosítékra vajon melyik csatlakozó van kötve!Ráadásul a csatlakozóban lehet sok vezeték is,6-8 is!
Válasz Maszek Zs #5744. hozzászólásáraHa nagyon nem találja meg az ember a hibaforrást, addig jó lehet az áromtalanító kapcsoló, mert úgy használható marad az autó, aztán idővel majd csak meg lesz.
(Barátom B6-os Passatja csinált ilyet, ott rádió volt, nem a gyári volt benne valaki a múltban cserélte és az meg szép csendben "dolgozott" a háttérben. Szóval bármi is lehet sajnos!)
Válasz Maszek Zs #5738. hozzászólásáraSzia!
Lehet megérne annyit, hogy kibontsd a biztosítéktáblát, megnézni hogy a 46-os biztosítékra csak annyi vezeték megy-e, mint a gyári kapcsolási rajzon van. Utána pedig lekövetni a szálakat, nem lett-e valami plusz tuning az áramkörben. Még egy tipp: VW konszern, tehát kell legyen figyelmeztető hangjelzés hogy rajta hagytad a világítást. Nekem a Polo 6N2 csinálta hogy ez a visító kezdett bedögleni, produkált érdekes dolgokat. Ez a szerkezet kapcsolódik a gyújtáshoz is és a tompított/távolsági körhöz is, de helyzetjelzőnél már nem visít.
Válasz .Richard. #5733. hozzászólásáraSzia.
Akku saru levétel nélkül ne piszkáld a légzsákot, annó így tanultam, tehát lehet ott is feszültség 0 gyujtás mellett is.
Egyébként ha nagyon nem találod mi a baja, akkor tegyél be egy áromtalanítót, akkor ha le szívja az aksit, akkor nagyon ügyes. Egy hátránya van ugye, ha az akksit "leváasztod", ugrik minden beallítás, rádió, óra, meg ami még van, de tuti nem merülhet le!
Válasz Maszek Zs #5735. hozzászólásáraArra gondoltam, ha lehetne, neme lehetne a kocsi energiaellátó vezetèkèt rajta hagyni a sarun, a generátor töltőszálat meg lekötni. Belegondolva csak a generátor van benne az áramkörben pozitív ès negatív oldallal. Önindító kizárva, elvileg jó. A kocsi elektronikája minden cullangal nem kiabál hibát. Így ha akkor nem merül, lehet a generátor zárlatos, vagy valami egyedi lemerülèst produkálo hibája lehet. Aztán meg fordítva lekötni, a kocsi madzagját,a generátort meg hagyni. De így be ne indítsd, csak állo helyzetben kisèrletezni. Persze csak feltételezés. De talán a leg egyszerűbb bontási lehetőség.
5885 hozzászólás
Válasz atisgyulai #5783. hozzászólásáraJaj, ide el is felejtettem válaszolni![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Tiéd dízel nem?
Úgy általánosságban érdekelne.
Kombi lesz nekem is mindenképp, de dízelt én nem akarok, évi 3-5ezer km-re.
Eddig nem olvastam róla rosszakat egyébként.
Üdv!!!
Autó ajtó zár elektromos, bent az ajtóban ami van.
Érdemes venni
ERA 50000ft kedvezménnyel 28000ft
Vagy jó azért Maxgear 16800ft?
Érdemes a drága? Az olcsóbb tényleg csak pár hónap azt vége?
Válasz Gumóka #5781. hozzászólásáraMi érdekelne?
17-ben vettük, családi autónak a hosszút! (sports tourer)
150rugóval került többe, mint a sima.
Válasz Gumóka #5781. hozzászólásáraJelen!
![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Opel K astra 2018 körüli évjárat valakinek, benzines?
Tapasztalat?
1.4T lenne az irány.
Válasz Gumóka #5779. hozzászólásáraBalancba lennél vele.![smile tongue](/oldforum/images/smiles/tongue.gif)
Válasz mtz1221 #5778. hozzászólásáraAz se jó, mert én vagyok 70, akkor meg oda billen![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile blush](/oldforum/images/smiles/blush.gif)
Egyébként is, Ángyikád meg ránézésre sincs annyi
Válasz Gumóka #5777. hozzászólásáraAnyós ülésre kéne egy 100 kilós ellensúly, hogy vízszintbe legyen az autó.![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Meg az bírt volna startot is fújni neki. ![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Válasz rigás #5770. hozzászólásáraÉn a feliciával sportoltam, 1.9D lucas adagolóval. Jó meg minden, de amint melegszik és nem éri el az üzemi hőmérsékletet, tehát 70 és 90 fok között van valahol, nem izzít már, de nem is indul, csak teker.
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Jöttek az ötletek, kapcsoló, nyomógomb, ide hidalás, vezetékvágás stb.
Mire az lett a megoldás, a benzinesnek a hőfokjeladója került be, aztán izzít azóta, ha kell, ha nem
Válasz envagyok2 #5775. hozzászólásáraJogos!![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Íccaka rosszul látok...
Válasz rigás #5774. hozzászólásáraleZÁRni nem leRÁZni
jajjjjjjj
Válasz envagyok2 #5773. hozzászólására![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
A fene se akart lerázni semmit/senkit...
Válasz rigás #5772. hozzászólásáraöröm volt olvasni. igen sokan példát vehetünk erről, hogy hogy kell lezárni egy kérdés-válasz sorozatot...
Válasz rigás #5770. hozzászólására...Kiderítettem pár dolgot az autó izzításáról (nem mindent) amit közzéteszek hátha valakinek még segítségére lesz.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20240211215523_dscf9501.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20240211215605_dscf9493.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20240211215658_dscf9498.jpg)
A 8970895030 01 számú izzítás vezérlő áramkör bekötése vezeték színek szerint:
Barna kék: test 0V.
Kék: +12V az áramkör táp feszültsége.
Vörös sárga: 55°C vízhőfok kapcsoló bemenete 55°C vízhőmérsékletig kb. 10V mérhető azután 0V (test) Ettől az érzékelőtől függ az után izzítás, illetve annak hossza.
Kék fehér: Generátor fordulatszám mérő kivezetése. ~3V egyen feszültség mérhető rajta (váltó komponenseket is biztosan tartalmaz), feladata álló illetve járó motor figyelése lehet.
Barna fehér: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 1. kivezetése izzítás alatt 0V egyébként 12V mérhető rajta.
Vörös fekete: Indítózás alatti izzítás vezérlése, indításkor 12V utána 0V.
Fekete sárga: Izzító relé vezérlése behúzó tekercs 2. kivezetése és a gázolaj hőmérséklet jeladó bemenete 12V-ot mértem minden esetben.
Itt ami nem világos az az, hogy a gázolajfűtés miként Írja felül az izzítást.
1. kép az izzítás vezérlő és vezetékei; 2. a vezérlő és az izzító relé, 3. fehér vezérlő, sárga izzító relé csatlakozói.
És végül, köszönöm a segítségeteket!
Válasz rigás #5770. hozzászólásáraKitartást!!!!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Köszi az infót!!
Kicsit megkésve,de törve nem...![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Szóval volt az az opel astra 1.7 TDI (X17DT) isuzu diesel izzítás bajom, ami egyenlőre csak részben megoldódott.
1: Gyújtást ráadva, izzítást befejezi az időzítő elektronika utána kattog az izzító relé.
Ha elvágtam a generátortól jövő vezetéket a kattogás megszűnt viszont nincs után izzítás. Ide beiktattam egy kis billenő kapcsolót, hogy hidegbe vissza lehessen kapcsolni az után izzítást. A szabálytalan kattogás okát nem sikerült kiderítenem, de valószínűleg az utángyártott generátor fesz szabályzója nem passzol az időzítő processzorral.
2: Járó motornál, hosszú ideig 4-5 percig fenntartja az után izzítást ezzel túlterhelve a generátort az akkumulátort és az izzítógyertyákat (látszólag nincs töltés), gyakori izzító gyertya és generátor meghibásodást okozva.
A termosztát házon két érzékelő van az egyik (kisebbik) a hőfokmérő óráé, a másik az után izzítás hosszát szabályozza ez egy szimpla kapcsoló gomba ami ha a víz eléri az 55 fokot testre kapcsol, és így kikapcsolja az izzítást.
Jó lett volna ha az érzékelő lett volna rossz de nem, a termosztát nem zárt ezért volt hosszú az után izzítás a normál max 1-1,5 perc helyett 4-5 perc.
Szóval egy k...va termosztát szívatott meg!
Később folyt köv...
Válasz Maszek Zs #5690. hozzászólásáraSajnos még nem.
Egyenlőre jegelve a projekt mert más dolgom van, de mindenképp megírom mi szivatott.
Válasz Ohaza63 #5763. hozzászólásáraSzia!
Érdekes amit a spurival kapcsolatban írsz. Én is használom D4D-s Hi-ace -ben,nálam fogyasztásban semmi csökkenést nem tapasztalok,ami észrevehető az kb. annyi,hogy a "kerregése" a motornak kissé kisebb. Ha jól utánaszámolok,és egy elfogadható kúton tankolom a normál dízelt és belevágom a Spurit,majdnem ugyanott leszek mintha tankolnám a prémiumot. Autószerelő ismerősöm azt mondja,ha jót akarsz tenni a dízellel, akkor használj 2T-t mert az ad neki+ kenést és ellensúlyozza a bio összetevők negatív hatását. Nekem fura,de tény,hogy többen is használják.
Üdv.: Csuti BUÉK!
Válasz wernerj #5766. hozzászólására![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz medikus #5755. hozzászólásáraCsak azért, hogy nehogy félreértsd és tüske maradjon benned, még írok, és lezártam a témát.
A hozzáértésed mint írtam is, elismerem, de valószínű félreértettél. Arra utaltam, hogy a biztosítéktáblát csavarozza ki, hogy lássa hátulról a táblát, melyik vezeték van esetleg kókányolva, elvágva, zsugorcsövezve. A Golfok biztosítéktáblája is kibillenthető, tehát mögé látsz. Támpontot próbáltam nyújtani, hol kezdeném én a hibakeresést. Nem azt írtam hogy hol kapott zárlatot, hanem azt, hogy hol csapolhatta meg a kört az előző tulaj. De sajnos azzal hogy elméleti kérdéseket feszegetünk, nem lesz előrébb a fórumtárs. Próbáljunk inkább segíteni neki, mi is tanulhatunk belőle.
Remélem nincs harag, és ezúton kívánok neked és minden fórumozónak Boldog Új Évet!
Válasz Ohaza63 #5759. hozzászólására
nekem van olyan rokonom, aki mindig más 2,5tonnás olajkályhával jelent meg,csak a felesège véletlenül elöttem kèrdezte meg, meddig kapták kölcssön a kocsit. Mondja az ura : estig. Szóval az autobèrlès hatalmas presztízs növelès meg jó kiállást mutat.
Mèg elöttem is.
Válasz Ohaza63 #5754. hozzászólásáraMegértelek, csak az állásban fog nálad megöregedni. Nekem ezt nem kell bemutatnod, én idén baxtam el a háztól a tavaly 0 km.-sen beszerzett C4 Spacetourert 1év/18e km után, mert halálfélelmem volt benne oldalszélben+1.5 Dmotorka 8s auto.-val 8-8.5 felett bekapott 160 tempomatnál, mit tehetek, nincs kedvem tökölni, pláne új verdával.
10.5 M volt teliáron, haha, jól bekarmoltam, mikor elhagyta a portát, még szerencse, hogy az elmebeteg autóárak jóvoltából megúsztam bukás nélkül. Jau és kényelmes kocsi, míg a garancia tart, de nekem konkrétan sírhatnékom volt, amikor menni kellett vele. Papundekli. Beszereztem 2 V8 D BMW-t, ócskák, de bennük van a bugi. És 10-11 literből elmászkálnak. Nincs DPF, AdBlue, EOLYS szutyok, anyámkínja, irgalom. De van Y61 sorhat GR Patrol is, az is tőlem megy a MÉH-be. Nem nagyon éri meg mostanában új vagy alig használt EU-s piacra készült vasat venni. Ha lesz megfelelő villanyos pick-up akkor majd frissítem a flottát.
Válasz medikus #5760. hozzászólásáraA környékünkön nincs OMV kút.
Én Spurit használok mindenhez. Traktorhoz, Audi A6 hoz és a benzines kisteherautómhoz is.
Nagyon bevált. A traktor és az Audi fogyasztása király.
A traktorom 3 fejes ekével 16 literrel szánt.
A benzines kocsim pedig, mikor felemelték a növényi adalékot a 95-ös benzinbe 5 ről 10 %-ra , na, akkor a 8 literről hirtelen 10 l /100 km felett kezdett fogyasztani. Prüszkölt , dadogott a motorja, és nehezebben indult.
Elkezdtem a 100 as benzint venni bele, megjavult a motor és fogyasztás is visszament 8 literre.
De sokalltam az árát, így visszamentem a 95 benzinre Spurival, és megint 7-8 liter között kajál és normálisan megy a motorja is azóta.
Válasz Maszek Zs #5761. hozzászólásáraB.U.É.K
Köszi mindenkinek a segítséget!!!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Majd jövőre meglátjuk mi lesz ha jutottam valamire rögtön jelzem!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Ohaza63 #5759. hozzászólásáraAkkor abba OMV Max motiont kell tankolni,mert a többi belekozmál a PD elembe!
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz szanberg #5758. hozzászólásáraMár szegénykém öregecske, de gyári állapotú. 2004 - es és 1,9 PDTI motoros.
Annak idején mikor eljártam tárgyalásokra, akkor ha Opellel mentem átnéztek rajtam, de az Audi A6 megtette a hatást, mert sokkal másképpen néztek az emberre és könnyebb volt jobb üzleteket csinálni.
Anno 4-5 téglablokkos lakást lehetett venni az árán, de most már nem sokat ér.
Sajnos ilyen sznob az üzleti szféra most is. Pedig ugyan az az ember voltam Opelben és Seatban is, sőt kerékpáron is és ugyanazt a jó minőségű munkát végeztük el, de mégis reprezentálni kellet valamivel.
Ez egy baromság szerintem, de sajnos ilyen az élet, alkalmazkodni kell, hogy boldogulj.
Csak Én vezettem, senki más még a családból sem.
Mondtam is a Nejemnek, hogy jó nagy sírt váltson meg nekem és temessék mellém, mint Árpád apánk mellé a lovát.
70.000 Km mentem vele, de az utóbbi 10 évben mióta nem csinálom a céget, csak évi 4-500 km használom.
Ez a kocsi már kiszolgál engem.
Válasz Ohaza63 #5754. hozzászólásáraEz mikori a6?
Milyen motorral?
Válasz Ohaza63 #5751. hozzászólásáraTegyél rá egy csepptöltőt és meg van oldva a probléma
Válasz Ohaza63 #5754. hozzászólásáraBac ki velük, és add el egy külföldi fórumtársadnak.![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz wernerj #5750. hozzászólásáraNem vitát akarok kezdeményezni, de a Golf 1-2 biztosíték táblája sem bontható,csak kalapáccsal!Azokon is csak a csatlakozó dugóknak van kivezetés! Olyan mint a kocka lada!Cserével orvosolhatók!Abban inkább kontakt hiba van,mint valami összezáródna benne!Ha csak össze nincs olvadva! De az látszik kívülről is!
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Bekre Pál #5753. hozzászólásáraMiért is kérdezed?
16 ezer a súlyadó, 26 ezer a biztosítás.
Évente egyszer tankolom és 4-5 l/100 Km a fogyasztása és megy mint a meszes, ha kell.
Minden gyári rajta, szerelő akkor látta, amikor műszaki vizsgán megnézték.
A Cégem "zászlóshajója" volt a másik 5 autónk mellett.
Megtartottam, mert ezt még anno autónak és tartós fogyasztási cikknek gyártották, nem úgy mint a mostani hulladékokat.
A német autógyártás még minőséget képviselt régen és nem 1-2 év garanciát vállaltak a termékükre és a terméket kihangsúlyozom.
Látom a lányom és vőm Opeljait, mennyit költenek rájuk évente, katasztrófa.
Régen a cégemben is volt F és G Astra is.
600 ezer km -t mentek minden komolyabb szerviz nélkül.
A mostani autókkal mikor lehet ezt megcsinálni?
Ezért írom , hogy hulladékot gyártanak és nem csak az autóból, hanem minden úgynevezett tartós fogyasztási cikkből. Ez színtiszta átverés!!
Bizony a német is látja, mert viszi vissza innen is a 2005 előtt gyártott autókat aranyáron.
Egyébként jó sokan feliratkoztak a listára, hogy amikor elakarom adni ők legyenek az elsők.
Vizsgabiztosok, szerelők, meg sok ismerősöm.
Válasz Ohaza63 #5751. hozzászólásáraÉvi párszáz km-re A6? A NAV és a biztosítók/szervizesek álma.
Válasz Maszek Zs #5748. hozzászólásáraMost ugrott be egyik ismerős pár éve renóval szarakodott ugyanígy. Nagy nehezen a végén, márkakereskedő szerviz jött rá a bajára. Az indító zár volt tönkre menve, és hiába vette ki a kulcsot, úgy marad mintha rá lett volna 1-esre hajtva. És ott volt valaminek elég nagy fogyasztása, csak már nem tudom mondta e minek.
Válasz Maszek Zs #5748. hozzászólásáraUgyanígy vagyok Én is a saját személyautómmal, amit nagyon keveset, talán évente 4-5 ször használok. Évente megyek vele 400-500 Km-t.
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
100-150 mA volt a fogyasztás mértem az akksin, mikor leálltam vele és kb 2-3 hét alatt lemerült, még az új akksi is.
Szinte két évente vettem be új akksit. Mértem, keresgéltem sokáig, de nem találtam semmit.
A márkaszerviz azt javasolta, hogy hetente indítsam be a garázsba és járassam fél órát.
Ezt javasolták az egyik ismerősömnek is a vadonatúj Merciére is.
Egyszerűen leveszem a negatív akku sarut és kész a megoldás, így 3 hónap állás után is azonnal indul.
Gondoltam rakok bele egy áramtalanítót, de csúnyán nézne ki egy Audi A6 ban egy MTZ áramtalanító, így maradt az akku saru levétel.
Mert bizony vannak fogyasztók akkor is , ha áll.
A komputer, a riasztó kikapcsolt állapotban is fogyaszt, a távirányító vevőegysége is mindig készenlétben van és fogyaszt, a rádió memória is fogyasztó, a műszerfal és km óra memória is.
Igaz, ezek csak néhány mA áramot vesznek fel, de összeadódnak és így már hosszabb idő alatt képes lerántani a akksit.
Ez 100 mA 12 V-on kb1,2 W, de 24 órában, már 28,8 W és így tovább.
Ez az átka az ilyen agyon elektronizált autóknak.
A Faterom Wartburgjának nem voltak ilyen problémai.
Válasz medikus #5749. hozzászólásáraTisztelt medikus!
Szakmai jellegű hozzászólásaidból látom, hogy nem az első autóelektronikát látod. Pont ezért tisztában lehetsz vele, ahogy én is, hogy nem csak a Zsiguli ( és minden egyéb orosz) biztosítéktáblája szerelhető ki, a VW konszern autóiban kb 2016-ig nagyjából hozzáférhető és lekövethető. Egy multiméter szakadásjelző állásban megmond sok mindent. Azért volt ez a javaslatom, mert ha fiatal srác volt az előző tulaj, az biztos hogy ott bontotta meg az áramkört hogy esetleg valami huncutsághoz áramot vételezzen. Tedd a szívedre a kezed: az általam javasolt megoldást csinálnád a helyében, vagy elvágnád a vastag pirosat, és rákötnél egy Mtz áramtalanítót? Nem Zsiguli.
Válasz wernerj #5743. hozzászólásáraA biztosíték tábla nem feltétlen Zsiguli (régi) típusú! Általában egybeépített,tehát semmit nem lát rajta,még azt sem hogy arra a biztosítékra vajon melyik csatlakozó van kötve!Ráadásul a csatlakozóban lehet sok vezeték is,6-8 is!![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Na!!!!!! Lesz itt még turpisság!!!!!! Már találtam egy ilyent. Igaz nincs bekötve sehova de még kitudja mi lesz itt!!!!![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20231231093841_20231231_093250.jpg)
Válasz A.I. #5746. hozzászólásáraItt is ki tudja mi van rajt olyan amiről nem is tudok!!![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz Maszek Zs #5744. hozzászólásáraHa nagyon nem találja meg az ember a hibaforrást, addig jó lehet az áromtalanító kapcsoló, mert úgy használható marad az autó, aztán idővel majd csak meg lesz.
(Barátom B6-os Passatja csinált ilyet, ott rádió volt, nem a gyári volt benne valaki a múltban cserélte és az meg szép csendben "dolgozott" a háttérben. Szóval bármi is lehet sajnos!)
Válasz wernerj #5743. hozzászólásáraSzia!!!
Valami hasonló gondoltam, de ez iszonyú nagy munka lesz!!! Ez is vonyít ha rajt marad a világítás.
Válasz A.I. #5740. hozzászólásáraEz már eszembe jutott,van is egy MTZ valahol. De jó lenne megcsinálni![smile blush](/oldforum/images/smiles/blush.gif)
Válasz Maszek Zs #5738. hozzászólásáraSzia!
Lehet megérne annyit, hogy kibontsd a biztosítéktáblát, megnézni hogy a 46-os biztosítékra csak annyi vezeték megy-e, mint a gyári kapcsolási rajzon van. Utána pedig lekövetni a szálakat, nem lett-e valami plusz tuning az áramkörben. Még egy tipp: VW konszern, tehát kell legyen figyelmeztető hangjelzés hogy rajta hagytad a világítást. Nekem a Polo 6N2 csinálta hogy ez a visító kezdett bedögleni, produkált érdekes dolgokat. Ez a szerkezet kapcsolódik a gyújtáshoz is és a tompított/távolsági körhöz is, de helyzetjelzőnél már nem visít.
Válasz A.I. #5740. hozzászólásáraBocsi Maszek Zs-nek menne az üzenet.
Válasz A.I. #5740. hozzászólásáraBocsi Maszek Zs-nek menne az üzenet.
Válasz .Richard. #5733. hozzászólásáraSzia.
Akku saru levétel nélkül ne piszkáld a légzsákot, annó így tanultam, tehát lehet ott is feszültség 0 gyujtás mellett is.
Egyébként ha nagyon nem találod mi a baja, akkor tegyél be egy áromtalanítót, akkor ha le szívja az aksit, akkor nagyon ügyes. Egy hátránya van ugye, ha az akksit "leváasztod", ugrik minden beallítás, rádió, óra, meg ami még van, de tuti nem merülhet le!
Válasz Maszek Zs #5738. hozzászólásáraAkkor probáld elöbb azt. De az kevès az akku ilyen mèrtèkű lemeritèsèhez. Mindegy, valahol el kell kezdeni.
Válasz .Richard. #5737. hozzászólásáraDe ha a 46-os biztosítékot kiveszem akkor megszűnik a fogyasztás (műszer szerint)
Válasz Maszek Zs #5735. hozzászólásáraArra gondoltam, ha lehetne, neme lehetne a kocsi energiaellátó vezetèkèt rajta hagyni a sarun, a generátor töltőszálat meg lekötni. Belegondolva csak a generátor van benne az áramkörben pozitív ès negatív oldallal. Önindító kizárva, elvileg jó. A kocsi elektronikája minden cullangal nem kiabál hibát. Így ha akkor nem merül, lehet a generátor zárlatos, vagy valami egyedi lemerülèst produkálo hibája lehet. Aztán meg fordítva lekötni, a kocsi madzagját,a generátort meg hagyni. De így be ne indítsd, csak állo helyzetben kisèrletezni. Persze csak feltételezés. De talán a leg egyszerűbb bontási lehetőség.
Válasz Maszek Zs #5735. hozzászólására![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
akkor itt kipipálva.