Válasz határjáró #4271. hozzászólásáraMég vontatott morzsolók is dolgoznak, Nyugaton is. Szem rebbenés nélkül beleáll vele egy 5-10 hektáros táblába. Ha neked elég a Medion...akkor azt veszel,ez ilyen egyszerű. Ezért széles a gyártók palettája. Volt egy "jó" 10-15 év...ki tudott élni a lehetőséggel, az tudott lépést tartani az idővel. Ha csökken az utált Brüsszel pénze....vagy jobban adóztatva lesz a termelő. A szerelőnek is több melója lesz.
Válasz Vinkó75 #4270. hozzászólásáraEzért mondom, itt lassan már mindenki csak Lexionba, CR-be ül be. Kisebb gazdaságba szereintem ilyenek valóak. Ahogy nézegettem a Medionok jobb állapotban vannak.
Válasz határjáró #4268. hozzászólásáraItt ideges mindenki. Nyugat Európában is aratnak még...keleti vasakkal. Főleg a Kelet Német oldal. De öreg dominátorokkal-nyuszikkal is. Igaz némelyik olyan..midha most jött volna ki a gyárból. Tehát van ilyen is és olyan is.
Válasz határjáró #4251. hozzászólásáraMega....nagyobb a cséplő felülete. Előbb tudsz kezdeni,tovább tudsz menni. És a nyúlós anyagban is egyenletesebben lehet vele haladni. A kis dobos,Medion-dominátor. Ilyenkor már jókat brummant. Természetesen a megát is meglehet etetni. Nagy vonalakban ennyi az előnye.
Válasz Tomszi #4249. hozzászólásáraMegan ment gallyra szivattyú más nem volt vele de nagyon gyenge volt, tele tartalynal kettesben is visított vonított mint valami farkas kölyök... meg lassú volt, 3-ban viszont nem bírt menni, földön sőt sáros úton sem.. ha ki kellett gyalogolni az ember az életet elunta... a lexi földön is megy 3-ban de ha nem kell akkor megy 12,5-t, nem 10-et...gyenge kukoricában vagy napraban aratni is szokott néha annyival..
Válasz Claastra. #4250. hozzászólására8-10 tonnas buzaban tud menni 5 km/h körül... 5-6 tonnásban már bőven 7-8 km/h a tempo és akkor már erősen csapkodja az asztalt... repcehez is 5 tonna körül is tudja az 5-6 km/h-t, szóval ott is bírna simán egy mérettel nagyobbat...
nagyon jó anyagban elég neki de olyan alig van talán 20%, nem arra kell meretezni.
Válasz Claastra. #4256. hozzászólásáraEz elektromoson mukodik!! A szeletis elekromosan adom ra!! Es amikor fent atkapcsolom a dobfordulatra akkor nemtudom meik gombal kellene allitani a dobfordulatot!!!:(
Sziasztok.
Bocsánat a közbeszólásért, de látom vagytok páran és gondoltam ha már itt vagyok megkérdezem :D Nem tudná valaki megmondani, hogy mennyibe kerül egy Claas corio 670 fc kukorica adapter újan? Köszi a válaszokat előre is.
Válasz .Feco. #4248. hozzászólásáraHa már itt tartunk, vannak különböző levegő előszűrők amiket utólag fel lehet szerelni és ciklon elven kiszedi a java port - elvileg. Ilyeneket próbáltatok már?
Válasz .Feco. #4248. hozzászólásáraszerintem meg még sok is a 6 méter az 5 ládáshoz,vagy ha cammogni szeretsz akkor jó 2-3km/órához,én azt az 5-6km-ert szeretem 5,40-el
Válasz .Feco. #4248. hozzászólásáraJa és a Mega hajtásával sose volt semmi, se a hidraulikus részével, se a váltóval, se a lehajtásokkal, míg a Lexionokéval már volt, mindegyik részével. A bordás hüvelyt meg a hozzá kapcsolódó tengelyt azt már cseréltük a Megákon is, de szerencsére szezon előtt, de azok már bőven elmúltak 20 évesek.
Nyilván statisztikailag 3-3 gép biztos nem pontos.
Ez előbb lemaradt, most látom.
Válasz Tomszi #4247. hozzászólásáraNekem levegő szűrő max egy nap, ha nem fújnam másnap este már csípné az olajat... de kombjnannal egyben sem hagytuk bent második nap eddig...
Elég kicsi amúgy a 6 m, legtöbbször kellene a Vario 680 az enyemre is (630).
Válasz .Feco. #4239. hozzászólásáraNálunk régóta együtt dolgoznak Megák és Lexionok. A hűtőiket nyári szezononként kb. kétszer fújatják ki levegővel, szezon előtt, meg egyszer közben, a légszűrőket naponta-kétnaponta. A Megák még soha nem melegedtek, a mutató mindig ugyanott van, ellenben a Lexionnal előfordul hogy bejelez, főleg ha olyan a széljárás. És egyik sincs agyonhajtva, túlterhelve, Megákon 5,10-es asztal, Lexionokon szerintem kicsi is a 6 méter (540-440). Sík vidék.
Kétnaponta mindig fújattam. Ha kellet ha nem. Motorteret,generátor,..(abban is megül a por kicsit.)Légszűrő,kipufogó és környéke. Ha több időm volt akkor az egész gépet. A sarkokban megült por,beázik. Csak rohad a gép alatta. Valamint az elektromos csatlakozók környékét. Szeretem ha tiszta. Igaz mindig este csináltam. Így reggel már nem kellet porolni magam.
Válasz picus #4243. hozzászólásáraA két alsó kép az mind kettő a szél szimbólum szerintem, mert van lapátos és turbinás verzió. Ahogy most a kapcsoló van úgy a dobot állítod ha átkapcsolsz akkor meg a szelet állítod szerintem!
Elmagyarazna nekem valaki,h ez a harom jel mit jelent?? A legfelo az a dobfordulat a kozepso az a szel es a legalso?? Es,h tudom allitani oket??mer a szelet tudom de egyebet nemtudok!!:(
Válasz .Feco. #4239. hozzászólásáraHello!Domcsi 108 SL Maxi a jobb oldali oldalszelet bírta a legjobban. De amúgy teljes mértékben egyetértek veled minden szempontból. A felső hűtésről: "A felső hűtős lexion más, ott tényleg kibírja a szezont takarítás nélkül". Épen tegnap beszéltünk erről a témáról egy ismerősömmel.( barátja kapott új Lexit és Ő ennek az ellenkezőjét állítja amit írsz). Konkrétan,azt,hogy minden nap kell takarítani, mert minden tele megy porral.
Válasz Claastra. #4233. hozzászólásáraa mega sosem volt nálunk dombon, ez tény, nem is nagyon szerettem volna mert az olyan harmat gyenge masina volt hogy síkvidéken is pusztult meg a motor is meg a váltó is...
De a hűtővel nem értek egyet egyáltalán... talán ha magában dolgozik a gép esetleg.. de leginkább akkor sem, a vágóasztal felől száll fel a por, szalma, törek, a gép pontosan megy belefele... a lexinek hátul már sokkal kevesebb jut, mégis 4-5 naponta kell fújni minimum! A Mega ha többen dolgoztunk kétnaponta igényelte, mert a harmadik nap már kúszott felfelé a víz! A felső hűtős lexion más, ott tényleg kibírja a szezont takarítás nélkül, egyrészt mert jobb helyen van, másrészt mert több mint kétszerese a hűtőfelület!
Válasz picus #4236. hozzászólásáraHa jól emlékszem ennél már elektromos kapcsolóval megy. Biztosítékok-esetleg relé.Kontakt pontok keresése...vezeték szakadás. Nyilván nem kap feszültséget a mágnes szelep....vagy maga a mágnes szakadt meg. Ha még is van olaj a forgószelepnél. Akkor még a variátorba szokott berakodni a csúszó felületekhez(mögé az összeállt szemét-por.)
Válasz bandigh #4227. hozzászólásárate síkvidéki terepjárképességre gondolsz,én hegyvidékire,nincs olyan domboldal ahol a mega,medion ne menne fel,a lexion hűtőt meg tényleg nem kellet fujatni,sokszor felnyitom a forgódobot,mert begyűjti az akácot,és nem látok okot ,hogy fujassam- minden hót tiszta
Válasz Tomszi #4225. hozzászólásáraSzerintem ez így baromság, bocsika! Mivel tud többet a Tuci 440 mint a Mega 360, vagy a Tuci 330 mint a Medion 330, megmondom neked semmivel! Tudod ez olyan mint a "csajok általában" mert a sógorom azt mondja rájuk hogy "lyuk lyuk a többi csak dekoráció! Ez van szerintem a Mega Medion és az új verziójuk közt a Tucival! Persze azért már ott a Tucinál van rotoros leválasztó is de az mehetett volna a Megába is ha mondjuk csinált volna egy Mega 380-as szériát!
Válasz Claastra. #4217. hozzászólásáraSose fújattad ki? Netudom szoktál-e nagyobb darabbam több géppel dolgozni..
Ha nem megy fel a víz, de akkor is van mit kifúvatni egy nap után is a hűtőből, nemhogy 10 év után..
A mega terepjáróképességét meg nem értem, mivel orrnehéz mint az atom, sokkal hamarabb elsüllyedt, legalábbis nálunk mindig, ahol elrugta magát onnan már ki nem jött, ellentétben a jdkkel. De kinél milyenek a viszonyok. Az eldurranó lindecsö meg csak hab a tortán, vagy az is egy legenda..
Válasz Tomszi #4225. hozzászólásáraEz így ment lépésről lépésre. Az első tukit ki hajtotta a Mega....esetleg már a 360-370 után. Tapasztalta,mintha nyúlott volna a gép egy olyan anyagban...miben előtte a mega "vígan ment"....Vannak előnyei és hátrányai a motor elhelyezésnek. Valójában nagyobb tartály térfogatot lehet kihozni a farmotorossal. Elég ha csak egy metszeti ábrát nézek...és az anyag áramlásának folyamatát. Irányát..szögét.
Válasz Agronomus #4219. hozzászólásáraNem muszáj volt, hanem a Claas úgy szerkesztette meg először a Dominátort és utána azt fejlesztette tovább, fokról-fokra, a Megával bezárólag. (Talán a 80-as volt az első, de én olyat élőben még nem láttam). Egy komplett konstrukciót nem úgy van, hogy csak úgy eldobják. Nyilván ennek a fülke mögötti motorelhelyezésnek is vannak előnyei, hátrányai is. Rövidebb hajtások kellenek, nincs annyi előtéttengely talán, szerintem a jól megcsinált Claas fülke nem hangosabb, mint a Fortschritté. És nem volt ezzel semmi baj a Dominatoroknál sem. Igazából a méret és teljesítménybeli határukat elérték, azért váltak meg tőle végül.
A Lexion az teljesen más konstrukció, nyilván a gyártó addigi tapasztalata benne van, de más konstrukció.
7273 hozzászólás
Üdv. A lexionon használt oros kukorica adapter jo a 106osra?egyezik a felfogatás?
Válasz határjáró #4271. hozzászólásáraMég vontatott morzsolók is dolgoznak, Nyugaton is. Szem rebbenés nélkül beleáll vele egy 5-10 hektáros táblába. Ha neked elég a Medion...akkor azt veszel,ez ilyen egyszerű. Ezért széles a gyártók palettája. Volt egy "jó" 10-15 év...ki tudott élni a lehetőséggel, az tudott lépést tartani az idővel. Ha csökken az utált Brüsszel pénze....vagy jobban adóztatva lesz a termelő. A szerelőnek is több melója lesz.
Válasz Vinkó75 #4270. hozzászólásáraEzért mondom, itt lassan már mindenki csak Lexionba, CR-be ül be. Kisebb gazdaságba szereintem ilyenek valóak. Ahogy nézegettem a Medionok jobb állapotban vannak.
Válasz határjáró #4268. hozzászólásáraItt ideges mindenki. Nyugat Európában is aratnak még...keleti vasakkal. Főleg a Kelet Német oldal. De öreg dominátorokkal-nyuszikkal is. Igaz némelyik olyan..midha most jött volna ki a gyárból. Tehát van ilyen is és olyan is.
Válasz határjáró #4251. hozzászólásáraMega....nagyobb a cséplő felülete. Előbb tudsz kezdeni,tovább tudsz menni. És a nyúlós anyagban is egyenletesebben lehet vele haladni. A kis dobos,Medion-dominátor. Ilyenkor már jókat brummant. Természetesen a megát is meglehet etetni.
Nagy vonalakban ennyi az előnye.
Válasz jozef19 #4266. hozzászólásáraAkkor mindenki vásároljon Tucanot meg Lexiont?
Válasz picus #4243. hozzászólásáraA 3. kapcsolás a km\h.
A dobfordulatot a linde kar alattti fekete karral állítod,csak a szelet állítod gombról
Válasz határjáró #4265. hozzászólásáraKimentek a divatból...
Válasz határjáró #4251. hozzászólásáraÚgy látom ezen még senki sem gondolkodott el :D
Válasz Claastra. #4261. hozzászólásáraNem kell. Enni sehova, nincs alatta csak 1-2 szem...
Válasz Claastra. #4262. hozzászólásárapróbáld meg járó cséplésnél a lindekar alatti kis kart mozgatni amikor át van kapcsolva a dobfordulatmérésre
Válasz picus #4257. hozzászólásáraszerintem meg hidraulikus,csak elektromosan mér
Válasz .Feco. #4258. hozzászólásáraja csak a ládaszórást visszaveszed 0,5re
Válasz Tomszi #4249. hozzászólásáraMegan ment gallyra szivattyú más nem volt vele de nagyon gyenge volt, tele tartalynal kettesben is visított vonított mint valami farkas kölyök... meg lassú volt, 3-ban viszont nem bírt menni, földön sőt sáros úton sem.. ha ki kellett gyalogolni az ember az életet elunta... a lexi földön is megy 3-ban de ha nem kell akkor megy 12,5-t, nem 10-et...gyenge kukoricában vagy napraban aratni is szokott néha annyival..
Válasz bandigh #4255. hozzászólásáraEz igaz, én ezen kívül gondoltam.
Válasz Claastra. #4250. hozzászólására8-10 tonnas buzaban tud menni 5 km/h körül... 5-6 tonnásban már bőven 7-8 km/h a tempo és akkor már erősen csapkodja az asztalt... repcehez is 5 tonna körül is tudja az 5-6 km/h-t, szóval ott is bírna simán egy mérettel nagyobbat...
nagyon jó anyagban elég neki de olyan alig van talán 20%, nem arra kell meretezni.
Válasz Claastra. #4256. hozzászólásáraEz elektromoson mukodik!! A szeletis elekromosan adom ra!! Es amikor fent atkapcsolom a dobfordulatra akkor nemtudom meik gombal kellene allitani a dobfordulatot!!!:(
Válasz picus #4252. hozzászólásáraegy kicsi kar a jobb lábadnál a panel oldalán,kb 10cm hosszó fekete bütyökkel a végén
Válasz VMisi #4253. hozzászólásáraEz minden kombájnban benne van
Sziasztok.
Bocsánat a közbeszólásért, de látom vagytok páran és gondoltam ha már itt vagyok megkérdezem :D Nem tudná valaki megmondani, hogy mennyibe kerül egy Claas corio 670 fc kukorica adapter újan? Köszi a válaszokat előre is.
Válasz .Feco. #4248. hozzászólásáraHa már itt tartunk, vannak különböző levegő előszűrők amiket utólag fel lehet szerelni és ciklon elven kiszedi a java port - elvileg. Ilyeneket próbáltatok már?
Válasz Ares 826 #4244. hozzászólásáraJo itt atkapcsolom a dobra es tovabb mivel kell alicsam??
Kinek melyik kellene inkább, egy Mega vagy egy Medion? Kinek milyen tapasztalatai vannak, miért jobb egyik a másikánál?
Válasz .Feco. #4248. hozzászólásáraszerintem meg még sok is a 6 méter az 5 ládáshoz,vagy ha cammogni szeretsz akkor jó 2-3km/órához,én azt az 5-6km-ert szeretem 5,40-el
Válasz .Feco. #4248. hozzászólásáraJa és a Mega hajtásával sose volt semmi, se a hidraulikus részével, se a váltóval, se a lehajtásokkal, míg a Lexionokéval már volt, mindegyik részével. A bordás hüvelyt meg a hozzá kapcsolódó tengelyt azt már cseréltük a Megákon is, de szerencsére szezon előtt, de azok már bőven elmúltak 20 évesek.
Nyilván statisztikailag 3-3 gép biztos nem pontos.
Ez előbb lemaradt, most látom.
Válasz Tomszi #4247. hozzászólásáraNekem levegő szűrő max egy nap, ha nem fújnam másnap este már csípné az olajat... de kombjnannal egyben sem hagytuk bent második nap eddig...
Elég kicsi amúgy a 6 m, legtöbbször kellene a Vario 680 az enyemre is (630).
Válasz .Feco. #4239. hozzászólásáraNálunk régóta együtt dolgoznak Megák és Lexionok. A hűtőiket nyári szezononként kb. kétszer fújatják ki levegővel, szezon előtt, meg egyszer közben, a légszűrőket naponta-kétnaponta. A Megák még soha nem melegedtek, a mutató mindig ugyanott van, ellenben a Lexionnal előfordul hogy bejelez, főleg ha olyan a széljárás. És egyik sincs agyonhajtva, túlterhelve, Megákon 5,10-es asztal, Lexionokon szerintem kicsi is a 6 méter (540-440). Sík vidék.
Válasz Vinkó75 #4245. hozzászólásáraMit mondjak, így kell ezt csinálni!

Kétnaponta mindig fújattam. Ha kellet ha nem. Motorteret,generátor,..(abban is megül a por kicsit.)Légszűrő,kipufogó és környéke. Ha több időm volt akkor az egész gépet. A sarkokban megült por,beázik. Csak rohad a gép alatta. Valamint az elektromos csatlakozók környékét. Szeretem ha tiszta. Igaz mindig este csináltam. Így reggel már nem kellet porolni magam.
Válasz picus #4243. hozzászólásáraA két alsó kép az mind kettő a szél szimbólum szerintem, mert van lapátos és turbinás verzió. Ahogy most a kapcsoló van úgy a dobot állítod ha átkapcsolsz akkor meg a szelet állítod szerintem!
Elmagyarazna nekem valaki,h ez a harom jel mit jelent?? A legfelo az a dobfordulat a kozepso az a szel es a legalso?? Es,h tudom allitani oket??mer a szelet tudom de egyebet nemtudok!!:(
Válasz Vinkó75 #4226. hozzászólásárapersze ,hogy gondolkodik a Tuci,hiszen 2-3 tonnával nehezebb,pedig minden biliaccélból van benne
Válasz .Feco. #4239. hozzászólásáraHello!Domcsi 108 SL Maxi a jobb oldali oldalszelet bírta a legjobban. De amúgy teljes mértékben egyetértek veled minden szempontból. A felső hűtésről: "A felső hűtős lexion más, ott tényleg kibírja a szezont takarítás nélkül". Épen tegnap beszéltünk erről a témáról egy ismerősömmel.( barátja kapott új Lexit és Ő ennek az ellenkezőjét állítja amit írsz). Konkrétan,azt,hogy minden nap kell takarítani, mert minden tele megy porral.
Válasz Claastra. #4233. hozzászólásáraa mega sosem volt nálunk dombon, ez tény, nem is nagyon szerettem volna mert az olyan harmat gyenge masina volt hogy síkvidéken is pusztult meg a motor is meg a váltó is...
De a hűtővel nem értek egyet egyáltalán... talán ha magában dolgozik a gép esetleg.. de leginkább akkor sem, a vágóasztal felől száll fel a por, szalma, törek, a gép pontosan megy belefele... a lexinek hátul már sokkal kevesebb jut, mégis 4-5 naponta kell fújni minimum! A Mega ha többen dolgoztunk kétnaponta igényelte, mert a harmadik nap már kúszott felfelé a víz! A felső hűtős lexion más, ott tényleg kibírja a szezont takarítás nélkül, egyrészt mert jobb helyen van, másrészt mert több mint kétszerese a hűtőfelület!
Válasz Vinkó75 #4237. hozzászólásáraRendben koszonom szepen megnezem ;)
Válasz picus #4236. hozzászólásáraHa jól emlékszem ennél már elektromos kapcsolóval megy. Biztosítékok-esetleg relé.Kontakt pontok keresése...vezeték szakadás. Nyilván nem kap feszültséget a mágnes szelep....vagy maga a mágnes szakadt meg. Ha még is van olaj a forgószelepnél. Akkor még a variátorba szokott berakodni a csúszó felületekhez(mögé az összeállt szemét-por.)
Válasz Vinkó75 #4235. hozzászólásáraDominator 98
Válasz picus #4234. hozzászólásáraTípus ?
Sziasztok nemtudna valaki segiteni ,h mi lehet a gond,h a dobfordulatot nemtudom raadni??:D
Válasz bandigh #4227. hozzászólásárate síkvidéki terepjárképességre gondolsz,én hegyvidékire,nincs olyan domboldal ahol a mega,medion ne menne fel,a lexion hűtőt meg tényleg nem kellet fujatni,sokszor felnyitom a forgódobot,mert begyűjti az akácot,és nem látok okot ,hogy fujassam- minden hót tiszta
Válasz Ares 826 #4231. hozzászólásáraHol írtam ilyet???




Sehol? 


Válasz Tomszi #4225. hozzászólásáraSzerintem ez így baromság, bocsika! Mivel tud többet a Tuci 440 mint a Mega 360, vagy a Tuci 330 mint a Medion 330, megmondom neked semmivel! Tudod ez olyan mint a "csajok általában" mert a sógorom azt mondja rájuk hogy "lyuk lyuk a többi csak dekoráció! Ez van szerintem a Mega Medion és az új verziójuk közt a Tucival! Persze azért már ott a Tucinál van rotoros leválasztó is de az mehetett volna a Megába is ha mondjuk csinált volna egy Mega 380-as szériát!


Válasz 2266 #4229. hozzászólásáraKellenek a hősök..de nem mindegy milyen áron !
Válasz Vinkó75 #4228. hozzászólásáraIgazad Van! Csötörökön is akkor durrogtak el a csövek ha jó alaposan megkínozták elötte a derékig érő sárban!!!


Válasz bandigh #4227. hozzászólásáraZ 2264-en is durrant el, ott is volt futkosás ! Nem kell F1-es pilótát játszani és nem lesz gond.
Válasz Claastra. #4217. hozzászólásáraSose fújattad ki? Netudom szoktál-e nagyobb darabbam több géppel dolgozni..
Ha nem megy fel a víz, de akkor is van mit kifúvatni egy nap után is a hűtőből, nemhogy 10 év után..
A mega terepjáróképességét meg nem értem, mivel orrnehéz mint az atom, sokkal hamarabb elsüllyedt, legalábbis nálunk mindig, ahol elrugta magát onnan már ki nem jött, ellentétben a jdkkel. De kinél milyenek a viszonyok. Az eldurranó lindecsö meg csak hab a tortán, vagy az is egy legenda..
Válasz Tomszi #4225. hozzászólásáraEz így ment lépésről lépésre. Az első tukit ki hajtotta a Mega....esetleg már a 360-370 után. Tapasztalta,mintha nyúlott volna a gép egy olyan anyagban...miben előtte a mega "vígan ment"....Vannak előnyei és hátrányai a motor elhelyezésnek. Valójában nagyobb tartály térfogatot lehet kihozni a farmotorossal. Elég ha csak egy metszeti ábrát nézek...és az anyag áramlásának folyamatát. Irányát..szögét.
Válasz Agronomus #4219. hozzászólásáraNem muszáj volt, hanem a Claas úgy szerkesztette meg először a Dominátort és utána azt fejlesztette tovább, fokról-fokra, a Megával bezárólag. (Talán a 80-as volt az első, de én olyat élőben még nem láttam). Egy komplett konstrukciót nem úgy van, hogy csak úgy eldobják. Nyilván ennek a fülke mögötti motorelhelyezésnek is vannak előnyei, hátrányai is. Rövidebb hajtások kellenek, nincs annyi előtéttengely talán, szerintem a jól megcsinált Claas fülke nem hangosabb, mint a Fortschritté. És nem volt ezzel semmi baj a Dominatoroknál sem. Igazából a méret és teljesítménybeli határukat elérték, azért váltak meg tőle végül.
A Lexion az teljesen más konstrukció, nyilván a gyártó addigi tapasztalata benne van, de más konstrukció.
Válasz Ares 826 #4223. hozzászólásáraAz is szempont!