Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Balázs. #6171. hozzászólásáraBocsi, de ezekért a hibákért miért a kombájnos a felelős?Talán Természet Anyánkon kellene ezeket számonkérni, nem a kombájnoson. Az Euró árfolyam változás is talána szolgáltatók bűne?
Válasz i.batyity #6170. hozzászólásáraEgyébként sem a gázolaj, sem a gép árát, sem a szervizköltségeket a kombájnos (kombájntulajdonos) állapítja meg. Sőt a termés alakulásása sincs hatással...
Válasz i.batyity #6170. hozzászólásáraNekem történetesen nem 5 q volt az átlagom. De nagyon sok embernek igen, későn vetett rosz fajtát választott meg ilyenek.
Válasz Balázs. #6169. hozzászólásáraBalázs,akkor javaslom, hogy fogadj napszámosokat, majd azok leszedik az 5mázsás kukoricádat pusziért... Az még környezetvédelmileg is előnyösebb!
Válasz ..,-:) #6166. hozzászólásáraÉn megértem, de az 5q- t kukit is anyiért vágni mint a 100q- t az érdekes. Nem ezen múlik a "paraszt" nyeresége, csak a "paraszt" társa a kombánjnos, qurvára együtt érez vele. Neki meglegyen a pénze a többi kit érdekel
Válasz ..,-:) #6165. hozzászólásáraTavaly 0,8% kamat, az igen.
Tavaly mikor a használt kombájnt vettem 8 % kamattal adták a kölcsönt, mivel problémamentes gazdasági mutatóim vannak.
Anélkül 10+% vagy nem ismernék el a kölcsön jóváhagyását, ha tartozásom lenne valahová.
Üdvözöllek a szlovák realitásban.....
Válasz ..,-:) #6165. hozzászólásáraPlussz még jön a gazdi, hogy maga hordaná be a gabonáját, mert hát az is pénzbe van de akkora pótkocsija sincs, hogy egy tartállyal felférjen…..Lehet matekolni………
Új kombájn, óriási zsákutca még saját részre is !
Válasz ..,-:) #6165. hozzászólásáraJaaaa, és ez csak gabona asztallal ! Napra, kuki asztal még vagy 30-35M.
Elköltesz 200M és még dolgozhatsz is……..tényleg óriási üzlet……
Kőműves, villanyszerelő, burkoló, festő stb……, neki van kb 1-5M!!!! közt össz szerszám értékük(jó esetben) és simán elvisz óránként 8-15ezer közt. Lehet matekolni…..
Válasz Balázs. #6163. hozzászólásáraMeg gépet megvenni, üzemeltetni, fenntartani, egész évben az alkalmazottat fizetni, biztosítások, kamatok……….na ez a nem semmi……
Ami tavaly augusztusban 103M volt, az most 178M. Akkor volt a kamat 0,8%/év, most 18,8%/év, kivétel ha megfelelsz a Széchenyinek……Lehet matek ölni, hogy mi az üzlet……
Jó estét mindenkinek!
Felénk aratás+szállítás 51 ezer ft áfásan,egyik nagycég,480 naftával
Akinek nem tetszik,majd hív mást,vagy vegyen kombájnt szokták mondani.Söt a vagány kombajnosok bele se állnak a kis darabokba,a pénzedért se!!!
Pár hektáros maszek is vesz egy 514-est vagy amilyet tud,felénk ez járja sajnos.
Üdv Mindenkinek!
Lehet itt durrogni az aratás árán, de abba belegondoltatok, hogy amikor 320-340 Ft volt a gázolaj, 6000 volt a kukorica 22-25 ezer volt az aratás. Most 700Ft felett a gázolaj, 12-13 ezer a kukorica, nettó 35 ezerért miért drága az aratás??? A kombájnos mennyiben hibás a gyenge termésátlagok miatt? A 20 literes motorolaj 3 éve nettó 20ezer volt, most ugyanaz 40+áfa. A szárzúzó használatáért szokott valaki extra pénzt kérni???
Válasz Gumóka #6160. hozzászólásáraÉn vettem öreg DH 112, de az UN 053.2 homlokrakodó jobban bejött. Igaz, nem Manitú, de mindig jobb mint kézzel lapátolni
Válasz .Feco. #6159. hozzászólásáraNem olyan nehéz ám a tiltrotáror, de azért nekem is feladta a leckét, másrészt meg rotároros gépet kell venni használtan
Válasz Gumóka #6157. hozzászólásáraAzért ahhoz piszkosul gyakorlottnak kell lenni, meg másrészről a tiltrotator annyiba kerül amennyiért a kolléga gépet keres..
Válasz .Feco. #6156. hozzászólásáraTiltrotátorral meg villával még az is menne, a forgó átka a helyigénye. Ha házak között kell valamit kapálni, nem biztos elfér.
Válasz mtz1221 #6154. hozzászólásáraÉn biztosan nem gondolkodnék ilyenben, inkább forgokotro! Nagyon kevés az, amit az nem tud sokkal jobban megcsinalni, mint ez (kb raklapos dolgokat leszedegetni egyedül)
Válasz mtz1221 #6154. hozzászólására10 milla, de ez asszem 6 körül jött még 5-6éve. De kukák voltak a gumik rajta. A kanalak nem voltak kopottak, egész egybe volt egyébként.
Elektromos ac-t kellett rajta cserélni, meg a hátsó vezérműtömbnél a csőleágazásoknál cseréltem pár gumigyűrűt.
Azóta nem tudom, mi baja lett esetleg, de nálam kitartóan dolgozott.
Válasz Gumóka #6152. hozzászólásáraÉn is terveztem venni, mikor a traktort vettem, hogy mire költsem a pénzem, de itt már addigra telített volt a piac, nyomott áron meg nem akartam eladni a munkámat, azért kár beruházni.
Válasz mtz1221 #6151. hozzászólásáraEnnek a váltója volt powershuttle vagy mi a neve, egyébként minden manuális volt benne.
2000 körüli évjárat lehetett, azt nem tudom pontosan.
Én is bontásokat, útjavítást, tuskózást, árokjavítást, térkőalap tükrözést is csináltam.
Bár a kombigépet önmagába nem szeretem, de azért megbarátkoztam vele
Válasz Gumóka #6149. hozzászólásáraAbból van régi, tiszta mechanikus ??? Jelen pillanatban itt egy ilyen mehetne fél évet egy szuszra. Tuskózni árkokat bontani vizeket áram kábelt stb leásni. Elbactam elkellett volna a kombájnokat adni, még 50 cent volt a rosszvas.
Válasz mtz1221 #6142. hozzászólásáraInkább a nagykerekű. A kicsivel az a baj, van itt több is, köztük Nh is, hogy sokat menetelnek a városba, eszi az elsőhajtást, meg a nagykerekű fordulékonyabb, erősebb, ha az elejével kell dolgozni.
Fél évig volt nálam, angol gép, a műszerfal elektronikájához kellett kicsit piszkálni, mert nem mutatott semmit, meg a kormánymód kapcsoló nem működött.
Egyébként nyúztam, a volt főnököm kérése volt, mikor hozta románból a tréler, hogy használjam, lássuk mi a baja, mert ha jó akkor megy termelni, ha meg nem, legyen megjavítva, stabil gép legyen.
Én szerettem.
Sőt én már halottam olyanról is aki nem használja ki a 90l/ha jövedéki határt. Az bérmunkában dolgozza le számla nélkül.
Ezen az áron az üzemanyagár máris másképp jön ki.
De nem értem hogyan csinálhatják ezt sokan, hiszen ez jövedékiadó csalás.
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáraAmiket vágtam kukorica/napraforgó mikor végeztem és a hozammérő 8-15q/ha mutatott. Kombájnal meg 10km/h val mentem még kukoricában is.... Szégyeltem volna 20eFt nál többet kérni.
Válasz #bandi #6138. hozzászólásáraAki bérmunkázik annak persze vissza kell hozni. De akkor dolgozni kell én meg nem hagyom, hogy engem ugráltassanak. :D
De aki csak hobbiból haveroknak megy aratni bérbe sosem kell visszahozni az árát. A valós megtérülése abban van, hogy akkor aratsz mikor akarsz. És ezen rengeteget lehet bukni.
A jelenlegi gépárak melett 80ha-on nem fog megtérülni semmilyen gép. Most pl egy kombinátort veszek évi 20ha munkára...... Ha nem lesz használt akkor egy Kongskilde 3055 öt újjonan...
De meg kell venni mert nem fogok függeni holmi bérválalkozóktól. Főleg a mostani időjárás melett mikor oda lehet a termés egy rossz magágytól.
Válasz .Richard. #6140. hozzászólásáraNem mert még ekkorát hazudni egy gazda sem a környékben. :D
Aki nagyot akar hazudni az 80q át hazudik. De még hallani sem halottam a környékben 100q ás buzát.
Válasz #bandi #6138. hozzászólásáraAz még nagyon jó ár, itt 40euró/óra akármilyen turkálás. Ha már itt vagyunk HASONLÓ 20-30 évesek, melyik a legmegbízhatóbb. Ha sima mechanikus váltós lenne, az még jobb lenne. Ha szögelni kell megoldjuk. Nekem is régóta jár már a fejembe, kell venni egyet a kombájn helyett, és ezzel ki keresni a kombájnozás árát, nevetve.
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáraJa az akkor lesz olcsobb mikor a Taxi hátszéllel is olcsobb. Ahol a ruhásszekrény legurul akkora a domb ott is ez a tarifa. Akkor ott meg 100lesz mert befijazik ha felfele arat. Ezt kár firtatni mert harag lesz. Itt a semmi aratása a hiba. Tavalyelött lefele aratott lent üritett,felfele üresen ment pedig csak 150méteren 2méter a pup. Egy ismerős a potot is ugy huzta lefele megindult megfordult lendületből ha föl nem borul fel is megy a dombon. Mert nem volt aki huzza.
Válasz MrPoke #6137. hozzászólásáraigen nyomoruságos helyen laksz te. Ott még olyan gazda sincs aki azt mondja, hogy 8 meg 10 tonna buzája termett? hát a tulaj csak látta? Ha más nem is. Sok fele van pedig olyan. Csak az az érdekes, hogy a földet látni 10méterről benne. Persze attol még lehet rajta 25centis kalász. hijába aki földet művel biztosan ráér a traktorban mert annyi mindent elképzel, hogy lassan más is látja. Keressetek biztos lesz olyan gazda aki látta. Mint egy kolléga mondta. Letette a seregben a helikoptert. Mert Meghalt a pilota. Ok. Én meg láttam is.
Válasz .Feco. #6136. hozzászólásáraEz igaz, csak akinek 20-30 hektárja van, és ezt eljátssza párszor, annak nem fog a szomszéd falúból átjönni a 4. -ik hogy szépen le legyen zúzva.
Válasz MrPoke #6137. hozzászólásáraMárpedig ha 100 környékén van az új, akkor azt is el kell felejteni, hogy jó állapotú használtat veszel 20-ért, mert mese habbal. Hogyhogy nem kell kidolgozni az árát? Azért vetted, hogy mindenkinek le legyen aratva? Csak mert ráérsz?
Ha egy minikotró elkér óránként 8.000 forintot, hogy túrkálja az udvart, és 20 literből elvan egész nap, akkor nemtudom mit várnak egy 10x olyan értékű géptől, ami naponta 20x annyi üzemanyagot fogyaszt, éshát a fenntartása sem annyi. Ja és 3 hónapot dolgozik egy évben, nem 10-et.
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáraMondjuk aki csak átszalad rajta és le sincs zúzva ott én azzal kezdeném, hogy akkor menjen vissza egy zúzóval és járja fel újra saját költségen, mert te azért is fizettél és az nincs kész...
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáranincs igazán különbség sem időben, sem kopásban közepestől lefelé... Nyílván egy erős, fogós, akár zöld állomány, vagy ha sáros, dőlt, ilyesmi az megfogja, de inkább azt kellene pótdíjazni.Pl a 630-as Lexion a 6-7 tonnás búzában már megy 5 km/h-val, gabonaasztallal nem igazén tudsz ettől gyorsabban menni bármilyen xar a termés sem, mert akkor földhöz vered az asztalt, összetöröd, nem veszed észre időben a vakondtúrást meg a bedobott gumit, szóval az 1 tonnás búzában sem fogsz ettől gyorsabban menni (legalábbis ha ésszel aratsz). A nagyon erős, fogós termés más, ott nyílván venni kell vissza, de inkább arra kellene pluszt tenni, idén ahol nagyon sáros, akadós volt ott 55.000/ha volt a tarifa ősszel...
Válasz .Feco. #6129. hozzászólásáraDe az sem mindegy hogy 1-2t/ha termést takarít be 40e.-ért, vagy a 12-14 t kukoricát. Az nem lenne kivitelezhető szolgáltató részéről hogy gyengébb anyagban mint idei 20-25e/ha, jobb évjáratú 10t feletti termésekben meg 45-50e/ha?? Mert én annyit is kifizetnék a pl.a 12t kukorica átlagból, de az hogy mint idén is a 1.5 tonnás naprát, meg a 2-3 tonnás kukoricát is 35e. ért vágták, nagyon nem tetszett. A kombájn elment, (átszaladt) 10-15 literből, nagyobb sebesség rosszabb zúzás, így naponta magas területteljesitmény, az idei szép nyereség volt szolgáltatok részéről...
Válasz MrPoke #6123. hozzászólásáraÉn pedig nem értem a 22-23 at. Persze 2-3-4 t/ha os gabonánál tizen pár liter üzemanyag elég. Na de ez 9-10-11-12 t/ha os gabonánál normálisan szecskázva ez mondjuk fél hektárnál kicsit többre elég csak.
Válasz Koczka József #6130. hozzászólásáraJövő évről beszélünk, jövő nyárra akkora lesz az infláció, hogy ami idén 1800 ft órabér volt (pl. nálunk ez jellemző) az jövő nyárra közelebb lesz a 3000-hez mint a 2000-hez. Másrészt a gépnek nem magát, hanem az utódját kell kitermelnie, ami kombájn 70m volt 5 éve az idén már 120-140m, ezt kell megkeresni, jellemzően kevesebb területet aratva... A fogyasztás a legkisebb tétel ma az aratásban, épp ezért nincs is igazán jelentősége, hogy egy kombájn 14 vagy 20 literből arat egy hektárt...
Válasz .Feco. #6129. hozzászólásáraVégre! Azt hittem már hogy csak én képzelem ezeket a dolgokat magamnak… Egy 2 éves 6 ezres lexi 3000 ha nál olyan szinten van elkopva kilyukadva vagy olyan helyeken van elrepedve eltörve ami az ősöknél még a kohóba szállításkor is szinte hibátlanok voltak 30000 ha után
Válasz .Feco. #6129. hozzászólásáraFecó azért nem hiszem hogy valaki az 1200-1500 forint helyett 3600-4500 Ft órabérre emelt az idén. A gép árak azok föl mentek de a kamat legalábbis az enyém maradt. Szerintem egy 12 literes fogyasztás mellet még elégnek kell lennie a 40 ezernek.
Válasz Koczka József #6128. hozzászólásáraValójában nem! Nem csak az üzemanyag emelkedett, sőt az alkatrész árak, gépárak, hitelkamatok, munkabérek 2-3x szorzóval vannak tavaly óta! jövőre a 40 inkább kevés mint jó ár lesz...
Válasz szanberg #6127. hozzászólásáraPersze szerintem is követi az ár emelkedést. De azért 480 as gázolajjal a 40 ezer hektáronként egy kicsit sok főleg az idei évben mert a termény nem nagyon fogta a kombájnt.
Válasz Balázs. #6125. hozzászólásáraBorsodban is 28-30 ezer az aratás, legalább is itt délen. A szántás meg egy ezres centinként, persze optimális időben.
Válasz MrPoke #6123. hozzászólásáraSzSzBM - ből vagy te is? Csak azért kérdezem mert itt a fizetések, és a szolgáltatások díja is el vannak maradva rendesen
6823 hozzászólás
Válasz Balázs. #6171. hozzászólásáraBocsi, de ezekért a hibákért miért a kombájnos a felelős?Talán Természet Anyánkon kellene ezeket számonkérni, nem a kombájnoson. Az Euró árfolyam változás is talána szolgáltatók bűne?
Válasz i.batyity #6170. hozzászólásáraEgyébként sem a gázolaj, sem a gép árát, sem a szervizköltségeket a kombájnos (kombájntulajdonos) állapítja meg. Sőt a termés alakulásása sincs hatással...
Válasz i.batyity #6170. hozzászólásáraNekem történetesen nem 5 q volt az átlagom. De nagyon sok embernek igen, későn vetett rosz fajtát választott meg ilyenek.
Válasz Balázs. #6169. hozzászólásáraBalázs,akkor javaslom, hogy fogadj napszámosokat, majd azok leszedik az 5mázsás kukoricádat pusziért... Az még környezetvédelmileg is előnyösebb!
Válasz ..,-:) #6166. hozzászólásáraÉn megértem, de az 5q- t kukit is anyiért vágni mint a 100q- t az érdekes. Nem ezen múlik a "paraszt" nyeresége, csak a "paraszt" társa a kombánjnos, qurvára együtt érez vele. Neki meglegyen a pénze a többi kit érdekel
Válasz ..,-:) #6165. hozzászólásáraTavaly 0,8% kamat, az igen.
Tavaly mikor a használt kombájnt vettem 8 % kamattal adták a kölcsönt, mivel problémamentes gazdasági mutatóim vannak.
Anélkül 10+% vagy nem ismernék el a kölcsön jóváhagyását, ha tartozásom lenne valahová.
Üdvözöllek a szlovák realitásban.....
Válasz ..,-:) #6165. hozzászólásáraPlussz még jön a gazdi, hogy maga hordaná be a gabonáját, mert hát az is pénzbe van de akkora pótkocsija sincs, hogy egy tartállyal felférjen…..Lehet matekolni………
Új kombájn, óriási zsákutca még saját részre is !
Válasz ..,-:) #6165. hozzászólásáraJaaaa, és ez csak gabona asztallal ! Napra, kuki asztal még vagy 30-35M.
Elköltesz 200M és még dolgozhatsz is……..tényleg óriási üzlet……
Kőműves, villanyszerelő, burkoló, festő stb……, neki van kb 1-5M!!!! közt össz szerszám értékük(jó esetben) és simán elvisz óránként 8-15ezer közt. Lehet matekolni…..
Válasz Balázs. #6163. hozzászólásáraMeg gépet megvenni, üzemeltetni, fenntartani, egész évben az alkalmazottat fizetni, biztosítások, kamatok……….na ez a nem semmi……
Ami tavaly augusztusban 103M volt, az most 178M. Akkor volt a kamat 0,8%/év, most 18,8%/év, kivétel ha megfelelsz a Széchenyinek……Lehet matek ölni, hogy mi az üzlet……
Jó estét mindenkinek!
Felénk aratás+szállítás 51 ezer ft áfásan,egyik nagycég,480 naftával
Akinek nem tetszik,majd hív mást,vagy vegyen kombájnt szokták mondani.Söt a vagány kombajnosok bele se állnak a kis darabokba,a pénzedért se!!!
Pár hektáros maszek is vesz egy 514-est vagy amilyet tud,felénk ez járja sajnos.
Válasz i.batyity #6162. hozzászólására4 ha levágni egy óra alatt 35/ H- ért nem rossz órabér. A gazda pedig 5,10,15 q/H kukoricája "vígan" elbírja
Üdv Mindenkinek!
Lehet itt durrogni az aratás árán, de abba belegondoltatok, hogy amikor 320-340 Ft volt a gázolaj, 6000 volt a kukorica 22-25 ezer volt az aratás. Most 700Ft felett a gázolaj, 12-13 ezer a kukorica, nettó 35 ezerért miért drága az aratás??? A kombájnos mennyiben hibás a gyenge termésátlagok miatt? A 20 literes motorolaj 3 éve nettó 20ezer volt, most ugyanaz 40+áfa. A szárzúzó használatáért szokott valaki extra pénzt kérni???
Válasz Gumóka #6160. hozzászólásáraÉn vettem öreg DH 112, de az UN 053.2 homlokrakodó jobban bejött. Igaz, nem Manitú, de mindig jobb mint kézzel lapátolni
Válasz .Feco. #6159. hozzászólásáraNem olyan nehéz ám a tiltrotáror, de azért nekem is feladta a leckét, másrészt meg rotároros gépet kell venni használtan
Válasz Gumóka #6157. hozzászólásáraAzért ahhoz piszkosul gyakorlottnak kell lenni, meg másrészről a tiltrotator annyiba kerül amennyiért a kolléga gépet keres..
Válasz MrPoke #6137. hozzászólásáraNa most megfogtál a füllentésen! Nem volt 12 t ás ( árpa)
Válasz .Feco. #6156. hozzászólásáraTiltrotátorral meg villával még az is menne, a forgó átka a helyigénye. Ha házak között kell valamit kapálni, nem biztos elfér.
Válasz mtz1221 #6154. hozzászólásáraÉn biztosan nem gondolkodnék ilyenben, inkább forgokotro! Nagyon kevés az, amit az nem tud sokkal jobban megcsinalni, mint ez (kb raklapos dolgokat leszedegetni egyedül)
Válasz mtz1221 #6154. hozzászólására10 milla, de ez asszem 6 körül jött még 5-6éve. De kukák voltak a gumik rajta. A kanalak nem voltak kopottak, egész egybe volt egyébként.
Elektromos ac-t kellett rajta cserélni, meg a hátsó vezérműtömbnél a csőleágazásoknál cseréltem pár gumigyűrűt.
Azóta nem tudom, mi baja lett esetleg, de nálam kitartóan dolgozott.
Válasz Gumóka #6152. hozzászólásáraMi pénz lehet egy ilyen ??? Később volt sok javítani való rajta ???
Válasz Gumóka #6152. hozzászólásáraÉn is terveztem venni, mikor a traktort vettem, hogy mire költsem a pénzem, de itt már addigra telített volt a piac, nyomott áron meg nem akartam eladni a munkámat, azért kár beruházni.
Válasz mtz1221 #6151. hozzászólásáraEnnek a váltója volt powershuttle vagy mi a neve, egyébként minden manuális volt benne.
2000 körüli évjárat lehetett, azt nem tudom pontosan.
Én is bontásokat, útjavítást, tuskózást, árokjavítást, térkőalap tükrözést is csináltam.
Bár a kombigépet önmagába nem szeretem, de azért megbarátkoztam vele
Válasz Gumóka #6149. hozzászólásáraAbból van régi, tiszta mechanikus ??? Jelen pillanatban itt egy ilyen mehetne fél évet egy szuszra. Tuskózni árkokat bontani vizeket áram kábelt stb leásni. Elbactam elkellett volna a kombájnokat adni, még 50 cent volt a rosszvas.
Válasz #bandi #6143. hozzászólásáraKomatsu inkább. Jó a jcb is, de az angol alkatrészárak is megnőttek a kilépésükkel, meg akkor akadozott is kicsit.
Egyébként majd egy kalap mind.
Válasz mtz1221 #6142. hozzászólásáraInkább a nagykerekű. A kicsivel az a baj, van itt több is, köztük Nh is, hogy sokat menetelnek a városba, eszi az elsőhajtást, meg a nagykerekű fordulékonyabb, erősebb, ha az elejével kell dolgozni.
Fél évig volt nálam, angol gép, a műszerfal elektronikájához kellett kicsit piszkálni, mert nem mutatott semmit, meg a kormánymód kapcsoló nem működött.
Egyébként nyúztam, a volt főnököm kérése volt, mikor hozta románból a tréler, hogy használjam, lássuk mi a baja, mert ha jó akkor megy termelni, ha meg nem, legyen megjavítva, stabil gép legyen.
Én szerettem.
Sőt én már halottam olyanról is aki nem használja ki a 90l/ha jövedéki határt. Az bérmunkában dolgozza le számla nélkül.
Ezen az áron az üzemanyagár máris másképp jön ki.
De nem értem hogyan csinálhatják ezt sokan, hiszen ez jövedékiadó csalás.
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáraAmiket vágtam kukorica/napraforgó mikor végeztem és a hozammérő 8-15q/ha mutatott. Kombájnal meg 10km/h val mentem még kukoricában is.... Szégyeltem volna 20eFt nál többet kérni.
Persze volt aki ezt is 30eFt ért vágta....
Válasz .Feco. #6135. hozzászólásáraItt úgy repülnek a kombájnok 10km/h val mint a szél. :D
Még én is 30q ás gabonában.
Válasz #bandi #6138. hozzászólásáraAki bérmunkázik annak persze vissza kell hozni. De akkor dolgozni kell én meg nem hagyom, hogy engem ugráltassanak. :D
De aki csak hobbiból haveroknak megy aratni bérbe sosem kell visszahozni az árát. A valós megtérülése abban van, hogy akkor aratsz mikor akarsz. És ezen rengeteget lehet bukni.
A jelenlegi gépárak melett 80ha-on nem fog megtérülni semmilyen gép. Most pl egy kombinátort veszek évi 20ha munkára...... Ha nem lesz használt akkor egy Kongskilde 3055 öt újjonan...
De meg kell venni mert nem fogok függeni holmi bérválalkozóktól. Főleg a mostani időjárás melett mikor oda lehet a termés egy rossz magágytól.
Válasz .Richard. #6140. hozzászólásáraNem mert még ekkorát hazudni egy gazda sem a környékben. :D
Aki nagyot akar hazudni az 80q át hazudik. De még hallani sem halottam a környékben 100q ás buzát.
Válasz mtz1221 #6142. hozzászólásáraJcb-vel próbálkozzál szerintem
Válasz #bandi #6138. hozzászólásáraAz még nagyon jó ár, itt 40euró/óra akármilyen turkálás. Ha már itt vagyunk
HASONLÓ 20-30 évesek, melyik a legmegbízhatóbb. Ha sima mechanikus váltós lenne, az még jobb lenne. Ha szögelni kell megoldjuk. Nekem is régóta jár már a fejembe, kell venni egyet a kombájn helyett, és ezzel ki keresni a kombájnozás árát, nevetve.
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáraJa az akkor lesz olcsobb mikor a Taxi hátszéllel is olcsobb. Ahol a ruhásszekrény legurul akkora a domb ott is ez a tarifa. Akkor ott meg 100lesz mert befijazik ha felfele arat. Ezt kár firtatni mert harag lesz. Itt a semmi aratása a hiba. Tavalyelött lefele aratott lent üritett,felfele üresen ment pedig csak 150méteren 2méter a pup. Egy ismerős a potot is ugy huzta lefele megindult megfordult lendületből ha föl nem borul fel is megy a dombon. Mert nem volt aki huzza.
Válasz MrPoke #6137. hozzászólásáraigen nyomoruságos helyen laksz te. Ott még olyan gazda sincs aki azt mondja, hogy 8 meg 10 tonna buzája termett? hát a tulaj csak látta? Ha más nem is. Sok fele van pedig olyan. Csak az az érdekes, hogy a földet látni 10méterről benne. Persze attol még lehet rajta 25centis kalász. hijába aki földet művel biztosan ráér a traktorban mert annyi mindent elképzel, hogy lassan más is látja. Keressetek biztos lesz olyan gazda aki látta. Mint egy kolléga mondta. Letette a seregben a helikoptert. Mert Meghalt a pilota. Ok. Én meg láttam is.
Válasz .Feco. #6136. hozzászólásáraEz igaz, csak akinek 20-30 hektárja van, és ezt eljátssza párszor, annak nem fog a szomszéd falúból átjönni a 4. -ik hogy szépen le legyen zúzva.
Válasz MrPoke #6137. hozzászólásáraMárpedig ha 100 környékén van az új, akkor azt is el kell felejteni, hogy jó állapotú használtat veszel 20-ért, mert mese habbal. Hogyhogy nem kell kidolgozni az árát? Azért vetted, hogy mindenkinek le legyen aratva? Csak mert ráérsz?
Ha egy minikotró elkér óránként 8.000 forintot, hogy túrkálja az udvart, és 20 literből elvan egész nap, akkor nemtudom mit várnak egy 10x olyan értékű géptől, ami naponta 20x annyi üzemanyagot fogyaszt, éshát a fenntartása sem annyi. Ja és 3 hónapot dolgozik egy évben, nem 10-et.
Válasz Bobo77 #6133. hozzászólásáraMég látni sem láttunk a környéken 12t ás gabonát...
40q az átlag. A kombájn pedig nem egy olyan munkaeszköz aminek ki kell dolgoznia az árát. Mert a mai viszonyok mellett képtelenség.
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáraMondjuk aki csak átszalad rajta és le sincs zúzva ott én azzal kezdeném, hogy akkor menjen vissza egy zúzóval és járja fel újra saját költségen, mert te azért is fizettél és az nincs kész...
Válasz RARGAkèny #6134. hozzászólásáranincs igazán különbség sem időben, sem kopásban közepestől lefelé... Nyílván egy erős, fogós, akár zöld állomány, vagy ha sáros, dőlt, ilyesmi az megfogja, de inkább azt kellene pótdíjazni.Pl a 630-as Lexion a 6-7 tonnás búzában már megy 5 km/h-val, gabonaasztallal nem igazén tudsz ettől gyorsabban menni bármilyen xar a termés sem, mert akkor földhöz vered az asztalt, összetöröd, nem veszed észre időben a vakondtúrást meg a bedobott gumit, szóval az 1 tonnás búzában sem fogsz ettől gyorsabban menni (legalábbis ha ésszel aratsz). A nagyon erős, fogós termés más, ott nyílván venni kell vissza, de inkább arra kellene pluszt tenni, idén ahol nagyon sáros, akadós volt ott 55.000/ha volt a tarifa ősszel...
Válasz .Feco. #6129. hozzászólásáraDe az sem mindegy hogy 1-2t/ha termést takarít be 40e.-ért, vagy a 12-14 t kukoricát. Az nem lenne kivitelezhető szolgáltató részéről hogy gyengébb anyagban mint idei 20-25e/ha, jobb évjáratú 10t feletti termésekben meg 45-50e/ha?? Mert én annyit is kifizetnék a pl.a 12t kukorica átlagból, de az hogy mint idén is a 1.5 tonnás naprát, meg a 2-3 tonnás kukoricát is 35e. ért vágták, nagyon nem tetszett. A kombájn elment, (átszaladt) 10-15 literből, nagyobb sebesség rosszabb zúzás, így naponta magas területteljesitmény, az idei szép nyereség volt szolgáltatok részéről...
Válasz MrPoke #6123. hozzászólásáraÉn pedig nem értem a 22-23 at. Persze 2-3-4 t/ha os gabonánál tizen pár liter üzemanyag elég. Na de ez 9-10-11-12 t/ha os gabonánál normálisan szecskázva ez mondjuk fél hektárnál kicsit többre elég csak.
Válasz Koczka József #6130. hozzászólásáraJövő évről beszélünk, jövő nyárra akkora lesz az infláció, hogy ami idén 1800 ft órabér volt (pl. nálunk ez jellemző) az jövő nyárra közelebb lesz a 3000-hez mint a 2000-hez. Másrészt a gépnek nem magát, hanem az utódját kell kitermelnie, ami kombájn 70m volt 5 éve az idén már 120-140m, ezt kell megkeresni, jellemzően kevesebb területet aratva... A fogyasztás a legkisebb tétel ma az aratásban, épp ezért nincs is igazán jelentősége, hogy egy kombájn 14 vagy 20 literből arat egy hektárt...
Válasz .Feco. #6129. hozzászólásáraVégre! Azt hittem már hogy csak én képzelem ezeket a dolgokat magamnak… Egy 2 éves 6 ezres lexi 3000 ha nál olyan szinten van elkopva kilyukadva vagy olyan helyeken van elrepedve eltörve ami az ősöknél még a kohóba szállításkor is szinte hibátlanok voltak 30000 ha után
Válasz .Feco. #6129. hozzászólásáraFecó azért nem hiszem hogy valaki az 1200-1500 forint helyett 3600-4500 Ft órabérre emelt az idén. A gép árak azok föl mentek de a kamat legalábbis az enyém maradt. Szerintem egy 12 literes fogyasztás mellet még elégnek kell lennie a 40 ezernek.
Válasz Koczka József #6128. hozzászólásáraValójában nem! Nem csak az üzemanyag emelkedett, sőt az alkatrész árak, gépárak, hitelkamatok, munkabérek 2-3x szorzóval vannak tavaly óta! jövőre a 40 inkább kevés mint jó ár lesz...
Válasz szanberg #6127. hozzászólásáraPersze szerintem is követi az ár emelkedést. De azért 480 as gázolajjal a 40 ezer hektáronként egy kicsit sok főleg az idei évben mert a termény nem nagyon fogta a kombájnt.
Válasz Koczka József #6126. hozzászólására35 ezer.
De 40-lesz jövőre, gondolom nem esik vissza 400-ra a nafta
Válasz Balázs. #6125. hozzászólásáraBorsodban is 28-30 ezer az aratás, legalább is itt délen. A szántás meg egy ezres centinként, persze optimális időben.
Válasz MrPoke #6123. hozzászólásáraSzSzBM - ből vagy te is? Csak azért kérdezem mert itt a fizetések, és a szolgáltatások díja is el vannak maradva rendesen
Válasz Bobo77 #6122. hozzászólásáraDunaföldvár.
Én nem mondtam, hogy nem örülök, 3 éves géppel aratnak, precíz a munka is, szavam nem lehet, meg azért párszor kifenném a kaszát mire kézzel levágnám