Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gazda12 #5504. hozzászólásáraSajnos nem vált be. Elegem lett belőle, az idei évbe elèg rendesen kimutatta a foga fehèrjèt.
Úgyhogy most azon gondolkozunk hogy is kellene megszabadulni tőle.
Válasz erni #5498. hozzászólásáraNem tudom, azt nem ismerem... Szerintem az a fő probléma, hogy növelni akarják feszt a teljesítményt, nagyobb motor, nagyobb magtartály, miegyébb, csak a meghajtások, tengelyek ezt nem díjazzák....na meg ahogy a kollégám fogalmaz a konzervdoboz kasztni sem.... A régi szinte hibátlan, de az új az csapnivaló sajnos
Válasz erni #5500. hozzászólásáraAzért ennyire nem kell félni attól a CAT motortól......
Ahol szarul bántak vele azzal lehetnek bajok de használt gépbe nem lehet bele látni........
Válasz Claastra. #5499. hozzászólásáraA lexion ellen csak a cat motor szól. A csillagos motort már ismerjük régi 204esből, 7000 óra után is csak olajcserekor töltöttünk bele olajat, meg nem kellett sose hozzá nyúlni.
Nálad hogy vált be a cat motor?
Hiba volt vele?
Válasz erni #5498. hozzászólásáraHa már megveszed a Lexion elektronikát,azt Lexionban vedd meg,jó a Tucanó is ,én is ezeket néztem annó mikor a régi Megát cseréltem,de ráakadtam az 530ra az mellett döntöttem,A másik meg azért lett Mega 370 mert az oreg aki használja retteg az elektromos kütyüktöl,telefonja is csak nyomógombos lehet,sajnos gépvásárlásnál azt is kell nézni ,hogy ki fogja használlni
Válasz Agronomus #5496. hozzászólásáraÉn is sok szart hallottam róluk, de szerintem csak az a cséplési technológia a legjobb és legegyszerűbb még mindig.
Gondolok itt a megákra, csak azok már elkoptak rendesen. Meg hát adni kell a kényelemre is.
Az öt ládás is annyira kispórolt lenne?
Válasz Agronomus #5496. hozzászólásáraÉn is így tudom az újak papír vékonyak! Nagy rakás szar törik reped mindenhol ahogy az ismerősöm meséli, neki van régi és új is de az újra köpköd de nagyon.
Válasz erni #5487. hozzászólásáraHa jót akarsz magadnak, a Tucanót felejtsd el.... 2 darab van a munkahelyemen, egy 2013-as 440-es,meg egy 2018-as....előbbi szépen megy, szinte semmi jelentősebb gond vele, az új meg pereg szét mindenhol, bili acél,semmi más sajnos
Válasz erni #5494. hozzászólásáraTaxizas közben nem méri, kukorica 10-11km/o gabona 5-6km/o, menet közben nem üritunk, sokszor kihordjuk, tábla végén ha. Nincs tele akkor is, le kell terhelni akkor fogyaszt jól, 30 liter óránként
Válasz erni #5488. hozzászólásáraAkitől vettem sokat Taxizott, de Sanyi ismeri, sok kis Föld messze egymástol, sokallod a hektárt vagy kevesled? Szedi az anyagot, rendesen, 1 kombajn elég, a másikon még van lízing, 12nagy gép jött a környező településekre, 8000 literes 10-18l a fogyi
Válasz erni #5488. hozzászólásáraNézd meg az adatokat a minitoron több mint duplája a közlekedési út int a vágás közben megtett út! Sokat közlekedtek vele, az is akitől vette a Gábor. Ismerem az első gazdáját is akitől a Gábor vette!
Válasz Claastra. #5486. hozzászólásáraMiért adod el? Általába jó gépet sosem adnak el.
Egyébként érdekel 5 ládás lexionba vagy tucanoba gondolkodom.
Fogyasztás hogy alakul ennél?
Magtartály mekkora?
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraa 300ló az 530-hoz tökéletes,6sort viszi szépen ha 10 tonnás is,és hegyeink is vannak,még sose jelzett a motorterhelés ,gabonához 5,4-es asztalom van mivel gyengék a földjeink(5-13Ak)gabonában max 7-8 tonnánk van,abbol is leszed 20-25hekit naponta,amúgy eladó kattints a nevemre
Válasz Rabó001 #5483. hozzászólásáraEladtak belőle jó párat jó áron...460-as Merci motorral elballagott előtte. 540 sípolt olyankor már, mind az 5db. Nincs abban kakaó. De tovább megyek..nem messze tőlem azon agyaltak vissza hozzák a beszámított 450-est inkább. A dombokon az 540 lehasalt a másik 450 otthagyta. Ez van ! Bakker a 2266-os őzikében is nagyobb kakaó van..mint az 540 lexiben.
Válasz Gazda12 #5480. hozzászólásáraA jd WTS...engem kukoricában meggyőzött. De szója...gabona,nem dőltem el tőle. Mindamellett komfortban és műszaki megoldásokban valóban USA. Egy 500-as lexi kabinja Trabant hozzá képest. Nyuszival nem volt dolgom..Van itt egy gazda TX 66-al kezdte. Azóta folyamatosan Nyuszi van nála. Nem mondom vannak jó megoldásaik. De a Nyuszik az ezredforduló után nem sokkal innen kikoptak a cégektől. Nyilván ennek szervizháttér gondok lehettek inkább mint a gép.A JD Z széria egy jó gép csak már előrehaladott állapotban van. Alapból ezek a JD egy lassabb lendületű gépek mint egy Claas...pl. Egy sima adat Claas ládatengely 220For/perc...JD 150. A Z széria szójában kukoricában makulátlan. Napraforgóban válogatós. Gabonában finoman dolgozni vele. Rögtön jelzi ha sok...mivel kezdte pakolni a ferde felvonó tetejére(Héder). Annak ellenére hogy jó hosszú ládák vannak benne nem lehetett nagyon etetni. Az az akkor ha magasan arattam az állományt. Az viszont a szemnek nem tetszett. És ilyenkor a szalma is kevesebb ugyebár. Ha makulátlan tisztaság kell...akkor Laverda vonal.Erős masszív..persze megvannak a fapados elektromos nyűgök ott is. De a régebbi gépeknél az még valóban fapados. Laverda vonal MF kis gépei Cseles..Fendt kisgépei. Igen mára AGCO vonal.Évi 800 hektárt aratott egy Laverda 304LS...gyakorlatilag hibátlanul ment, abban a CAT motor bőven elég volt.És vagonszám tároltunk utána kombájn tisztán.
Válasz Gazda12 #5478. hozzászólásáraA Lexion egy nagyobb monstrum. A ládák szélesebbek benne mint egy standard dominátorra épült változatnak. Motor ahhoz kel hogy a gépet és annak legfőképp a belsejét mozgásban tartja. "10"cm-ként eltérő igénybevételek jönnek egy kombájnnál is aratáskor. Ehhez kell egy jó erős motor. Ahhoz hogy ne szórjon ez az alap. A többi már a kezelőn múlik.Persze hogy eszi egy kisebb gép is.Csak az után van szórás ha tolva van. A nagy gép is szór ha túlterhelik. Vagy a kezelő ellövi a beállítást. A gépautomatikával ha minimum veszteségre hangolják a gépet. Nem szalad vele. Még a kezelő (van itt paci tolni neki).
Válasz Vinkó 75 #5477. hozzászólásáraÉrtelek de akkor,hogy van az ,hogy pl egy 208-as vagy egy 118as Dominator ment erre 6 méteressel 8.5 tonnás búzában? Egy sima 98-as dominátor is simán megy az 510-es héderrel 204-röl ne is beszéljünk....És ezek motorilag nagyon el vannak maradva a lexitöl! Vagy a súly az ami ennyire visszafogja a lexiont?
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraAz az 1 láda szélesség az egész gépet nézve már nagyobb súly. 6 ládára ezekhez a gépekhez CAT motorral 300 ló felett. Az 540 valóban egy határeset. Azt a (kis motort)nem kellett volna beletenni. Vagy az alsó kategóriában indult volna már nagyobb lóval,így már ez simán 340 körül lett volna. 5 ládásban Lexion (drága kenyér). Ott fog a nyomában haladni egy 370-es mega. Ha a jó anyagban 6 méteres adapterrel az 540 döglött. Akkor az 530...6 méterrel ? A 6-os lexionnál már morcosabb motorokkal indult a játék. Csak egy észrevétel CAT motor mindkettőben 540..6 láda (260Hp-től 276Hp-ig) 630..5 láda (325Hp-től 359Hp-ig) Gyári adatok.
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraVan kismillió 540-es, még egyet nem làttam hogy fegyujtottak volna. Van amelyik szar, de sokszor az a bajuk is, hogy csak ütik őket, aztàn csodálkoznak hogy megtojik. Nem kell kinyomni a szemét, máris tartósabb egy gép. Ezért nem szabad magyarországról gépet venni, mert mindenki levágja a magáét, meg még annyit szolgáltat amit bír, kétszer annyit mentek ezek a gépek mint nyugaton. Persze, lehet találni néhàny kivételt. Amúgy évente 400 hektárt egy ilyen gép kb tolatva is learat, szóval a motorerőn nem kell agódni, a megtolod neki búzában ez is vetni fog, meg az 550 is.
Válasz Vinkó 75 #5472. hozzászólásáraÉrdekes dolgok ezek! Van itt egy 550 es a faluban,motor erő soha nem kevés neki inkább az a problémája,hogy ha jobban tolja neki hajlamos a szórásra,de motorerő sosem kevés! Azért gondoltam az 540esre mert itt is már határásest a motor erő,mivel sokat vonulunk meg vannak kis parcellák is jócskán és mondom ha ugyan az mint az 530 akkor had legyen egy szalmaázóval több neki! De akkor inkább 30 vagy 20-as ideálisabb lenne?
Válasz Gazda12 #5461. hozzászólásáraOtt fogod felgyújtani...mikor a 6 méteres adapterrel 8-9 Tonnás búzában alig mész, még is visít hogy a motor 100%-on. 5 db volt itt flottába hamar le lettek cserélve 660-ra. Igaz abban a CAT motor már jobban durzsolt. A jelenlegi 660-ban pedig a csillagos motor keresztben megeszi a CAT motort. A Merci motoros 670-es asztallal szépen menetelt a 9 tonnás anyagban. Motorterhelés ennél ? Megy mint a villám. A 6 soros kukorica adapter kevés neki ez tény. 2000 óránál leszakadó szelepek..injektorproblémák..rugalmatlan motor. Ez jellemezte az 540-es szériát.
Válasz Ares 826 #5470. hozzászólásáraA 620 as dobfordulatodat ha átszámolom a nagyobb dobra, akkor legyen mondjuk 420 f/p. Én meg vágom 320-al. Belépési szöget meg ilyeneket nem néztem. Amúgy tökmindegy h mennyi a törtszem, a többség szerint, mert úgyis lefognak 3%-ot. Csak amit a gép kifúj azt nem tudod megszámolni.
Válasz bandigh #5469. hozzászólásáraA Megánál a gyorsítódob a 80% forogja mint a fődob tehát csak max 500, minek azt még lassítani mikor már az leveri a 60-70% a cuccosnak??????
Válasz Ares 826 #5463. hozzászólásáraA dobfordulat töri a szemet, nem a kosárhézag. Egyszer belátod majd. Szárazban le lehet lassítani, aztán addig zárod a hézagot hogy ne hagyjon rajta. Nyersben, nagy vastag csöveknèl viszont kellhet a nagyobb fordulat, de a kosarat is nyitni kell, lehet.
Válasz Büresz #5466. hozzászólásáraHát nálam a Mega semmit nem hagy rajta, Medionnal jártam így ha 20-25 volt a vize akkor maradt nagyobb kosártávolsággal, hogy maradt rajta szem egy két darab de csak ott is a cső elején az apró szar szemeknél!
Válasz Gazda12 #5464. hozzászólásáraHát én abban nem lennék biztos hogy a lexi vastagabb anyagból lenne a méretéhez arányosan lehet vastagabb4 de szerintem ha a gép méreteit számolod azt gondolom hogy vékonyabb a masina! láttam már ezer egypár száz órás lexit kiszakadt dobbal! továbbá a lexi betegsége szerintem beszállítói gyártási hiba miatt hogy lelövi a linde csövet és a forró olaj a forró kipufogóra meg és pillanatok alatt szarrá ég a gép! Az ismerősi körben is volt ilyen eset, de még ide is szokott a srác írni Kézér Csaba keress itt rá az agrón neki kettő éves volt a lexi 420 így égett szarrá a gépe!
Válasz Ares 826 #5462. hozzászólásáraMert azok sem olcsóbbak szinte! Végig olvasva a topicot meg azt szűrtem le,hogy fogyasztásra ezek is ott vannak szinte mint a lexi! Emez meg komolyabb ,,Iparigép" vastagabb anyagból korszerűbb az egész,plussz pelyva terítőt is szeretnék rá okvetlen mert szinte mindent zúzúnk és szeretem ha arányossan van terítve az anyag!
Szép napot!Véleményt szeretnék kérni! Nézegetem a használt kombájn piacot és az 500-as lexionokkal szimpatizálok legjobban! terület nem tul nagy évi max 400 ha! Ki mit ajánl? Eddig 540-es lexiket néztem! Tudom,hogy a 20as is simán elég,de úgy vagyok vele ha már kiadok ennyi pénzt egy használt gépre akkor az haladjon minnél gyorsabban..530-ast meg lényegében azért vettetm el mert ott ugyan az a motor cserébe egy szalmarázóval kevesebbet kapok,és gondolom a 40-esnél sem a motor a kevés,és ha már ugyan az akkor miért ne a nagyobbat? Vélemények?
Megán doblassítóval meddig szoktátok levinni a fordulatot? Eddig 650el szoktam vágni a kukoricát de most szárazabb az átlagnál ezért gondoltam lejjebb vinni.
7257 hozzászólás
Válasz erni #5506. hozzászólásáraMi a gondod a rotoros kombival, szarrá veri a szalmát és szemetes lesz a termény????
Válasz Gazda12 #5504. hozzászólásáraSajnos nem vált be. Elegem lett belőle, az idei évbe elèg rendesen kimutatta a foga fehèrjèt.
Úgyhogy most azon gondolkozunk hogy is kellene megszabadulni tőle.
Válasz erni #5498. hozzászólásáraNem tudom, azt nem ismerem... Szerintem az a fő probléma, hogy növelni akarják feszt a teljesítményt, nagyobb motor, nagyobb magtartály, miegyébb, csak a meghajtások, tengelyek ezt nem díjazzák....na meg ahogy a kollégám fogalmaz a konzervdoboz kasztni sem.... A régi szinte hibátlan, de az új az csapnivaló sajnos
Válasz erni #5487. hozzászólásáraNeked nem vált be a rotoros vagy van olyan körülmény ahol a ládás jobban teljesít?
Válasz Claastra. #5502. hozzászólásáraC9-es motoros
Válasz erni #5500. hozzászólásáraEzekkel nincs gond, nincs tulhuzva, 300 ló "csak",, mi csak olajat cserélunk, 200 óránként, ennyit tudok a motorrol
Válasz erni #5500. hozzászólásáraAzért ennyire nem kell félni attól a CAT motortól......
Ahol szarul bántak vele azzal lehetnek bajok de használt gépbe nem lehet bele látni........
Válasz Claastra. #5499. hozzászólásáraA lexion ellen csak a cat motor szól. A csillagos motort már ismerjük régi 204esből, 7000 óra után is csak olajcserekor töltöttünk bele olajat, meg nem kellett sose hozzá nyúlni.
Nálad hogy vált be a cat motor?
Hiba volt vele?
Válasz erni #5498. hozzászólásáraHa már megveszed a Lexion elektronikát,azt Lexionban vedd meg,jó a Tucanó is ,én is ezeket néztem annó mikor a régi Megát cseréltem,de ráakadtam az 530ra az mellett döntöttem,A másik meg azért lett Mega 370 mert az oreg aki használja retteg az elektromos kütyüktöl,telefonja is csak nyomógombos lehet,sajnos gépvásárlásnál azt is kell nézni ,hogy ki fogja használlni
Válasz Agronomus #5496. hozzászólásáraÉn is sok szart hallottam róluk, de szerintem csak az a cséplési technológia a legjobb és legegyszerűbb még mindig.
Gondolok itt a megákra, csak azok már elkoptak rendesen. Meg hát adni kell a kényelemre is.
Az öt ládás is annyira kispórolt lenne?
Válasz Agronomus #5496. hozzászólásáraÉn is így tudom az újak papír vékonyak! Nagy rakás szar törik reped mindenhol ahogy az ismerősöm meséli, neki van régi és új is de az újra köpköd de nagyon.
Válasz erni #5487. hozzászólásáraHa jót akarsz magadnak, a Tucanót felejtsd el.... 2 darab van a munkahelyemen, egy 2013-as 440-es,meg egy 2018-as....előbbi szépen megy, szinte semmi jelentősebb gond vele, az új meg pereg szét mindenhol, bili acél,semmi más sajnos
Válasz erni #5494. hozzászólásáraTaxizas közben nem méri, kukorica 10-11km/o gabona 5-6km/o, menet közben nem üritunk, sokszor kihordjuk, tábla végén ha. Nincs tele akkor is, le kell terhelni akkor fogyaszt jól, 30 liter óránként
Válasz Claastra. #5493. hozzászólásáraÉrtem. Sokkallom, vagy taxizás közbe is mérte?
Nekem 1800 cséplőórára van 3700 hektár.
Válasz erni #5488. hozzászólásáraAkitől vettem sokat Taxizott, de Sanyi ismeri, sok kis Föld messze egymástol, sokallod a hektárt vagy kevesled? Szedi az anyagot, rendesen, 1 kombajn elég, a másikon még van lízing, 12nagy gép jött a környező településekre, 8000 literes 10-18l a fogyi
Válasz Ares 826 #5490. hozzászólásáraaddig sem kopott a bele!
Válasz erni #5488. hozzászólásáraBérmunkás gép nem a diófa alatt áll
Válasz erni #5488. hozzászólásáraNézd meg az adatokat a minitoron több mint duplája a közlekedési út int a vágás közben megtett út! Sokat közlekedtek vele, az is akitől vette a Gábor. Ismerem az első gazdáját is akitől a Gábor vette!
Válasz erni #5488. hozzászólásáraEz megy mint a gép,nem helyben topog!
Válasz Claastra. #5486. hozzászólásáraTerületmérő jól volt beállítva? Ennyi üzemórával 7800 ha?
A mega megmarad?
Válasz Claastra. #5486. hozzászólásáraMiért adod el? Általába jó gépet sosem adnak el.
Egyébként érdekel 5 ládás lexionba vagy tucanoba gondolkodom.
Fogyasztás hogy alakul ennél?
Magtartály mekkora?
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraa 300ló az 530-hoz tökéletes,6sort viszi szépen ha 10 tonnás is,és hegyeink is vannak,még sose jelzett a motorterhelés ,gabonához 5,4-es asztalom van mivel gyengék a földjeink(5-13Ak)gabonában max 7-8 tonnánk van,abbol is leszed 20-25hekit naponta,amúgy eladó kattints a nevemre
Válasz Vinkó 75 #5484. hozzászólásáraAnnyi hogy nálunk domb nincs. De gond nélkül mennek.
Válasz Rabó001 #5483. hozzászólásáraEladtak belőle jó párat jó áron...460-as Merci motorral elballagott előtte. 540 sípolt olyankor már, mind az 5db. Nincs abban kakaó. De tovább megyek..nem messze tőlem azon agyaltak vissza hozzák a beszámított 450-est inkább. A dombokon az 540 lehasalt a másik 450 otthagyta. Ez van ! Bakker a 2266-os őzikében is nagyobb kakaó van..mint az 540 lexiben.
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraÉn ilyen lesújtó véleményt ritkán hallottam a Lexion 540-ről, mint itt az 5472-ben, pedig ismerek párat.
Válasz Gazda12 #5480. hozzászólásáraA jd WTS...engem kukoricában meggyőzött. De szója...gabona,nem dőltem el tőle. Mindamellett komfortban és műszaki megoldásokban valóban USA. Egy 500-as lexi kabinja Trabant hozzá képest. Nyuszival nem volt dolgom..Van itt egy gazda TX 66-al kezdte. Azóta folyamatosan Nyuszi van nála. Nem mondom vannak jó megoldásaik. De a Nyuszik az ezredforduló után nem sokkal innen kikoptak a cégektől. Nyilván ennek szervizháttér gondok lehettek inkább mint a gép.A JD Z széria egy jó gép csak már előrehaladott állapotban van. Alapból ezek a JD egy lassabb lendületű gépek mint egy Claas...pl. Egy sima adat Claas ládatengely 220For/perc...JD 150. A Z széria szójában kukoricában makulátlan. Napraforgóban válogatós. Gabonában finoman dolgozni vele. Rögtön jelzi ha sok...mivel kezdte pakolni a ferde felvonó tetejére(Héder). Annak ellenére hogy jó hosszú ládák vannak benne nem lehetett nagyon etetni. Az az akkor ha magasan arattam az állományt. Az viszont a szemnek nem tetszett. És ilyenkor a szalma is kevesebb ugyebár. Ha makulátlan tisztaság kell...akkor Laverda vonal.Erős masszív..persze megvannak a fapados elektromos nyűgök ott is. De a régebbi gépeknél az még valóban fapados. Laverda vonal MF kis gépei Cseles..Fendt kisgépei. Igen mára AGCO vonal.Évi 800 hektárt aratott egy Laverda 304LS...gyakorlatilag hibátlanul ment, abban a CAT motor bőven elég volt.És vagonszám tároltunk utána kombájn tisztán.
Válasz Gazda12 #5480. hozzászólásáraHa azt még el akarod 1x adni, akkor claas.
Válasz Vinkó 75 #5479. hozzászólásáraAkkor te mit mondasz miben gondolkozzak szerinted? Vgay nézzek körül más márkánál is? CX vagy esetleg JD?
Válasz Gazda12 #5478. hozzászólásáraA Lexion egy nagyobb monstrum. A ládák szélesebbek benne mint egy standard dominátorra épült változatnak. Motor ahhoz kel hogy a gépet és annak legfőképp a belsejét mozgásban tartja. "10"cm-ként eltérő igénybevételek jönnek egy kombájnnál is aratáskor. Ehhez kell egy jó erős motor. Ahhoz hogy ne szórjon ez az alap. A többi már a kezelőn múlik.Persze hogy eszi egy kisebb gép is.Csak az után van szórás ha tolva van. A nagy gép is szór ha túlterhelik. Vagy a kezelő ellövi a beállítást. A gépautomatikával ha minimum veszteségre hangolják a gépet. Nem szalad vele. Még a kezelő (van itt paci tolni neki).
Válasz Vinkó 75 #5477. hozzászólásáraÉrtelek de akkor,hogy van az ,hogy pl egy 208-as vagy egy 118as Dominator ment erre 6 méteressel 8.5 tonnás búzában? Egy sima 98-as dominátor is simán megy az 510-es héderrel 204-röl ne is beszéljünk....És ezek motorilag nagyon el vannak maradva a lexitöl! Vagy a súly az ami ennyire visszafogja a lexiont?
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraAz az 1 láda szélesség az egész gépet nézve már nagyobb súly. 6 ládára ezekhez a gépekhez CAT motorral 300 ló felett. Az 540 valóban egy határeset. Azt a (kis motort)nem kellett volna beletenni. Vagy az alsó kategóriában indult volna már nagyobb lóval,így már ez simán 340 körül lett volna. 5 ládásban Lexion (drága kenyér). Ott fog a nyomában haladni egy 370-es mega. Ha a jó anyagban 6 méteres adapterrel az 540 döglött. Akkor az 530...6 méterrel ? A 6-os lexionnál már morcosabb motorokkal indult a játék. Csak egy észrevétel CAT motor mindkettőben 540..6 láda (260Hp-től 276Hp-ig) 630..5 láda (325Hp-től 359Hp-ig) Gyári adatok.
Válasz Gazda12 #5475. hozzászólásáraVan kismillió 540-es, még egyet nem làttam hogy fegyujtottak volna. Van amelyik szar, de sokszor az a bajuk is, hogy csak ütik őket, aztàn csodálkoznak hogy megtojik. Nem kell kinyomni a szemét, máris tartósabb egy gép. Ezért nem szabad magyarországról gépet venni, mert mindenki levágja a magáét, meg még annyit szolgáltat amit bír, kétszer annyit mentek ezek a gépek mint nyugaton. Persze, lehet találni néhàny kivételt. Amúgy évente 400 hektárt egy ilyen gép kb tolatva is learat, szóval a motorerőn nem kell agódni, a megtolod neki búzában ez is vetni fog, meg az 550 is.
Válasz Vinkó 75 #5472. hozzászólásáraÉrdekes dolgok ezek! Van itt egy 550 es a faluban,motor erő soha nem kevés neki inkább az a problémája,hogy ha jobban tolja neki hajlamos a szórásra,de motorerő sosem kevés! Azért gondoltam az 540esre mert itt is már határásest a motor erő,mivel sokat vonulunk meg vannak kis parcellák is jócskán és mondom ha ugyan az mint az 530 akkor had legyen egy szalmaázóval több neki! De akkor inkább 30 vagy 20-as ideálisabb lenne?
Válasz Szabi. #5473. hozzászólásáraMerci motorral a 300 paci még elmegy, CAT motorral a 350paci nem árt. 550-560 már elmegy.
Válasz Vinkó 75 #5472. hozzászólásáraTöbbek közt ezért is javasoltam az 550-560-ast.
Válasz Gazda12 #5461. hozzászólásáraOtt fogod felgyújtani...mikor a 6 méteres adapterrel 8-9 Tonnás búzában alig mész, még is visít hogy a motor 100%-on. 5 db volt itt flottába hamar le lettek cserélve 660-ra. Igaz abban a CAT motor már jobban durzsolt. A jelenlegi 660-ban pedig a csillagos motor keresztben megeszi a CAT motort. A Merci motoros 670-es asztallal szépen menetelt a 9 tonnás anyagban. Motorterhelés ennél ? Megy mint a villám. A 6 soros kukorica adapter kevés neki ez tény. 2000 óránál leszakadó szelepek..injektorproblémák..rugalmatlan motor. Ez jellemezte az 540-es szériát.
Válasz Ares 826 #5470. hozzászólásáraA 620 as dobfordulatodat ha átszámolom a nagyobb dobra, akkor legyen mondjuk 420 f/p. Én meg vágom 320-al. Belépési szöget meg ilyeneket nem néztem. Amúgy tökmindegy h mennyi a törtszem, a többség szerint, mert úgyis lefognak 3%-ot. Csak amit a gép kifúj azt nem tudod megszámolni.
Válasz bandigh #5469. hozzászólásáraA Megánál a gyorsítódob a 80% forogja mint a fődob tehát csak max 500, minek azt még lassítani mikor már az leveri a 60-70% a cuccosnak??????
Válasz Ares 826 #5463. hozzászólásáraA dobfordulat töri a szemet, nem a kosárhézag. Egyszer belátod majd. Szárazban le lehet lassítani, aztán addig zárod a hézagot hogy ne hagyjon rajta. Nyersben, nagy vastag csöveknèl viszont kellhet a nagyobb fordulat, de a kosarat is nyitni kell, lehet.
Válasz Büresz #5466. hozzászólásáraHát nálam a Mega semmit nem hagy rajta, Medionnal jártam így ha 20-25 volt a vize akkor maradt nagyobb kosártávolsággal, hogy maradt rajta szem egy két darab de csak ott is a cső elején az apró szar szemeknél!
Válasz Gazda12 #5464. hozzászólásáraHát én abban nem lennék biztos hogy a lexi vastagabb anyagból lenne a méretéhez arányosan lehet vastagabb4 de szerintem ha a gép méreteit számolod azt gondolom hogy vékonyabb a masina! láttam már ezer egypár száz órás lexit kiszakadt dobbal! továbbá a lexi betegsége szerintem beszállítói gyártási hiba miatt hogy lelövi a linde csövet és a forró olaj a forró kipufogóra meg és pillanatok alatt szarrá ég a gép! Az ismerősi körben is volt ilyen eset, de még ide is szokott a srác írni Kézér Csaba keress itt rá az agrón neki kettő éves volt a lexi 420 így égett szarrá a gépe!
Válasz Ares 826 #5463. hozzászólásáraRajt hagyja a szemet. Levittem 450re kiváló volt.
Válasz Gazda12 #5461. hozzászólásáraInkább 550-560
Válasz Ares 826 #5462. hozzászólásáraMert azok sem olcsóbbak szinte! Végig olvasva a topicot meg azt szűrtem le,hogy fogyasztásra ezek is ott vannak szinte mint a lexi! Emez meg komolyabb ,,Iparigép" vastagabb anyagból korszerűbb az egész,plussz pelyva terítőt is szeretnék rá okvetlen mert szinte mindent zúzúnk és szeretem ha arányossan van terítve az anyag!
Válasz Büresz #5458. hozzászólásáraHa száraz lentebb engeded a kosarat és már nem is töri a szemet! Szerintem tök felesleges az a lassító!
Válasz Gazda12 #5461. hozzászólásáraMiért nem nézegetsz 360-370 megát???? Azok egyszerűbb gépek te "tudásuk is van" de rendesen??????????
Szép napot!Véleményt szeretnék kérni! Nézegetem a használt kombájn piacot és az 500-as lexionokkal szimpatizálok legjobban! terület nem tul nagy évi max 400 ha! Ki mit ajánl? Eddig 540-es lexiket néztem! Tudom,hogy a 20as is simán elég,de úgy vagyok vele ha már kiadok ennyi pénzt egy használt gépre akkor az haladjon minnél gyorsabban..530-ast meg lényegében azért vettetm el mert ott ugyan az a motor cserébe egy szalmarázóval kevesebbet kapok,és gondolom a 40-esnél sem a motor a kevés,és ha már ugyan az akkor miért ne a nagyobbat? Vélemények?
Válasz Büresz #5459. hozzászólásáraÉn 420-380-al vágtam, igaz Dominatorral 14% alatt
Válasz Büresz #5458. hozzászólására400at hallottam, az jó lehet?
Megán doblassítóval meddig szoktátok levinni a fordulatot? Eddig 650el szoktam vágni a kukoricát de most szárazabb az átlagnál ezért gondoltam lejjebb vinni.