Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz MrPoke #6289. hozzászólásáraOk. Egy 8 soros vetogep 30m, a traktor ami húzza 80. Kb 4000/ha az üzemanyag, tehát ha magad ülsz benne, nem kopik el addig és nem kell javítani semmit akkor 2750 hektár elvetésével már meg is terült a géped!
Hajrá!
Válasz Ares 826 #6291. hozzászólásáraTérségenként változnak sz árak. Itt mindíg is kb fele volt a bérmunka költség.
Itt szegénység van, nem tudjuk megfizetni a drága bérmunkát. Aratás is csak 23-25eFt volt. Új kombájnnal is...
Válasz MrPoke #6281. hozzászólásáraA hiteles összehasonlítás az, ha ugyanabban táblában, ugyanazzal a munkagéppel, ugyanaz az elfogulatlan kezelő dolgozik, és a valós különbségre kíváncsi, nem pedig ki akar hozni egyet közülük jobbnak.
Amúgy ebből a szempontból a Nebraska-teszt, vagy a DLG-teszt viszonylag jó, ha feltételezzük a teljes pártatlanságot a tesztelők esetében.
Válasz Gumóka #6276. hozzászólásáraRendes terhelésnél 10 l/h a fogyasztása. Akkor eszik többet ha túl van terhelve, illetve pótkocsival zabál a legtöbbet.
Válasz MrPoke #6277. hozzászólásáraAkkor mi lenne az összehasonlítási alap?
1000ford/perc 1órán keresztül álló helyben?
Ahol dolgoztam is volt, olyan mikor a láncos kotrógép kijött 18l/h-ból, ugyanott másik munkába álltam, aztán egyből ugrott +10-et.
A főnököm meg azr mondta lopom a gázolajat, én meg visszakérdeztem, nézi e a gps-t
Persze, értem amit írsz, nincs két egyforma év sem, de ugye ezek talajművelő gépek.
Szántottam én már 50l/ha al és 10l el is ugyanabban a mélységben.
Ugyanazon a földön, ugyanazzal a géppel ugyanaza a gépkezelővel lehetne összehasonlítani.
Válasz MrPoke #6272. hozzászólásáraNekem a szívó 80-as motor tavaly előtt augusztusban lazításkor 28 liter.
Csapadékban akkor se bővelkedtünk, meg vártam is kicsit a szárazat, had szakítson.
Hozzáteszem ezek 10+ éve nem lazított földek, 40-50 centi között meg is állt a tudomány.
Mondjuk nekem nem is fújta az eget betakaró kormot, volt füstje, de azért nem takarta be a napot
Most se lett túlhúzva, felesleges.
Én mindig úgy dolgoztatom, azt nézem, ne legyen füstje, pörögjön ki rendesen, inkább megyek lassabban.
Meg is voltam vele eddig is elégedve.
Ez inkább beállítás és lábfüggő.
Attól nem lesz nagyobb a cerka, ha okádja a füstöt, meg rúgatva van.
Nézem a neten a videókat, megy a tuning, meg a füst, pumpálják, rugdalják, aztán arról senki nem tesz videót, mikor bakon van széttolva mert amit lehetett, lerugdaltak róla
Válasz MTZ1221.3 #6273. hozzászólására"Ezt általánosságban írom, nem neked címeztem"
Amúgy meg a vita az vita, csak van normális hangnemű változat is, mit ahogy ez is kinéz eddig, hogy mi a véleménye, tapasztalata...
Amúgy igen, mondjuk egy klíma felkapcaolást is észrevenni az autó fogyasztásmérőjén is(asszony kolléga nője azt mondja, az ezres Suzukiban előzés előtt le szokták kapcsolni a klímát)!
Válasz A.I. #6269. hozzászólásáraItt semmiféle vita nincs. Vagy legalábbis én nem írtam se rigol ekét, se azt, hogy mennyivel szánt ki. Azt sem írtam, hogy direkt kikapcsolható, hogy spórolj. Csupán a technikai elmaradás okán nincs többletfogyasztás. Mivel a luxus kiegészítőket hajtani kell, aminek van egy bizonyos fogyasztása. Semmiféle vita nem volt és nem is lesz azokon a tényeken.
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraTerhelés alatt az összes nyugati megeszi az MTZ-t... Az egy más kategória.
Az eredeti MTZ motornak igen jó fogyasztása van kis terhelésen. Egész nap elkaszálgattam 30l üzemanyaggal... De ha elkezd dolgozni, az is szereti a hasát.
Válasz .Feco. #6263. hozzászólásáraErre szoktam mondani, hogy a kombájn is többet zabál közúton vonuláskor, mint aratva(már üzemórára vetítve), legalább is én így tapasztalom!
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraAz mtzhez mondjuk egy 100 lovas Fendt, New holland, vagy jd fogyasztását nézd üresben.
Ha mondjuk mindegyikkel 30 km/h-val mennél(lég optimálisabb fokozatot választva), nem lenne nagyobb 10% nál az üzemanyag fogyasztás egyik vagy másik javára.
Azt azért tedd hozzá, mikor a 40 tonnát húzza maga után, akkor sem megy 35 liter fölé!
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraHogy felpezsdítettem itt a dolgokat egy kis lapos "beszólással"!
Eszembe nem jutott volna messze menő keleti-nyugati vitát kirobbantani!
Egy biztos, adott teljesítmény eléréséhez el kell égetni X mennyiségű gázolajat! Itt jön be a technika, meg az aktuális műszaki állapotat a vasnak.
Tehát azt nekem se mondja senki, hogy ő rigol ekével egy 50es MTZvel kifordít 1,2 literrel egy hektárt, mind tudjuk, hogy az ehhez hasonló marhaságok nem igazak!
Ezt általánosságban írom a témához, nem neked címezem kolléga.
Az viszont, hogy a keleti blokkban volt annyi agya a tervezőnek, hogy vannak dolgok, amiket ki lehet kapcsolni, hogy ne fogják a motort, illetve ne kopjonak, az már egy másik sztori.
Válasz .Feco. #6267. hozzászólásáraÉn értem ezt a részét……csak azt nem, hogy miért erőlködnek sokan a traktorral való szállítással…….egy traktor gumi(ugye az aszfalt eszi rendesen) árán, egy kamion szerelvényt fel lehet gumizni…..sőttttt !!!!
Válasz ..,-:) #6265. hozzászólásáraIgen, mert van három dolog: sokkal nagyobb haladási sebesség, sokkal nagyobb nyomaték, és lényegesen jobb hasznos tömeg/össztömeg arány. Meg persze aszfaltra optimalizált gumik.
Egy eur6 scania r450 tartós menetben 24 tonna hasznos tömeggel, 40 tonna gördülőtömeggel 25-26 l/100 km vegyes fogyasztás. Ha az aszfaltra való gumi helyett már körmösebb, de még mindig kamion gumit teszel fel akkor már inkább 30 liter, és hol van még az egy traktor kerekének bordamagasságához?
Ugyanígy, ha egy kamionban a hátsó lehajtás aránya már nem autópályához optimalizált, hanem Off-road, ott már 35 l/100 km jó értéknek számít, pedig motor, tömeg, ilyesmi minden maradt változatlan...
Egy országúti kamion 8-12 sebességek bármelyikében tudja a 90 km/h értéket, csak egyre alacsonyabb fogyasztáson, 12.ben ez 1100f/perc értéket jelent, egy fendt 1700-on megy 54-et, egy 6 hengeres JD 2200-on megy annyit, (ha ECO váltós akkor 1700), egy 4 hengeres JD 2450-es fordulaton megy 40-et.... magyarán amíg a fenti scania a 6 hengert percenként 1100x tölti meg a névleges érték kb 25%-ával, és ezalatt megtesz 1500 m-t, addig a 4 hengeres JD 2450xtölti meg a 4 hengert a maximum üzemanyag mennyiséggel, és megtesz 660 m-t...
Válasz .Feco. #6260. hozzászólására120 lovas JD 4 hengerrel 40l/100km, 150 lovas JD 6 hengerrel 50 l/100 km. Csak a traktor, vontatmány nélkül max sebességgel
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraDe mérd meg terheléssel is meg fosz lepődni kb 2-3 literrel lesz több. Betonoszlopért voltam 16 tonnás kocsival t 153 valtra üressen 29 liter per 100 km visszafelé kb 150 mázsa betonoszlopal 31 liter per 100 km . Hidd el én is 3 szor számoltam át. Beépített óra mutatja az átfolyt gázolaj mennyiséget, tankoláskor többször ellenőriztem jól mér!!
Válasz MrPoke #6261. hozzászólásáraNem nehezebb egy könnyű talajművelőgépet vontatni lassú tempónál, mint egy terheletlen, de nagy gördülési ellenállású gépet nagy sebességgel hajtani. Egy 120-150 lóerős traktor ikerkerekekkel például szántóföldön haladva terheletlenül már nem képes elérni 40 km/h sebességet sem, mert olyan erők lépnek fel amiket egy 120-150 lóerős motor már nem tud leküzdeni...
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraNem nagyon értem, ezt most sokallod? az kb. 10-12 l/óra... és egy 200 lóerős gép jár nyomatékcsúcson, és visz 10 tonna holtterhet dinamikusan...
Válasz A.I. #6257. hozzászólásáraA kenyelmet meg kell fizetni. Ez az ara. Azert hany szivattyut kell hajtani ugyanannak a motornak? A valto se kicsivel bonyolultabb, mint az MTZ valtoja. A kompresszor is mindig megy. Stb. Inkabb az a fura ha valamelyik nyugati kevesebbet eszik ennek ellenere. Optimalis terheltseg eseten. Mert az nem kerdes, hogy jobb a nyugati, viszont annak ára van a fogyasztasban is.
480-as üzemanyagár melett a nagy trakival hordtam a többi traktorba az üzemanyagot. Fendt 820 55km/ha 1700 as fordulat. 30l/100km. És mindezt szolóba...
Válasz R Sándor #6255. hozzászólásáraA fogyasztást én egy jó bőrben lévő 82 es MTZ re írtam. Annak az óránkénti fogyasztása 1,5 litertől 15 literig változik terhelés függvényében.
Nagyobb gépnél előfordulhat olyan hogy csekély terhelésre is zabál mint a disznó. Haver vett egy 130 lovas őzikét, és panaszkodik hogy tingli tangli munkában sokat eszik.
Válasz kis Zombi #6252. hozzászólásáraok . terhelés alatt kapcsolható iranyvaltó van a gépen ,és a tololapot is tudom hidraulikusan jobbra balra fordítani . tehát szerintem elég hatékony a meló .
Válasz R Sándor #6248. hozzászólására80 lóerős géppel 5-8 l gázolaj óránként. 1 l nafta gépkopással eggyütt 1100 Ft + 2000 a tolólapra = 7500 - 11000 az önköltséged, és még semmit nem kerestél. Ha sok a vonulás, akkor annak 220-250 Ft/km az önköltsége. 350 Ft/km díjnál éppen megvan a traktoros béred.
Sziasztok!
Burgonyaültetést ki mennyiért vállal?
Órabérbe vagy hektárba inkább? 2 soros ültető és 80lovas gép. Általában kis területek, tehát viszonylag sokat kell forgolódni, ezért eléggé időigényes.
Hódmezővásárhelytől (Csongrád-Csanád megye) 5km-re van egy bekerített kiskertem (saccra 2000 nm), ahova csak kistraktorral (vagy inkább rotátorral, amire ekét lehet szereln)i lehet bemenni a hely szélessége miatt.
Hol tudnék erre embert találni, aki felszántaná? A helyi újságban a Szuperinfóban nem hirdetnek szolgáltatás téren, esetleg itt a weboldalon van ilyen fórum, csak én keresem rossz helyen?
És milyen összeg most a reális egy ilyen munkáért?
Köszönöm!
6793 hozzászólás
Válasz MrPoke #6289. hozzászólásáraOk. Egy 8 soros vetogep 30m, a traktor ami húzza 80. Kb 4000/ha az üzemanyag, tehát ha magad ülsz benne, nem kopik el addig és nem kell javítani semmit akkor 2750 hektár elvetésével már meg is terült a géped!
Hajrá!
Válasz Ares 826 #6291. hozzászólásáraTérségenként változnak sz árak. Itt mindíg is kb fele volt a bérmunka költség.
Itt szegénység van, nem tudjuk megfizetni a drága bérmunkát. Aratás is csak 23-25eFt volt. Új kombájnnal is...
Válasz DDT #6290. hozzászólásáraIgazad van jöhet vetni, de reméljük a munkája után ki is kel a növény! Ennyiért a gépet sem szabad beindítani az tuti!
Válasz MrPoke #6289. hozzászólásáraJöhetsz vetni!!!
Válasz plantek.kriszta #6286. hozzászólására2022+20%. 8-10eFt
Válasz A.I. #6287. hozzászólásáraKb ez a 15 ezer az önköltség ezért szerintem 18 ezer körül lehet a reális.
Válasz plantek.kriszta #6286. hozzászólásáraSzia
Szerintem nettó ~15e/ha (mondjuk 200kg/ha műtrágyával) szerintem reális lehet.
Kíváncsi leszek mások mit gondolnak.
Helo idén mennyi volna a korrekt ár napraforgo, kukorica vetése/ha monosem vetőgép, johni traktor, köszi
Trágyaszórás most milyen árban megy? Ft/forduló?
T088 + UNHZ föld széléről rakodva szórva.
Válasz Tom250 #6283. hozzászólásáraLegalább 20ezer
Sziasztok!
Fél hektáros kert tárcsázásáért és 20cm mély grúberezéséért MTZ-vel szerintetek mennyi lenne a reális ár?
Válasz MrPoke #6281. hozzászólásáraA hiteles összehasonlítás az, ha ugyanabban táblában, ugyanazzal a munkagéppel, ugyanaz az elfogulatlan kezelő dolgozik, és a valós különbségre kíváncsi, nem pedig ki akar hozni egyet közülük jobbnak.
Amúgy ebből a szempontból a Nebraska-teszt, vagy a DLG-teszt viszonylag jó, ha feltételezzük a teljes pártatlanságot a tesztelők esetében.
Válasz Gumóka #6278. hozzászólásáraMég az sem jó. Mert nem ugyanúgy adja le a talajra az erőt a traktorok.
Válasz Gumóka #6276. hozzászólásáraRendes terhelésnél 10 l/h a fogyasztása. Akkor eszik többet ha túl van terhelve, illetve pótkocsival zabál a legtöbbet.
Válasz JagroGy #6266. hozzászólásáraNa az igen, a nagykereku 162-es fogyasztása 1orára padlon 40liter. Jah és kemény 27km/ó.
Válasz MrPoke #6277. hozzászólásáraAkkor mi lenne az összehasonlítási alap?
1000ford/perc 1órán keresztül álló helyben?
Ahol dolgoztam is volt, olyan mikor a láncos kotrógép kijött 18l/h-ból, ugyanott másik munkába álltam, aztán egyből ugrott +10-et.
A főnököm meg azr mondta lopom a gázolajat, én meg visszakérdeztem, nézi e a gps-t
Persze, értem amit írsz, nincs két egyforma év sem, de ugye ezek talajművelő gépek.
Válasz Gumóka #6276. hozzászólásáraTalajmunkában felesleges összehasonlítani a fogyasztásokat.
Szántottam én már 50l/ha al és 10l el is ugyanabban a mélységben.
Ugyanazon a földön, ugyanazzal a géppel ugyanaza a gépkezelővel lehetne összehasonlítani.
Válasz MrPoke #6272. hozzászólásáraNekem a szívó 80-as motor tavaly előtt augusztusban lazításkor 28 liter.
Csapadékban akkor se bővelkedtünk, meg vártam is kicsit a szárazat, had szakítson.
Hozzáteszem ezek 10+ éve nem lazított földek, 40-50 centi között meg is állt a tudomány.
Mondjuk nekem nem is fújta az eget betakaró kormot, volt füstje, de azért nem takarta be a napot
Most se lett túlhúzva, felesleges.
Én mindig úgy dolgoztatom, azt nézem, ne legyen füstje, pörögjön ki rendesen, inkább megyek lassabban.
Meg is voltam vele eddig is elégedve.
Ez inkább beállítás és lábfüggő.
Attól nem lesz nagyobb a cerka, ha okádja a füstöt, meg rúgatva van.
Nézem a neten a videókat, megy a tuning, meg a füst, pumpálják, rugdalják, aztán arról senki nem tesz videót, mikor bakon van széttolva mert amit lehetett, lerugdaltak róla
Válasz MrPoke #6272. hozzászólásáraHa itt lenne földön fetrengos röhögős gif...
Válasz MTZ1221.3 #6273. hozzászólására"Ezt általánosságban írom, nem neked címeztem"
Amúgy meg a vita az vita, csak van normális hangnemű változat is, mit ahogy ez is kinéz eddig, hogy mi a véleménye, tapasztalata...
Amúgy igen, mondjuk egy klíma felkapcaolást is észrevenni az autó fogyasztásmérőjén is(asszony kolléga nője azt mondja, az ezres Suzukiban előzés előtt le szokták kapcsolni a klímát)!
Válasz A.I. #6269. hozzászólásáraItt semmiféle vita nincs. Vagy legalábbis én nem írtam se rigol ekét, se azt, hogy mennyivel szánt ki. Azt sem írtam, hogy direkt kikapcsolható, hogy spórolj. Csupán a technikai elmaradás okán nincs többletfogyasztás. Mivel a luxus kiegészítőket hajtani kell, aminek van egy bizonyos fogyasztása. Semmiféle vita nem volt és nem is lesz azokon a tényeken.
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraTerhelés alatt az összes nyugati megeszi az MTZ-t... Az egy más kategória.
Az eredeti MTZ motornak igen jó fogyasztása van kis terhelésen. Egész nap elkaszálgattam 30l üzemanyaggal... De ha elkezd dolgozni, az is szereti a hasát.
Válasz .Feco. #6263. hozzászólásáraErre szoktam mondani, hogy a kombájn is többet zabál közúton vonuláskor, mint aratva(már üzemórára vetítve), legalább is én így tapasztalom!
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraAz mtzhez mondjuk egy 100 lovas Fendt, New holland, vagy jd fogyasztását nézd üresben.
Ha mondjuk mindegyikkel 30 km/h-val mennél(lég optimálisabb fokozatot választva), nem lenne nagyobb 10% nál az üzemanyag fogyasztás egyik vagy másik javára.
Azt azért tedd hozzá, mikor a 40 tonnát húzza maga után, akkor sem megy 35 liter fölé!
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraHogy felpezsdítettem itt a dolgokat egy kis lapos "beszólással"!
Eszembe nem jutott volna messze menő keleti-nyugati vitát kirobbantani!
Egy biztos, adott teljesítmény eléréséhez el kell égetni X mennyiségű gázolajat! Itt jön be a technika, meg az aktuális műszaki állapotat a vasnak.
Tehát azt nekem se mondja senki, hogy ő rigol ekével egy 50es MTZvel kifordít 1,2 literrel egy hektárt, mind tudjuk, hogy az ehhez hasonló marhaságok nem igazak!
Ezt általánosságban írom a témához, nem neked címezem kolléga.
Az viszont, hogy a keleti blokkban volt annyi agya a tervezőnek, hogy vannak dolgok, amiket ki lehet kapcsolni, hogy ne fogják a motort, illetve ne kopjonak, az már egy másik sztori.
Válasz .Feco. #6267. hozzászólásáraÉn értem ezt a részét……csak azt nem, hogy miért erőlködnek sokan a traktorral való szállítással…….egy traktor gumi(ugye az aszfalt eszi rendesen) árán, egy kamion szerelvényt fel lehet gumizni…..sőttttt !!!!
Válasz ..,-:) #6265. hozzászólásáraIgen, mert van három dolog: sokkal nagyobb haladási sebesség, sokkal nagyobb nyomaték, és lényegesen jobb hasznos tömeg/össztömeg arány. Meg persze aszfaltra optimalizált gumik.
Egy eur6 scania r450 tartós menetben 24 tonna hasznos tömeggel, 40 tonna gördülőtömeggel 25-26 l/100 km vegyes fogyasztás. Ha az aszfaltra való gumi helyett már körmösebb, de még mindig kamion gumit teszel fel akkor már inkább 30 liter, és hol van még az egy traktor kerekének bordamagasságához?
Ugyanígy, ha egy kamionban a hátsó lehajtás aránya már nem autópályához optimalizált, hanem Off-road, ott már 35 l/100 km jó értéknek számít, pedig motor, tömeg, ilyesmi minden maradt változatlan...
Egy országúti kamion 8-12 sebességek bármelyikében tudja a 90 km/h értéket, csak egyre alacsonyabb fogyasztáson, 12.ben ez 1100f/perc értéket jelent, egy fendt 1700-on megy 54-et, egy 6 hengeres JD 2200-on megy annyit, (ha ECO váltós akkor 1700), egy 4 hengeres JD 2450-es fordulaton megy 40-et.... magyarán amíg a fenti scania a 6 hengert percenként 1100x tölti meg a névleges érték kb 25%-ával, és ezalatt megtesz 1500 m-t, addig a 4 hengeres JD 2450xtölti meg a 4 hengert a maximum üzemanyag mennyiséggel, és megtesz 660 m-t...
Válasz .Feco. #6260. hozzászólására120 lovas JD 4 hengerrel 40l/100km, 150 lovas JD 6 hengerrel 50 l/100 km. Csak a traktor, vontatmány nélkül max sebességgel
Válasz Tanonc #6262. hozzászólásáraIlyen fogyasztás mellett a kamion elvisz 300q-t……
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraDe mérd meg terheléssel is meg fosz lepődni kb 2-3 literrel lesz több. Betonoszlopért voltam 16 tonnás kocsival t 153 valtra üressen 29 liter per 100 km visszafelé kb 150 mázsa betonoszlopal 31 liter per 100 km . Hidd el én is 3 szor számoltam át. Beépített óra mutatja az átfolyt gázolaj mennyiséget, tankoláskor többször ellenőriztem jól mér!!
Válasz MrPoke #6261. hozzászólásáraNem nehezebb egy könnyű talajművelőgépet vontatni lassú tempónál, mint egy terheletlen, de nagy gördülési ellenállású gépet nagy sebességgel hajtani. Egy 120-150 lóerős traktor ikerkerekekkel például szántóföldön haladva terheletlenül már nem képes elérni 40 km/h sebességet sem, mert olyan erők lépnek fel amiket egy 120-150 lóerős motor már nem tud leküzdeni...
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraén most mértem mtz 1025 35km/óra oda 2 üres 6,5-es vissza 130q rakomány 41l/100km ehhez képest a tied sokkal jobb
Válasz .Feco. #6260. hozzászólásáraIgen sokallom, mert nem fogyaszt többet könnyű talajmunkában sem.
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraNem nagyon értem, ezt most sokallod? az kb. 10-12 l/óra... és egy 200 lóerős gép jár nyomatékcsúcson, és visz 10 tonna holtterhet dinamikusan...
Válasz A.I. #6257. hozzászólásáraA kenyelmet meg kell fizetni. Ez az ara. Azert hany szivattyut kell hajtani ugyanannak a motornak? A valto se kicsivel bonyolultabb, mint az MTZ valtoja. A kompresszor is mindig megy. Stb. Inkabb az a fura ha valamelyik nyugati kevesebbet eszik ennek ellenere. Optimalis terheltseg eseten. Mert az nem kerdes, hogy jobb a nyugati, viszont annak ára van a fogyasztasban is.
Válasz A.I. #6257. hozzászólásáraA mostani motorok sokkal többet fogyasztanak padlógázon terhelés nélkül mint az MTZ.
480-as üzemanyagár melett a nagy trakival hordtam a többi traktorba az üzemanyagot. Fendt 820 55km/ha 1700 as fordulat. 30l/100km. És mindezt szolóba...
Válasz kis Zombi #6256. hozzászólásáraAkkor az az őz férges. Vagy lopják a naftáját!
Válasz R Sándor #6255. hozzászólásáraA fogyasztást én egy jó bőrben lévő 82 es MTZ re írtam. Annak az óránkénti fogyasztása 1,5 litertől 15 literig változik terhelés függvényében.
Nagyobb gépnél előfordulhat olyan hogy csekély terhelésre is zabál mint a disznó. Haver vett egy 130 lovas őzikét, és panaszkodik hogy tingli tangli munkában sokat eszik.
Válasz kis Zombi #6254. hozzászólásáraN 92- és Valtra 102 lő de csak 1500 fordulatig használom .
Válasz R Sándor #6253. hozzászólásáraMennyi paripa van abban a gépben ? Ha 100 felett, akkor még lehet kevés is az óradíj
Válasz kis Zombi #6252. hozzászólásáraok . terhelés alatt kapcsolható iranyvaltó van a gépen ,és a tololapot is tudom hidraulikusan jobbra balra fordítani . tehát szerintem elég hatékony a meló .
Válasz R Sándor #6251. hozzászólásáraHa sokalják, akkor lapátolják el.
Ha nagyon nyugdíjasan csinálod, akkor drága.
Válasz kis Zombi #6250. hozzászólásáraVonulás nem sok .Kb 15-16000 Ft+ fa / óra díj elvileg reális ?
Válasz R Sándor #6248. hozzászólására80 lóerős géppel 5-8 l gázolaj óránként. 1 l nafta gépkopással eggyütt 1100 Ft + 2000 a tolólapra = 7500 - 11000 az önköltséged, és még semmit nem kerestél. Ha sok a vonulás, akkor annak 220-250 Ft/km az önköltsége. 350 Ft/km díjnál éppen megvan a traktoros béred.
Válasz Norbi94 #6247. hozzászólásáraAz ilyet csak órabérbe szabad vállalni.
Tud valaki oradijat mondani hotolasra?? Telephely placc előre hátra nem folyamatos előre mint közúton.
Sziasztok!
Burgonyaültetést ki mennyiért vállal?
Órabérbe vagy hektárba inkább? 2 soros ültető és 80lovas gép. Általában kis területek, tehát viszonylag sokat kell forgolódni, ezért eléggé időigényes.
Válasz spadehoe #6245. hozzászólásáraFacebook-on keress "Kistraktoros" csoportot!
Ott biztos találsz olyat aki közelben lakik és megcsinálja.
Üdvözlet!
Hódmezővásárhelytől (Csongrád-Csanád megye) 5km-re van egy bekerített kiskertem (saccra 2000 nm), ahova csak kistraktorral (vagy inkább rotátorral, amire ekét lehet szereln)i lehet bemenni a hely szélessége miatt.
Hol tudnék erre embert találni, aki felszántaná? A helyi újságban a Szuperinfóban nem hirdetnek szolgáltatás téren, esetleg itt a weboldalon van ilyen fórum, csak én keresem rossz helyen?
És milyen összeg most a reális egy ilyen munkáért?
Köszönöm!
Válasz A.I. #6243. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget