Gázolaj árak 640 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 400.64 Ft USD 383.58 Ft CHF 424.45 Ft GBP 483.33 Ft

Fórum

Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!

Létrehozta: *** HM *** , 2012-03-18 14:16:01

Kedvencekhez Segítség

5885 hozzászólás
Nincs profilkép
#4935 Sk Laci
2020-11-17 08:14:29

Válasz Claastra. #4933. hozzászólásáraMilyen évjáratú volt a Man azért az 1 milkáért, és milyen állapotban?
Ennyi pénzért Sk-ban nem kapok, ha csak nem fogok ki alkalmi vételt.
Minálunk ennyi pénzért esetleg Skoda 706 vagy Liaz 24 van eladó 4x2 kivitelben. Azért 40-50 éves vasakkal én sem szeretnék közlekedni, ha viszonylag olcsó fenttartani.
Mifelénk rengeteg ilyen Skoda, Liaz volt, de a 90% kiszórták müszakin a dobfékjeik miatt.
Sajnos a Tatrák is pont a müszakin égnek ki : hiába fékel jól de a dobfékek összhangja és az emisió kidobós.

#4934 bandigh
2020-11-17 06:49:47

Válasz Claastra. #4933. hozzászólásáraItt volt aki sokáig egy hátsókerekes pótkocsissal hordta a szemet. Reggel még én húztam be a kombájnnal, de megrakva bárhonnan kiment. Lényeg h elektronika nélküli, manuális váltós volt, nem akkor torpant meg, meg váltott sebességet amikor a legjobban húzni kéne. Mondjuk a rutin sem ártott smile sweatdrop

Nincs profilkép
#4933 Claastra.
2020-11-17 05:32:40

Válasz Sk Laci #4932. hozzászólásáravisszatérva az alapkérdésre,a sima 4x2-es billencsek nem alkalmasak számodra,nekemamikor voltak allor átrakókocsival raktam őket szilárd úton,nagyon tehetetlen autók,ha közel akarsz menni a földhözmvagy esetleg még rá is mennél akkor kell a 4x4 vagy 6x6,csak azok nyugatiban méregdrágák,sima billencs 4x2 Man 19403-t 1millióért adtam el márciusban,ugyanez terepesben már 4-5milla

Nincs profilkép
#4932 Sk Laci
2020-11-16 21:16:14

Válasz Gumóka #4931. hozzászólásáraAz egyik cég, ahol adom el a terményt Ivecok vannak. Tatrák után Scániákat vettek, majd két Ivecot. Az egyik már 1 millió felett van, gondmentesen. Scániák már csak az udvarjukon belül járnak a terménymozgatásnál használják, de amint néztem, megint új Ivecok+pótok vannak az udvarjukon.
Ha jól tudom, akkor már 9 Iveco van nekik pótokkal.
Nehéz megmondani mennyi van valójában, mert van 5 felvásárló központjuk, meg megvásárolt tsz-ek. Álhatnak ott másikok is.

#4931 Gumóka
2020-11-16 20:21:34

Válasz Sk Laci #4930. hozzászólásáraÉn a helyedben maradnék az iveconál. Azért neked nem kell napi több száz km-t menni, amire neked kell, szerintem megfelel, kis törődéssel kiszolgál, fenntartani sem drága, a használtpiacon meg a Renault mellett a legolcsóbb. Nálunk itthon 4 tengelyesbe rengeteg megy, mert újban is a legolcsóbb.
Elektronika mellékes, ha nem világít benne valami, az nem is ivecosmile laugh
A féle elbaszott hátul a dobos, minden dobra két munkahengert tett, automata állítósak, amivel addig nincs baj, még meg nem meríted a sárban, mert akkor megszórjuk, nem tud racsnizni, nem állít utána, ezt ott tudod észrevenni, hogy behúzott kézifékkel is megy a szekér. Felújítani ezt is filléres, meg van hozzá készlet. A szilentezése a felfüggesztésének lehet még rossz, azt szereti koptatni.

A 3 tengelyesnél a hátsó duplahúzó oldalanként 1 laprugókötegen ül, annak a két tengely között egy himbán keresztül csatlakozik a vázra. Ezen tud fordulni a köteg.

Ez gyenge pontja, a himba bronzperselyes olajban fut, belül ki szokta enni a szimmeringet, aztán az olaj elfolyik, így gyorsan kopik. Ezt úgy tudod nézni, hogy nem lóg, hogy koppra aláfordítod valamelyik irány a kocsit, ha lóg, a két tengely nem lesz egy vonalba, ezt a tükörből is látni, valamelyik rugóbak a tengelyen képes beleérni a vázba. Nálam ha rakottan a kopott himbával alá kellett tekerni még hallani is lehetett, ahogy hozzáütődik a vázhoz.

Ezt szopás javítani.

Nálunk szakadt le váltó is, de motor tartó bak is, vagyis nem a bak, hanem a csavarok él kitöltött a blokk oldala, aztán a turbó tartotta a motort.

ZF kézi váltó faék, ez rudazatos, ugyanez a mercinél pl. Hidropneumata vezérlés, na az még szopóroller.

Azt azért hozzáteszem, hogy nálunk eszetlen módon kellett használni a kocsikat.
A terepesek erősített bolygóműves húzóval jönnek, ott feltétlen figyelni, hogy az ikerkerék ne lazuljon le, mert leüti a cilindert, ez 6 éve 90 ezer Ft volt.
Billencset kuplungozni két embernek 4-5 óra, azt akár a mező közepén is lehet cserélni.

Első laprugóköteg ha nem gyári, hanem utángyártott, azt szereti tördelni.
Nekünk eurotrakkerok és trakkerok voltak.

Viszont tényleg MTZ szindróma, könnyen lehet tárolni, hogy menjen, ha épp nincs idő rendesen javítani.

Turbot kompresszort sokat cseréltünk, bár inkább a hanyagság, mert a por erre meg, turbóból vakartam én késsel is ki az olajos homokot.

De mondom, itthon az építőiparban, földmunkában üzemelő teherautók 70%-a szerintem Iveco.



Nincs profilkép
#4930 Sk Laci
2020-11-16 19:42:06

Válasz Gumóka #4929. hozzászólásáraMég egyszer köszönöm az információt. Végzek a kinti munkákkal, és talán kezdek nézelődni komolyabban a teherkocsi piacon. Nagy kedvem sohase volt teherkocsit tartani, de lehet megváltozik a véleményem. Majd még meglátom.

#4929 Gumóka
2020-11-16 19:17:57

Válasz Sk Laci #4928. hozzászólásáraE3-nál még nincs adblue, jók azok a motorok, de mivel injektorosak már ezek is, így azért az üzemanyagra érzékeny, ha meg hibás az injektor, azt nem biztos észreveszed az E3-nál, sőt, inkább nem, aztán ha az miatt lyukas a dugattyú, na ott kell zsebbe nyúlni. Akkor meg inkább a bontott motor, ivecoba mi vettünk nem is egyet, fél Milla körül már kaptunk jót itthon.

Egyébként strapa szerszám a Volvo, nekünk az a két sok kméteres kocsi többet tudott terepen mint az Iveco, csak ugye eladás előtt már nem költöttek rá, a főnink meg szó szerint képről vette őket, bár lógott a belük, de dolgoztak, viszont sok pénzt is vittek, mert drága hozzá minden. Ezek FM volvok voltak, az egyik E2, a másik 3. Az adagolós a bika motoros volt, a másik már kicsit gyenge volt.

Ha azt nézzük, az Iveco a teherautók mtzje. Egyébként ha van gazdája aki mindig egy kicsit simogatja, jó az, de ugye a használt teherpiac is érdekes...
Nálunk is az volt a legnagyobb baj, hogy 130%-on járattuk a kocsikat, költve csak ami a legszükségesebb szezonban, vagy tákolva, aztán télen meg nagyjavítás, ha odaért.

De példának okáért az ivecoba eltörött a hídban a kardán nyelestengelye, ráadásul az elsőben, ahonnan a második is hajtást kap, ez 7 éve 750 ezer forintba került, a következő évben nekem a tatán leszakadt az egyik féltengely tányérkereke, ott mind a két hátsó hídból csak a ház maradt kb, mert rommákopott a bele, az 1,5 Milla volt kompletten Komárnoból hozott gyári alkatrésszel.

Nincs profilkép
#4928 Sk Laci
2020-11-16 18:58:22

Válasz Gumóka #4927. hozzászólásáraKöszi az infót.
Amit írtál /sikerült kiismerni, sajnos/, ez szerint a Volvo felejtős?

Iveco és a Volvo is E3 besorolásu. Van itt Adblu, vagy csak katalizátor?

#4927 Gumóka
2020-11-16 09:34:27

Válasz Sk Laci #4926. hozzászólásáraVolvohoz drága lesz az alkatrész, az Iveco olcsóbb, de nyűgös. Elektronikailag 0 a motorja a porra érzékeny, a felfüggesztésébe vannak gyenge pontok. Maga a cursor motor jó egyébként, pörgős. A régi adagolósak se rosszak.

Ivecoból volt nálunk 16, 2001-2008 évjárat közötti, meg volt Volvo is kettő. A volvok meg 4 tengelyes léttükre 1,5 mill. Kmes kocsik voltak, ezeket a márkákat jól sikerült kiismerni, sajnos.

Nem a 815, hanem a csőrös (148) pl. Az erre a normál fülkéseket. De ezt minden ismerős mondta, aki Tartozott, meg járt még csőrössel is, hogy terepen lényegesen jobb volt.

Bükkábrányba láttam az újabb csőröst a jamalt, meg mentem is egy kört vele, hát az tényleg bivaly volt.

Nincs profilkép
#4926 Sk Laci
2020-11-16 09:09:45

Válasz Gumóka #4925. hozzászólásáraMajd meglátom.
Per pillanat van a közelembe egy Vovo és egy Iveco konténeres eladó. )Szerdán ránézek, ha az idő kiadja. Ma nemtudom dolgoznak e, mert holnap Sk-ban ünnep van.

Írnál valamit az öregebb 815-ről, hogy megette a Terrnot? Miben más a terénben?

#4925 Gumóka
2020-11-15 18:39:22

Válasz Sk Laci #4922. hozzászólásáraIgen, az öreg 815 is képes szépen rohadni egyrészt, másrészt meg a hajtás, amit nem szabad csak "valahogy" összerakni.
Viszont én mindenképp agrot néznék, ha pót nem kell utána, az legalább hosszú alvázas, van a Platón m3 ami viszi a terményt.

Az, hogy hidegen füstölve indul a motor nem baj, az öreget mi is csak sámánnak hívtuk, melegen kék füstje ne legyen aztán annyi.

Nincs profilkép
#4924 Sk Laci
2020-11-14 18:43:02

Válasz Claastra. #4923. hozzászólásáraTandem 3 oldalra billentős BSS. Pontos tipusát nem tudom, mert ezeket sohase nézegettem.

Nincs profilkép
#4923 Claastra.
2020-11-14 18:37:04

Válasz Sk Laci #4922. hozzászólásáraHa bss a pot és reális árat mondassz érdekelne

Nincs profilkép
#4922 Sk Laci
2020-11-14 18:18:24

Válasz Gumóka #4919. hozzászólásáraAmikro kifutott a motor, és hoztak másikot, akkor nem nézték, milyen volt benne azelőt, csak legaláb teljesítményre legyen min. annyi amenyi volt.

12V turbú volt abban a Tatrában is, amelyik a katonaságon hozzám volt beosztva.
Léván is volt egy billencs, répába is járt, megrakva partoknak felfelé "nyomta" a személykocsikat maga előtt. De mikor a fuvarozócégben kifutott a tatraszezon Scániákra mentek át, és eladták a Tatrákat, Liazokat.

Amit néztem a hirdetésben Tatra 815 hátra billentőset, ma felhívtam, mert nem volt messze /25 km/, de tegnap új tuljra lelet. Erről lekéstem.
Van még egy 60 km-re, de csak pótkocsival egyben lehet megvenni. Pótkocsira nincsen szükségem, így nem tudom mit csináljak. Nem akarok kupeckodni, hogy majd eladjam a pótot. Meg természetesen + pénz a pótkocsi ára.
Sok Tatra van a hirdetésekben, de amikor a képek szerint is látni, hogy a "húst már régen lerágták, csak a csont maradt". Ócskavasra nincsen szükségem.

Nincs profilkép
#4921 Sk Laci
2020-11-14 18:06:08

Válasz Jancsi3527 #4920. hozzászólására2200 fordulatra tekertette a traktorokon.
Benzinkocsin talán 5500 fordulatra, nem figyeltem, mert nyugodt voltam, hogy az Ăreg Felícia átmegy az emiszión. Azon a motoron 272-273 000 km van, de emiszió terén olyan mint új korában.
Tavaly a diesel SUV-t Ssanyongot talán 4400 tekertette, mert ott annyi a max fordulat.
Be vannak írva a számitógépben a gyári adatok, és ha a fordulat nem éri el az előírtat, hibás mérésnek veszi a gép. 2 hibás mérés esetén 10-nél újból kezded a 10-et mérni. Kidobja a rendszer.

Sajnos a rengeteg kamera miatt nincsen lehetőség megbuherálni a méréseket.
Én is költöttem minden jármüre ami ment müzakira, hogy lehetőleg elsőre menjen át.

#4920 Jancsi3527
2020-11-14 10:35:40

Válasz Sk Laci #4915. hozzászólásáraSzia Laci ennek voltam stk szeptemberben semmit nem változott sőt szigorúan mint még soha irtad kitekerte a fordulatszám 2200ba na nekem 6800tekerteki
Azt hitem ki ugrik a motor utánam a cigány gyerekek valami Fordal egy csavar a kerékböl hibázott haza is kulték smile cowboy

#4919 Gumóka
2020-11-14 00:30:17

Válasz Sk Laci #4913. hozzászólásáraNálunk a régiekbe én nem láttam itthon gyári turbós v10et. Meg v12-t sem, az csak a nagy 813-ba volt. Magyarországon szerintem így volt elterjedt, azért is nem találkoztam vele. Szlovákiába is sokat láttam ott félig meddig hazai gyártás is volt egykor.

#4918 Gumóka
2020-11-14 00:25:08

Válasz Rabó001 #4914. hozzászólásáraAzért én sajnálom a léghűtéses, igaz kicsit hangosabb volt tőle a motor, meg a méretei is nagyobbak, de igénytelen volt és soha nem tudtam benne megmelegíteni addig az olajat, hogy rákapcsoljon a venti.
Strapa jó motor a paccar is, csak a darab kicsit lomha volt.

Meg azt azért tudni kell, hogy a Tatra tudott először egy sima mechanikus adagolós motort euro3ra hozni. Az e4nél az adblueval megfogták már azt is, mert a motor ugyanaz volt, csak a norma miatt gyengébb.

#4917 Gumóka
2020-11-14 00:19:39

Válasz Sk Laci #4913. hozzászólásáraA 148-ba is volt V8. Csőrösbe nem igen fért be a plusz 2 hengersmile laugh Viszont verték a 815-öst.

Javarészt TerrNot hajtottam, volt ujkorátol 1 gazdász, azt 4 évesen kaptam meg, utána cégváltáskor jutott egy 8 éves, annak kellett mindkét hátsó hídját javítani, abba volt 14 ezer óra leadásakor. Ott volt még egy öreg 815 azt is a motor kivételével teljesen felújítottuk a festéssel bezárólag.

Meg volt egy Oroszból hozott TerrNo, az alatt volt 14.00 meg 12.00 méretű nagy kerék bolygóműves kerékaggyal. Annak rövidebb végáttétele volt, viszont terepen az én normál hidasom megette. Azt is reparálni kellett, viszont azon keményen látszott, hogy ütötték,van hátsó difiházak alja papírra kopott. Meg körbe volt verve mindenhol, viszont a motorja annak is patent volt.
Azt azért tudni kell, hogy jó magyar szokás szerint teljesítményes melóink voltak, tehát nyomni kellett nem ritkán jártunk 60 tonna felett is.
Ami még marha jó dolog, a független kerékfelfüggesztés. Rettentő stabilitást tudott adni, meg rossz úton is lehetett vele száguldozni, ha rakott volt. Üresen kicsit parasztszekér effektus a volt.

De mondom, a motorokkal nem volt bajunk. Olaj legyen benne, meg a légszűrő legyen karbantartva, aztán kb. Ennyi.


Nincs profilkép
#4916 Rabó001
2020-11-14 00:12:14

Válasz Sk Laci #4915. hozzászólásáraEz nagyon komolyan hangzik. Itt sok helyen ehhez képest minden rom átmegy, autó is. Tervben volt a traktor kipufogómérés is, de szerencsére nem csinálták meg. Autóknál ha nem jó az érték, akkor lefotózza szondával a kipufogóban, majd odaáll a műhely mellé egy másik kocsival, és azon végzi el a mérést, a kábel meg pont olyan hosszú hogy kiérjen.
Traktort lassulásmérőznek, pótkocsit valahol fékpadra viszik, valahol csak lassulásmérő, egyébként nálunk nem kötelező a fékpad traktorpótkocsinál. Még ha a közlekedési hatóság tart kihelyezett vizsgát, akkor is sokszor csak beír egy lassulás értéket, be se teszi a műszert, illetve valamikor nem is fékeztet.

Nincs profilkép
#4915 Sk Laci
2020-11-13 23:22:07

Válasz Rabó001 #4911. hozzászólásáraMinálunk az emiszióval kezdik. Bemész, beírják a forgalmi könyvecske adatait, lefényképezik, jármüvet lefényképezik kamera állásokból /8 kamera/, majd mobillal fényképezik a VIN számokat, km óra állását, alvázszám, átviszik a központi számitógépbe és az emisziós mérés az első, amin át kell menni. Személykocsi, traktor, teherkocsi mindnek mennie kell. 10x gázolod alapjárattól maxig, minimum 2200 fordulatot el kell érnie a motornak. Kiértékeli a mérőmüszer, és mész továb. Jönnek a lámpák, minden müködik e, ablaktörlő, ablakmosó, majd a fékhengerek. Dobfékekkel ennél a mérésnél tartok a legjobban /pótkocsinál/. Fékek után mész a kanálisra, bemegy alulról átnéz mindent, nincsen e olajfolyás, repedés valahol, megy rázóplatnyira /nem tudom mi a rendes neve/, mozgatja a futómüvet. Itt nézik a kerékagyakat, golyóscsapokat,.... Utána átnézi a biztonsági övet, fékolaj minőségét mérik, valamit a villanynál is néznek az akumlátornál. Ajtók nyílnak, zárnak, ablakot le e lehet húzni és vissza, pótkerék, kötelező felszerelés /elsősegélycsomag, tüzoltókészülék és ennek érvényessége/. Traktor, traktorpótkocsival megy ki az udvarra fékpróbára. Valamilyen müholdvevős GPS-t betesz a padlóra, szétzavarod a traktort amenyit ad, és lefékelsz. Valamilyen adatot ír, és viszi át a központi számitógépbe. Traktornál újból vissza az épületbe, újból fényképez mindent. A kamerák az egész folyamatot játszák fel. Eztet szokták visszanézni a hivatalnokok, nehogy valakit átengedjenek nem megfelelő müszaki állapottal. Adott időben ki volt ott, és az egyes mérőmüszerekkel bemért adatok, ami párosul a mérésekkel. Személykocsi 90 euró, traktor+pótkocsi 150 euró, teherkocsi pótkocsi vizsgáztatásának árára per pillanat nem emlékszem, de jó ára van annak is. Annyit tudok, hogy tavaszal az ismételt vizsga 25 euró volt a tavalyi 1 euróhoz képest rendesen emeltek. Teherkocsi vizsgáztatásáért nem tudom mennyit kell fizetni, mert eddig nincsen. Talán leírtam mindent, hogyan megy nálunk Léván, remélem nem felejtettem ki valamit.

Nincs profilkép
#4914 Rabó001
2020-11-13 23:01:20

Válasz Gumóka #4912. hozzászólásáraKösz. Wikipédia szerint a 815-ben volt V8, V10 és V12 is. Gyorsan ott néztem utána, annyira nem ismerem őket, de annak is volt sok változata.

A Tatra jó kocsikat csinált, illetve csinál, nehéz terepjáró kategóriában. Jól jártak hogy a Paccar csoporthoz kerültek.

Vitték sok helyre. Afganisztánban is sok volt, az afgánoknak, a baráti csehszlovák nép ajándéka volt, látni az archív videókon néha.

Nincs profilkép
#4913 Sk Laci
2020-11-13 22:56:22

Válasz Gumóka #4912. hozzászólására138 volt szívós V8
V10 van szívós és turbós is, akár a 12 hengeresek.
Te melyiken jártál? Terrnón?

#4912 Gumóka
2020-11-13 22:46:53

Válasz Rabó001 #4910. hozzászólásáraSzívó, van belőle 12-es is, az asszem a 813-asba volt. A 148-ba volt szívó 8.
A terrnok már V8 turbóval jöttek.

De ezeket is szokták utólag turbozni. A ruszkik is szeretiksmile laugh

Nincs profilkép
#4911 Rabó001
2020-11-13 22:25:15

Válasz Sk Laci #4905. hozzászólásáraOtt mérnek műszakin emissziót? Mondjuk itt is mérnek a személyautóknál (teherkocsikat nemtudom, az nincs, de asszem azt is), de meg egy se bukott azért. Pedig saját magam láttam olyat hogy a dízel úgy telekormolta a vizsgahelyet, fel kellett húzni a kapukat, meg benzines is, és már kamerázva vannak a vizsgahelyek....
Egyik nagyon távoli ismerősnek van Tatraja, műszakis már csak egy. Utoljára szétbombázták rendesen műszakira, de vagy nem értettek hozzá, vagy nem sikerült, de az egyik vizsgahelyről eltanácsolták, hogy vigyék el olyan helyre, ahol van protekciójuk.

Nincs profilkép
#4910 Rabó001
2020-11-13 22:20:16

Válasz Gumóka #4909. hozzászólásáraA Tatraban a V10 az szívó? Van benne V12 változat is?

#4909 Gumóka
2020-11-13 21:44:52

Válasz Sk Laci #4905. hozzászólásáraAz a léghűtéses motor a világból kimegy. 9000 körül vettem át az enyémet annó, majd 14 ezer motor órával adtam le, nem kellett hozzányúlni, olajfolyás sehol rajta, portiszta motor. Még plombás volt, tehát előttünk se nyúltak bele. Igaz az már E3 V8 turbós motor, de volt régi 815 is a V10-el, azzal se volt baj sose.
Km-t ezeknél meg nem kell nézni, volt mikor nekünk is volt olyan munkánk, hogy ment az autó 12 órát, aztán volt, mikor 20 km-t is sikerült menni egy nap, billentés meg volt 30-40.
6 évig nyuztam Tatrat én terepre mást nem vennék.
A hajtásokat kellett többször javítani, mert használt autó lévén az előző szerelők megcsinálták ahogy, meg mindig az olcsóbbat vette a góré. De az se nagy kunszt, jó megoldásai vannak a csehek Komárno a meg minden gyári alkatrészt rövid határidővel be tudtak szerezni, a magyar ár töredékéért.

Nincs profilkép
#4907 Claastra.
2020-11-13 21:28:34

Válasz Sk Laci #4905. hozzászólásáraaz igazi agrotatra 2 oldalra billent és ballonos kereke van talán a bss pót platója van rajta

Nincs profilkép
#4906 Sk Laci
2020-11-13 21:20:10

Válasz Szabi. #4899. hozzászólásáraSK-ban fizeted a kötelező biztosítást karambol esetére, úthasználati díjat km-enként amit megteszel, ha csak mezőgazdaságban használom a sajátomon, akkor a megyének nem kel érte fizetnem, de ha másnak dolgoznák a saját teherkocsimmal /ha vennék/ akkor a megyének is kell fizetnem évi úthasználati díjat.
Ezen kívül minden évben müszakizni /ez nagyon nem tetszik/.

Nincs profilkép
#4905 Sk Laci
2020-11-13 21:15:34

Válasz Claastra. #4892. hozzászólásáraAgrotatrát néztem, akár a 3 oldalra billentőseket, vagy csak hátra billentőset.
Pár dolog ami nem tetszik a Tatráknál: léghütéses motor, müszakin az emisziósmile thumbdown, dobfékeket összehangolni müvészet /felujításnál is úgy van, vagy összejön, vagy nem/, és nem utolsó sorban a valódi km. Az isten se tudja hányszor fordult már át a km számláló órájuk.....

Nincs profilkép
#4904 Szabi.
2020-11-13 20:59:50

Válasz Rabó001 #4901. hozzászólásáraÚtdíjnak van(egyenlőre) apró betűs része. Egyenlőre ennyi.

Nincs profilkép
#4903 Claastra.
2020-11-13 20:58:05

Válasz Rabó001 #4901. hozzászólásáraA nem kell bele tachográf akkor érvényes ha nem is volt benne,ha már regisztráltak bele vagy gyárilag azzal jött ki kell bele tacho,csak nem kell használni

Nincs profilkép
#4902 Rabó001
2020-11-13 20:55:37

Válasz Szabi. #4900. hozzászólásáraNem azt írtam hogy nincs.
De sokkal több, mint egy traktorhoz megvett potkocsinak.

Nincs profilkép
#4901 Rabó001
2020-11-13 20:53:50

Válasz Szabi. #4886. hozzászólásáraA rendes fekete rendszámos teherautóknál is van valami kivétel, ha csak a telephely 50 kilométeres körzetében használják, akkor nem kell bele tachográf, meg ekr se asszem. Viszont bizonyos utakra kell az engedély vagy útdíj, ha kétszámjegyű főútra akar kimenni.

Nincs profilkép
#4900 Szabi.
2020-11-13 20:51:39

Válasz Rabó001 #4897. hozzászólásáraMiért, minek nincs ?
Ezzel az erővel akkor bérbe be kell hordani és nincs rá gond.

Nincs profilkép
#4899 Szabi.
2020-11-13 20:50:13

Válasz Tomi81 #4895. hozzászólására
Kint nem tudom, hogy van.
Itthon azért vannak hivatalos apró betűs részek......

Nincs profilkép
#4898 Rabó001
2020-11-13 20:48:05

Válasz endypapa_20120 #4885. hozzászólásáraA piros rendszámos teherautó, hát nemtudom, sokáig már nem fognak menni. Meg hát nem egy nagy történet egy Ifa 2020-ban, mert leginkább IFA-t látni elvétve pirossal, de azt is csak pár kivételes megyében.
Mivel lassú jármű, ezért az arra vonatkozó szabályok szerint nincs ekr.

Egy MB-Trac sokkal jobb szállításra, csak azok is már legalább 30 évesek.

Nincs profilkép
#4897 Rabó001
2020-11-13 20:42:14

Válasz Szabi. #4887. hozzászólásáraEgy teherautó költsége nem a megvételében merül ki, hanem az összes többi azon kívül.

Nincs profilkép
#4896 Claastra.
2020-11-13 20:33:03

Válasz Tomi81 #4895. hozzászólásáraÜtdíj az semmi én ritkán fizetek,akkor is párszáz forint,többe kerül bemennem dombóvárra kiváltani mint amit fizetek

#4894 Gumóka
2020-11-13 19:51:02

Válasz Claastra. #4892. hozzászólásáraNekem is ez jutott eszembe. Én venném.

Nincs profilkép
#4893 Szabi.
2020-11-13 19:43:42

Válasz Sk Laci #4891. hozzászólására3 tengelyessel mekkora súllyal közlekedhetsz hivatalosan odakint ?
Hosszabb váz, plussz tengely, nagyobb puttony azért ez mind, mind plussz teher, költség az út fele tartama alatt. Ez a megsüllyed mi fogja kihúzni ? Nehezebben fordulsz vele és ezzel még az is jár, hogy jobban feszül és ezért kopik is a hátsó dupla tengely gumiai. Nagyobb fogyasztás, mert mire ott minden megindul......hat oda kell Diesel.
Fillért arra értem, hogy itt új pótkocsi árán(ami mondjuk 14-18T-s) simán lehet venni gabonás szerelvényt, némely új 3 tengelyes vagy tandemes edények árán meg 3-at is.
1,5 M km nem sok, főleg ha mondjuk Te évi 5-10ezret fogod használni(és lehet marha sokat tippeltem).

Nincs profilkép
#4891 Sk Laci
2020-11-13 19:17:50

Válasz Szabi. #4887. hozzászólásáraNekem van jogosítványom teherkocsira is, csak nincsen teherpótkocsi utánfutóra.
Azért is írtam a 3 tengelyest, mert az visz 12-15 tonnát márkafüggően, még a 2 tengelyes 8-9,5 /max 10/ tonnát.
Nem csak a billencseket nézem, hanem a kontajner szállitókat is. Azok is szóba jöhetnek, de azok csak hátra billentenek.
Amiket nézegetek 500-800 000 km futás után vannak, hacsak a valóságban nem több /óravisszatekerés/
Láttam 1,5 millió km-el is teherbillencset, de az már tényleg nem bevállalós lehetőség számomra.
Filléres árakat írtál.
Ha nem titok milyen nagyságu teherkocsikat milyen árban lehet venni, amiket te néztél?
Esetleg internetes oldal címet, ahol én is megleshetném a bevállalható nem túldrágitott teherkocsikat?

#4889 Gumóka
2020-11-13 14:00:30

Válasz Szabi. #4887. hozzászólásáraCsak a tengerhez kell jogsi, is, meg még kismillió papír, évente műszaki stb. Drágább fenntartani szerintem mint a trakit, mert az nem csak aratáskor dolgozik.

Nincs profilkép
#4888 Claastra.
2020-11-13 13:35:07

Válasz endypapa_20120 #4885. hozzászólásáraNem kell ekr, sokan Fastracra gyurtak itt a környéken, de a másik, nagyon hivatalos legyen az a piros rendszám, mert a yard sokat elkobzott

Nincs profilkép
#4887 Szabi.
2020-11-13 07:11:22

Válasz Sk Laci #4883. hozzászólásáraOkos gondolat. Nem is értem másokat(de,...... értem,.........jogosítvány), mikor a traktorral, pótkocsival gabonáznak(és akár új szerkók) akkor amikor fillérekért lehet venni euro3-as billencseket.
Matek nekem ott vérzik el, hogy traktor 4 kereke aszfalton felsúlyozva, keréknyomás stb......szóval itt a 4 kerék többe kerül, mint egy fent említett billencs.
És akkor mondjuk kb gyorsabb a teher, jobban is terhelhető, stb.
3 tengelyes teljesen felesleges, ha már az kell akkor szerintem kombájn sem mozog. Meg azért annak a plussz tengelynek ára van.......nem euró hanem egyébb téren, sok lemondással jár.

Nincs profilkép
#4886 Szabi.
2020-11-13 07:02:45

Válasz endypapa_20120 #4885. hozzászólásáraSzerintem kombájntól bevinni egy tisztító/szárító telepre a saját termésed, saját autóddal nem hiszem. De arra sem emlékszem, hogy pl az IFA-ok ekaer-t kértek volna. Le van ez szabályozva szépen. Valami első értékesítés vagy ilyesmi.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Aranyárban a kakaó: drasztikusan drágul a csokoládé
Aranyárban a kakaó: drasztikusan drágul a csokoládé
A kakaó ára az elmúlt években megötszöröződött, ami a csokoládégyártókat és a...
Bilincsben: letartóztatták az oroszországi Rostov régió mezőgazdasági miniszterét
1 db választási Holstein fríz bika
1 db választási Holstein fríz bika

135.000 Ft

Erővágó,  csapszegvágó eladó
Erővágó, csapszegvágó eladó

10.000 Ft

Állványos köszörűgép
Állványos köszörűgép

115.000 Ft

Mg Navigátor sorvezető,  használt
Mg Navigátor sorvezető, használt

150.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]