Válasz VMisi #4465. hozzászólásáraTegyél bele egy 7,5 Amperes biztosítékot és fog a masina menni 25-27 km! De mind a két csatlakozót tekerd be egy nylon zsacsival hogy ne menjen bele kosz és tekerd körbe egy vékony dróttal!
Válasz VMisi #4465. hozzászólásáraÉn 10Amperes biztosítékkal zártam össze annó.
Tucanónál még nem lett megturbózva, pedig jó lenne ott is, csak az bonyolultabb.
Valaki esetleg csinálta már?
Válasz bandigh #4466. hozzászólásáraHarmadikban visszaveszi a fordulatot 1800-ra és így megy 18-at. Ha nem venné vissza a fordulatot akkor menne 2300-on 25-tel.
Úgy akarom megcsinálni, hogy a fülkébe tennék egy kapcsolót amivel tudok váltani e két fordulat között. A vonulások 90%-ban elég a 1800-as fordulat, mert annál gyorsabban úgysem tudnék menni a földutakon, de kicsit messzebbre meg igen lassú az a 18 km/h, akkor át lehetne kapcsolni és repeszteni 25-tel!
Régebben beszéltünk a mega/medi vonulási sebességéről, de konkrétat nem írt senki. Szóval ha leveszem a csatlakozót a sebváltóról, akkor mit kell még csinálni, hogy 25-tel menjen?
Simán össze kell kötni? Esetleg valamilyen ellenállás kell?
Válasz medikus #4463. hozzászólásáraMost elment! Lemaradt,nem drága hely!Voltam lent Baján!Egyszer,még ezek előtt! Axi mellett vannak!No ott nem szívbajosak,30 volt az orbit javítás,és nem is lett jó,már ott a próbánál látni lehetett hogy nem ütközik a kormány végálláson!
Válasz gazda001 #4455. hozzászólásáraAkkor csak szimering baja van, filléres történet a cseréje. abban is szerintem magasnyomású szimering van amit meg lehet kapni. estére leírom neked hogy kinél tudsz ilyet venni!
Válasz J.D. Borda #4457. hozzászólásáraNem tudom, nem bízom bennük, Jankovics túl nagy cég lett, és a SAS nem fog legyet szerintem, Gimexel pedig már xoptam eleget.
Válasz gazda001 #4450. hozzászólásáraOtt nincs szimering, csak gumigyűrű. Talán a hidraulikás cég megcsinálja de az se biztos. Megírom miért.
Egyik ismerős elvitte Tatabányára a hidrobuszba az orbitot megcsinálták de nem próbálták le mert azt mondták neki hogy nem tudják kifizette majd beszerelésnél derült ki hogy nem jó.
Szétszedtük alulra nem raktak gumigyűrűt felülre ahol a tengely forog gondolom neked is ott a hiba oda meg nem a megfelelő méretűt rakták, kicseréltük és jelre raktunk mindent azóta is teszi a dolgát. Mi megfizettük a tanulópénzt a hidrobusszal, tömlöt azt tudnak csinálni olyat amilyent akarsz azt elismerem az kiváló de hogy egy ilyet nem tudtak megcsinálni azt nem hiszem el.
Segítséget szeretnék kérni. Claas Dominátor 85-ös kormány orbitot kellene javíttatnom. (látszatra szimeringes) hol vállalnak ilyet, tudnátok valakit ajánlani? Előre is köszönöm.
Sziasztok.látom ti igazán értetek a kombájnokhoz.én gondolkodom egy 510 es lexionban 6.6 literes cat motor 220 lóerő mit tudtok róla? Mennyire kitartó stb? Előre is köszönöm a válaszokat.
Válasz Claastra. #4440. hozzászólásáraÓriásit tévedsz ha azt hiszed az Alföld sík vidék, ez a homok hátság nem békés megye stb. Itt van olyan rész ahol tarlón a kombájn nem bírja felhúzni a vágó rész kocsit mert be pattog inkább.
Válasz Gumóka #4443. hozzászólásáraEzekben a 4, 5 és az első 6-os szériában C9-es motorok vannak HEUI befecskendező rendszerrel. Ez egy szerencsétlen és bonyolult rendszer, szerintem. Ha megy akkor szuper, de ha elkezd baxakodni akkor lehet törni a fejünket felette. Drága a szerelése mivel csak gyári felújított vagy új cucc van hozzá, sehol nem javítják és még csak nem is lehet padon lepróbálni se injektorokat se az adagolót(Javítsatok ki ha tévedek).
Az újabbakon már common rail rendszer van, de azon meg már ott a DPF szűrő ami a következő hibalehetőség.
Válasz DENIS #4432. hozzászólásáraJó, ugye nekünk nem kombájn, én ahol dolgoztam, ott cat földmunkagépek is voktak.
Ez a gép egy 94-es évjáratú lánctalpas kotrógép volt.
Nekünk a komolyabb javításokat csinálta a huntraco. Garancia végett is.
Ami vicces volt, gázolajszűrő kellett rá, Szekszárd axiáltól lett véve gyorsan 2, ők voltak közel.
Original claas dobozban figyelt az eredeti cat szűrő.
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraha lexion elektronikát akarsz azt lexionba vedd meg ne tucanóban, az igazi mercis amivel 10 literrel is lehet aratni az a mega medion
Válasz Drisa #4429. hozzászólásáraInnen ered az, amiket írogatnak, hogy ennyi meg annyi hektár per nap, az ember meg csak néz nagyot.
Jahogy a besípolás előtt egy kicsivel van fogva a gép.. Én is beszéltem már pár gépkezelővel akik következetesen minimum 100-150 nel alacsonyabb motorfordulatot tartott normálisnak a gépen. Kinek mi.
Válasz DENIS #4432. hozzászólásáraAz komoly vettetek egy CAT szerviz és illesztő programot ! Az még a márka szerviznek is majdnem milliós tétel. Csak azért kérdem, mivel az injektort illeszteni kell a vezérlőhöz.
Válasz Drisa #4429. hozzászólásáraFogós anyagban a motor terhelés állandóan magasan, ott jelzett naponta többször.A 660-asok most 5 évesek. Ezekkel különösebb motorikus gondról nem tudok. 540-nél injektor,szelep leszakadás. Most szemezgetnek a 7-es szériával. Tavaszra kiderül 5db-ról van szó.
Válasz DENIS #4427. hozzászólására9-10000 erka?
A 6 hengeres motorba 145 ruppó volt a gyári felújított injektorok darabja+ a huntraco munkája...
Arra már nem emlékszem, nettó vagy bruttó.
Igaz 16 ezer órát kibírt.
Egy gyári felújított önindító 240, de megsúgom, hogy delco-remi, tehát 50-60-ért lehet új is.
Válasz szanberg #4421. hozzászólásáraDe azt is hozzá kell tenni hogy 13-15 literhez kukoricában 8 sor kell a lexionra. 6 sorral a legjobb eredményem volt a 15 liter, de csak egyszer.
A búza az úgy ül.
Válasz Vinkó75 #4426. hozzászólásáraDe az a 540-es az biztos kis motoros volt, mivel a 9 literest 6 méterrel biztos nem fogod meg, olyannal dombnak felfele körbearatod a merci motorost.
A másik dolog nálunk van 450-es meg 540-es, mind kettő C9-es motorral.Na a 450-el sok esetben körbearatom az 540-t, mivel az 540-es hamarabb kezd el szórni a szalmarázókon. Az MSS dob szart se ér, a régi megoldás ami a 4-es szériában meg a tucanoban van jobb.
Az biztos ha valaki 400-ast akar akkor inkább merciset. A cater egy bonyolultabb motor, drága alkatrészekkel. Evost meg végképp ne, akkor inkább már az 500-as széria.De ha már cateros mégis akkor legyen a zsebben 9-10000€ az injektorokra meg a pumpára . Ezt tapasztalatból írom. Használt gépbe nem látsz bele.
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraAz 540re rá volt akasztva a 6 méteres adapter..8T/h dőlt búzában sípolt végig a motor terhelés. Egy merci motoros lexivel ezt 6,6-os asztalnál nem sikerült a nagy motorterhelést(sípolást)produkálni. Abban az időben kitoltak jó párat az 5-ös szériából. Mára azok kezdik belepni a használt piacot. És nyomják a gépudvart a kereskedőknél. A 6-os szériámnál az új CAT motor már jobban muzsikál. Néz kinti piacon egy keveset ment 400-as lexit, adagolós merci motor,kimegy a világból. CAT mocinál csak a 6db injektor...már egy kész vagyon+a nagynyomású szivattyú. A tuki az egy lexion elektronikás-hidraulikás "luxus" Mega kis dobbal.
Válasz Dávid8431 #4423. hozzászólásáraHa nagy az eltérés a motor meg a cséplőóra közt akkor kis parcellákat vágot, vagy csak sokat vonult, adott hektárra sokkal több indlítás megállás, tartálynyitás jut. Ez nem nagy öröm. A levágott hektár is emiatt torzul, kis darabokban adott munkaóra alatt sokkal kevesebb a hektár. Vagy olyan is lehet, hogy egyik helyen mindig 45-50 mázsa a búza máshol meg mindig 70-80, az se mindegy..
7273 hozzászólás
Válasz VMisi #4470. hozzászólásáraMert másként nem záródik az áramkör én nem fog menni 25 km!
Válasz VMisi #4465. hozzászólásáraTegyél bele egy 7,5 Amperes biztosítékot és fog a masina menni 25-27 km! De mind a két csatlakozót tekerd be egy nylon zsacsival hogy ne menjen bele kosz és tekerd körbe egy vékony dróttal!


Válasz Bobo77 #4469. hozzászólásáraFebruár.
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #4468. hozzászólásáraDe miért kell a biztosíték?
Válasz VMisi #4467. hozzászólásáraMióta van Medid?
Válasz VMisi #4465. hozzászólásáraÉn 10Amperes biztosítékkal zártam össze annó.
Tucanónál még nem lett megturbózva, pedig jó lenne ott is, csak az bonyolultabb.
Valaki esetleg csinálta már?
Válasz bandigh #4466. hozzászólásáraHarmadikban visszaveszi a fordulatot 1800-ra és így megy 18-at. Ha nem venné vissza a fordulatot akkor menne 2300-on 25-tel.
Úgy akarom megcsinálni, hogy a fülkébe tennék egy kapcsolót amivel tudok váltani e két fordulat között. A vonulások 90%-ban elég a 1800-as fordulat, mert annál gyorsabban úgysem tudnék menni a földutakon, de kicsit messzebbre meg igen lassú az a 18 km/h, akkor át lehetne kapcsolni és repeszteni 25-tel!
Válasz VMisi #4465. hozzászólásáraMért mennyivel megy vele/nélküle? Mi a cél?
Régebben beszéltünk a mega/medi vonulási sebességéről, de konkrétat nem írt senki. Szóval ha leveszem a csatlakozót a sebváltóról, akkor mit kell még csinálni, hogy 25-tel menjen?


Simán össze kell kötni? Esetleg valamilyen ellenállás kell?
Válasz medikus #4463. hozzászólásáraMost elment! Lemaradt,nem drága hely!Voltam lent Baján!Egyszer,még ezek előtt! Axi mellett vannak!No ott nem szívbajosak,30 volt az orbit javítás,és nem is lett jó,már ott a próbánál látni lehetett hogy nem ütközik a kormány végálláson!
Válasz gazda001 #4460. hozzászólásáraNem jött!
Válasz gazda001 #4455. hozzászólásáraAkkor csak szimering baja van, filléres történet a cseréje. abban is szerintem magasnyomású szimering van amit meg lehet kapni. estére leírom neked hogy kinél tudsz ilyet venni!
Válasz gazda001 #4450. hozzászólásáraSzervo zrt. Uj bolgar orbitot kapsz partizezerert meret alapjan es jo.
Válasz medikus #4458. hozzászólásáraKösz, mail ment
Válasz J.D. Borda #4457. hozzászólásáraNem tudom, nem bízom bennük, Jankovics túl nagy cég lett, és a SAS nem fog legyet szerintem, Gimexel pedig már xoptam eleget.
Válasz gazda001 #4456. hozzászólásáraMailt,mert itt nem megy el!
Válasz gazda001 #4450. hozzászólásáraJankovics vagy gimex tuti.megcsinaljak
Válasz medikus #4453. hozzászólásáraküld el légy szíves !
Válasz Ares 826 #4454. hozzászólásáraigen, csupa olaj körülötte minden
Válasz gazda001 #4450. hozzászólásáraMi a baj vele felül szivárog az olaj belőle??
Válasz gazda001 #4452. hozzászólásáraTudok!
kár jó lett volna
Válasz gazda001 #4450. hozzászólásáraOtt nincs szimering, csak gumigyűrű. Talán a hidraulikás cég megcsinálja de az se biztos. Megírom miért.
Egyik ismerős elvitte Tatabányára a hidrobuszba az orbitot megcsinálták de nem próbálták le mert azt mondták neki hogy nem tudják kifizette majd beszerelésnél derült ki hogy nem jó.
Szétszedtük alulra nem raktak gumigyűrűt felülre ahol a tengely forog gondolom neked is ott a hiba oda meg nem a megfelelő méretűt rakták, kicseréltük és jelre raktunk mindent azóta is teszi a dolgát. Mi megfizettük a tanulópénzt a hidrobusszal, tömlöt azt tudnak csinálni olyat amilyent akarsz azt elismerem az kiváló de hogy egy ilyet nem tudtak megcsinálni azt nem hiszem el.
Segítséget szeretnék kérni. Claas Dominátor 85-ös kormány orbitot kellene javíttatnom. (látszatra szimeringes) hol vállalnak ilyet, tudnátok valakit ajánlani? Előre is köszönöm.
Válasz koosmiki88 #4448. hozzászólásáraNekünk 530-as van jó gép évi 800-1000 hekit vág,az 510 kisebb motorral van ,néha a 300ló is bejelez ,
Sziasztok.látom ti igazán értetek a kombájnokhoz.én gondolkodom egy 510 es lexionban 6.6 literes cat motor 220 lóerő mit tudtok róla? Mennyire kitartó stb? Előre is köszönöm a válaszokat.
Válasz Drisa #4446. hozzászólásáraHa ha ha békésben is vannak partos területek!


Válasz Claastra. #4440. hozzászólásáraÓriásit tévedsz ha azt hiszed az Alföld sík vidék, ez a homok hátság nem békés megye stb. Itt van olyan rész ahol tarlón a kombájn nem bírja felhúzni a vágó rész kocsit mert be pattog inkább.
Válasz DENIS #4444. hozzászólásáraA cégnél 600lexi van,azon tavaly laptoppal keresték a bűnöst,de lehet tévedek mert nem én vagyok a kezelő.
Válasz Gumóka #4443. hozzászólásáraEzekben a 4, 5 és az első 6-os szériában C9-es motorok vannak HEUI befecskendező rendszerrel. Ez egy szerencsétlen és bonyolult rendszer, szerintem. Ha megy akkor szuper, de ha elkezd baxakodni akkor lehet törni a fejünket felette. Drága a szerelése mivel csak gyári felújított vagy új cucc van hozzá, sehol nem javítják és még csak nem is lehet padon lepróbálni se injektorokat se az adagolót(Javítsatok ki ha tévedek).
Az újabbakon már common rail rendszer van, de azon meg már ott a DPF szűrő ami a következő hibalehetőség.
Válasz DENIS #4432. hozzászólásáraJó, ugye nekünk nem kombájn, én ahol dolgoztam, ott cat földmunkagépek is voktak.
Ez a gép egy 94-es évjáratú lánctalpas kotrógép volt.
Nekünk a komolyabb javításokat csinálta a huntraco. Garancia végett is.
Ami vicces volt, gázolajszűrő kellett rá, Szekszárd axiáltól lett véve gyorsan 2, ők voltak közel.
Original claas dobozban figyelt az eredeti cat szűrő.
Válasz Vinkó75 #4441. hozzászólásáraA kolléga nem volt ügyes,Zsolt járt jól
Válasz Claastra. #4439. hozzászólásáraHa ügyes vagy nem kell cserélni...de ha mindent elárulok éhen halok !
Válasz Drisa #4429. hozzászólásáraMert síkvidéki ember vagy. nem hegylakó mint mi
Válasz Vinkó75 #4425. hozzászólásáraJa meg a panel is az ajtó mellett 800-é
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraha lexion elektronikát akarsz azt lexionba vedd meg ne tucanóban, az igazi mercis amivel 10 literrel is lehet aratni az a mega medion
Válasz bandigh #4436. hozzászólására

Válasz Drisa #4429. hozzászólásáraInnen ered az, amiket írogatnak, hogy ennyi meg annyi hektár per nap, az ember meg csak néz nagyot.
Jahogy a besípolás előtt egy kicsivel van fogva a gép.. Én is beszéltem már pár gépkezelővel akik következetesen minimum 100-150 nel alacsonyabb motorfordulatot tartott normálisnak a gépen. Kinek mi.
Válasz DENIS #4434. hozzászólására

Válasz Vinkó75 #4433. hozzászólásáraVan hozzá diagnosztikánk, be tudjuk jegyezni az új injektorokat a vezérlőbe.
Válasz DENIS #4432. hozzászólásáraAz komoly vettetek egy CAT szerviz és illesztő programot ! Az még a márka szerviznek is majdnem milliós tétel. Csak azért kérdem, mivel az injektort illeszteni kell a vezérlőhöz.
Válasz Gumóka #4430. hozzászólásáraA c9-be 1000€ körül az injektor és majdnem 3000€ a adagoló, és szervizdíj nincs, magunk csináljuk.
Válasz Drisa #4429. hozzászólásáraFogós anyagban a motor terhelés állandóan magasan, ott jelzett naponta többször.A 660-asok most 5 évesek. Ezekkel különösebb motorikus gondról nem tudok. 540-nél injektor,szelep leszakadás. Most szemezgetnek a 7-es szériával. Tavaszra kiderül 5db-ról van szó.
Válasz DENIS #4427. hozzászólására9-10000 erka?
A 6 hengeres motorba 145 ruppó volt a gyári felújított injektorok darabja+ a huntraco munkája...
Arra már nem emlékszem, nettó vagy bruttó.
Igaz 16 ezer órát kibírt.
Egy gyári felújított önindító 240, de megsúgom, hogy delco-remi, tehát 50-60-ért lehet új is.
Válasz Vinkó75 #4426. hozzászólásáraVan benne sípolás? 10 év alatt egyszer nem hallottam.
Válasz szanberg #4421. hozzászólásáraDe azt is hozzá kell tenni hogy 13-15 literhez kukoricában 8 sor kell a lexionra. 6 sorral a legjobb eredményem volt a 15 liter, de csak egyszer.
A búza az úgy ül.
Válasz Vinkó75 #4426. hozzászólásáraDe az a 540-es az biztos kis motoros volt, mivel a 9 literest 6 méterrel biztos nem fogod meg, olyannal dombnak felfele körbearatod a merci motorost.
. Ezt tapasztalatból írom. Használt gépbe nem látsz bele.
A másik dolog nálunk van 450-es meg 540-es, mind kettő C9-es motorral.Na a 450-el sok esetben körbearatom az 540-t, mivel az 540-es hamarabb kezd el szórni a szalmarázókon. Az MSS dob szart se ér, a régi megoldás ami a 4-es szériában meg a tucanoban van jobb.
Az biztos ha valaki 400-ast akar akkor inkább merciset. A cater egy bonyolultabb motor, drága alkatrészekkel. Evost meg végképp ne, akkor inkább már az 500-as széria.De ha már cateros mégis akkor legyen a zsebben 9-10000€ az injektorokra meg a pumpára
Válasz Dávid8431 #4420. hozzászólásáraAz 540re rá volt akasztva a 6 méteres adapter..8T/h dőlt búzában sípolt végig a motor terhelés. Egy merci motoros lexivel ezt 6,6-os asztalnál nem sikerült a nagy motorterhelést(sípolást)produkálni. Abban az időben kitoltak jó párat az 5-ös szériából. Mára azok kezdik belepni a használt piacot. És nyomják a gépudvart a kereskedőknél. A 6-os szériámnál az új CAT motor már jobban muzsikál. Néz kinti piacon egy keveset ment 400-as lexit, adagolós merci motor,kimegy a világból. CAT mocinál csak a 6db injektor...már egy kész vagyon+a nagynyomású szivattyú. A tuki az egy lexion elektronikás-hidraulikás "luxus" Mega kis dobbal.
Válasz Claastra. #4416. hozzászólásáraNincs gond a 400-al...annyi hogy szépen lassan kiöregednek.
Válasz Dávid8431 #4423. hozzászólásáraHa nagy az eltérés a motor meg a cséplőóra közt akkor kis parcellákat vágot, vagy csak sokat vonult, adott hektárra sokkal több indlítás megállás, tartálynyitás jut. Ez nem nagy öröm. A levágott hektár is emiatt torzul, kis darabokban adott munkaóra alatt sokkal kevesebb a hektár. Vagy olyan is lehet, hogy egyik helyen mindig 45-50 mázsa a búza máshol meg mindig 70-80, az se mindegy..