Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.35 FtUSD392.31 FtCHF431.22 FtGBP486.62 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz A.I. #6269. hozzászólásáraItt semmiféle vita nincs. Vagy legalábbis én nem írtam se rigol ekét, se azt, hogy mennyivel szánt ki. Azt sem írtam, hogy direkt kikapcsolható, hogy spórolj. Csupán a technikai elmaradás okán nincs többletfogyasztás. Mivel a luxus kiegészítőket hajtani kell, aminek van egy bizonyos fogyasztása. Semmiféle vita nem volt és nem is lesz azokon a tényeken.
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraTerhelés alatt az összes nyugati megeszi az MTZ-t... Az egy más kategória.
Az eredeti MTZ motornak igen jó fogyasztása van kis terhelésen. Egész nap elkaszálgattam 30l üzemanyaggal... De ha elkezd dolgozni, az is szereti a hasát.
Válasz .Feco. #6263. hozzászólásáraErre szoktam mondani, hogy a kombájn is többet zabál közúton vonuláskor, mint aratva(már üzemórára vetítve), legalább is én így tapasztalom!
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraAz mtzhez mondjuk egy 100 lovas Fendt, New holland, vagy jd fogyasztását nézd üresben.
Ha mondjuk mindegyikkel 30 km/h-val mennél(lég optimálisabb fokozatot választva), nem lenne nagyobb 10% nál az üzemanyag fogyasztás egyik vagy másik javára.
Azt azért tedd hozzá, mikor a 40 tonnát húzza maga után, akkor sem megy 35 liter fölé!
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraHogy felpezsdítettem itt a dolgokat egy kis lapos "beszólással"!
Eszembe nem jutott volna messze menő keleti-nyugati vitát kirobbantani!
Egy biztos, adott teljesítmény eléréséhez el kell égetni X mennyiségű gázolajat! Itt jön be a technika, meg az aktuális műszaki állapotat a vasnak.
Tehát azt nekem se mondja senki, hogy ő rigol ekével egy 50es MTZvel kifordít 1,2 literrel egy hektárt, mind tudjuk, hogy az ehhez hasonló marhaságok nem igazak!
Ezt általánosságban írom a témához, nem neked címezem kolléga.
Az viszont, hogy a keleti blokkban volt annyi agya a tervezőnek, hogy vannak dolgok, amiket ki lehet kapcsolni, hogy ne fogják a motort, illetve ne kopjonak, az már egy másik sztori.
Válasz .Feco. #6267. hozzászólásáraÉn értem ezt a részét……csak azt nem, hogy miért erőlködnek sokan a traktorral való szállítással…….egy traktor gumi(ugye az aszfalt eszi rendesen) árán, egy kamion szerelvényt fel lehet gumizni…..sőttttt !!!!
Válasz ..,-:) #6265. hozzászólásáraIgen, mert van három dolog: sokkal nagyobb haladási sebesség, sokkal nagyobb nyomaték, és lényegesen jobb hasznos tömeg/össztömeg arány. Meg persze aszfaltra optimalizált gumik.
Egy eur6 scania r450 tartós menetben 24 tonna hasznos tömeggel, 40 tonna gördülőtömeggel 25-26 l/100 km vegyes fogyasztás. Ha az aszfaltra való gumi helyett már körmösebb, de még mindig kamion gumit teszel fel akkor már inkább 30 liter, és hol van még az egy traktor kerekének bordamagasságához?
Ugyanígy, ha egy kamionban a hátsó lehajtás aránya már nem autópályához optimalizált, hanem Off-road, ott már 35 l/100 km jó értéknek számít, pedig motor, tömeg, ilyesmi minden maradt változatlan...
Egy országúti kamion 8-12 sebességek bármelyikében tudja a 90 km/h értéket, csak egyre alacsonyabb fogyasztáson, 12.ben ez 1100f/perc értéket jelent, egy fendt 1700-on megy 54-et, egy 6 hengeres JD 2200-on megy annyit, (ha ECO váltós akkor 1700), egy 4 hengeres JD 2450-es fordulaton megy 40-et.... magyarán amíg a fenti scania a 6 hengert percenként 1100x tölti meg a névleges érték kb 25%-ával, és ezalatt megtesz 1500 m-t, addig a 4 hengeres JD 2450xtölti meg a 4 hengert a maximum üzemanyag mennyiséggel, és megtesz 660 m-t...
Válasz .Feco. #6260. hozzászólására120 lovas JD 4 hengerrel 40l/100km, 150 lovas JD 6 hengerrel 50 l/100 km. Csak a traktor, vontatmány nélkül max sebességgel
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraDe mérd meg terheléssel is meg fosz lepődni kb 2-3 literrel lesz több. Betonoszlopért voltam 16 tonnás kocsival t 153 valtra üressen 29 liter per 100 km visszafelé kb 150 mázsa betonoszlopal 31 liter per 100 km . Hidd el én is 3 szor számoltam át. Beépített óra mutatja az átfolyt gázolaj mennyiséget, tankoláskor többször ellenőriztem jól mér!!
Válasz MrPoke #6261. hozzászólásáraNem nehezebb egy könnyű talajművelőgépet vontatni lassú tempónál, mint egy terheletlen, de nagy gördülési ellenállású gépet nagy sebességgel hajtani. Egy 120-150 lóerős traktor ikerkerekekkel például szántóföldön haladva terheletlenül már nem képes elérni 40 km/h sebességet sem, mert olyan erők lépnek fel amiket egy 120-150 lóerős motor már nem tud leküzdeni...
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraNem nagyon értem, ezt most sokallod? az kb. 10-12 l/óra... és egy 200 lóerős gép jár nyomatékcsúcson, és visz 10 tonna holtterhet dinamikusan...
Válasz A.I. #6257. hozzászólásáraA kenyelmet meg kell fizetni. Ez az ara. Azert hany szivattyut kell hajtani ugyanannak a motornak? A valto se kicsivel bonyolultabb, mint az MTZ valtoja. A kompresszor is mindig megy. Stb. Inkabb az a fura ha valamelyik nyugati kevesebbet eszik ennek ellenere. Optimalis terheltseg eseten. Mert az nem kerdes, hogy jobb a nyugati, viszont annak ára van a fogyasztasban is.
480-as üzemanyagár melett a nagy trakival hordtam a többi traktorba az üzemanyagot. Fendt 820 55km/ha 1700 as fordulat. 30l/100km. És mindezt szolóba...
Válasz R Sándor #6255. hozzászólásáraA fogyasztást én egy jó bőrben lévő 82 es MTZ re írtam. Annak az óránkénti fogyasztása 1,5 litertől 15 literig változik terhelés függvényében.
Nagyobb gépnél előfordulhat olyan hogy csekély terhelésre is zabál mint a disznó. Haver vett egy 130 lovas őzikét, és panaszkodik hogy tingli tangli munkában sokat eszik.
Válasz kis Zombi #6252. hozzászólásáraok . terhelés alatt kapcsolható iranyvaltó van a gépen ,és a tololapot is tudom hidraulikusan jobbra balra fordítani . tehát szerintem elég hatékony a meló .
Válasz R Sándor #6248. hozzászólására80 lóerős géppel 5-8 l gázolaj óránként. 1 l nafta gépkopással eggyütt 1100 Ft + 2000 a tolólapra = 7500 - 11000 az önköltséged, és még semmit nem kerestél. Ha sok a vonulás, akkor annak 220-250 Ft/km az önköltsége. 350 Ft/km díjnál éppen megvan a traktoros béred.
Sziasztok!
Burgonyaültetést ki mennyiért vállal?
Órabérbe vagy hektárba inkább? 2 soros ültető és 80lovas gép. Általában kis területek, tehát viszonylag sokat kell forgolódni, ezért eléggé időigényes.
Hódmezővásárhelytől (Csongrád-Csanád megye) 5km-re van egy bekerített kiskertem (saccra 2000 nm), ahova csak kistraktorral (vagy inkább rotátorral, amire ekét lehet szereln)i lehet bemenni a hely szélessége miatt.
Hol tudnék erre embert találni, aki felszántaná? A helyi újságban a Szuperinfóban nem hirdetnek szolgáltatás téren, esetleg itt a weboldalon van ilyen fórum, csak én keresem rossz helyen?
És milyen összeg most a reális egy ilyen munkáért?
Köszönöm!
Sziasztok egy kis segítséget szeretnek kérni homokolást hogy lehet el számolni 2,5 nap voltam Mtz +potkocsi 1 kanyar 7 km 45 perc napi 50 liter gázolaj ment el felrakas megoldott volt
Válasz medikus #6239. hozzászólásáraHorganyzott, és rozsdamentes. Alját lenyitom kifolyik minden kőfogó is lenyitható. Kombájnt azt lombfúvúval azért le szoktam fújni és kiporszívózom a magtartályt, ládákat kitakarítomstb... Egy rozsdafolt sincs a kombájnon. És páramentes nagy csarnokban elvan. Trakik más tészta, azok néha télen is mennek. Favágás, fuvarozás, stb azokat nem mosogatom. Sáros ruhába csimmába ki be kell ugrálni....
Válasz MrPoke #6238. hozzászólásáraA kukorica savas! Hogy szeded ki a kombájnból?Az Én sem mosom ki,de mindent kiszerelek belőle!Különben pár év és kilyukad!
Válasz MrPoke #6234. hozzászólásáraNem tudom Te merre dolgozol, de ez felénk nem működne, mert ha elkezdenénk differenciálni, összedőlne a kártyavár. Egyik megtudná, hogy a másiknak tegnap 1ezressel olcsóbban arattam, kieresztenék a belem...
Válasz Csavarkulcs #6233. hozzászólásáraNem is mennék, nekem ez a precízkedés nem fekszik. Én utálom a gépeket. Ott vannak a trakik is sárosan beállva a szín alá. Nincs az az isten, hogy lemossam..... Akit zavar mossa le, a gép értékén nem ront.
Válasz i.batyity #6231. hozzászólásáraGyenge termésnél én igen nagy árengedményt adok. Ha megvan dölve, gazos, saras körülmények vannak emelkednek a tarifák.
Régen egy mezőgazdasági újságban voltak megadva gépi szolgáltatási összegek. Ott is tonna/ha alapján 2 ár volt megdva aratásra. Sőt az igazságos tarifa nem hektára hanem tonnára menne.
Mondjuk 20eFt az alap + 1-2eFt/t Gazda is boldog kombájnos is megvan fizetve.
Válasz Gumóka #6228. hozzászólásáraNe, de ne várja el attól akinek van, hogy felebaráti szeretetből kabátgombokért arasson annak akinek nincs. A gyenge termésről nem a kombájnos tehet, tehát a port sem rajta kellene elverni, mert a boltban ő sem empátiáért kapja a kenyeret.
Válasz Balázs. #6227. hozzászólásáraNekem akkora a konkurenciám, hogy 25 kilométeres sugarú körön belül működő minden kombájn dolgozik a falu határában legalább évente 1-2-szer, alkalmanként 10-50 hektárakat aratva. Nem ez a baj, hanem ahogy látom az itt fórumozók körében, mindenki csak a saját dumáját darálja ahelyett, hogy komplexen gondolkodna a körülöttünk zajló eseményekről. Összefüggésében kellene látni, hogy ki kit b.sz át, mennyire és mikor.
Válasz ..,-:) #6225. hozzászólásáraDe nem ám, nem úgy mint az itt megnyilvánuló kombájntalan gazdák, akik csak a sültgalambot várják és nem veszik észre, hogy nem a kombájnosok b@sszák át őket.
Válasz i.batyity #6223. hozzászólásáraÍgy van, és közben azt siratja, hogy mennyit bukott még így is….
480-nál is gigantikus haszon lett, hát a 700-nál mennyi lesz !? Igaz itt a 95%-a adóként a királyé……itt fizetjük vissza Ludas Matyi módjára a CSOK-ot, visszado-t meg egyebeket…..szóval nem hül.ék ülnek abban a bársonyszékben…….
6823 hozzászólás
Válasz A.I. #6269. hozzászólásáraItt semmiféle vita nincs. Vagy legalábbis én nem írtam se rigol ekét, se azt, hogy mennyivel szánt ki. Azt sem írtam, hogy direkt kikapcsolható, hogy spórolj. Csupán a technikai elmaradás okán nincs többletfogyasztás. Mivel a luxus kiegészítőket hajtani kell, aminek van egy bizonyos fogyasztása. Semmiféle vita nem volt és nem is lesz azokon a tényeken.
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraTerhelés alatt az összes nyugati megeszi az MTZ-t... Az egy más kategória.
Az eredeti MTZ motornak igen jó fogyasztása van kis terhelésen. Egész nap elkaszálgattam 30l üzemanyaggal... De ha elkezd dolgozni, az is szereti a hasát.
Válasz .Feco. #6263. hozzászólásáraErre szoktam mondani, hogy a kombájn is többet zabál közúton vonuláskor, mint aratva(már üzemórára vetítve), legalább is én így tapasztalom!
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraAz mtzhez mondjuk egy 100 lovas Fendt, New holland, vagy jd fogyasztását nézd üresben.
Ha mondjuk mindegyikkel 30 km/h-val mennél(lég optimálisabb fokozatot választva), nem lenne nagyobb 10% nál az üzemanyag fogyasztás egyik vagy másik javára.
Azt azért tedd hozzá, mikor a 40 tonnát húzza maga után, akkor sem megy 35 liter fölé!
Válasz MTZ1221.3 #6259. hozzászólásáraHogy felpezsdítettem itt a dolgokat egy kis lapos "beszólással"!
Eszembe nem jutott volna messze menő keleti-nyugati vitát kirobbantani!
Egy biztos, adott teljesítmény eléréséhez el kell égetni X mennyiségű gázolajat! Itt jön be a technika, meg az aktuális műszaki állapotat a vasnak.
Tehát azt nekem se mondja senki, hogy ő rigol ekével egy 50es MTZvel kifordít 1,2 literrel egy hektárt, mind tudjuk, hogy az ehhez hasonló marhaságok nem igazak!
Ezt általánosságban írom a témához, nem neked címezem kolléga.
Az viszont, hogy a keleti blokkban volt annyi agya a tervezőnek, hogy vannak dolgok, amiket ki lehet kapcsolni, hogy ne fogják a motort, illetve ne kopjonak, az már egy másik sztori.
Válasz .Feco. #6267. hozzászólásáraÉn értem ezt a részét……csak azt nem, hogy miért erőlködnek sokan a traktorral való szállítással…….egy traktor gumi(ugye az aszfalt eszi rendesen) árán, egy kamion szerelvényt fel lehet gumizni…..sőttttt !!!!
Válasz ..,-:) #6265. hozzászólásáraIgen, mert van három dolog: sokkal nagyobb haladási sebesség, sokkal nagyobb nyomaték, és lényegesen jobb hasznos tömeg/össztömeg arány. Meg persze aszfaltra optimalizált gumik.
Egy eur6 scania r450 tartós menetben 24 tonna hasznos tömeggel, 40 tonna gördülőtömeggel 25-26 l/100 km vegyes fogyasztás. Ha az aszfaltra való gumi helyett már körmösebb, de még mindig kamion gumit teszel fel akkor már inkább 30 liter, és hol van még az egy traktor kerekének bordamagasságához?
Ugyanígy, ha egy kamionban a hátsó lehajtás aránya már nem autópályához optimalizált, hanem Off-road, ott már 35 l/100 km jó értéknek számít, pedig motor, tömeg, ilyesmi minden maradt változatlan...
Egy országúti kamion 8-12 sebességek bármelyikében tudja a 90 km/h értéket, csak egyre alacsonyabb fogyasztáson, 12.ben ez 1100f/perc értéket jelent, egy fendt 1700-on megy 54-et, egy 6 hengeres JD 2200-on megy annyit, (ha ECO váltós akkor 1700), egy 4 hengeres JD 2450-es fordulaton megy 40-et.... magyarán amíg a fenti scania a 6 hengert percenként 1100x tölti meg a névleges érték kb 25%-ával, és ezalatt megtesz 1500 m-t, addig a 4 hengeres JD 2450xtölti meg a 4 hengert a maximum üzemanyag mennyiséggel, és megtesz 660 m-t...
Válasz .Feco. #6260. hozzászólására120 lovas JD 4 hengerrel 40l/100km, 150 lovas JD 6 hengerrel 50 l/100 km. Csak a traktor, vontatmány nélkül max sebességgel
Válasz Tanonc #6262. hozzászólásáraIlyen fogyasztás mellett a kamion elvisz 300q-t……
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraDe mérd meg terheléssel is meg fosz lepődni kb 2-3 literrel lesz több. Betonoszlopért voltam 16 tonnás kocsival t 153 valtra üressen 29 liter per 100 km visszafelé kb 150 mázsa betonoszlopal 31 liter per 100 km . Hidd el én is 3 szor számoltam át. Beépített óra mutatja az átfolyt gázolaj mennyiséget, tankoláskor többször ellenőriztem jól mér!!
Válasz MrPoke #6261. hozzászólásáraNem nehezebb egy könnyű talajművelőgépet vontatni lassú tempónál, mint egy terheletlen, de nagy gördülési ellenállású gépet nagy sebességgel hajtani. Egy 120-150 lóerős traktor ikerkerekekkel például szántóföldön haladva terheletlenül már nem képes elérni 40 km/h sebességet sem, mert olyan erők lépnek fel amiket egy 120-150 lóerős motor már nem tud leküzdeni...
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraén most mértem mtz 1025 35km/óra oda 2 üres 6,5-es vissza 130q rakomány 41l/100km ehhez képest a tied sokkal jobb
Válasz .Feco. #6260. hozzászólásáraIgen sokallom, mert nem fogyaszt többet könnyű talajmunkában sem.
Válasz MrPoke #6258. hozzászólásáraNem nagyon értem, ezt most sokallod? az kb. 10-12 l/óra... és egy 200 lóerős gép jár nyomatékcsúcson, és visz 10 tonna holtterhet dinamikusan...
Válasz A.I. #6257. hozzászólásáraA kenyelmet meg kell fizetni. Ez az ara. Azert hany szivattyut kell hajtani ugyanannak a motornak? A valto se kicsivel bonyolultabb, mint az MTZ valtoja. A kompresszor is mindig megy. Stb. Inkabb az a fura ha valamelyik nyugati kevesebbet eszik ennek ellenere. Optimalis terheltseg eseten. Mert az nem kerdes, hogy jobb a nyugati, viszont annak ára van a fogyasztasban is.
Válasz A.I. #6257. hozzászólásáraA mostani motorok sokkal többet fogyasztanak padlógázon terhelés nélkül mint az MTZ.
480-as üzemanyagár melett a nagy trakival hordtam a többi traktorba az üzemanyagot. Fendt 820 55km/ha 1700 as fordulat. 30l/100km. És mindezt szolóba...
Válasz kis Zombi #6256. hozzászólásáraAkkor az az őz férges. Vagy lopják a naftáját!
Válasz R Sándor #6255. hozzászólásáraA fogyasztást én egy jó bőrben lévő 82 es MTZ re írtam. Annak az óránkénti fogyasztása 1,5 litertől 15 literig változik terhelés függvényében.
Nagyobb gépnél előfordulhat olyan hogy csekély terhelésre is zabál mint a disznó. Haver vett egy 130 lovas őzikét, és panaszkodik hogy tingli tangli munkában sokat eszik.
Válasz kis Zombi #6254. hozzászólásáraN 92- és Valtra 102 lő de csak 1500 fordulatig használom .
Válasz R Sándor #6253. hozzászólásáraMennyi paripa van abban a gépben ? Ha 100 felett, akkor még lehet kevés is az óradíj
Válasz kis Zombi #6252. hozzászólásáraok . terhelés alatt kapcsolható iranyvaltó van a gépen ,és a tololapot is tudom hidraulikusan jobbra balra fordítani . tehát szerintem elég hatékony a meló .
Válasz R Sándor #6251. hozzászólásáraHa sokalják, akkor lapátolják el.
Ha nagyon nyugdíjasan csinálod, akkor drága.
Válasz kis Zombi #6250. hozzászólásáraVonulás nem sok .Kb 15-16000 Ft+ fa / óra díj elvileg reális ?
Válasz R Sándor #6248. hozzászólására80 lóerős géppel 5-8 l gázolaj óránként. 1 l nafta gépkopással eggyütt 1100 Ft + 2000 a tolólapra = 7500 - 11000 az önköltséged, és még semmit nem kerestél. Ha sok a vonulás, akkor annak 220-250 Ft/km az önköltsége. 350 Ft/km díjnál éppen megvan a traktoros béred.
Válasz Norbi94 #6247. hozzászólásáraAz ilyet csak órabérbe szabad vállalni.
Tud valaki oradijat mondani hotolasra?? Telephely placc előre hátra nem folyamatos előre mint közúton.
Sziasztok!
Burgonyaültetést ki mennyiért vállal?
Órabérbe vagy hektárba inkább? 2 soros ültető és 80lovas gép. Általában kis területek, tehát viszonylag sokat kell forgolódni, ezért eléggé időigényes.
Válasz spadehoe #6245. hozzászólásáraFacebook-on keress "Kistraktoros" csoportot!
Ott biztos találsz olyat aki közelben lakik és megcsinálja.
Üdvözlet!
Hódmezővásárhelytől (Csongrád-Csanád megye) 5km-re van egy bekerített kiskertem (saccra 2000 nm), ahova csak kistraktorral (vagy inkább rotátorral, amire ekét lehet szereln)i lehet bemenni a hely szélessége miatt.
Hol tudnék erre embert találni, aki felszántaná? A helyi újságban a Szuperinfóban nem hirdetnek szolgáltatás téren, esetleg itt a weboldalon van ilyen fórum, csak én keresem rossz helyen?
És milyen összeg most a reális egy ilyen munkáért?
Köszönöm!
Válasz A.I. #6243. hozzászólásáraKöszönöm szépen a segítséget
Válasz dlaszlo3031 #6242. hozzászólásáraEzt szerintem óra díjban lehet legegyszerűbben.
Kb 10eFt/óra, én ennyit kérnék.
Sziasztok egy kis segítséget szeretnek kérni homokolást hogy lehet el számolni 2,5 nap voltam Mtz +potkocsi 1 kanyar 7 km 45 perc napi 50 liter gázolaj ment el felrakas megoldott volt
Válasz #bandi #6220. hozzászólásáraEz pontosan így történt
Válasz medikus #6239. hozzászólásáraHorganyzott, és rozsdamentes. Alját lenyitom kifolyik minden kőfogó is lenyitható. Kombájnt azt lombfúvúval azért le szoktam fújni és kiporszívózom a magtartályt, ládákat kitakarítomstb... Egy rozsdafolt sincs a kombájnon. És páramentes nagy csarnokban elvan. Trakik más tészta, azok néha télen is mennek. Favágás, fuvarozás, stb azokat nem mosogatom. Sáros ruhába csimmába ki be kell ugrálni....
Válasz MrPoke #6238. hozzászólásáraA kukorica savas! Hogy szeded ki a kombájnból?Az Én sem mosom ki,de mindent kiszerelek belőle!Különben pár év és kilyukad!
Válasz medikus #6237. hozzászólásáraNem ázik, színben áll bent.
Válasz MrPoke #6235. hozzászólásáraTe biztos könnyen jutottál a gépekhez! Ne mond már,hogy ha nem takarítod nem romlik! Rohad össze mindene!
Válasz MrPoke #6234. hozzászólásáraNem tudom Te merre dolgozol, de ez felénk nem működne, mert ha elkezdenénk differenciálni, összedőlne a kártyavár. Egyik megtudná, hogy a másiknak tegnap 1ezressel olcsóbban arattam, kieresztenék a belem...
Válasz Csavarkulcs #6233. hozzászólásáraNem is mennék, nekem ez a precízkedés nem fekszik. Én utálom a gépeket. Ott vannak a trakik is sárosan beállva a szín alá. Nincs az az isten, hogy lemossam..... Akit zavar mossa le, a gép értékén nem ront.
Válasz i.batyity #6231. hozzászólásáraGyenge termésnél én igen nagy árengedményt adok. Ha megvan dölve, gazos, saras körülmények vannak emelkednek a tarifák.
Régen egy mezőgazdasági újságban voltak megadva gépi szolgáltatási összegek. Ott is tonna/ha alapján 2 ár volt megdva aratásra. Sőt az igazságos tarifa nem hektára hanem tonnára menne.
Mondjuk 20eFt az alap + 1-2eFt/t Gazda is boldog kombájnos is megvan fizetve.
Válasz MrPoke #6232. hozzászólásáraAttől te még amatőr vagy a légszűrőt nem fújhatnád nálam !
Válasz Csavarkulcs #6230. hozzászólásáraÉs? Mióta van Fidesz is a kormánynál és mégis szarul csinálja. Szóval erre ne alapozz :D
Válasz Gumóka #6228. hozzászólásáraNe, de ne várja el attól akinek van, hogy felebaráti szeretetből kabátgombokért arasson annak akinek nincs. A gyenge termésről nem a kombájnos tehet, tehát a port sem rajta kellene elverni, mert a boltban ő sem empátiáért kapja a kenyeret.
Válasz MrPoke #6219. hozzászólására650-1500 hektár /év 1995 óta gép alattam.
Válasz Balázs. #6227. hozzászólásáraNekem akkora a konkurenciám, hogy 25 kilométeres sugarú körön belül működő minden kombájn dolgozik a falu határában legalább évente 1-2-szer, alkalmanként 10-50 hektárakat aratva. Nem ez a baj, hanem ahogy látom az itt fórumozók körében, mindenki csak a saját dumáját darálja ahelyett, hogy komplexen gondolkodna a körülöttünk zajló eseményekről. Összefüggésében kellene látni, hogy ki kit b.sz át, mennyire és mikor.
Válasz i.batyity #6226. hozzászólásáraMost akkor mindenki vegyen kombájnt?
Válasz i.batyity #6226. hozzászólásáraAddig örűlj míg nincs sok konkurenciád.
Ja tudom vegyen mindenki bla,bla,bla
Válasz ..,-:) #6225. hozzászólásáraDe nem ám, nem úgy mint az itt megnyilvánuló kombájntalan gazdák, akik csak a sültgalambot várják és nem veszik észre, hogy nem a kombájnosok b@sszák át őket.
Válasz i.batyity #6223. hozzászólásáraÍgy van, és közben azt siratja, hogy mennyit bukott még így is….
480-nál is gigantikus haszon lett, hát a 700-nál mennyi lesz !? Igaz itt a 95%-a adóként a királyé……itt fizetjük vissza Ludas Matyi módjára a CSOK-ot, visszado-t meg egyebeket…..szóval nem hül.ék ülnek abban a bársonyszékben…….
Válasz i.batyity #6223. hozzászólására+Egy gondolat: azért csinálták,.mert mohóóó az állam is és a MOL is...