Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.01 Ft USD 391.85 Ft CHF 431.03 Ft GBP 487.09 Ft

Fórum

CASE IH AXIAL FLOW kombájn

Létrehozta: BT , 2009-07-21 22:44:11

Kedvencekhez Segítség

781 hozzászólás

Végre nem csak Claas meg John Deere, de kine maradjon a Deutz Farh:::!smile thumbupsmile thumbup

Nincs profilkép
#80 .Szabi.
2010-07-29 21:10:03

Válasz #79. hozzászólásra

olyan ,mint egy 108 sl maxi pirosban!smile scared

#77 .Feco.
2010-07-29 21:05:00

Válasz #74. hozzászólásra

Évekkel ezelőtt láttam egy ilyenről képet egy amerikai oldalon, igencsak mglepett...

De annyira hasonló, hogy szerintem ez Harsewinkel-ben készült olyan konstrukcióban, mint most a CAT Lexionok. Egyébként baromi nagy per lett volna belőle...

#76 papa maci
2010-07-29 21:04:36

Válasz #74. hozzászólásra

Szabi !!!!!!!!!!!!!!!! ezt mikor csináltad ? smile laughsmile laughsmile laughsmile laughNa ez a globalizáció !!!!!!!!!!!!

#75 papa maci
2010-07-29 21:04:33

Válasz #74. hozzászólásra

Szabi !!!!!!!!!!!!!!!! ezt mikor csináltad ? smile laughsmile laughsmile laughsmile laughNa ez a globalizáció !!!!!!!!!!!!

#73 papa maci
2010-07-29 20:55:29

Válasz #72. hozzászólásra

Vazzze !!!!!!!!!! Mellé ütöttem tiszta égő hejesítek CLAAS.smile oops

#72 papa maci
2010-07-29 20:53:38

A pénz és a kabzsiság nagy úr. És bár tisztelem a CLAAS-t de a nagyok közt csak "kis"családi válalkozás. És bizony a "belépőkártyások" közül ment el az illető. Az infóm idáig terjed mivel eggy kicsit érintett voltam CLLAS vonalon.smile w00t

#71 ClaasMan
2010-07-29 20:46:10

Válasz #67. hozzászólásra
Lényegében igaz, de azért ez a fogyasztáskérdés közel sem ilyen egyszerű.

Úgy járnak kelnek a mérnökök a konkurens cégek között hogy csak ihaj... de azért az előfejlesztésre a gyárban sem sok embernek van ám belépőkártyája. A lényeg pedig ott van, ami már onnan kikerül az már relatív közel van időben a sorozatgyártáshoz. Onnan pedig nincs érdekében elmenni a mérnöknek smile thumbupcool

#70 papa maci
2010-07-29 20:06:49

Válasz #69. hozzászólásra

Volt is riadalom mikor megtudta a CLAAS hogy eggy tervezö mérnökük átment a fergáékhoz. smile lolsmile lolsmile lol

#69 szanberg
2010-07-29 18:47:22

nagyon könnyen "pereg" a láda ezekben a fergákban, csapágyazott 8 ládás technika, enyémen kétujjal forgatom a szíjjtárcsát szinte erő nélkül megy a dolog.
Most gondolj bele egy hibrid vagy rotoros leválasztásra az mí nagy kényszer a motornak...
Mivel én tapasztaltam,hogy kis szártömegű árpában vonulással 9literből tudtam aratni, ismerős a Centorrára ugyanezt az értéket mondta, de akkor legyen 10liter ha úgy jobban teccik, így én elhiszem és éreztem is.
Ezért is mondom,hogy jól eltalált gépek ezek, csak sokan megbélyegezték szegény piroskákat, pedig technikailag olyan prímán kitalálták, hogy a teljesítmény fogyasztás hányadosa,tehát a hasznosság hatékonyság értéke nagyon előkelő helyen van.
Persze motor-motor között is van fogyasztásbéli különbség alapból, a süsü blokkok szerényen szipákolnak ez is köztudott.
Inkább az a baj,hogy ebből a 8,4-ből a kisebb 7280-ban 387 lópaci a 7282-nagyobb centorrában 400lóerőt faragnak ki, ettől többet már nem szabad szerintem a 387lóerő is félegészséges mindössze.
Hisz ez a motor traktorban 250-260lóerővel is dolgozik, azért nem kicsi a lépcső.

Pont ezért van C13-as motor a nagy Fortiában, illetve 7hengeres Sisudízel 9,3literes ha jól emlékszem és 500lóerő feletti teljesítményt produkál! Ez a Delta híbrid kétrotoros leválasztású nagyüzemi kombájn.
Tesztelték itt nemmessze borsodban nagytáblában óránként 8hektár...
szerintetek???smile sweatdrop

hozzáteszem ezt tuti nyitott rostákkal nem tökéletes magtisztaság mellett és 4-5tonnáb búzában nem 6-8-asban.
de akkoris ezt ha tudja kényelmesen akkor nemtudom ki lesz ellenfél!?!?!?!?smile pimp

#68 papa maci
2010-07-29 17:54:39

jó a témasmile thumbupsmile thumbup

#67 .Feco.
2010-07-29 17:00:24

Válasz #63. hozzászólásra

szerintem az, hogy egy motor hány lóerős, meg hány literes teljesen irreleváns a /ha fogyasztás szempontjából. Ha a gép belső paraméterei jó összhangban vannak, akkor nagy a fajlagos termelékenység,ergo alacsony a fajlagos fogyasztás. Ha valami korlátoz, a fogyasztás kúszik felfelé...

Az APS dobos Claas-ban tényleg nem kell lemezelni a dobot. Gyárilag benne volt, és kész. Mondta a szerelő, hogy maradjon benne mindig.
Persze itt a helyi 106-os domin szocializálódott nagyokosok lehülyéztek, hogy hogy mondhatok én olyan butaságot, hogy azt benne kell hagyni, szedjem kifelé. Újonnan nem nyúltunk hozzá, kétévesen megint nem, aztán engedtünk a nyomásnak (20 évesen mit tudtam én, hogy kinek van inkább igaza), és kiszedtük. Hát az sem volt egy faxa meló, mert át kellett nyúlkálni az előcséplő felett, de hagyján. A világon semmi különbséget nem éreztem, mindegy. Újabb két nap szenvedés árán visszaraktuk ősszel. Majd következő tavasszal úgy döntöttünk, hogy szedi ki a franc, jól van az ott. Kimentünk aratni, dolgozott egy napot. Másnap reggel beültem, kimentünk unokatesómmal a világ végére, mert ott kellett aratni. Telefon nyílván otthon maradt, szállító jármű nem jött, mert az öreg ott a tanyába pakolta be valahova. Jó magyar földúton bedöcögtünk vagy 10 km-t. Bekapcsoltam a cséplést, és valami irgalmatlan dübörgés hallatszott..
Gondolom a gyárilag beszerelt lemezek csavarjai anno be voltak ragasztva. Mivel megbontottuk, így a téli állás alatt kirohadhattak a beszorult maradványok. A csavarok fellazultak, és az utazás alatt egy lemez fél oldala lelógott, és beleért a kosárba. Ahogy megfordult azt maga köré gyűrte, elhajtott két doblécet, két másik lemezt, felsértette a kosarat, és agyonverte az oszlatóverőt. A puszta közepén segítség nélkül 50-fok melegben árpaporban feszgethettem ki az összehajtogatott éles szar vasakat! rá ment a fél nap...

A claas-nál amúgy nem egybe van a rosta, hanem három kis kosárrészből áll, amelyeket egyessével ki lehet venni a felhordó fölötti nyíláson.

A JD még jobb, itt marad a kosár úgy ahogy van. Ha akarnám lehetne betéteket beleszerelni. (de nem akarom) Itt elvileg kellene lemezelni a dobot, de relatíve könnyű, mert elől van (nincs előcséplő), de így is az előző esetből tanulva az első őszön szépen beragasztottuk a csavarokat, és azóta úgy megy.

Jah, bónusz sztori: idén tavasszal nem volt időm (meg kedvem sem nagyon) magam felkészíteni a kombájnt, a traktorosunk csinálta. Első nap délben kimegyek a telepre, látom le van szedve a felhordó! -Mit csinálsz bálint? -Levettem a felhordót. -Látom. Minek? -Hát úgy szoktuk. Könnyebb kicserélni a rostát, meg lemezelni a dobot. -Értem. És mégis milyen kosarat fogsz bele rakni?

csak három éve dolgozik itt....

#66 ClaasMan
2010-07-29 16:14:05

Válasz #64. hozzászólásra
Persze kosarakat a Lexionon is kell cserélni de nem kell leállni hozzá a ferdéről
smile thumbup

#65 ClaasMan
2010-07-29 16:12:51

Válasz #64. hozzászólásra
Igen a doblemezekre gondoltam. Akikkel beszéltem mind dícsérte az 570 teljesítményét és munkaminőségét, igaz azt is monodták hogy a fogyasztása közelebb van egy rotoroséhoz mind egy ládáséhoz.
Mondjuk azt Én azért megnézném magamnak hogy egy ~ 400LE, 8,4 literes motor (még ha sisu is) 9 literrel elmegy!!!
smile lol

#64 szanberg
2010-07-29 15:47:17

Válasz #62. hozzászólásra

mit raksz fel újonnan és mi marad rajta???
a doblemezek???
nekem ez új, mert a nyuszin és a fergán is kell kosarat cserélni lemezelni.

közben írom,hogy autósboltból ma vettem gázolajszűrőket 1500Ft-ért Donaldsont a ferga kombájnra, illetve tizenpárezerért külső nagy levegőszűrőt is...
a gyári árával nem vagyok tisztába de szerintem hármat kiadna ezekből, és eddigis Donaldson volt benne

#63 szanberg
2010-07-29 15:44:59

Válasz #62. hozzászólásra

bicska gép az mit jelent???
De az nem egyrotosor vagyis nem axiál dobos, hanem rotoros leválasztású hibrid rendszerű szerkezet. Síma dob van benne, csak a rázók helyett hosszanti rotorok vannak párban.
Biztos,hogy jók,viszont nem 10-12literből aratsz velük! Ilyen ez a CAT motor mese nincs.

Ez nekem ellenzék de keményen, mert egy új Centorával 9-13literekből aratnék vonulással egybeszámítva lazán.
csakúgy mint a mostanival is ugye...

á majd lesz valami. Ma egészen jó idő volt a több mint 100-120miliméter eső után itt. Kicsit nézegettem a kombájnt délelőtt, láncokat spanoltam kentem, kapargattam az összeállt töreket róla, fújattam ilyesmi. Van bőven idő amíg földre tudok menni addig megint kiporszívózom és talán még egy illatosítót is rakok bele smile cowboy

úgyhogy haza is jöttem ma korán aludtam volna egyet, csak a kismama rugdos,hogy menjünk konyhabútort nézni...smile scared
ja bocsi sarokgarnitúrával együtt persze...

és rájövök,hogy nem is sok 50-60millió egy kombájnért amikor egykettőt ellehet ezekre is simán verni....
no ez nem lesz! van szép és jó töredékéért is a fene a bútorokba smile lol

de tudjátok, csapódásgátlós a fiók vazzesmile hammer

#62 ClaasMan
2010-07-29 12:56:08

Válasz #58. hozzászólásra
A ládás Lexionokat nem kell lemezelni, újként fölrakod, oszt marad rajta végig. Amúgy az 570-es bicska gép a rotorosok között, meg is szaporodott a számuk (a rotorosok darabszámához képest persze) az országban az utóbbi 2-3 évben. Mellesleg abba is CAT C-13 moci van.

#61 .Feco.
2010-07-29 08:52:44

Válasz #60. hozzászólásra

Ez attól függ, hogy merre dolgozik. Mi egy évben 900-1000-11000 hekiket aratgatunk, és 10 h-on sem kell szalmát hagyni, így ez irreleváns nekünk...

Válasz #57. hozzászólásra

Akik báláznak azok meg a szalma miatt a szalmarázósakat szeretik, nem törekel!smile confused

#59 szanberg
2010-07-29 08:12:01

ja igen, 10-15-évesen bőven tudnia kell a 60-70%-ot egy gépnek!
Nem dícséret, de nekem itt mindkettő 14éves forma, 4-5ezer üzemórákkal, és ha nem süllyedek el 5-6-szor naponta meg nemkell kotonstoppolni a táblán és kerülgetni a vízeket,meg kaparászni a dombódalt, szóval akkor 25-30hektárokat lazán letudok szedni. Repcében 22,5-volt most a legtöbb, de 11-től vágtam csak az idő végett, még éppen ígyis az eleje necces volt.
Árpából tavaly 35hektár jött le egy nap vonulva is.
Amikor a napraforgót 8sorral feltálcázott asztallal vágtam azzal is 30hektár felett teljesített rendre, és nem agyonnyüstölve, semmi leracsnizás vagy egyebek, egyenleteen végig egész nap.
TAvaly már a kukorica 6sorossal toltam, sajnos nagyon nem haladtam...a gabona asztalom a 8sor anyagát is dupla úgy eszi, felkellessz gyorsítanom az oros-t valahogyan az évre.

#58 szanberg
2010-07-29 08:06:59

Válasz #57. hozzászólásra

Nem leszek fent, csak maximum este ha idő adja.
Most a kismamám elment egy gyors vizsgálatra azért vagyok még itthon, várom az autótsmile biggrin
ha ittvagy most írjad, vagy küld el a motopower@freemail.hu ímélcímre, ott csak én kapom meg még a levelet is kitörlöm,sokat zaklatni ígérem nemfoglak hahasmile sweatdrop

esetleg dzsondééér ügyben, de azt meg tudod, hogy nem a kenyerem...
CSAK A FERGA!!!smile devilsmile aikido

Axiáldobos gépet én is hasonló okok végett gondolnék, plusz hozzájön,hogy évente kétszer két gépen cserélem ki a dobkosarat lemezelem be a dobot meg ilyesmi, kicsit elment a kedvem a ferdefelhordó akasztásditól. bár ez nem fő indok, csak egy axiáloson gyorsan cserélnék pár darab deknit a kosár ódalán teli helyen könnyen aztán jóccakát.

MfPisti bátyjánk viszont lebeszél róla, pedig Ő is tudna háromféle axiáldobost eladni! Többletfogyasztásuk van a ládásokhoz képest mivel minden anyagot gyűrni kell át magán végig. Ezáltal a nagy motor is a lelke és valahol nem mindegy,hogy mittudomén 600hektár sajátot 7ezer literből vágok le vagy 10-12ezer liter gázolajból. Ez tény és való igaz.
VEtőmagtermesztésnél más a helyzet, ott sokkal kíméletesebb a szemnek az axiáldob, jobb a csíraképesség kimutathatóan, kicsépel mindent tökéletesebben stbstb...

Ja igen itt jön a képbe az olajretek vetőmagnak. Egyik kombájn sem tudja kicsépelni rendesen!!! főleg ha még zöldebb esetleg a szára, vagy gyomos nagyon. Sem a WTS sem a T-széria tökéletesn munkát nem végez, sem a mi két gépünk nem teljesen jó. Sok becő vagy hűvely maradt a szalmában tavaly is, ami egy drága magnál éppen elviszi a hasznot ha úgyvan. No az axiáldobos ilyenkor nem kímél, kiveret mindent ahogy kell.

hát igen.
Este gondolkodtam még... Azért 60millából nem 10évig aratnak bérbe nekem, de még 6évig sem... Itt rosszil számolt Konrádunk.
Plusz a beraratásból származó bevételek is kiesnek, plusz a többi amit már leírtam. Nehogymár egy közepes gazdaságnak ne legyen betakarító gépe, naneee...
Tehát nem lenne alaptalan egy új gép.
De egyenlőre inkább tájékozódom, tapasztalatokat keresek, majd meglátjuk milyen lesz az év...

#57 .Feco.
2010-07-28 23:54:20

Válasz #54. hozzászólásra

Új gép esetében tény, hogy az STS, 600-as lexion, és behemót társai 1500-2000 hekit simán lekezelnek, de egy fiatalabb megkímélt gép még 10-15 évesen is simán hozza újkori teljesítményének 60-70%-át, és stabilan tervezhetsz rá 1000 heki körül.

én megmondom őszintén szalmarázós gépet már nem akarok venni. a mai nagyobb hozamú, zöld száron érő növényekkel nehezen tud mit kezdeni a szalmarázó. Különösen a német búzák és a hibrid repcék viselik meg a gépet.

majd valamikor nap közben figyellek, és ha te is fenn leszel, és valamelyik modi is elérhető lesz beírom, és ha leírtad kitöröltetem. Nem szívesen hagyom kinn nyilvános fórumon sokáig, így is naponta kétszer hívogat mindenféle direktmarketinges élősködő...

#56 szanberg
2010-07-28 23:12:09

Válasz #52. hozzászólásra

add meg a telefonszámod és felhívlak egy nappal előtte!
Az ódalgós borúlósban repce volt leszedtem illetve pont ezen a részen csak dudva volt otthagytam nem is bánomsmile scared
A többire szemből kell nekimenni illetve lefelé. Alföldi gyereknek biztosan érdekes lehet itt fel sem tűnik.
Csak mondták régebben a messziről jött gépkezelők hogy bettyárkemény ittott

#55 Heccmaster
2010-07-28 23:11:33

Válasz #54. hozzászólásra

csitt mer lenyilazlak pár tót nyílvesszővel

#54 szanberg
2010-07-28 23:09:29

Válasz #52. hozzászólásra

9880 STS axiáldobos...kétszer annyit fogyaszt mint egy okos ládás. Tudom,hisz itt nemmessze Borsodszirákon van több is belőlük, nomeg elég sokat jár a KITE oda éppen zeekhez.
Persze a hátul még farrabillenős ürítőcsiga teccik nagyon:-D

vetésszerkezet a 600sajátban: 100-150búza, 50-100árpa, zab rozs 20-50, 100körüli repce, 20-50olajretek, 100-200napraforgó, 100-200kukorica.

gyengébbek kedvéért: amikor 100 a napraforgó akkor 200 a kukorica, illetve fordítva...vagy volt 120-180, 150-150 is az arány (ezt csak heccinek hogy megértse hahaha:-)
Tehát izgalmasabb a kalászosok után a spéci olajretek aztán a többi.
Maszekból meg lenne minden. Ha összejönne úgy mint régen,hogy kéthétig lent itthoni aratás előtt bérmunkába nyomtuk akkor 1000hektár felé lehetne menni. Mondjuk ha meg azt nézem,hogy a sajátot levágná meg itthoni előtt alföldön maszek, a kis nyuszi megmaradna a hazai maszekokra, akkor mindenkinek le lenne aratva, a régi nyuszi nem menne túl sokat így még sok évig jó lenne, egy nagyobb újjal meg 800-1000 hektárt lecsépelni nemjelenthet akadályt, a mostani régi fergámmal ami 6 ládás bemerném vállalni ha muszály lenne illetve stabil jóidő...

Szóval tárgyratérve a nagy sts már bazinagy 1200-1500 hektárra való gép nem???

most néztem különben az axiálnál akciós a Lexion550 6méteres asztallal 175ezer euro.
sok mint pénz, viszont a többi között nem rossz az ár.
A Ferguson Centora ami nekem nagyon bejön az is többe kerül.

A végén meg marad még párévig a kettő kamaszkorú hagy dolgozzák még az árát a jövendőbélinek smile cool

Az a legnagyobb baj,hogy a használtakat eladni nemlehet csak "szarérhúgyért..."
A fergámat 5milláért lehetne szerintem elpasszolni, közben meg sokkal többet ér mert egyben van karbantartott, kritikus kombájnidő után végigjavított masína, ezt a kis pénzt már kidolgozta pár év alatt itthon maszekból csak ha azt nézem.
A nyuszit lehet 7-8-ért elvinnék, kérték is tavasszal, de az is ott van, hogy annyit ér pénzben egyébként sokkal többet
elpocsékolni meg kár, mert akkor hiába dolgoztam rajtuk,hogy naprakészek legyenek

hát nemtudom...

A C széria milyen joniból??? síma dobos vagy axiál vagy hibrid kétrotoros???
fogalmam sincsen

#53 Claas mániás
2010-07-28 23:03:35

Válasz #51. hozzászólásra

Jó szervezéssel a Mega is simán megcsinál 1000hekit,ezt nálunk több évben megtette pedig csak árpa búza ,triti,napra,és kuk orica volt,sőt az elején a 330 Medionnak is le kellett küzdenie ezt a mennyiséget,de most már lerövidűl a szezon,inkább több géppel kell kiállni

#52 .Feco.
2010-07-28 22:41:43

Válasz #51. hozzászólásra

1000 hekire? hát 360-as megát semmiképp! Nagy kérdés, hogy milyen a vetésszerkezet. Nekünk a WTS legjobb szezonja 1370 hektár volt, akkor gyakorlatilag nem volt leállás. Kezdte az árpa, majd repce, búza, majd közben bejött az olajretek, és előbb kezdődött a napra, minthogy véget ért volna. És végül kukorica novemberig.

Így borzasztó sokra lehet érni. Ha pl. 7-800 hektár a búza és a repce, akkor sokkal nagyobb gép kell!

Egy próbát megérne a Claas Tucano 480-as, de ezzel kapcsolatosan egy kicsit szkeptikus vagyok. az 570-es Lexion már tutira jó, de én pl. inkább a JD 9780 CTS-t vagy az újabb C670-est venném! (szebb színe van)

Mint mondtam nekem tényleg teccik a 7088, de itt a környéken sincs Case kombájn (korábban volt piros NH TX 68-as), a traktorok pedig szintén csak az európai piros NH-k, igazi amerikai vas csak 2 db van.

Ha használt is szóba jöhet, akkor nem rossz bolt egy fiatal S690-es, 9880i STS, vagy 570-580-600-as Lexion, 2-3 évesen 50 milla körül van, ami egy 6 ládás szalmarázós kombájn ára, míg teljesítményben simán a duplája. Ha komolyan rá akarsz feküdni a bérmunkára, akkor ez lesz a te géped! smile tonguepsmile tonguep

Amikor tudod, hogy ilyen izgalmasabb részt vágsz, szólj, ha lenne időm szívesen felszaladnék...

#51 szanberg
2010-07-28 22:22:55

hát 30hektár búza 40árpa 15zab 12rozs még kintvan és nemtudom,hogy tud e bekerűlni a magtárba már... szürkül még vizesedik a terűlet...
lehet lekaszáljuk aztán lesz több takarmány, hátha eltudom adni majd később lentre, tavaly is megvettek volna mindent... úgyis közben jól felnövi a muhar illetve egyéb ződségek...

Tényleg jó lehet a 7088-as és nekem is elég lenne doszt!
csak valamiért a nagyobbat láttam meg és az húzza a lelkemet ilyenkor. 40-50közötti árakon mennek, nemtudom mennyire szalonképes.

Véleményed szerint ha mégis jönne egy új kombájn nem most,hanem mondjuk a jövő szezonra és lenne normális bérmunka, mondjuk úgy 1000hektárt kellene tiporni évente a mostani össz.7-800 helyett akkor melyik gépet javasolnád, ami a leg olcsóbb és leg jobb ennyi terűletre.
360 Mega??? esetleg kisebb lexion? WTS még van?

Jaa most közben gondolkodom,hogy melyik partos még, de mind az! Az egyik 18hektáros táblában van 4hektár árpa, illetve a többi zab. No ezek olyan part van,hogy nem hinnéd el! Sok kombájn nem bír felmenni rajta legkisebb fokozatban! ha meg kihugyozok akkor már kikapar. Lefelé feszt orron mész a géppel. A szomszédok a megával egyszerűen nemtudnak lejönni rajta, a hátsókerék a levegőben és az asztalon csúszik a gép...

vannak ilyen trükkök....
a temetődomb sem kutya vagy szuhogyon a verőben a szendrei vég, azmeg ráadásúl ódalgós. Régen Bőcsről jöttek 105-ös dominátorok bérbe aratni hozzánk. nagyon régen. Egyik fel is borult rajta az ódalgón, de az MTZ-vel is amikor szántják és barázdával lefelé mész nekem is volt olyan,hogy kiszálltam és kézzel megtudtam emelni a traktor dombnak fel lévő szélit annyira elkönnyűlt az ódalgón!!!smile wackosmile sweatdropsmile oops szóval egy rossz mozdulat és bukfenc

#50 .Feco.
2010-07-28 22:13:43

Válasz #49. hozzászólásra

"Plusz ha az alföldről hívok kombájnost meglátja a dombokat és hazamegy."

ezt már hallottam mástól is! Arattok majd még az idén? Csak kíváncsiságból szívesen felmennék kipróbálni egy ilyen lejtőt! ;)

amúgy nekem tényleg szimpi a Case 7088-as. Pont ideálisak a paraméterei...

#49 szanberg
2010-07-28 22:04:40

Válasz #48. hozzászólásra

persze elég lenne, régebben a Newholland TC56-al vágtunk le mindent mert az volt. Csak éppen 10éve még majdnem végiglehetett aratni az egész nyarat. tthoni aratás előtt két hétig maszekba mentünk Matyókhoz, aztán itthon saját le aztán még maszek,mert alig volt kombájn a környéken. Az a gép akkor 3-év alatt megdolgozta az árát azóta csak termel.
Jópár éve kettő van, mára 14évesek és jól mennek, mégis ebben a szélsőséges időben, főleg az idén nem haladunk....tavaly előtt csak a Ferga volt 600valamennyi saját plusz maszek 150körül egymaga kényelmesen lement, nem erről van szó.
Aztán még lenne párszáz hektár bérmunka itthon is, csak éppen akkor akarnák vágatni amikor a sajátunkat gyűrjük, másnap pedig már esik az eső.
Amikor mondjuk 100hektár repcét ver az eső elég rossz érzés...
Sokkal kisebb gazdáknak új kombájnja esetleg kombájnjai vannak, ezért gondolnám,hogy ekkora terűletre jólenne egy. Legyen akkor egy Mf Centora!

Nemtudom hány hektár maszekmunkára érdemes a saját terűlet mellé gépet venni!?!?!?!?
Számolgatok igazatok is van, de közben mégsem.
Könyeb lenne mással vágatni, csak ki jönne el egy egész szezonra? itt a 600hektár nem 5darabban van vonulgatni kell, süllyedések vannak most ezerrel ráadásúl, ittott a bozótos egykét átkelőnél megkaristolhatja a kombájnt, mivel nem az övék leszaladják elszórják ha rájukszólsz ezeket mérlegelik és itthagynak aztán meg jön az eső...
Plusz ha az alföldről hívok kombájnost meglátja a dombokat és hazamegy.
Nem röhögni, komolyan! Ezek megtörtént esetek voltak, nem véletlen,hogy errefelé nemjön lentről bérkombájn, keményebb vidék...

Saját kell akkor megyek ki amikor akarok, olcsón,mert az a 10-13liter gázolaj nem sok, addig aratok amíg jól esik, úgy ahogyan akarok annyit szórok ki hátul amennyit akarok és ha 3-4-5-ödére süllyedek is el nem húzok haza a francba hanem megkísérlem a 6.-at is mert lekell szednem a sajátomat mese nincs, mégha nem is repűl a hektár.

és mint írtam mennék ezerrel bérbe, arra is alapoznék egy új gépet.

de ezek még csak tervek.
A régiekkel nemtudok lemenni aratás előtt sokszáz hektárra leszerződni alföldre, hiába karbantartott jó gépek. 14éves gépeknél sokkal hamarabb lehet hiba mint egy 5évnél fiatalabb masínán, aztán ha baj van bukod a papírt amit aláírtál többe kerül a leves mint a hús. Nembeszélve arról,hogy itthon is van elég aratnivaló a maszekokkal együtt és kellenek még később is.

szóval se veled sem nélküled a helyzet...

#48 .Feco.
2010-07-28 16:44:34

Válasz #47. hozzászólásra

jah, és még egy gondolat:

600 ha-ra elég egy 204-es mega, vagy más 200-230 LE közötti 5 kádás gép.
900-1000 ha között használható ki egy 300 LE körüli 6 szalmarázós gép, míg szerintem egy 400 LE körüli hibrid- vagy hosszdobos kombájnra kb. 1500, egy 500+ LE-s monstrumra 1800-2000 hektár kellhet...

#47 .Feco.
2010-07-28 16:39:36

Válasz #42. hozzászólásra

mondjuk szerintem az elég sok... nem is olyan régen kértünk ajnlatot JD C670-re, ami szintén 420 LE (mondjuk az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a 7120-as az 364 LE névleges teljesítményen, és csak a max LE 420, míg a C670 az alpból 420, és 450 max), viszont full extra, azaz prodrive (automata váltó), i-csomag, autotrack, prémium szecskázó, 7,5 m-es asztal, és így olcsóbb volt, mint amit leírtál. Az S690-es drágább ettől, de ott már alap a 9 m-es asztal, alap az i-csomag, alap az autotrack, alap a prémium szecskázó, és motorikusan 530 LE.

Elvileg létezik kisebb rotoros JD, S560-as a neve, az ami 360 LE-s, és a tulajdonságai kb. pariban vannak a 7120-assal, de azt magyarországra nem hozzák...

Ami nekem jobban mozgatja a fantáziám, az a 7088-as, egy olyat lehet meglesek valamikor közelebbről, mert jövőre kombájncsere lesz esedékes...

Nincs profilkép
#46 Konrád
2010-07-28 16:10:49

Válasz #45. hozzászólásra

ehhez nem kell közgazdasági számítás , csak a 4 alapvető matematikai műveletet kell ismerni....... smile surrender

#45 2266
2010-07-28 16:03:28

Válasz #44. hozzászólásra
Na ebben is van valami!!
smile lolsmile lolsmile lolsmile tonguesmile tonguesmile tongue Igaz ehez egy tuti közgazdasági számitás is dukálna !! De ekora számoknál már az sem elhanyagolható... Manapság már érdemesebb számolni mint tiszta eröböl dolgozni...smile lolsmile lolsmile confusedsmile confused

Nincs profilkép
#44 Konrád
2010-07-28 16:00:26

Válasz #42. hozzászólásra

68 milláért majd 10 évig aratják Neked a 600 hektárt !!!!!!!!!!!!!!!!!

#43 2266
2010-07-28 15:58:40

Válasz #42. hozzászólásra

Hát hogy meg e dolgozik az áreáért - ?? Annó a claas dominatorok is épp olyan baromi drágának tüntek.. De ha azt nézed hogy néhol a 105 vagy fökép a 106 még ma is napi redszereségel dolgozik söt van olyan tsz ahol még most is ez van akor már más a történet!! Több cég az anyagi biztonságát is anak köszönheti hogy nem ment bele az erön fölüli gépesitésba.. Igy a forgalmazók vagy a kereskedök által diktált listaáras értékvesztésba sem..%!! De ami igaz az igaz a claaa Ezekel tuti jol bevált gépekel alapozta meg a hirnevét!!

#42 szanberg
2010-07-28 15:53:31

na közben kutakodva kicsit olyat tudok mondnai,hogy egy 7120-as már prémium nagy Axialflow-os gép 420lóerővel stb, 900-as gumikkal mindenszéppeljóval, 6méteres gabona asztallal 6soros kukorica adapterrel asztalkocsival 68milla kompletten.

Nem tűnik annyira soknak STS-ék szerintem drágábbak lehetnek.

Kegyetlen nagy pénzek, kíváncsi vagyok megdolgozik e egy ilyen kombájn az áráért!?!?!?!?

végülis 600hektárra már indokolt lehetne a megvétele, ha jobb időket élnénk és lenne megint egy 2007-es árazású esztendő akkor lehetne rugaszkodni valamiből.

#41 szanberg
2010-07-28 14:23:47

megegyeztünk cimbora!

és szerintem abban is,hogy a legjobb régebbi kombájn a 218-as Mega volt...
Abban van motor is, nagy asztallal is tempósan arat, megbízható a mega sorozat, alkatrész van hozzá még ócsón bontva innenonnan is.
Kár,hogy az új gépek nem ilyenek már...

#40 ClaasMan
2010-07-28 08:14:23

Válasz #29. hozzászólásra
Sokat nem tudok róla. Lexion 550, NH CX, és JD T széria megy most ott. Azt nem is tudtam hogy MF is volt ott. Szerintem ott nem a műszakiak fogják eldönteni hogy milyen gép lesz (akkor a NH-t meg sem hívták volna). NH gépeikkel nagyon nincsenek megelégedve.

Szanberg: Te félreérted, nem pont a TE gépedről mondjuk el a negatív véleményünket, hanem úgy általában bizonyos a típusokról. De az Én véleményem a jó gép témáról: Minden gyártónak (kivétel nélkül) van jól eltalált géptípusa, és sajnos kevésbé (ez lehet akár ugyanazon gépcsalád különböző telj. gépe is). Ezen belül is minden gépnek van egy-két gyenge, v. gyengébb pontja, az nem mindegy mennyi, és ehhez még hozzájön a szervizháttér, és az alkatrészellátás. Na ezek összességéből jön össze, hogy az adott gép jó-e, vagy nem. Szerintem

#39 szanberg
2010-07-27 21:23:58

Válasz #37. hozzászólásra

jól mondod koma és az a leg érdekesebb,hogy nem is tehetek róla.
Hiába teccik más gyártónak más megoldása valahol akkorsem tudnám elképzelni a kezem alatt a portámon, mert egyszerűen megmagyarázhatatlanúl nem.
Szívem mélyén is ezek teccenek mégha bolondnak is vélnek itt sokan...

plusz nagyon bevállt hálIstennek mindegyike!


Szabi! ez megint egy sor volt csak...
kiskombájnból vegyenek kis tucanót aztmondják azok a nagyon tutik.
A kis ferga kombik nekem sem jönnek annyira be, az a Laverdás vonal ugye.

De a Cerea utód Centorrák, axiálos Fortiák, hibrid Delták már igen!
Ezekből legjobban a Fortia, de Pistabátyjánk szerint egy Centorra jobb lenne mert gazdaságosabban üzemeltethető, jobb a ládás gép, az axiálos főleg vetőmagosoknak plusz előny még az alapokon felűl.
Azért 50hektár vetőmag nekem is van hoppá ez már alap is lesz úgyérzemsmile wink

Nincs profilkép
#38 Szabi.
2010-07-27 21:19:26

Válasz #36. hozzászólásra

Nem nagyokat, mert sok az apró terület és a vonulás.

Nincs profilkép
#37 .Szabi.
2010-07-27 21:18:59

Válasz #36. hozzászólásra
te ferga-mániás.......smile cowboy

#36 szanberg
2010-07-27 21:17:51

Válasz #35. hozzászólásra

bazzeg koma nemtudsz egy sortól többet írni???

melyik Fergát próbálták melyik jonit melyik IH-t???...

15-öt ha vennék akkor háromszor 5-öt vennék különböző márkából lehet főleg ha nincs is konkrét elképzelés.

De szerintem mind a 15 Ferga lenne, csak 5Fortia nagy, 5"kicsi" és 5 Centora smile devil

Nincs profilkép
#35 Szabi.
2010-07-27 21:15:44

Válasz #34. hozzászólásra

15 cséplő vasat vesznek jövőre és tesztelnek most.

#34 szanberg
2010-07-27 21:11:31

de konkrétan milyen gépek kombájn traktor miafene???

nem a Ferga a legjobb gép nem ezt mondom, de ha ezek teccenek, ráadásúl -főleg- traktorokból sokkal jobban bevállt mint bárkinek bármi más eddig, és bizony a jól karbantartott régi kombájnját is sok új mellé merném csapni, szóval ezért nemkell leszólni. Kombájnból jobbnak mondják a Claas-t, legyen úgy. Igaz én még nem éreztem ezt. Persze egy új lexiont ne is hasonlítsunk ehhez, de a korabéli 208-as mega ami kb az a kategória, az nem komoly ellenfél semmilyenféle téren sem.
Megbízhatósággal sincsen gond, persze aláírom,hogy nekem már volt gondom a szilentekkel rángatórésszel ami lehet 4000óránál még claas-nál nem jön ki, bár ittis kinek mi hogy bírja... nem lehet általánosítani.

Újkombájnból is Fergát vennék, egyedűl ha axiáldobosra kerűlne a sor meggondolnám az IH-t, sokkal nagyobb a tapasztalatuk kiforrott és nekem teccő megoldásokat rejtenek nagy teljesítmények minden rendben van náluk!

az 5088-7088-as gépek ára 45-50millába fájnak a 7120-8120-9120-asok pedig 70-től felfelé.
Gesztelyben egy nagyvállalkozó 5newholland kombájnját most akarja cserélni ilyenekre 8120-a még demózni is megy, lehet énis megtudom nyerni majd, nincs messze nemkell tréler, és komolyan érdekel.

Kár,hogy a Fortia-t még nem próbálhattam sehol...

Nincs profilkép
#33 Szabi.
2010-07-27 20:56:31

Válasz #32. hozzászólásra

Ferga kiesett.........

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Ne a körülmények tegyenek minket tönkre, az alkalmazkodás tegyen minket sikeressé!
Hirdetés
Alacsony termelési költség mellett hoz jó termést ez a kukoricahibrid
Alacsony termelési költség mellett hoz jó termést ez a kukoricahibrid
9,5 tonnás hektáronkénti hozam Szolnok térségében, szárítási költség nélkül....
Agripol Kobalt mulcskultivátor
Agripol Kobalt mulcskultivátor

3.500.000 Ft

Burgonyafelszedő
Burgonyafelszedő

80.000 Ft

Műtrágyaszóró
Műtrágyaszóró

550.000 Ft

MBP 6.5 pótkocsi eladó
MBP 6.5 pótkocsi eladó

2.590.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]