Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR411.35 FtUSD392.31 FtCHF442.67 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Ohaza63 #1050. hozzászólására"Egyébként több ismerősöm igen megbánta, hogy lecserélte a régebbi gépét hasonló újra, csak azért hogy új legyen, mert pl. míg a régi 10 éves kombájnjának azt sem tudta, hogy hol a motorja, az újé már 2 év után szarakodni kezdett."
A 10 éves kombájn nem régi. Az még új!
A 40 éves a régi
Válasz mtz1221 #1077. hozzászólásáraIgen. Bár ha olyan van, hogy korán el lehet majd húzni és messzi még a vetés, úgyis fel akar gyomosodni, akkor még egy vékony sorral meg lesz húzva. Persze, lehetne glifozátban is gondolkodni, de pl ha napraforgó kerül bele vagy cirok, amit alapkezelek, úgy az a legjobb ha frissen van kombizva vetés előtt a pálya. Többször jártam úgy, hogy kész volt jó ideje a magágy de nem keltek a gyomok. Elvetettünk, és a kultúrával együtt kelt tömegesen minden. A korábbi talajművelés és az alapkezelés közé tud kelni a dudva, azt meg nem szeretem.
Válasz mtz1221 #1075. hozzászólásáraÁ ne gondold! Mármint ez igen, full amérikás, de a Fracondisc az legalább ennyire komoly cucc.
Sőt, azon minden állítható sokkal jobban, van rajta henger, ami ha nem kell két csappal le is dobható... Ha nem jön szembe ez a Dr, akkor egy 4000-es Condisc-et hoztam volna. Viszont, a Dr sárkaparói páratlanul jók! És nekem az őszi talajmunkákra kellett leginkább vas, minden másra itt van a többi.
Válasz mtz1221 #1070. hozzászólásáraHa jól figyeltem ideáig, nála ez az agyagos talaj szerkezet van + még a domborzati viszonyok, ez a fő problémája, hogy igen erős gépekkel művelhető csak hatékonyan.
Így ránézésre az a talaj amiből gombócokat lehet minden gond nélkül gyúrni és megszáradva nem szétomlik hanem úgy marad.
De majd ha ráér megaszondja a tutit.
Válasz Sk Laci #1066. hozzászólásáraMi az 9ka, pont így jártam én is tegnap életemben először. 2 táblával meg mellettem napraforgó földet tárcsáztak, az enyém kukorica volt. Tavaly kisérletezgettem, és csak 15 centire lett megszántva, mintha nem tudná ezt a kevés csapadékot elnyelni ez miatt.
Válasz Sk Laci #1066. hozzászólásáraMi az 9ka, pont így jártam én is tegnap életemben először. 2 táblával meg mellettem napraforgó földet tárcsáztak, az enyém kukorica volt. Tavaly kisérletezgettem, és csak 15 centire lett megszántva, mintha nem tudná ezt a kevés csapadékot elnyelni ez miatt.
Válasz szanberg #1065. hozzászólásáraJöhetsz hozzám is.
Tegnap kitárcsáztam 12 ha-t, mondom ma folytatom, de korán be kellett fejeznem.
Partnak felfelé nem volt tapadása a traktornak a tárcsa előtt, pedig feljebb volt véve, mint ahogyan tegnap tárcsáztam. Két parcellát egy fasor válassza el.
Érdekesség: Egy foltban a part tetelyén egész évben ált a víz kb 25 árnyi területen. Augusztusban kiszáradt. Féltem is belemenni, nem e maradok ott. Meglepetésemre olyan föld maradt a tárcsa utánn, mint a tavaszi szétfagyott föld.
Dombokon, ahol elcsurog a víz, szó szerint akár a vaj.
Nem értem, de ez van.
2-3 nap várakozás, majd újrapróbálkozás a tárcsázással.
Válasz cimbike. #1057. hozzászólásáraMelyik cégen keresztül vásárolod az alkatrészeket?
Nekem az AGRI CS Magyarország azonnal reagál, és meg is mondják, mikorra jön meg az alkatrész.
Ha nem kapnál újat, amit kétlet, felújítatni a kormánymüszivattyút?
Válasz cimbike. #1060. hozzászólásáraV12-es motorokra hallani panaszt, bár az újabbakban már Man motor van ha jól tudom.
Varió váltó meg nagyon ki van forrva, pont nem félnék tőle.
Enyém az Cat 16 power váltós, később a zöld színekben van már fokozatmentes.
Mondjuk én kifejezetten élném az újabb variós Challengert (Fendt) szerintem annyival lazább és rugalmasabb felhasználó barátabb lenne és csak előnyére vált a fokozatmentes hajtómű.
Válasz cimbike. #1057. hozzászólásáraHa lett volna egy 845-ös lehet én is azt választottam volna, de már az is nagy lett volna az eszköz parkhoz. Ez is az, de erre még nem ciki rákötni a 6méteres multivát, a 800-as nagy vázashoz már nagyon nem való...
Plussz meg sem mondom mennyiért hoztam utána a kis Discrippert, a nagyobbikra bármilyen eszköz is sokszorosába került volna.
Válasz szanberg #1056. hozzászólásáraHát az. De ha challenger, akk nekem csak cater motor és vàltó.
A 2000 évjáratú quadtrachoz nem kapok kormányszivattyút, hetek óta. Ezért ódzkodom a casetől.
Illetve nagy kérdés a 3.pont. Van olyan talajállapot, amikor jól jön a függesztett lazító.
Válasz cimbike. #1046. hozzászólásáraMi pénzt kérnek érte?
Jó a C-széria, az még nem adblues meg ilyesmi. A hidraulika kiadó szelep tömbök egyébként jobbak mint a a régiek, mert külön külső elektromágnesek vannak rajta, külön cserélhető bár pont azoknak soha nincsen baja. A régieken egyben van az elektromos rész A mechanikával, mármint csak egyben cserélhető. Igaz azokkal sok baj nem is volt. Szóval a C-szeriától az újfajta cucc van rajta, aminek is a kis vezérlő dodbozkák gyengéi. Egy maroknyi alkatrész, körönként van egy rajta+hátompont+ hidraulikus hasi húzó, hogy ha van rajta ilyen. Na ezekre csinált az Agco egy megoldást ami az új gépeken már 5eve szuperál, egy közös vezérlő elektronikás dobozt rá, csak rá kell dugni és feltanítani a laptoppal. Kálmán megcsinálja.
Van a Natgeon egy árverések sorozat, ahol mindenféle mezőgazdasági, építőipari gépet árverésre bocsájtanak. A vevők benn ülnek egy csarnokban egy lelátón és eléjük hozzák a gépeket és onnan licitálnak.
A lényeg az, hogy az amcsi farmer többet adott a 20 éves gépért, mintha újat venne.
Megkérdezték tőle, hogy miért csinálja ezt?
Ő egy John Deeret vett.
Elmagyarázta, hogy neki nem kell új, mert nem kell hogy kijöjjön a mérnök az agyon elektronizált csúcsgéphez és 100-200 $ órabérért pötyögtessen a laptopján órákat.
A régit meg majd a fiával megjavítják otthon, ha kell, hiszen a 80 éves gépekhez is gyárt a gyár pótalkatrészt.
Na ez is egy vélemény a gyártók felé, csak nem veszik a lapot
Válasz Ohaza63 #1050. hozzászólásáraKellett nekik Claast venni. Itt is az összes újabb évjáratúnak volt már motorgondja. És a kuplungra is készüljenek fel
Akik mellé beülök, mikor nekem dolgoznak, azok mind alkalmazottak a cégnél 30-60 év között és olyan nincs közöttük, aki ugratja a traktorát, vagy üti, vágja.
Aratásnál is szép lassan, minimális szórással dolgoznak és nem mellesleg a legolcsóbbak a környéken. Olvasom hogy milyen árakat írnak fel ide a többiek, szóval az övék baráti/testvéri ár.
Szóval teljesen normális emberek, akik nagyon precízen és pontosan dolgoznak és vigyáznak a gépeikre.
Felénk nincs vaddisznó, sem szarvas, csak őz, nyúl, fácán.
Itt minden sík, lapos a dűlők szépen elhúzva gréderrel, lehet rajta száguldozni, akár autóval is.
Sajnos ilyen minőségbe gyártódnak az új gépek.
Amikor még nem is foglalkoztam a mezőgazdasággal, de volt kapcsolatom gazdákkal a munkám miatt, már akkor is horror történeteket hallottam tőlük, a meghibásodásokról és a javítási költségekről.
Egyébként több ismerősöm igen megbánta, hogy lecserélte a régebbi gépét hasonló újra, csak azért hogy új legyen, mert pl. míg a régi 10 éves kombájnjának azt sem tudta, hogy hol a motorja, az újé már 2 év után szarakodni kezdett.
Ez sem lehet véletlen!!!
Válasz Ohaza63 #1045. hozzászólásáraAzert nem kell keszpenznek venni ha sir a paraszt.
Szar a helyzet elegge de aki nyavajog attol el kell venni azt mondjak.
Pl. ugy jarnak a gepekkel mint a vaddiszno godrokon keresztul persze hogy eltorik barmi....
Válasz szanberg #1044. hozzászólásáraPedig nekem nemsokára vennem kell egy másik nagygépet a 865b mellé. Találtam egy 2500 órás 865c-t, mondjuk borsos áron. A B-s nagyon jól bevált, ezért gondoltam a c-re. De annyiért már lenne 9rx is és quadtrac is.
Tőlük szoktam megrendelni a munkákat (ha lusta vagyok és nincs kedvem a saját magam bohóckodni) és mindig ott beülök a masiniszta mellé, legyen az öreg vagy fiatal, mindenkitől lehet és akarok tanulni.
Bizony mesélnek folyamatosan, ami engem elborzaszt.
Azért az szomorú, hogy 50-60-80 milliós traktorok, agyon elektronizálva, de olyan minőségben, hogy katasztrófa.
Pl. a 85 millás 1 éves Classukon törnek, repednek szét az öntvények, fogaskerekek, csapágyak, de a New Hollandokat sem gyártják jobb minőségben, vagy a jó nevű 2 éves Vaderstad vetőgép vonórúdja törik el, ami pedig a híres svéd acélból van. Persze az országban nincs hozzá alkatrész.
Szóval ez nagyon elszomorító, hogy a mezőgazdasági gépgyártás is már a tervezett avulás szerint gyártja a gépeit.
Persze érthető a gyártók gondolkodása is, hogy ne használja az ember egy életen át a gépet, de akkor talán nem ilyen áron kellene árulni, ha tudják, hogy nem egy japán szamurájkard/katana minőséget árulnak.
Nagyon sok gazdának, cégnek dolgoztam régebben és bizony sok érdekes és dühítő dolgot hallottam a gépeik meghibásodásáról és a javítási költségeikről.
Sokat imádkozz és akkor sok hibamentes üzemórát fogsz dolgozni az új traktoroddal!!
Válasz Ohaza63 #1042. hozzászólásáraHát igen, ez már egy túl bonyolított szerkezet, mármint ami az elektronikát illeti. No meg ugye az adblue, és hozzá köthető berendezések.... Az elektromos hidraulika körök mondjuk már a C-szeriától ugyanez, van is gond velük, igaz erre jópár éve van egy módosított vezérlő egység, azokkal már soha semmi baj nincsen. Egyszer rá kell szánni, annyira nem is akkora nagy összeg, bár az embernek a ráköltés úgyis mindig fáj.
Majd elválik milyen lesz, nekem bakkancslistás volt. A régebbi B-széria egyszerűbb volt, már ami a motort illeti, és az említett hidraulikus vezérlő egység gondja sem volt úgy mint az utána következő szériákban. Viszont ezekből már alig találni jót, illetve annak a lóereje nem teljesen lett volna kielégítő (320)
Ez szembe jött velem, nagyon patika állapotban van és meglehetősen jó áron volt, amitől először féltem is, de aztán nyilván van rajta egykét dolog amivel kellett foglalkozni, ezeket rászámolva is átlag piaci ár alatt vagyok vele és makulátlan szervizelt átnézett hiba mentes gépem lett.
Ha nem esik szét alattam akkor öröm, ha mégis, akkor majd megjavítom.
A bakancslista mellett létjogosultsága is volt neki, kerekes traktorral mindig a kompromisszum ment, legyen szó Mf-ről, 936-ról vagy az annó bérelt 8345R traktorról. Erő kérdéssel baj nincsen, de a 15+ tonnás kerekes traktor is csak slippel a meredeken. Ez meg olyan "kis" kompakt gép, keskeny mégis hatalmasat fog, és a többlet súlya ami van neki nem tapos. Ezt csak egy ilyen hernyó tudja.
Majd látjuk, kész a Discripper is mögé, kipofoztam faszán, kapackodhat majd előtte az inas.
Nem tudom értelmezni a hozzászólásodat, de a kocsma topicon ha kifejtenéd bővebben, akkor talán.
Egyébként nekem Orbán soha nem volt a királyom, mert soha nem szavaztam rá!!!!
Hogy a szakmáról is írjak, és ne csak arról, hogy honnan jöttem.
Ha már ilyen kedvesen megszólítottál!
Az egyik nagy ZRT nél ahol kameráztunk anno, volt ilyen traktor, mint amit Te vettél.
A műszaki vezető nagyon jó barátom és volt lehetőségen beülni és kipróbálni és egy jó élményt kapni.
Igaz hogy ez már régebben volt, de a barátom sok jót nem mondott róla, mert folyamatosan javításra szorult a gép és aranyáron volt az alkatrész hozzá, meg is szabadultak tőle.
Lecserélték Class és New Holland kerekes traktorokra.
Azért gratulálok neked és nagyon sok hibamentes üzemórát kívánok hozzá!!!
Válasz Ohaza63 #1033. hozzászólásáraEz a tipikus fideszes hozzáállás, ha valaki kritizálni mer akkor az ellenség, hogy merészeli nekem bárki is megmondani hogy hova irkáljam be a királyt istenítő gondolataimat....
Csak a saját akaratom, 0 közösségi gondolkodás, mindenki rohadjon meg aki másképp látja...
A királyod sajnos mesterien élesztette újra a hitleri ellenségkép politikát.
Hátradőlve nevet a palotájában ahogy az emberek marják egymást minden apróságon.
Nyugodtan istenítsétek, jobbágyként éhbérén tartva amikor már minden az övék lesz.
Aki még mindig nem akarja észrevenni hogy mit művelnek az utóbbi 5 évbe, annak ideje lenne az MTVA hírein kívül mást is olvasni, ami közelebb áll a valósághoz.
Elég szomorú jövőkép áll az ország előtt, 2030ra a sokat emlegetett Ausztria helyett Mongóliát érjük utol...
Bár a király druszája inkább az oroszokat engedné vissza mindenféle ellenállás nélkül...
Válasz szanberg #1036. hozzászólásáraArra leszek majd kíváncsi, mennyire bírja majd az időjárást, csak nem opálosodik gyorsan majd, mint a szemem bizonyos mennyiségű pálesz után
Válasz Ohaza63 #1025. hozzászólásáraEzért van az, hogy sokkalta több a szavazó, mint aki beismeri, hogy rájuk szavazott…….
Napelem, hőszivattyú meg eu-s pénz…….legalább azt nem maguknak lopják ki……
Megjöttek az átlátszó fedelek a cseles görgőire.
Ma nem állok neki, de holnap kicserélem őket.
Jobb lesz a napi ellenőrzése így neki, illetve a folyadék szinten kívül a színét is látni fogom, ha mondjuk valamelyikében kezdene megelleni a csapágy és színeződne az olaj idő előtt.
Hát baxxátok meg, itt szerintem ki lett merítve az "off" fogalom, ami a világhálót illeti
Egy ideje azt nézem én vagyok e a hülye, vagy mivan, mert Challenger-t ír felül de a geopolitikai kérdésekről kezdve, személyes vitákon át, adózási mizériákon túl új case kombájn minden játszik, há mondom rossz témában vagyok tán vagy nem tudom
Ritkán és keveset járok már itt a forumon nagyon rég óta, de azt vagy 8-szor láttam már, hogy ó63-as kolléga elmeséli , hogy más iparágból csöppent az mg -be és hogy itt milyen jó az adózás. Mondjuk ez a 8millios téma bocsi, de jópár éve nem játszik
Na semmi gond, csak most állt össze,hogy nem a tegnap esti berúgással van a hiba
Válasz Ohaza63 #1033. hozzászólásáraNem, nem jelentettelek fel, akkor és most sem.
Hozzáteszem, mióta a sárga háromszög él, egy alkalommal használtam, azt is személyeskedés miatt.
Tudod, vannak moderátorok és Ők is olvassák a fórumot.
Másrészt másik topikban is megtudod kérdezni az illetékes személyt, ha valamit tudni akarsz, vagy épp amelyik topikban tudsz neki válaszolni, invitálod az aktuális topikba.
Nem megmagyarázni kell, az nagyon megy, tudni kéne egy fórumot használni.
Akkor csak kibújik a szög a zsákból, Te is azok között vagy, akik múltkor feljelentettek a moderátornál!!!
Ha kedves Felvidéki magyar barátaim ezen a topicon írogatnak, akkor nem tehetem fel a kérdést a kocsma topicon, mert lehet, hogy nem olvassák azt, nem gondolod???
Ha Te pl. Szolnoki vagy, akkor a levelemet hiába küldöm neked Pécsre nem fogod megkapni biztosan, hanem visszajön "ismeretlen címmel".
Na látod ezért kérdeztem itt őket az adózásuk ügyében.
1232 hozzászólás
Válasz mihaszna #1081. hozzászólásáraÜdv!
Szerintem is új volt, ráadásul agyon tutujgatott gép volt, amire nagyon vigyáztak és előtte lett ráköltve sok millió Ft.
De addig jártak a nyakára a gépkereskedők, hogy bevitték a kiserdőbe.
Ráadásul az ugyanolyan új, egy rakás szar a régebbihez képest.
Válasz Ohaza63 #1050. hozzászólására"Egyébként több ismerősöm igen megbánta, hogy lecserélte a régebbi gépét hasonló újra, csak azért hogy új legyen, mert pl. míg a régi 10 éves kombájnjának azt sem tudta, hogy hol a motorja, az újé már 2 év után szarakodni kezdett."
A 10 éves kombájn nem régi. Az még új!
A 40 éves a régi
Válasz mtz1221 #1078. hozzászólásáraIgen
Válasz mtz1221 #1077. hozzászólásáraIgen. Bár ha olyan van, hogy korán el lehet majd húzni és messzi még a vetés, úgyis fel akar gyomosodni, akkor még egy vékony sorral meg lesz húzva. Persze, lehetne glifozátban is gondolkodni, de pl ha napraforgó kerül bele vagy cirok, amit alapkezelek, úgy az a legjobb ha frissen van kombizva vetés előtt a pálya. Többször jártam úgy, hogy kész volt jó ideje a magágy de nem keltek a gyomok. Elvetettünk, és a kultúrával együtt kelt tömegesen minden. A korábbi talajművelés és az alapkezelés közé tud kelni a dudva, azt meg nem szeretem.
Válasz mtz1221 #1077. hozzászólásáraRugók húzák ennél is neki a tárcsalapoknak ?
Válasz szanberg #1076. hozzászólásáraTavasszal mit csinálsz vele, multiva elég neki, 1 soron ???
Válasz mtz1221 #1075. hozzászólásáraÁ ne gondold! Mármint ez igen, full amérikás, de a Fracondisc az legalább ennyire komoly cucc.
Sőt, azon minden állítható sokkal jobban, van rajta henger, ami ha nem kell két csappal le is dobható... Ha nem jön szembe ez a Dr, akkor egy 4000-es Condisc-et hoztam volna. Viszont, a Dr sárkaparói páratlanul jók! És nekem az őszi talajmunkákra kellett leginkább vas, minden másra itt van a többi.
Válasz szanberg #1074. hozzászólásáraFramest ez mellett gyerekjáték ??? Videóról úgy néz ki, ez valami brutális ámerikai vasdarabnak tűnik.
Válasz mtz1221 #1070. hozzászólásáraVideón 11.5, de húztam gyorsabban is. Igen bolond a cseles
10-el már jó, nem kell gyorsabban. 60% motorterhelésen.
Ezen a tárcsa szög nem állítható.
Válasz mtz1221 #1072. hozzászólására2hónap szárazság után lehet.
Válasz _NB_ #1071. hozzászólásáraNem tudom nekem egy régi kép van meg felyben, ahol egy condor ekével szántanak. Ott szép volt a szántás.
Válasz mtz1221 #1070. hozzászólásáraHa jól figyeltem ideáig, nála ez az agyagos talaj szerkezet van + még a domborzati viszonyok, ez a fő problémája, hogy igen erős gépekkel művelhető csak hatékonyan.
Így ránézésre az a talaj amiből gombócokat lehet minden gond nélkül gyúrni és megszáradva nem szétomlik hanem úgy marad.
De majd ha ráér megaszondja a tutit.
Válasz szanberg #1065. hozzászólásáraNem semmi. Mennyi km/h hogy így kidobj az első sor a földet ??? Kell annak ilyen nagy szögben állnia ???
Válasz Sk Laci #1066. hozzászólásáraMi az 9ka, pont így jártam én is tegnap életemben először. 2 táblával meg mellettem napraforgó földet tárcsáztak, az enyém kukorica volt. Tavaly kisérletezgettem, és csak 15 centire lett megszántva, mintha nem tudná ezt a kevés csapadékot elnyelni ez miatt.
Válasz Sk Laci #1066. hozzászólásáraMi az 9ka, pont így jártam én is tegnap életemben először. 2 táblával meg mellettem napraforgó földet tárcsáztak, az enyém kukorica volt. Tavaly kisérletezgettem, és csak 15 centire lett megszántva, mintha nem tudná ezt a kevés csapadékot elnyelni ez miatt.
Válasz szanberg #1065. hozzászólásáraJöhetsz hozzám is.
Tegnap kitárcsáztam 12 ha-t, mondom ma folytatom, de korán be kellett fejeznem.
Partnak felfelé nem volt tapadása a traktornak a tárcsa előtt, pedig feljebb volt véve, mint ahogyan tegnap tárcsáztam. Két parcellát egy fasor válassza el.
Érdekesség: Egy foltban a part tetelyén egész évben ált a víz kb 25 árnyi területen. Augusztusban kiszáradt. Féltem is belemenni, nem e maradok ott. Meglepetésemre olyan föld maradt a tárcsa utánn, mint a tavaszi szétfagyott föld.
Dombokon, ahol elcsurog a víz, szó szerint akár a vaj.
Nem értem, de ez van.
2-3 nap várakozás, majd újrapróbálkozás a tárcsázással.
Mámma felkerültek a panoráma fedelek
Válasz Sk Laci #1062. hozzászólásáraBárhonnan, csak lenne már. Az agrics sem tudja mikor jön. Senki nem újítja a fogaskerekes szivattyú házát. :(
Válasz cimbike. #1057. hozzászólásáraMelyik cégen keresztül vásárolod az alkatrészeket?
Nekem az AGRI CS Magyarország azonnal reagál, és meg is mondják, mikorra jön meg az alkatrész.
Ha nem kapnál újat, amit kétlet, felújítatni a kormánymüszivattyút?
Válasz cimbike. #1060. hozzászólásáraV12-es motorokra hallani panaszt, bár az újabbakban már Man motor van ha jól tudom.
Varió váltó meg nagyon ki van forrva, pont nem félnék tőle.
Enyém az Cat 16 power váltós, később a zöld színekben van már fokozatmentes.
Válasz szanberg #1059. hozzászólásáraÉn a motor és a vàltó meghibásodásától fèlek
Mondjuk én kifejezetten élném az újabb variós Challengert (Fendt) szerintem annyival lazább és rugalmasabb felhasználó barátabb lenne és csak előnyére vált a fokozatmentes hajtómű.
Válasz cimbike. #1057. hozzászólásáraHa lett volna egy 845-ös lehet én is azt választottam volna, de már az is nagy lett volna az eszköz parkhoz. Ez is az, de erre még nem ciki rákötni a 6méteres multivát, a 800-as nagy vázashoz már nagyon nem való...
Plussz meg sem mondom mennyiért hoztam utána a kis Discrippert, a nagyobbikra bármilyen eszköz is sokszorosába került volna.
Válasz szanberg #1056. hozzászólásáraHát az. De ha challenger, akk nekem csak cater motor és vàltó.
A 2000 évjáratú quadtrachoz nem kapok kormányszivattyút, hetek óta. Ezért ódzkodom a casetől.
Illetve nagy kérdés a 3.pont. Van olyan talajállapot, amikor jól jön a függesztett lazító.
Válasz cimbike. #1055. hozzászólásáraAz jó drága hallod!
Habár nézőpont kérdése, 450ezer az új.
Válasz szanberg #1054. hozzászólására72-73 milla.
Vagy egy RX ami egy rx nincs 3 pontja ?
Válasz cimbike. #1046. hozzászólásáraMi pénzt kérnek érte?
Jó a C-széria, az még nem adblues meg ilyesmi. A hidraulika kiadó szelep tömbök egyébként jobbak mint a a régiek, mert külön külső elektromágnesek vannak rajta, külön cserélhető bár pont azoknak soha nincsen baja. A régieken egyben van az elektromos rész A mechanikával, mármint csak egyben cserélhető. Igaz azokkal sok baj nem is volt. Szóval a C-szeriától az újfajta cucc van rajta, aminek is a kis vezérlő dodbozkák gyengéi. Egy maroknyi alkatrész, körönként van egy rajta+hátompont+ hidraulikus hasi húzó, hogy ha van rajta ilyen. Na ezekre csinált az Agco egy megoldást ami az új gépeken már 5eve szuperál, egy közös vezérlő elektronikás dobozt rá, csak rá kell dugni és feltanítani a laptoppal. Kálmán megcsinálja.
Válasz SzikiSzokeveny #1051. hozzászólásáraÜdv!
Van a Natgeon egy árverések sorozat, ahol mindenféle mezőgazdasági, építőipari gépet árverésre bocsájtanak. A vevők benn ülnek egy csarnokban egy lelátón és eléjük hozzák a gépeket és onnan licitálnak.
A lényeg az, hogy az amcsi farmer többet adott a 20 éves gépért, mintha újat venne.
Megkérdezték tőle, hogy miért csinálja ezt?
Ő egy John Deeret vett.
Elmagyarázta, hogy neki nem kell új, mert nem kell hogy kijöjjön a mérnök az agyon elektronizált csúcsgéphez és 100-200 $ órabérért pötyögtessen a laptopján órákat.
A régit meg majd a fiával megjavítják otthon, ha kell, hiszen a 80 éves gépekhez is gyárt a gyár pótalkatrészt.
Na ez is egy vélemény a gyártók felé, csak nem veszik a lapot
Válasz kajszi_71823 #1049. hozzászólásáraÜdv Barátaim László és Kajszi!
Sajnos megkaptuk, hogy ne itt beszélgessünk, de igazuk van, mert ez szakmai oldal.
Kell egy új topicot nyitni azzal a címmel, hogy csak "Normális emberek beszélgetései politika mentesen", vagy "Kaszinó úriembereknek", vagy hasonló.
Válasz Ohaza63 #1050. hozzászólásáraKellett nekik Claast venni. Itt is az összes újabb évjáratúnak volt már motorgondja. És a kuplungra is készüljenek fel
Válasz $HMP$ #1047. hozzászólásáraÜdv!
Akik mellé beülök, mikor nekem dolgoznak, azok mind alkalmazottak a cégnél 30-60 év között és olyan nincs közöttük, aki ugratja a traktorát, vagy üti, vágja.
Aratásnál is szép lassan, minimális szórással dolgoznak és nem mellesleg a legolcsóbbak a környéken. Olvasom hogy milyen árakat írnak fel ide a többiek, szóval az övék baráti/testvéri ár.
Szóval teljesen normális emberek, akik nagyon precízen és pontosan dolgoznak és vigyáznak a gépeikre.
Felénk nincs vaddisznó, sem szarvas, csak őz, nyúl, fácán.
Itt minden sík, lapos a dűlők szépen elhúzva gréderrel, lehet rajta száguldozni, akár autóval is.
Sajnos ilyen minőségbe gyártódnak az új gépek.
Amikor még nem is foglalkoztam a mezőgazdasággal, de volt kapcsolatom gazdákkal a munkám miatt, már akkor is horror történeteket hallottam tőlük, a meghibásodásokról és a javítási költségekről.
Egyébként több ismerősöm igen megbánta, hogy lecserélte a régebbi gépét hasonló újra, csak azért hogy új legyen, mert pl. míg a régi 10 éves kombájnjának azt sem tudta, hogy hol a motorja, az újé már 2 év után szarakodni kezdett.
Ez sem lehet véletlen!!!
Válasz Sk Laci #1048. hozzászólásáraÁltalában egy kocsmában felfordul a férfi gyomra!
Válasz Gumóka #1032. hozzászólására Én se olvasom az offtopikot - kocsmát, "felfordul a gyomrom attól, ami ott megy".
Válasz Ohaza63 #1045. hozzászólásáraAzert nem kell keszpenznek venni ha sir a paraszt.
Szar a helyzet elegge de aki nyavajog attol el kell venni azt mondjak.
Pl. ugy jarnak a gepekkel mint a vaddiszno godrokon keresztul persze hogy eltorik barmi....
Válasz szanberg #1044. hozzászólásáraPedig nekem nemsokára vennem kell egy másik nagygépet a 865b mellé. Találtam egy 2500 órás 865c-t, mondjuk borsos áron. A B-s nagyon jól bevált, ezért gondoltam a c-re. De annyiért már lenne 9rx is és quadtrac is.
Válasz szanberg #1044. hozzászólásáraÜdv!
Tőlük szoktam megrendelni a munkákat (ha lusta vagyok és nincs kedvem a saját magam bohóckodni) és mindig ott beülök a masiniszta mellé, legyen az öreg vagy fiatal, mindenkitől lehet és akarok tanulni.
Bizony mesélnek folyamatosan, ami engem elborzaszt.
Azért az szomorú, hogy 50-60-80 milliós traktorok, agyon elektronizálva, de olyan minőségben, hogy katasztrófa.
Pl. a 85 millás 1 éves Classukon törnek, repednek szét az öntvények, fogaskerekek, csapágyak, de a New Hollandokat sem gyártják jobb minőségben, vagy a jó nevű 2 éves Vaderstad vetőgép vonórúdja törik el, ami pedig a híres svéd acélból van. Persze az országban nincs hozzá alkatrész.
Szóval ez nagyon elszomorító, hogy a mezőgazdasági gépgyártás is már a tervezett avulás szerint gyártja a gépeit.
Persze érthető a gyártók gondolkodása is, hogy ne használja az ember egy életen át a gépet, de akkor talán nem ilyen áron kellene árulni, ha tudják, hogy nem egy japán szamurájkard/katana minőséget árulnak.
Nagyon sok gazdának, cégnek dolgoztam régebben és bizony sok érdekes és dühítő dolgot hallottam a gépeik meghibásodásáról és a javítási költségeikről.
Sokat imádkozz és akkor sok hibamentes üzemórát fogsz dolgozni az új traktoroddal!!
Válasz Ohaza63 #1042. hozzászólásáraHát igen, ez már egy túl bonyolított szerkezet, mármint ami az elektronikát illeti. No meg ugye az adblue, és hozzá köthető berendezések.... Az elektromos hidraulika körök mondjuk már a C-szeriától ugyanez, van is gond velük, igaz erre jópár éve van egy módosított vezérlő egység, azokkal már soha semmi baj nincsen. Egyszer rá kell szánni, annyira nem is akkora nagy összeg, bár az embernek a ráköltés úgyis mindig fáj.
Majd elválik milyen lesz, nekem bakkancslistás volt. A régebbi B-széria egyszerűbb volt, már ami a motort illeti, és az említett hidraulikus vezérlő egység gondja sem volt úgy mint az utána következő szériákban. Viszont ezekből már alig találni jót, illetve annak a lóereje nem teljesen lett volna kielégítő (320)
Ez szembe jött velem, nagyon patika állapotban van és meglehetősen jó áron volt, amitől először féltem is, de aztán nyilván van rajta egykét dolog amivel kellett foglalkozni, ezeket rászámolva is átlag piaci ár alatt vagyok vele és makulátlan szervizelt átnézett hiba mentes gépem lett.
Ha nem esik szét alattam akkor öröm, ha mégis, akkor majd megjavítom.
A bakancslista mellett létjogosultsága is volt neki, kerekes traktorral mindig a kompromisszum ment, legyen szó Mf-ről, 936-ról vagy az annó bérelt 8345R traktorról. Erő kérdéssel baj nincsen, de a 15+ tonnás kerekes traktor is csak slippel a meredeken. Ez meg olyan "kis" kompakt gép, keskeny mégis hatalmasat fog, és a többlet súlya ami van neki nem tapos. Ezt csak egy ilyen hernyó tudja.
Majd látjuk, kész a Discripper is mögé, kipofoztam faszán, kapackodhat majd előtte az inas.
Válasz tpeti #1041. hozzászólásáraÜdv tpeti!
Nem tudom értelmezni a hozzászólásodat, de a kocsma topicon ha kifejtenéd bővebben, akkor talán.
Egyébként nekem Orbán soha nem volt a királyom, mert soha nem szavaztam rá!!!!
Válasz szanberg #1035. hozzászólásáraKedves szanberg!
Hogy a szakmáról is írjak, és ne csak arról, hogy honnan jöttem.
Ha már ilyen kedvesen megszólítottál!
Az egyik nagy ZRT nél ahol kameráztunk anno, volt ilyen traktor, mint amit Te vettél.
A műszaki vezető nagyon jó barátom és volt lehetőségen beülni és kipróbálni és egy jó élményt kapni.
Igaz hogy ez már régebben volt, de a barátom sok jót nem mondott róla, mert folyamatosan javításra szorult a gép és aranyáron volt az alkatrész hozzá, meg is szabadultak tőle.
Lecserélték Class és New Holland kerekes traktorokra.
Azért gratulálok neked és nagyon sok hibamentes üzemórát kívánok hozzá!!!
Válasz Ohaza63 #1033. hozzászólásáraEz a tipikus fideszes hozzáállás, ha valaki kritizálni mer akkor az ellenség, hogy merészeli nekem bárki is megmondani hogy hova irkáljam be a királyt istenítő gondolataimat....
Csak a saját akaratom, 0 közösségi gondolkodás, mindenki rohadjon meg aki másképp látja...
A királyod sajnos mesterien élesztette újra a hitleri ellenségkép politikát.
Hátradőlve nevet a palotájában ahogy az emberek marják egymást minden apróságon.
Nyugodtan istenítsétek, jobbágyként éhbérén tartva amikor már minden az övék lesz.
Aki még mindig nem akarja észrevenni hogy mit művelnek az utóbbi 5 évbe, annak ideje lenne az MTVA hírein kívül mást is olvasni, ami közelebb áll a valósághoz.
Elég szomorú jövőkép áll az ország előtt, 2030ra a sokat emlegetett Ausztria helyett Mongóliát érjük utol...
Bár a király druszája inkább az oroszokat engedné vissza mindenféle ellenállás nélkül...
Válasz szanberg #1036. hozzászólásáraArra leszek majd kíváncsi, mennyire bírja majd az időjárást, csak nem opálosodik gyorsan majd, mint a szemem bizonyos mennyiségű pálesz után
Válasz Ohaza63 #1026. hozzászólásáraMacron is belátta. Max 3 éve van az eu-nak és lámpa oltás…….
Válasz Gumóka #1034. hozzászólásáraÜdv!
A moderátor személyes e-mailben értesített, hogy többen feljelentettek.
Te mire, kire gondolnál ilyenkor???
Még egyszer, bocs hogy itt beszélgettem más témában.
Azért marad a barátság!!
Üdv
Válasz Ohaza63 #1025. hozzászólásáraEzért van az, hogy sokkalta több a szavazó, mint aki beismeri, hogy rájuk szavazott…….
Napelem, hőszivattyú meg eu-s pénz…….legalább azt nem maguknak lopják ki……
Megjöttek az átlátszó fedelek a cseles görgőire.
Ma nem állok neki, de holnap kicserélem őket.
Jobb lesz a napi ellenőrzése így neki, illetve a folyadék szinten kívül a színét is látni fogom, ha mondjuk valamelyikében kezdene megelleni a csapágy és színeződne az olaj idő előtt.
Hát baxxátok meg, itt szerintem ki lett merítve az "off" fogalom, ami a világhálót illeti
Egy ideje azt nézem én vagyok e a hülye, vagy mivan, mert Challenger-t ír felül de a geopolitikai kérdésekről kezdve, személyes vitákon át, adózási mizériákon túl új case kombájn minden játszik, há mondom rossz témában vagyok tán vagy nem tudom
Ritkán és keveset járok már itt a forumon nagyon rég óta, de azt vagy 8-szor láttam már, hogy ó63-as kolléga elmeséli , hogy más iparágból csöppent az mg -be és hogy itt milyen jó az adózás. Mondjuk ez a 8millios téma bocsi, de jópár éve nem játszik
Na semmi gond, csak most állt össze,hogy nem a tegnap esti berúgással van a hiba
Válasz Ohaza63 #1033. hozzászólásáraNem, nem jelentettelek fel, akkor és most sem.
Hozzáteszem, mióta a sárga háromszög él, egy alkalommal használtam, azt is személyeskedés miatt.
Tudod, vannak moderátorok és Ők is olvassák a fórumot.
Másrészt másik topikban is megtudod kérdezni az illetékes személyt, ha valamit tudni akarsz, vagy épp amelyik topikban tudsz neki válaszolni, invitálod az aktuális topikba.
Nem megmagyarázni kell, az nagyon megy, tudni kéne egy fórumot használni.
De itt be is fejeztem.
Üdv.
Válasz Gumóka #1032. hozzászólásáraÜdv Gumóka!
Akkor csak kibújik a szög a zsákból, Te is azok között vagy, akik múltkor feljelentettek a moderátornál!!!
Ha kedves Felvidéki magyar barátaim ezen a topicon írogatnak, akkor nem tehetem fel a kérdést a kocsma topicon, mert lehet, hogy nem olvassák azt, nem gondolod???
Ha Te pl. Szolnoki vagy, akkor a levelemet hiába küldöm neked Pécsre nem fogod megkapni biztosan, hanem visszajön "ismeretlen címmel".
Na látod ezért kérdeztem itt őket az adózásuk ügyében.