Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD403.55 FtCHF440.33 FtGBP492.37 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Ne viccelődjél már itt velem. Nem is egyszer jártam a gyárban Süsüéknél finnországban. Szegény finnek ha meghallanák, hogy ledeutzoztad a büszkeségüket.
Válasz #1241. hozzászólásra
Azok nem az AGCO-é, sima Deutz motorok, lehetett volna bennük az is akár...
Az lesz még érdekes hogy a Lexion-ban mire váltanak (ha váltanak :-)
Vagyis valószínű, hogy nem maradt más ezért szerelik be a Fiat motort. Mert az AGCO sem esett a fejére, hogy eladja a claasnak a legujabb SCR motorjait.
Válasz #1237. hozzászólásra
Mert a JD-nek szerinted jó ha a konkurenciába ugyanaz a motor van mint a saját gépébe? Eddig más volt a helyzet mert a kis Claas-okba a JD-nek csak a régebbi motorjai voltak (nem CR-es), míg az övébe addig a Common Rail-es mocik futottak (ez mondjuk nem feltétlenül baj!). Most más a helyzet mert a Jan 1.től életbe lépett Tier III/B miatt nem lehet beépteni ezeket a motorokat, sőt a JD-kbe eddig szerelt motorok sem tudják már az új szabványt tehát csak a jelenleg is a JD-kbe futó szériákat tudná eladni a JD a claas-nak ha akarná...
99%-k, hogy nem MF lesz és nem is Claas. Egy 7-es szériás Deutz Fahr lesz valszínű, olyan árban van, és olyan finanszírozással. és felszereltséggel...
7150 cm3-s trakesz, ZF váltóval, mellső frtonnttal és nagy súlylal belseje is a nagy monitor kivételével fullos, 6700m3-s többi trakesz árban van , ÉS Áfamentes EUR finanszírozással megy, EUR törlesztéssel, "jó" kamatokkal.. Szóval befutott a nevető sokadik. Én végigzongoráztam mindenkit tényleg a Fendt kivételével, mert az már nekem messze van, ez jött ki győztesen, nyilván ebben benne volt az is ettől a cégtől már vettünk eszközöket, és ebből a méretből a környéken nicnsen gépeladva referencia is nekik, de nekem mindegy, a lényeg ez lesznagy valószínüséggel. 3 hónap a legyártás némettbe szerelik.
Kiváncsi vagyok mit fog tudni az FPT motor az új AXIONban!Nemértem miért veszi ji a JD motort?Ha valami beválik miért kell rajta változtatni?Pedig jol muzsikál benne a JD motor,legalább is mindenki dicséri felénk,többekközt én is!
Ez egy kissé zavaros. Milyen rendszer hova állt vissza? Pár másodpercig tudta a 190 lóerőt? Azt hogy? Ha a megfelelő fordulaton(kb 4000 szokott lenni) 190 lóerőt ad le most akkor pár másodpercen belül miért gondolja meg magát?
Mindkét cég számára szállította ugyanazt a váltót a GIMA. Ugyanúgy ahogy ezer más alkatrész azonos más-más márkájú gépekben pl. hidrosztatika cuccok stb.
Az új Eksön-ben tényleg FPT motor lessz. Nem nehéz kitalálni hogy miért nem JD (és nem elsősorban a Claas-on múlott...)
Mondjuk ezeken a nyugati gépes oldalalakon ha minden igaz lenne akkor jó vétel lenne ott sok gép.
Csak 115 ló az a gép és nem kerül a duplájába, de utána jól közelítetted az árat.
Minden esetre elég hasonló a váltó működése a claasban és mfben. Szerintem kérjünk hivatalos állásfoglalást a gyárakból
Anno mikor a claas megvette a renault részvényeket és többségi tulajdonos lett az agco cég perelte őket mert a váltót ők fejlesztették, volt is cikk a mezőgazdasági technikában róla akit érdekel megkeresheti!!! A jobb oldali féltengely házon (ares 826 van nekem)rajta is van a kis táblácska a cég nevével, minden röncsis meg is nézheti a gépén, holnap lefényképezem és felteszem ide!!
Állitólag amikor megvette a claas a rönót,a GIMA-t is megvette ami a rönónak szállitott váltot meg az mf-nak.Igy most a claas az mf-nak szállit váltot!Én igy hallottam!
Válasz #1222. hozzászólásra
ezek kb 15%-al olcsóbbak mint az azonos kaliberű sötétzöldek, már ha a legalsó árakat vesszük alapul. Láttam szántani 820-ast és szerintem nagyon jól vitte az ekét, 8 km fölött ugye az már 227 lovat tud, csak az a kérdés hogy mennyire tartós az egész.
Nem akartam ennyire belemenni,meg a témába sem akarok belevágni.Azt a teljesítményt egy pár másodpercig tudta csak produkálni , a rendszer meg mikorra visszaállt a gazdaságos euro értékre iszonyatos fogyasztást produkállt,(mondjuk ez a ford-tól nem ujdonság).Egy bmw 320d-vel volt a teszt verseny ,lényegesen alulmaradt.
Szerintem ha jól csalódok akkor a feltüntetett bruttó ár duplája lehet kb az új ára (esetleg egy 10000-15000 Euróval kevesebb)... De csak tipp. MOndjuk kb annyiért Drisáék 140-LEst vettek.
Jó estét Mindenkinek!
Egy kis off.Három éve reklámozta a ford a mondeó-ját a kétliteres tdci -190 lóerővel .Letesztelte az adac ,tudja a 190 le-t ,de olynakor mikor ki van használva ez a teljesítmény euro 2-es besorolásban van! Lényegesen rosszabb a hatásfoka.
Úgy is megsértődik aki akar
Ellenben ha látatlanba beleültetsz valakit egy CR és egy sima adagolós gépbe úgyis a CR-t választaná. Most meg hogy már nem a gyártás elején járnak úgyis csak javul a helyzet CR vonalon is majd ahogy kezdik kirúgni az esetleges gyerek betegségeket.
Finomabban jár a common rail motor,nem remeg,könnyen lehet teljesítményt növelni,elektronikus kézigáz,fogyasztásmérő alapból.Nem csak a károsanyag kibocsátása jobb azért.
ezt már kiveséztük párszor és igazad van, de mára nincs is más alternatíva tudod.
Egyébként magára a motorra kedvezőbb a commonrail, fínomabb a motor járása, kímélőbb a főtengelynek hajtókaroknak, nem beszélve emisszióról, nomeg a rugalmassága verhetetlen az adagolósokkal szemben!
Beszélek most a Sisu motorokról, máséból inkább kimaradok félek érzékeny egyedek megsértődnének...
Macera lehet a több elektromosság, viszont egy jó befecskendező rendszer azért ottvan aszeren és gondmentes, hálIstennek a sisu blokkokra olyat raktak ami igénytelenebb, egyik dieselszervízes aztmondta, hogy talán még vízzel is elmenne az a Bosch rendszer ami rajtuk van
Válasz #1210. hozzászólásra
nehogy azt hidd hogy ez a commonrail technika valami nagy szám, ez csak az emisszió miatt jó más szempontból inkább hátrányos.
Van itt a tsz-ben két 140 lovas Claas. A fogyasztásra panaszkodnak, hogy eszik rendesen mind a kettő, viszont cserébe van bennük ambíció rendesen ha kell. Nekik tetszenek a gépek. (jó az tény hogy ezek kisebb kategóriák.)
Hát ezaz, hogy valamikor 140 lóerőbe rakták ezt a motort mostmeg 220 felettibe, és még húzni mindig lehetne felfelé... de minek
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a 6,6-os Sisu motor 20éve is 190lóerős volt a 3690-es trakiban, és most is ottkörül van mondjuk a 6495-ös traktorban, csak már a fínom nyomatékrugalmas takarékos közösnymócsöves motorral ugye. Mennek is máig bontatan motorral a 3690-esek.
Látod nem is tök ugyanaz a hajtáslánc claasnál mint Fergában. (vagy nem is Te írtad ezt???)
váltó hátsó hajtás majdnem passzol, de itt első híddal sosincsen baj, nem reccsen meg a fődön vagy az úton akár 40-nél és nincs vele baj.
Őszintén ami mégis legnagyobb vakera amit Claastra mond, a motor...
Nem azért mert johndeere, tegyükmár félre itt az előítéleteket, beszéljünk a tényekről amibe nem lehet belekötni. Az a motor van alatta ami a 6000-es kis JD-kben. Nem csak szóbeszéd, egy fínom Sisu motorhoz képest fogyasztásban nagyon eltud szállni, ha pedig a fordúlattal spórolnál akkor már nincs kraft, nincs nyomaték, két szék közé űl az ember vele és szerintem nincs olyan kifinomult rugalmas és szívós sem.
Én is hallottam a nagy NH trakikról hogy rengeteg a váltó gond, minden szériának megvan a maga gyenge pontja, főleg a mostaniaknak ami tele van tűzdelve elektromos kütyüvel. Na ha az meg áll lehet "barkóbázni" mit is kellene cserélni rajta????
A haver keres használt renault trakit, hol van volt tele vele a használt piac?????? Mi a gondod velük írjál róla bővebben mert érdekelne???? Előre is köszi!
Csak egy rövid hozzászólás az (Iveco? talán FPT. Fiat Power train) megjegyzéshez. Ez tényleg igaz, habár a NEF motor rövidítése is NEW ENGINE FAMILY a NEW Hollandnál és másoknál, mégis a Cummins és Iveco közös fejlesztése. Az FPT motor magába öleli a NEF, az IVECO és VECTOR motorcsaládot. Innentől már minden egyforma lesz. Közös blokk + SCR technológia. Globalizáció! A fenne enné meg őket!
Tényleg a Claas is tud már traktor gyártani? Pedig azok a "jó" Renault traktorok, amiket olyan nehéz volt eladni, a használt piac is tele van,volt velük, mégis áttudtak alakulni a Helmut bácsi kezei alatt?Hát én ezt még nem hiszem, maradok a New Hollandnál. Bár a nagy TM-ek tényleg rosszak voltak. De ha ment semmi baj nem volt velük. Sőt 2005-től majdnem minden TM190-es gép már strapabíró volt.
Egy vigasztal még. A Landininek nincs még egy jó powershift váltója, legalábbis az Axiálos ismerőseim mondják, hogy jobb lenne ha az olasz fizetne egy kínai cégnek, koppintsanak le egy működő váltót, és azokat szerelnék be a Landinikbe! Hú de eltávolodtam a témától. Üdv!
Tegnap voltam 2 gazdaságban ahol vannak ezeka gépek is.
3 éve vették őket egyikben 4200 a másikban 5100 Üó-ra volt. Egyhangúlag mindegyik azt mondta amikro megvették az első híd tönkrement úgy mitn a 7-es NH szériában de garban azonnal cserélték amik azóta mitn a NH-ba is kijavításra kerültek. DE semmi probléma nem votl velük szeretik a kezelők is, és jó erős gép 5-ös GBesson és Vogel ekét húznak és a többi gépet is mint szép korrekt masina amit cibálnak. Semmi egyéb gond nem volt velük 500 üó-ként szervíz ennyi. Erős masszív gépek ja és mindegyik CIS-es volt. 9-9,2 T-ra súlyozták fel őket
Úgyis azt csinálnak velünk amit akarnak... ha fiat motort raknak a Lexionba akkor azt fogod megvenni, nyugi nemfog mindenki JD-t venni mert annak van saját motorja.
Volt errefelé egy Activa ferguson kombájn, ez a laverda vonalból való széria. Kis valami 6000köbcentitől is kisebb Iveco motor van benne, 240 lóerős a gép meg gyönyörűen dolgozik, kalászosban szecskázóval 10 literekből kijön nagyobb táblákon akármikor, nem melegszik nincs baja szóval miért ne!?
ja hogy 20évesen nem fog úgy szólni mint a régi Merga motorok mondjuk egy Commanderben???(mert már a 208-as mega motorja is egy hoki, feszt beejti a fordúlatot parton terhelésnél meg ilyenek)
A mai világ nem erről szól, a 7830-as JD nem fog 20-30évesen ottlenni a szántóföldeken, nagy számban és nagy termelésben!!!!! Ez egyértelmű...
A 4650-esekkel meg 500-1000hektáros cégek is dolgoztatnak és fognak ezentúl is. Más világ más szemlélet más értékrend.
Buzzancs németeket kell alapul venni, hogy ne kelljen már zírozi ak ombájn, mindenhová zárt csapágy kell, úgyis eladják 2-3 maximum5esztendősen addig meg hátha nincsen baja...
zért én nyugodt vagyok, eddig nagyon teccik és bevállt a Ferguson vonal, ha így marad akkor nem is kell váltani mert minek!?! Agco-nak saját motorja a Sisu, amit fejleszt is Euró milliókkal folyamatosan, stabil erős nyomatékos kiváltképpen rugalmas, igénytelen és jó fogyasztású hatékony motorok, remélem nem fogják elcseszni őket.
Szerintem a Claas-nak is jobb választás lett volna a 7,4-es ezekbe a 820-850axionokba mint a 6,7-es johni.
Valaki kérdezte, igen az van benne mint a 6920-ban meg a 7930-ban is megmég sok más johniban. Csak más a motorprogram, más a lóerő.
Azért kicsit engemet ez zavarna, mert mondjuk a 850-es már kimondottan nagytraktor, a 8450-es Fergával pászol lóerőben méretekben, Axiálosok itt ahhoz sorolták nekem amikor faggattam őket ezekről, de a két gép között nagy ám a különbség, éppen ilyenek miatt.
Nem beszélve arról, hogy a 850-es axi-ban a 6495alatti szériás hajtáslánc van, a 8450-ben meg a 300 lóerősé.
Szerintem nem a márka számít hanem az ilyen dolgok megoldások alaktrész választások.
Válasz #1197. hozzászólásra
ha lehetne kapni újonnan akkor én inkább egy 8310 vagy 8410 jd-t vennék, azok már bizonyítottak.
Ezeknél a hiper szuper emissziós fokozatnélküli gépeknél ki tudja majd hányszor kell a bukszát megnyitni mondjuk 15000 óra alatt.
Meg a nagyobb méreg hogy szezonba hányszor rohad le és akkor hogyan meg mennyiért lehet azt pótolni.
Tulajdonképpen mi határozza meg egy gép értékét szerinted az ára? Szerintem inkább a munka amit el tudsz vele végezni, illetve a megbízhatósága hosszútávon. Akinek sok pénze van annak tuti a fendt a legjobb gép, ha nem számítana a pénz azt vennék.
nem hinném hogy nagy különbség lehet árban a gyártók között főleg ha az egész gép értékéhez képest nézzük.
Meg szerintem a claas nem akar úgy járni mint a cnh.
Hogy néhány nagyon elqrt típus miatt az egész márka a sereghajtók között szerepel.
Minden gyártó azt a motort rakja bele amit ő gondol hogy meg tud fizetni és teljesítményben és korszerűségben tudja amit kell. Ebben szerintem nincs semmi gond, hiszen a Jd-n kívül minden gépben más motor van és attól még lehetnek jók.
Lehet nehezebb jól eladni egy claas traktort mint egy jd-t, de nem is kerül annyiba új korában azt azért ne feledjük. Innentől már elég nehéz kiszámolni melyikkel jár jobban az ember.
4843 hozzászólás
Válasz #1242. hozzászólásra
Ne viccelődjél már itt velem. Nem is egyszer jártam a gyárban Süsüéknél finnországban. Szegény finnek ha meghallanák, hogy ledeutzoztad a büszkeségüket.
Válasz #1241. hozzászólásra
Azok nem az AGCO-é, sima Deutz motorok, lehetett volna bennük az is akár...
Az lesz még érdekes hogy a Lexion-ban mire váltanak (ha váltanak :-)
Válasz #1240. hozzászólásra
Vagyis valószínű, hogy nem maradt más ezért szerelik be a Fiat motort. Mert az AGCO sem esett a fejére, hogy eladja a claasnak a legujabb SCR motorjait.
Válasz #1237. hozzászólásra
Mert a JD-nek szerinted jó ha a konkurenciába ugyanaz a motor van mint a saját gépébe? Eddig más volt a helyzet mert a kis Claas-okba a JD-nek csak a régebbi motorjai voltak (nem CR-es), míg az övébe addig a Common Rail-es mocik futottak (ez mondjuk nem feltétlenül baj!). Most más a helyzet mert a Jan 1.től életbe lépett Tier III/B miatt nem lehet beépteni ezeket a motorokat, sőt a JD-kbe eddig szerelt motorok sem tudják már az új szabványt tehát csak a jelenleg is a JD-kbe futó szériákat tudná eladni a JD a claas-nak ha akarná...
Válasz #1238. hozzászólásra
99%-k, hogy nem MF lesz és nem is Claas. Egy 7-es szériás Deutz Fahr lesz valszínű, olyan árban van, és olyan finanszírozással. és felszereltséggel...
7150 cm3-s trakesz, ZF váltóval, mellső frtonnttal és nagy súlylal belseje is a nagy monitor kivételével fullos, 6700m3-s többi trakesz árban van , ÉS Áfamentes EUR finanszírozással megy, EUR törlesztéssel, "jó" kamatokkal.. Szóval befutott a nevető sokadik. Én végigzongoráztam mindenkit tényleg a Fendt kivételével, mert az már nekem messze van, ez jött ki győztesen, nyilván ebben benne volt az is ettől a cégtől már vettünk eszközöket, és ebből a méretből a környéken nicnsen gépeladva referencia is nekik, de nekem mindegy, a lényeg ez lesznagy valószínüséggel. 3 hónap a legyártás némettbe szerelik.
Válasz #1201. hozzászólásra
Na mi a helyzet Borda???
Hogy néz ki a géppiac?
Azért egy Sisu motoros sárkányt tekintsél meg én aztmondom, a motorok királya a királyok motora, meg fordítva is igaz
Kiváncsi vagyok mit fog tudni az FPT motor az új AXIONban!Nemértem miért veszi ji a JD motort?Ha valami beválik miért kell rajta változtatni?Pedig jol muzsikál benne a JD motor,legalább is mindenki dicséri felénk,többekközt én is!
Válasz #1224. hozzászólásra
Ez egy kissé zavaros. Milyen rendszer hova állt vissza? Pár másodpercig tudta a 190 lóerőt? Azt hogy? Ha a megfelelő fordulaton(kb 4000 szokott lenni) 190 lóerőt ad le most akkor pár másodpercen belül miért gondolja meg magát?
Mindkét cég számára szállította ugyanazt a váltót a GIMA. Ugyanúgy ahogy ezer más alkatrész azonos más-más márkájú gépekben pl. hidrosztatika cuccok stb.
Az új Eksön-ben tényleg FPT motor lessz. Nem nehéz kitalálni hogy miért nem JD (és nem elsősorban a Claas-on múlott...)
Válasz #1222. hozzászólásra
Mondjuk ezeken a nyugati gépes oldalalakon ha minden igaz lenne akkor jó vétel lenne ott sok gép.
Csak 115 ló az a gép és nem kerül a duplájába, de utána jól közelítetted az árat.
Minden esetre elég hasonló a váltó működése a claasban és mfben. Szerintem kérjünk hivatalos állásfoglalást a gyárakból
Válasz #1229. hozzászólásra
Anno mikor a claas megvette a renault részvényeket és többségi tulajdonos lett az agco cég perelte őket mert a váltót ők fejlesztették, volt is cikk a mezőgazdasági technikában róla akit érdekel megkeresheti!!! A jobb oldali féltengely házon (ares 826 van nekem)rajta is van a kis táblácska a cég nevével, minden röncsis meg is nézheti a gépén, holnap lefényképezem és felteszem ide!!
Gondolkodtam de ugy rémlik hogy 32/32 dyna4 van a fergába.Az Ares-ban ugyanez a válto van,GIMA jelzéssel.
Azt most nemtudom pontosan mi a száma a mf-nak!De egy évjáratú az én ares-ommal.
Válasz #1229. hozzászólásra
elég rosszul......
Állitólag amikor megvette a claas a rönót,a GIMA-t is megvette ami a rönónak szállitott váltot meg az mf-nak.Igy most a claas az mf-nak szállit váltot!Én igy hallottam!
Válasz #1227. hozzászólásra
arról
Válasz #1226. hozzászólásra
820 axionról beszélsz???
Válasz #1222. hozzászólásra
ezek kb 15%-al olcsóbbak mint az azonos kaliberű sötétzöldek, már ha a legalsó árakat vesszük alapul. Láttam szántani 820-ast és szerintem nagyon jól vitte az ekét, 8 km fölött ugye az már 227 lovat tud, csak az a kérdés hogy mennyire tartós az egész.
Válasz #1223. hozzászólásra
Fordítva!
Milyen mf a kolégádé?
Válasz #1221. hozzászólásra
Nem akartam ennyire belemenni,meg a témába sem akarok belevágni.Azt a teljesítményt egy pár másodpercig tudta csak produkálni , a rendszer meg mikorra visszaállt a gazdaságos euro értékre iszonyatos fogyasztást produkállt,(mondjuk ez a ford-tól nem ujdonság).Egy bmw 320d-vel volt a teszt verseny ,lényegesen alulmaradt.
A rönóba is már a GIMA szállitott váltot,meg az arion,axionba is!A MF-ba ami a kolegámnak van ugyanaz a váltojo mint az én ARES-oménak!
Válasz #1213. hozzászólásra
Szerintem ha jól csalódok akkor a feltüntetett bruttó ár duplája lehet kb az új ára (esetleg egy 10000-15000 Euróval kevesebb)... De csak tipp. MOndjuk kb annyiért Drisáék 140-LEst vettek.
Válasz #1219. hozzászólásra
Ekkora erőhöz már kell az anyag amit már megflelőre "emisszionálni" nem képes az a rendszer ami alapból 140lóerős kocsiként fut vagy ilyesmi
Válasz #1217. hozzászólásra
Adta hozzá aztán pár év után kihajintotta a rönó vonalat és kapta a Fergusonból való hajtáslácot többékevésbé...
de a nyuszis gondolatoddal egyetértek
Jó estét Mindenkinek!
Egy kis off.Három éve reklámozta a ford a mondeó-ját a kétliteres tdci -190 lóerővel .Letesztelte az adac ,tudja a 190 le-t ,de olynakor mikor ki van használva ez a teljesítmény euro 2-es besorolásban van! Lényegesen rosszabb a hatásfoka.
Válasz #1214. hozzászólásra
Úgy is megsértődik aki akar
Ellenben ha látatlanba beleültetsz valakit egy CR és egy sima adagolós gépbe úgyis a CR-t választaná. Most meg hogy már nem a gyártás elején járnak úgyis csak javul a helyzet CR vonalon is majd ahogy kezdik kirúgni az esetleges gyerek betegségeket.
Nem véletlen merte a CLAASpapa adni hozzá a nevét!
A Renault kiveri a taknyot a New Holland orrából!
Válasz #1212. hozzászólásra
Finomabban jár a common rail motor,nem remeg,könnyen lehet teljesítményt növelni,elektronikus kézigáz,fogyasztásmérő alapból.Nem csak a károsanyag kibocsátása jobb azért.
Válasz #1212. hozzászólásra
ezt már kiveséztük párszor és igazad van, de mára nincs is más alternatíva tudod.
Egyébként magára a motorra kedvezőbb a commonrail, fínomabb a motor járása, kímélőbb a főtengelynek hajtókaroknak, nem beszélve emisszióról, nomeg a rugalmassága verhetetlen az adagolósokkal szemben!
Beszélek most a Sisu motorokról, máséból inkább kimaradok félek érzékeny egyedek megsértődnének...
Macera lehet a több elektromosság, viszont egy jó befecskendező rendszer azért ottvan aszeren és gondmentes, hálIstennek a sisu blokkokra olyat raktak ami igénytelenebb, egyik dieselszervízes aztmondta, hogy talán még vízzel is elmenne az a Bosch rendszer ami rajtuk van
EHHEZ mit szóltok??? (széles gumik front hidr. minden mi szem szájnak ingere )
mennyi lehet egy ilyen újjonan ??
Válasz #1210. hozzászólásra
nehogy azt hidd hogy ez a commonrail technika valami nagy szám, ez csak az emisszió miatt jó más szempontból inkább hátrányos.
Válasz #1208. hozzászólásra
Van itt a tsz-ben két 140 lovas Claas. A fogyasztásra panaszkodnak, hogy eszik rendesen mind a kettő, viszont cserébe van bennük ambíció rendesen ha kell. Nekik tetszenek a gépek. (jó az tény hogy ezek kisebb kategóriák.)
Válasz #1209. hozzászólásra
Hát ezaz, hogy valamikor 140 lóerőbe rakták ezt a motort mostmeg 220 felettibe, és még húzni mindig lehetne felfelé... de minek
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a 6,6-os Sisu motor 20éve is 190lóerős volt a 3690-es trakiban, és most is ottkörül van mondjuk a 6495-ös traktorban, csak már a fínom nyomatékrugalmas takarékos közösnymócsöves motorral ugye. Mennek is máig bontatan motorral a 3690-esek.
Válasz #1208. hozzászólásra
a 7930 ban is 6,8 literes motor van tudtommal, és azért a nebraska tesztben ezek jobbak mint a ferga.
Válasz #1201. hozzászólásra
Látod nem is tök ugyanaz a hajtáslánc claasnál mint Fergában. (vagy nem is Te írtad ezt???)
váltó hátsó hajtás majdnem passzol, de itt első híddal sosincsen baj, nem reccsen meg a fődön vagy az úton akár 40-nél és nincs vele baj.
Őszintén ami mégis legnagyobb vakera amit Claastra mond, a motor...
Nem azért mert johndeere, tegyükmár félre itt az előítéleteket, beszéljünk a tényekről amibe nem lehet belekötni. Az a motor van alatta ami a 6000-es kis JD-kben. Nem csak szóbeszéd, egy fínom Sisu motorhoz képest fogyasztásban nagyon eltud szállni, ha pedig a fordúlattal spórolnál akkor már nincs kraft, nincs nyomaték, két szék közé űl az ember vele és szerintem nincs olyan kifinomult rugalmas és szívós sem.
és még azt mondtátok én vagyok elfogúlt, bezzeg CNH betyár
Válasz #1204. hozzászólásra
Én is hallottam a nagy NH trakikról hogy rengeteg a váltó gond, minden szériának megvan a maga gyenge pontja, főleg a mostaniaknak ami tele van tűzdelve elektromos kütyüvel. Na ha az meg áll lehet "barkóbázni" mit is kellene cserélni rajta????
Válasz #1202. hozzászólásra
A haver keres használt renault trakit, hol van volt tele vele a használt piac?????? Mi a gondod velük írjál róla bővebben mert érdekelne???? Előre is köszi!
Válasz #1202. hozzászólásra
Igen ez igaz. A haver kicsi fia is jó gyerek mikor alszik. Az Nh is ha megy akkor megy. A Landini meg elég gyenge vigasz.
Válasz #1202. hozzászólásra
Ez qrva jó,"ha ment semmigond nem volt vele",talán ezt még aLandini is tudja,sőt az emtézé is
Csak egy rövid hozzászólás az (Iveco? talán FPT. Fiat Power train) megjegyzéshez. Ez tényleg igaz, habár a NEF motor rövidítése is NEW ENGINE FAMILY a NEW Hollandnál és másoknál, mégis a Cummins és Iveco közös fejlesztése. Az FPT motor magába öleli a NEF, az IVECO és VECTOR motorcsaládot. Innentől már minden egyforma lesz. Közös blokk + SCR technológia. Globalizáció! A fenne enné meg őket!
Tényleg a Claas is tud már traktor gyártani? Pedig azok a "jó" Renault traktorok, amiket olyan nehéz volt eladni, a használt piac is tele van,volt velük, mégis áttudtak alakulni a Helmut bácsi kezei alatt?Hát én ezt még nem hiszem, maradok a New Hollandnál. Bár a nagy TM-ek tényleg rosszak voltak. De ha ment semmi baj nem volt velük. Sőt 2005-től majdnem minden TM190-es gép már strapabíró volt.
Egy vigasztal még. A Landininek nincs még egy jó powershift váltója, legalábbis az Axiálos ismerőseim mondják, hogy jobb lenne ha az olasz fizetne egy kínai cégnek, koppintsanak le egy működő váltót, és azokat szerelnék be a Landinikbe! Hú de eltávolodtam a témától. Üdv!
Axion 820-hoz info.
Tegnap voltam 2 gazdaságban ahol vannak ezeka gépek is.
3 éve vették őket egyikben 4200 a másikban 5100 Üó-ra volt. Egyhangúlag mindegyik azt mondta amikro megvették az első híd tönkrement úgy mitn a 7-es NH szériában de garban azonnal cserélték amik azóta mitn a NH-ba is kijavításra kerültek. DE semmi probléma nem votl velük szeretik a kezelők is, és jó erős gép 5-ös GBesson és Vogel ekét húznak és a többi gépet is mint szép korrekt masina amit cibálnak. Semmi egyéb gond nem volt velük 500 üó-ként szervíz ennyi. Erős masszív gépek ja és mindegyik CIS-es volt. 9-9,2 T-ra súlyozták fel őket
Úgyis azt csinálnak velünk amit akarnak... ha fiat motort raknak a Lexionba akkor azt fogod megvenni, nyugi nemfog mindenki JD-t venni mert annak van saját motorja.
Volt errefelé egy Activa ferguson kombájn, ez a laverda vonalból való széria. Kis valami 6000köbcentitől is kisebb Iveco motor van benne, 240 lóerős a gép meg gyönyörűen dolgozik, kalászosban szecskázóval 10 literekből kijön nagyobb táblákon akármikor, nem melegszik nincs baja szóval miért ne!?
ja hogy 20évesen nem fog úgy szólni mint a régi Merga motorok mondjuk egy Commanderben???(mert már a 208-as mega motorja is egy hoki, feszt beejti a fordúlatot parton terhelésnél meg ilyenek)
A mai világ nem erről szól, a 7830-as JD nem fog 20-30évesen ottlenni a szántóföldeken, nagy számban és nagy termelésben!!!!! Ez egyértelmű...
A 4650-esekkel meg 500-1000hektáros cégek is dolgoztatnak és fognak ezentúl is. Más világ más szemlélet más értékrend.
Buzzancs németeket kell alapul venni, hogy ne kelljen már zírozi ak ombájn, mindenhová zárt csapágy kell, úgyis eladják 2-3 maximum5esztendősen addig meg hátha nincsen baja...
zért én nyugodt vagyok, eddig nagyon teccik és bevállt a Ferguson vonal, ha így marad akkor nem is kell váltani mert minek!?! Agco-nak saját motorja a Sisu, amit fejleszt is Euró milliókkal folyamatosan, stabil erős nyomatékos kiváltképpen rugalmas, igénytelen és jó fogyasztású hatékony motorok, remélem nem fogják elcseszni őket.
Szerintem a Claas-nak is jobb választás lett volna a 7,4-es ezekbe a 820-850axionokba mint a 6,7-es johni.
Valaki kérdezte, igen az van benne mint a 6920-ban meg a 7930-ban is megmég sok más johniban. Csak más a motorprogram, más a lóerő.
Azért kicsit engemet ez zavarna, mert mondjuk a 850-es már kimondottan nagytraktor, a 8450-es Fergával pászol lóerőben méretekben, Axiálosok itt ahhoz sorolták nekem amikor faggattam őket ezekről, de a két gép között nagy ám a különbség, éppen ilyenek miatt.
Nem beszélve arról, hogy a 850-es axi-ban a 6495alatti szériás hajtáslánc van, a 8450-ben meg a 300 lóerősé.
Szerintem nem a márka számít hanem az ilyen dolgok megoldások alaktrész választások.
Válasz #1198. hozzászólásra
Na jó persze de maradjunk a realitás talaján, kérem. A jelenben vagyunk és a jövő jön.
Válasz #1197. hozzászólásra
ha lehetne kapni újonnan akkor én inkább egy 8310 vagy 8410 jd-t vennék, azok már bizonyítottak.
Ezeknél a hiper szuper emissziós fokozatnélküli gépeknél ki tudja majd hányszor kell a bukszát megnyitni mondjuk 15000 óra alatt.
Meg a nagyobb méreg hogy szezonba hányszor rohad le és akkor hogyan meg mennyiért lehet azt pótolni.
Válasz #1196. hozzászólásra
Tulajdonképpen mi határozza meg egy gép értékét szerinted az ára? Szerintem inkább a munka amit el tudsz vele végezni, illetve a megbízhatósága hosszútávon. Akinek sok pénze van annak tuti a fendt a legjobb gép, ha nem számítana a pénz azt vennék.
Válasz #1195. hozzászólásra
nem hinném hogy nagy különbség lehet árban a gyártók között főleg ha az egész gép értékéhez képest nézzük.
Meg szerintem a claas nem akar úgy járni mint a cnh.
Hogy néhány nagyon elqrt típus miatt az egész márka a sereghajtók között szerepel.
Minden gyártó azt a motort rakja bele amit ő gondol hogy meg tud fizetni és teljesítményben és korszerűségben tudja amit kell. Ebben szerintem nincs semmi gond, hiszen a Jd-n kívül minden gépben más motor van és attól még lehetnek jók.
Lehet nehezebb jól eladni egy claas traktort mint egy jd-t, de nem is kerül annyiba új korában azt azért ne feledjük. Innentől már elég nehéz kiszámolni melyikkel jár jobban az ember.
Válasz #1190. hozzászólásra
A 900-as Axion az FPT motort kapta. Kíváncsi vagyok hogyan fog muzsikálni.
Ha jól emlékszek az első claas szériáknál volt valami a motor körül, vagyis a helyi axiál szerelők szerint.