Hirdetés
Fórum
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Disznóvágás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Poénok új
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- Fakitermelés, erdők újratelepítése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kukorica terményárak új
- Erdőtelepítési támogatás új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
AKG és ÖKO pályázatok: a gazdák 20%-ának segített a kamara
A pályázatok feldolgozása folyamatban van a Magyar Államkincstárnál.
Sajtóközlemény
2544 hozzászólás
Válasz MrPoke #2441. hozzászólásáraIgazad van a telefonálással, nem vagyok notorius használó de most ez így sikerült.
A vetőgép tömörítő hatásával is egyetértek annyi eltéréssel hogy én úgy tudom nem a tárcsa tömörít hanem a vetőnyelv. Feltéve hogy nem kopott és így a tárcsa síkja alatt van
Viszont ha pont abban a sávban alávágsz a nyitótárcsának ott nem fogja visszatömöríteni mert a 2 mélységhatároló kerék megakadályozza ebben kivéve ha van pl. pro kerék.
Jelzem ez újabb problémához vezet hiszen a frissen vágott puha földbe a prokerék túl mélyre nyomja a magot és vagy ki sem kel vagy vontatott gyenge csírázáshoz vezet.
Válasz MrPoke #2431. hozzászólásáraSzerintem meg ha jön egy aszály, akkor a lazítókés nyomàban úgy végigreped a föld, hogy öröm lesz nézni. Van hogy csak a csoroszlya nyoma is végigreccsen. Kötöttben értendő.
Válasz termelo #2436. hozzászólásáraIgen számít, vezetés közben nem telefonálunk. Amíg jobbra nézed el az utat és egy fára tekeredsz fel nem gond, de ha a szembejövőt az már problémásabb....
Válasz termelo #2438. hozzászólásáraAlapművelést nem csinálunk 15cm re.... A puha takaró létesítése a lényeg. Ami a direktvetésnél nagyon ritkán áll fent.
Főleg ha a nagy kocsinyomás és a nyitótárcsa eggyüttesen betömöríti a talajt.
Válasz MTZ1221.3 #2435. hozzászólásáraFejből nem ment de ahogy rákerestem már megvan.
Én úgy gondolom az őszi strip till működik ott viszont nincsenek szárnyak így szerintem az felesleges. Ha nem kell szárny nem kell elővágó sem ha a sorokkal párhuzamosan mész...
Válasz Praetor #2437. hozzászólásáraVezetés közben nem tudok odafigyelni de szerintem aki akarja megérti.
Nem az a lényeg hogy mi a mértékegység ha valakit érdekel utánaolvas ha valakinek jóvanazúgy annak akkor sem lenne más a hozzáállása ha a NASA mérte volna a kiesést
Válasz MrPoke #2434. hozzászólásáraÉn kevés vagyok, hogy ezt megítéljem. Kiténél halottam először jó-pár éve majd egy kollégától is akkor döntöttem el utána kell hogy olvassak. Ha téged érdekel te is megteheted.
Megjegyzendő hogy a papír forma szerinti magágy a "kemény ágy, puha takaró"...
Ha valakit viccelt már meg sérült-kopott vetőnyelv az valószínű tudja miről van szó ha nem visszakérdezek:
Ha húzol egy csíkot a földbe mondjuk 10-15 cm mélyen és 100% pontosan megnyitod fölötte a magárkot 5 cm mélyen akkor hány centin lesz a mag?
Válasz termelo #2436. hozzászólásáraNem különösebben, csak olvasom, hogy col, bushel...hektár.
Válasz Praetor #2433. hozzászólásáraJa-ja menetközben írtam, számít ez?
Válasz termelo #2432. hozzászólásáraOfftopik
Lazitod vagy altalajmuvelod van? JD 2100-t nezted mar? Eleg jo kis gep, amcsiban a notillesek hasznaljak osszel szögben huzva. Sok vidiben lattam, ott mashogy vagy nem teljesen ugy ertelmezik a notill-t, mint az akgben.
Válasz termelo #2432. hozzászólásáraDehogy lesz gyenge...
Hiszen most is vagy 10-15cm mélyen eldolgozzák a szántást. És sokkal jobb a kelés mint bármiféle notill nél.
Van ex notill es ismerősöm aki már tavasszal lazít.....
Van itt egy cég aki egy 8 soros kuhn kukoricavetőgéppel kapcsoltan megy előtte egy forgóborona vet "direktbe" A legszebb kelések vannak....
Válasz termelo #2432. hozzászólásáraHa már bushel, akkor nem hektár, hanem acre.
Válasz MrPoke #2431. hozzászólásáraFigyelmedbe ajánlom ha a sávtisztító után megmozgatod a talajt a vetőmag alatt akkor gyenge lesz kelésed.
Ez a yetter hullámos sávtisztító beállítása körül van leírva azt hiszem biztonsági okoból + 1 colra kell állítani mert - 1 col az már nem tudom hány bushel mínusz hektáronként.
Válasz termelo #2430. hozzászólásáraÉn akkor is abba az irányba szeretnék elmenni, hogy a sávtisztító tárcsa után egy keskeny szárú T lazítót kell berakni. Az belehúzza a földbe a vetőkocsit, és rzután mehet au akár csoroszlyás vetőkocsi. És egy sima lezáró henger.
Én ezirányba fogok előre lépniha egyszer fogok ismét szemenkénti el vetni. Addig marad a gaspardo DP direktbe. Cirok, napraforgó
Válasz MrPoke #2429. hozzászólásáraA JD nál biztos nem mert a gyári rugó dupla akkora. Eleve az egyik fejlesztési kihívás az volt hogy a rugó szerkezet kisebb legyen mert nem fért el tőle a sorelzáró kuplung. Az isobus-os láncos verzióban tudtommal nincs mechanikus rugózás.
Válasz termelo #2418. hozzászólásáraA munkahenger nem a gyári rugót feszíti elő? Nem láttam még közelről ilyet.
Válasz MTZ1221.3 #2426. hozzászólásáraStabil megoldás, csak az alap vetőtárcsa nagyon érzékeny a vákumra ezért ha csak kézi csappal állítod a ventillàtor fordulatot, akkor elég sokszor kell rajta tekergetni ha pontosan akarsz vetni. Hideg/meleg olaj, stb. Eset szettel màr jobb, lényeg hogy odalőjed a vàkumot az sokkal megbocsátóbb ilyen szempontból. Az azt követők meg mégjobbak. De amúgy a föld végén ha leveszed nagyon a gázt, akkor ugyan nem ejti el, de az első 5 méteren ritkàsabb a vetetés ez biztos. Szóval csak azért írtam, ha nagyon nagy az olajigény, akkor a kompresszort vagy a generàtort meg hasonló dolgokat működtetném róla, ha a vetés pontosságával van kapcsoalatban az olaj, az hagy menjen a traktorról, stabil àtfolyással.
Válasz MTZ1221.3 #2426. hozzászólásáraA vákumosnál nem lehet gond mert ha lecsökken a tlt fordulat akkor lassabban forog a ventilátor de mivel nem áll meg ezért nem ejti el a magot.
Ebben az esetben szerintem úgy működik mint a kardános. Pl. Monosem.
Én nyomáshatárolót tennék rá nem áramállandósítót mert az sokkal kisebb átfolyási veszteséggel működik én a Kramptól rendeltem 60e-ért.
Válasz hashtag #2423. hozzászólásáraSzerinted az 1750-1760 JD vetogepeken mukodik? Te milyen megoldasban lattad? Az stabil megoldas volt?
Nekem eddig inkább olyan problémák adódtak, hogy a hagyományos függesztett vetőgépek nem bírták elérni a vetési mélységet, főleg a monosemnél volt ilyen. White megoldotta jól ezt csak mint írtam, manapság keresztbe -hosszába.....
Tudod ha erős mulcsos a talajművelés mondjuk kukorica után, akkor felül borzas marad a felszín az agyagon. A gyökérlabdák görcsösebbre száradó talajfelszín lesz. Ha nehéz eszközzel mész rá akkor azért lesz kemény, ledöngölt. Ha olyannal amin nincsen nehéz henger(nza,multiva,kreator...) akkor fasza puha marad a föld de fent lesz olyan megszáradó lágykemény rögfrakció amit egy picit meg kell löketni sávtisztítóval, aztán egy kellően erős kocsinyomás, hogy simán fusson az előbb említett felszínén a vetőkocsi. Na erre nem alkalmas a függesztett hagyományos vetőgép!
Tavasszal láttam Maestrot egy sor Rt-be vetni tavalyi tarlóba, engem meggyőzött! Sőt két alkalommal direktbe vetni is. Minden máskor leveszik a kocsinyomást és szépen vet és kel a szántott puhában is.
Részemről ennyi.
Jd-vel az a baj, hogy ami keskenyre zár arra max egy 1200-as kite Jet mehet, én meg nem akarok pár hektáronként pancsolni, se nem közel 5 méterrel vonulni.
Egyébként teljesen megfelelne, csak ide azt akarják hozni, amit az amerikai kiröhög.... 8 sorosat függesztettben oszt tegyel a gép elé front tartályt....
Ne-ne, nekem van!
Jól gondoljátok meg mit akartok!
Maga a szett funkcionálisan megfelelő (Bomas) de mivel tlt hajtású ezért az alapjárat és a max fordulat között rettentő nagy különbség van teljesítményben úgyhogy csak azokban az esetekben tudjátok használni ahol ez nem számít.
Ami még hozzátartozik:
+külön olajtartály kell a vetőgépre
+csövezések
+szűrők
+hűtő?
+nyomáshatároló
+áramállandósító...
Jól meg kell gondolni mire kell vagy hogy egyáltalán kell-e!
Az axiál-dugattyúsnál külön tartószerkezetet kell gyártani a traktorra a forgalmazó szerint. Ez még azért érdekes mert ha lehever a traktor nem tudod átrakni másikra csak ugyanolyanra...
Válasz MTZ1221.3 #2422. hozzászólásáraÉn fogaskerekest ismerek.
Válasz hashtag #2421. hozzászólásáraAzok axial dugattyus szivattyuk? Gondolom specko szivattyu kell hozza. En sajna messzirol lattam csak tltrol hajtottat, ha lenne ertelmes aron (1milla Ft alatt) venni kene egy axial dugattyus tlt szivattyut nekunk is. De sajna 3 millio Ft- felfele talaltam jot
Válasz termelo #2420. hozzászólásáraAkkor mehet a tlt szivattyú is, mint a hőskorban
Válasz MTZ1221.3 #2417. hozzászólásáraNekem 18 liter/perc olajigényt adott meg az Akrea csak a Deltára
+olaj a ventillátornak
+olaj a generátornak
+olaj a kompresszornak aminek még a hűtése is hidraulikus.
Szóval összeszámoltam, hogy kellene egy 8R, 100 méter tömlő+ egy roppantógép hogy nekikezdjek a szezonnak
Ja kösz nem
Válasz MrPoke #2416. hozzászólásáraEz természetesen így van csak a sznoboknak nem mond mert tudod ha nem Horsch vagy Vaderstad akkor szar
Válasz MrPoke #2414. hozzászólásáraBaszki nincs benne rugó megnéztem még egyet!
de
esküszöm nem én találtam ki hogy xar...
Válasz MrPoke #2414. hozzászólásáraFolyamatos hidro vezerles van rajta. Ezert kell a delta forcehoz nagy hidraulikus teljesitmenyu traktor. Preciz technika lehet, de azert a vevo bazist beszukiti, raadasul jo bonyolult is.
Válasz termelo #2413. hozzászólásáraAnnyi higy az egy túlárazott vasdarab ...
Én 1,5Mft ért vettem egy használt POM Meteort tökéletesen teszi a dolgát.
6m
Bármi munkafolyamat megvan egy délután alatt.
Válasz termelo #2411. hozzászólásáraNem is veletlen, hogy ujra az Air Force-val kezdtek foglalkozni amcsiban a PP-nel.
Válasz termelo #2411. hozzászólásáraValami rugónak kell benne lennie... Anélül nem működik.
Válasz MrPoke #2412. hozzászólásáraLátod csak nem vagyok én annyira elvarázsolva az észrevételeimmel még ha paraszt is vagyok nem diplomata
Válasz termelo #2410. hozzászólásáraFőleg ha alapművelésre használod.
Nekem is hasonló van, én is szeretem.
Azzal csináltam az utóbbi időben a tavasziak elé a talajmunkát. Meg a tarlóhántást is
Válasz hashtag #2407. hozzászólásáraEhhez én is csatlakoznék
ha tudnánk, hogy így van.
de
Itt van a DaltaForce alkatrészjegyzék:
https://assets2.brandfolder.io/bf-boulder-prod/58nbm4wqn99trxp4vzx9b4k6/v/1075327684/original/DeltaForce%20Parts%20Manual%20(955682).pdf
Én nem találtam benne hidroakksit.
Válasz MrPoke #2408. hozzászólásáraEz igaz de közben elfelejted, hogy a régi is új volt anno.
"Rengeteg talajművelő gépről derült már ki az idő során, hogy mégsem vagyunk előrébb"
Legnagyobb általam sztárolt pofára-eséseim:
Saját:
Rapid
Frakomb
Maxima
Deutz
Vibromaster
demo-s:
Ferox
Carrier
Joker
Tume
Reptil
Topdown
Granit gruber
ezek jutnak hirtelen eszembe...
Mindent visz pozitív csalódás Cruiser
Válasz hashtag #2406. hozzászólásáraÉn az Amerikai videókat nézegetem és a fejlesztési irányok érdekelnek.
Az újabb vertikális műveléseknél már nem mennek 2-3 col alá így ha lerakod a sávtisztítót értelem szerűen legalább ugyanebbe a mélységbe akkor mulcs-mentes földbe vetsz. Jelzem egy csomó videó és statisztika van arra amit írtál,
valóban ha mulcsba vetsz csökken a termés is és a tőszám is!
Az első pneumatikus leszorítások valóban nem tudtak megoldást kínálni arra ha emelni kell a vetőkocsin, a hidraulikus leszorítás ezt a problémát megoldotta de más nem várt dolgok előjöttek.
Amiről én beszélek ott a pneumatikus leszorítást egy "felső" légrugó végzi és ahogy fogy ki a mag és a mikrongranulátum egy másik "alsó" légrugó emeli a gépet. Természetesen automatikusan, mért értékek alapján.
Válasz termelo #2401. hozzászólásáraA régi sokszor jobb mint az új. Attól, hogy valami új az nem jelenti azt, hogy jó is.
Rengeteg talajművelő gépről derült már ki az idő során, hogy mégsem vagyunk előrébb mint a régivel.
Válasz MrPoke #2405. hozzászólásáraHa van hidroakksi, akkor nem szóltam, azt hittem csak simàn az elektronika oldaja meg a rugózást.
A sávtisztító ott kéne, ahol a szármaradvány a felszinen van. Egy csökkentett művelésnél, mulcsművelésnél be van keverve a talajba. Pont ugyanannyi csutka van fenn is, mint 5 centi mélyen, meg 10 centi mélyen. Akkor most melyiket söpörd el? Mindet? Óhatatlan, hogy lesz olyan, hogy pont egy kukorica csutka közepébe vetsz, 5 centi mélyen. A lényeg, hogy ne legyen nyitott a magárok, legyen rajta föld. Viszont azzal, hogy a föld tetején lévő pirultabb, porhanyósabb földet elsöpröd oldalra, és a nyers földbe belevetsz, nagy kocsinyomással, ami még meg is tapossa kérgesre, egyértelmű hogy nyitott magárok lesz a végeredmény. Én nem használom a sávtisztítót. Esetleg akkor, amikor el van cseszve a magánykészítés, és száraz nagyröges a teteje, akkor el lehet vele túrni pár centit, hogy elérje a a vetögép a nedvességet, de ez már csak kármentés.
Ha meg csak annyira használod, hogy guruljon a felszinen, és az esetlegesen pont ottlévő bazinagy kukoricagyökeret félredobja, akkor pont elég ha csak a saját súlyàval gurul a föld tetején, sőt még majnem az is sok.
Légrugós kocsinyomásnàl pedig megvan az a pozitívum, hogy az kocsi folyamatos 5 centis fel-le mozgásànàl sem változik érdemben a kocsinyomás. Mert a legő rugózik. Az olaj nem. Az csak akkor fog fel-le menni, ha az elektronika utasítja, aztán ha lekésik az emelésről, egy dombocskánál, és nem emel, ot rendesen meg fogja rugni a földet. Persze elvileg baromi gyors ez a folyamat, és nincs ilyen baj. Én azt làtom, hogy a többség -attól hogy ebben a topikban beszélünk-, készít magàgyat, egy ilyen területbe meg kb minden belevet. Egy komoly masszív vetőkocsis gép, egy zsák maggal, meg 20 kiló startertel meg főleg, plusz leszorítás nélkül is. De ha kell, ott van a rugó. Ez megint inkàbb akkor kell, ha száraz röges a felszin és kb a rögek összetörése miatt kellhet, hogy legyen mögötte némi por, ami betakar. De ez is inkàbb már extrém. Normális nyirkos földbe inkàbb könnyíteni kéne a kocsikat, na mondjuk ez igaz, hogy elvileg ezt tudja a hidraulikus rendszer, szóval ott kijöhet a dolog előnye, minnél nyersebb a terep.
Válasz termelo #2396. hozzászólásáraSzerintem rosszul értelmezed. 1mp a rugóerő változtatási ideje. Ott is van hidro akksi... Ami a gyors rugózásért felelős csak az előfeszítés a fontos.
Azért kell változtatni a leszorító erőt mert a mélység tartó kerekek károsan tömörítik a magárkot. Kell egy adott erő, hogy elérje a kocsi a beállított munka mélységet. Minden ami efelett van pluszban a magárok oldalfalát tömöríti. Ezért érdemes a leszorító erőt szabályozni.
Persze ekinél homogén a tábla ott nincs jelentősége, de itt pl 10m enként váltja egymást a szík, a fekete agyag és a sárga erodált talaj.
Nem tudom ti mennyivel szoktatok vetni de direktvetés szigorúan 8km/h max.
Válasz határjáró #2402. hozzászólásáraMost jöttem rá azt hitted hazudok, tényleg a Kite ajánlotta hogy vannak bent náluk ilyen felszerelt használtgépek nem én találtam ki.
Kértem árat új PP cuccokra és jóval kevesebbért tudtak volna adni full felszerelt gépeket. Ezekre utólag ráköltöttek 20-30 milliókat majd nem boldogultak vele és beszámoltatták…
Válasz határjáró #2402. hozzászólásáraKöszönöm a kedvességet 1 et nem értek ha zavar minek olvasod el, nem kötelező.
Válasz termelo #2401. hozzászólásáraTéged honnan szedtek elő ember.
Ennyire lekezelő, okoskodó alakot rég láttam itt a fórumon. Mindenkit kioktatsz. Nem akarsz eltűnni innen?
Válasz szanberg #2400. hozzászólásáraNe viccelj már ezen régi bazár ok vannak, nekem újabb sávtisztítóm van mint ez.
Ha érdekel ilyen hidraulikus leszorítás a Kite használtgépeknél vannak. (kidobálva)
Válasz termelo #2398. hozzászólásárahttps://youtu.be/rsm0RpjidEM?si=Drd4tyfDMmhk-Q7_
Új videó,. új gép. Mégis deltaforce van rajta.
No mindegy is...
Válasz termelo #2397. hozzászólásáraGép és beállítás kérdése.
Válasz szanberg #2395. hozzászólásáraLentebb is kérdeztem hogy menet közben normális rendszernél mi indokolná hogy hirtelen változtass a leszorításon?
A pneumatikust 180 kg leszorításig tudod állítani természetesen automatikusan de neked ennek a felétől úgy sem kell több szóval bőven van benne tartalék.
Az első generációs légrugós leszorítások lehet régebbiek de én nem is azokról beszéltem. Pl a mostani AirForce tudtommal 1 éves…
Válasz Csavarkulcs #2394. hozzászólásáraEz a jó benne így követi le mindenhol a talajt ellenben a hidraulikussal ami agyonnyomja addig ameddig ki nem alakul a beállított nyomás.
Válasz MrPoke #2391. hozzászólásáraA gyártó szerint 1 másodperc az olajos rendszer reakcióideje ami alatt kb 3.5 m tesz meg a vetőgép. Ez szerintem qurvasok !
Nekem szimpatikus rendszernél eleve a sávtisztító a vázon van így nem befolyásolja a kocsin lévő leszorítást és szenzorokat.
A pneumatikusnál a leszorítóerő állandó, miért kellene azt változtatni?
Vagy van olyan térkép ami alapján differenciáltan szorítanak le?
Válasz termelo #2362. hozzászólásáraPedig ezt rosszul tudod! Először kezdtek légrugókkal, de ez már 10-15 éves sztori....
Aztán jöttek a hidraulikus rendszerek, mert pont, hogy a légrugó nem tudja olyan gyorsan lekövetni a változásokat!!!
De hogyan is tudná, gondolj már bele! 7-8 bár levegő nyomás sosem fog olyan hirtelen eljutni a cél feladatra, szelepeken keresztül, mint 180-200 bár olaj!!!
Írhatod, hogy a jd így meg úgy, de erre lehetne pont ugyanilyen ellenpéldákat is mondani. Mindennek van előnye és hátránya is, ez nyilvánvaló!
Nekem mindegy, hogy milyen rendszert alkalmaz a gyártó, az tetszik, hogy automatikusan szabályozza a kocsinyomásokat. Pont.
Egyébként a világ nagyobbik felén a pótkocsi fék rendszerek is hidraulikusak, Európa aki nem engedi ezt. (Valahol érthető is)