Hirdetés
- Rágcsálók elleni védekezés új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Műtrágya árak új
- Väderstad vetőgépek új
- Glifozát új
- Kukorica és napraforgó vetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Állategészségügy új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
_fill_540x300_0.jpg)
Innováció az eredményért: A biológiai termékek jelentik a mezőgazdaság következő korszakát
A változó klíma új kihívásokat hoz – a válasz: biológiai növényvédelem...
Hirdetés

61 hozzászólás
Buster?
https://vm.tiktok.com/ZNdYCMafk/
Válasz #bandi #54. hozzászólásáraTermészetesen ha lesz dolly akkor lerakom a T vagy CE, a BE-t csak azért vezettem le mert sokan nem tudják, hogy van ez a lehetőség.
Válasz Rabó001 #55. hozzászólásáraHa lassú jármű csak 1 pótot húzhat, akkor elvileg azért nem húzhat dollyval nyerges pótkocsit, mert már a dolly is pótkocsinak számít, plusz ugye a nyegres, nem?
Válasz #bandi #56. hozzászólásáraC+E kell hozzá és úgy kapod meg a korlátozás nélküli T kategóriát. Vagy ha csináltál önmagában T-t, akkor az is jó.
Válasz Rabó001 #55. hozzászólásáraAzt mondták, hogy nyerges kamion félpótot nem lehet pirosra vizsgàztatni. Tehát nem húzhatod lassújárművel, csak vontatóval. Namost, akkor a kérdés az, hogy a b+e az jó-e a mgv+feketerendszámos nehézpótra.
Válasz MrPoke #46. hozzászólásáraNem.
B jogsival vezethető:
mgv+ 1db könnyű pót, tehát max. 750kg össztömegű, illetve munkagép.
Lassú jármű+ 1db pótkocsi (pótkocsi, tehát itt nincs súly korlátozás) illetve munkagép.
Lassú jármű csak 1db potot vontathat.
Válasz MrPoke #53. hozzászólásáraHa úgy vesszük, mindegy mivel mész, ha van B jogsid, és a rendőr is debil, sose lesz baj. Nem mondtad, hogy neked fontos az autóra a nehézpót.
Sőt, mivel dolly topikban vagyunk, gondolom erre kéne vàlaszt adni.
Ha már dolly, tehát nyerges, akkor nyilván a 40 tonna a cél.
40 tonna, mindenféle útdíj vagy vezetési idő, tachográf nélkül. 24/7. Elméletben.
Erre mondtam, hogy ugyan csináljunk már meg hozzá egy nyomorult T kategóriát, nem egy b+e vel kenni a száját az 50 köbösnek.
De lehet én reagáltam túl, ha van rá lehetőség, eljél vele.
Válasz #bandi #52. hozzászólásáraNem félek én a vizsgától, csak feleslegesen nem töltök időt az életemből.
Nekem nem kell 2 pótkocsi, viszont kell az autóhoz a nehézpót.
CE re nem vagyok hajlandó. ez a BE egy tökéletes köztes megoldás nekem. Olcsó, gyorsan megvan.
Meg halottam az unokatestvérem haverjától, hogy B-s jogsival 2db HW8011 es kocsival szaladgált mindkettő megrakva 120q ig.... :D Néha még az sem ritka ha ezt egy piros rendszámos MTZ húzza...
Ehez képest a BE teljesen jogkövető magatartás :D
Válasz MrPoke #51. hozzászólásáraSzerintem akkor jàrsz a legjobban, ha elfelejted a b+e jogsit, és megcsinálod a t kategoriát. Nem kell tőle félni, többnyire középiskolásokkal fogsz találkozni, ugyanis 16 évtől lehet nyomni. És utána (többnyire) azt vezetsz amit akarsz, a mezőgazdaságban.
Válasz #bandi #49. hozzászólásáraHa nem volt elég az a cikk itt van még egy.
A különböző jogosítvány-kategóriák és kódok jelentése
B kategóriás jogosítványnál a T kategóriánál 185. szám van írva ami ezt jelenti: T kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató könnyű pótkocsival
Viszont ha megszerzed a BE akkor azt átírják 187. T kategóriába tartozó mezőgazdasági vontató pótkocsival
Ami az én értelmezésem szerint 1 pótkocsi vontatására jogosít.
Ha pedig mondjuk CE, T vizsgát teszel akkor nem lesz számkód(szerintem) tehát 2 pótkocsit is húzhatsz.
Válasz #bandi #49. hozzászólásáraNem üti, Fecó személygépkocsiról beszél. Mezőgazdasági vontató más téma.
Válasz MrPoke #46. hozzászólásáraFeco #47 hozzászólása szerintem üti ezt!
Válasz #bandi #43. hozzászólásáraígy van, az két pótkocsinak számít és arra nem jó a B+E mint jogsi, és alapból lassú jármű nem vontathat két pótkocsit egyébként sem, sőt lassú jármű pótkocsija sem vontathat, ami pedig szintén feltétel (hogy a pótkocsi forgalmijában is be legyen jegyezve a vontatás).
Válasz #bandi #41. hozzászólásáraA B+E lényege, hogy személyautóval (vagy 3,5 tonna alatti teherautóval, vagy max 9 személyes autóbusszal) vontathass 750 kg-ot meghaladó, de 3500 kg-ot nem meghaladó pótkocsit (pl. utánfutó trailer-t).
Válasz csferri #42. hozzászólásáraSima B vel mezőgazdasági vontató maximum 3500kg ot meg nem haladó pótkocsit húzhat, vagy munkagépet.
Ezt a korlátozást tolja ki a BE nehézpótkocsira.
Hiszen B vel egy könnyű utánfutót húzhatsz 750kg autóval
Vontatóval szintén 1 könnyű pótkocsi 3500kg
BE vel egy nehéz utánfutót 3500kg autóval
Vontatóval pedig egy nehéz pótkocsit. (Amekkora a traktor vontatható össztömege).
Válasz csferri #44. hozzászólásáraMajd megkeresem, van-e ilyen
Válasz #bandi #43. hozzászólásáraNem MG vontató+1 pót.
Válasz csferri #42. hozzászólásáraMost arra akarunk kilyukadni, hoyg lassújármű és pótkocsija? Tehát piros+piros?
Azzal nem kell dollyzni!
Válasz #bandi #41. hozzászólásáraInnen nézve a sima B-vel is vontathatna, szerintem
Válasz .Feco. #38. hozzászólásáraAkkor “erre” mi alapján vonatkozna a b+e?
Ami egyébként az, hogy max 3500kg vontathat olyan valamit, amit vontathat.
Szóval?
Válasz .Feco. #38. hozzászólásáraIgen így lehet mert máshol is azt írják hogy vontathat.Ettől függetlenül azért érdekes.
Válasz .Feco. #21. hozzászólásáraHa jól értem, magára a dollyra is kell rendszám. Egyre több szaladgál a környezetemben, többről tudom hogy házilag csinálták, természetesen mindenféle papír nélkül megy. Pont a minap jött szembe kettő is, bálát vittek levett oldalú 3 tengelyes kamionpóttal, de azt se láttam hogy a póton milyen rendszám volt, mivel szembe jöttek.
Válasz csferri #37. hozzászólásáraA lassú jármű és a mezőgazdasági vontató nem gépjármű. Arra nem vonatkozik a 3500 kg korlát.
Válasz MrPoke #33. hozzászólásáraDe akkor itt ellentmondás van, mert visszább meg ez a szöveg:
„BE” kategória
A „B” kategóriába tartozó vontató jármű és pótkocsi vagy félpótkocsi olyan szerelvénye, amelyben a pótkocsi vagy félpótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot nem haladja meg.
Itt így szó sincs nehézpótkocsiról.
Válasz MrPoke #33. hozzászólásáraBocs az offért, de ez érdekes:
"A jogszabályban külön kitértek arra, hogy a lassú járművet és ahhoz hozzákapcsolt 1 darab pótkocsit minden nemzeti kategóriás vezetői engedéllyel vezethetünk, még az egészségügyi érvényességi időn túl is. Tehát még a fentebb nem felsorolt, motorkerékpárokra vonatkozó kategóriákkal és alkategóriákkal is."
Az M is nemzeti kategória, e szerint segédmotoros jogsival lehet lassú járművet pótkocsival, még a 16 éves korlátozás sincs mint a kerti traktornál.....
Válasz Gumóka #34. hozzászólásáraEgyébként ne aggódj, amiért vastagon lehet büntetni, azt tudják a legjobban
Válasz MrPoke #31. hozzászólásáraTudja.
Ő a tengelysúlyt és az ez alapján összeadott össztömeget fogja nézni a szerelvény közúton megengedett össztömegéhez képest.
Tehát, ha a dolly+pótkocsi lehet mondjuk a két forgalmi szerint 50t, de jogszabály szerint (tengelyszám, elrendezés-tengelytávolság) csak 44t, nem rakhatod 50-re, csak 44-re.
Erre akartam kilyukadni.
Innentől meg ha súlyhatáron belül vagy, meg jól osztod el a rakományt, tengelysúlyban is jó leszel.
Válasz #bandi #32. hozzászólására"„BE”, „D1E”, „DE” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethetünk mezőgazdasági vontatót és egy hozzá kapcsolt pótkocsit."
Így vezethet mezőgazdasági vontatót és lassú járművet!
Válasz MrPoke #22. hozzászólásáraIdézd már, ami alapján ezt mondod
Válasz Gumóka #28. hozzászólására"függetlenül attól, hogy a dollynak és a pótkocsinak mennyi a megengedett össztömege." Ezt magyarázd meg egy KPam esnek is. :D
Válasz barazdabetyar. #29. hozzászólásáraKeresem a lehetőségeket. Nem tudom mi lesz még. De egy 24t ás épkézlább kocsi árából sok más lehetőség is van.
Válasz MrPoke #26. hozzászólására3 tengelyes pót nem jó?Itt az az elterjedt.24 tonnásak.Nekem is kettő van.
Válasz MrPoke #26. hozzászólásáraA dolly+pótkocsi járműszerelvény, itt az van, hogy az össztömeg tengelyszám szerint van, függetlenül attól, hogy a dollynak és a pótkocsinak mennyi a megengedett össztömege.
Válasz barazdabetyar. #24. hozzászólásáraRákerestem jól gondoltam, az első nyerges vontató amit zaláltam megengedett ösztömege maximum 18t.
Válasz barazdabetyar. #24. hozzászólásáraÖssztömeggel szokott a rendőr kinlódni. Mert van aholl úgy értelmezik a teljes vontatmány lehet 20t, de szerintem a helyes a dolly ra eső teljes tömeg.
Gondolom én ezt úgy kell számolni mint a nyerges vontatóknál. De hogy ott hogy megy passz...
Válasz barazdabetyar. #24. hozzászólásárahúzhatsz vele egy kéttengelyes nyerges félpótkocsit pl...
sokkal kevésbé lesz hajlamos az elakadásra egy tandem tengelyes mint egy egytengelyes, ahogyan a három tengelyes vonóháromszöges kocsinak is mindig az első tengelye akad el a sárban...
Válasz MrPoke #23. hozzászólásáraÉs mire jó egy 20 tonnás Dolly?
Válasz .Feco. #21. hozzászólásáraÍgy fogslmaz a figel:
Egytengelyes Dolly 10,5 tonna nyeregterheléssel és
12,5 tonna össztömeggel
• Tandem Dolly 17 tonna nyeregterheléssel és 20 tonna-
össztömeggel
A nyeregterhelés nem jutott eszembe mint kifejezés.
Válasz #bandi #20. hozzászólásáraÍrtam BE jogosítvánnyal Mezőgazdasági vontatóval 1db nehézpótkocsit. Ami a gépek adattáblájában szerepel. Pl 1db 24t ás kocsit.
Válasz MrPoke #19. hozzászólásáraDe a csatlakozófej terhelés az a vonórúdra vonatkozik, nem? Tehát hogy mennyit terhel a traktor hátuljára. K80 esetén ez lehet akár egészen sok is, abból létezik 4 tonnás is. A nyeregre átvihető teher lényegesen több lehet, mint amit a tengelysúly enged, akár tandem tengely esetén is! Az, hogy a nyereg hol helyezkedik el a tengelyhez képest befolyásolja, hogy hogyan oszlik meg a tömeg a tengely (vagy tengelycsoport) és a vonórúd között!


Válasz MrPoke #18. hozzászólásáraMivel lehet húzni, konkrétan, és mit?
Válasz .Feco. #9. hozzászólásáraRosszul fogalmaztam az eredeti posztba. Minden dollyra rá van írva a csatlakozó fej terhelés.. vagy hogy hivják szt a csapot. Innestöl meg mindegy a tengely terhelés.
Persze van összefüggés de jobb kiindulási alap.
Válasz .Feco. #8. hozzászólásáraB+E vel csak 1 nehézpótkocsi húzható mezőgazdasági vontatóval.
Most várom a kressz vizsga időpontot...
Válasz .Feco. #14. hozzászólásáraA b+e az még súlykorlátos pót, gondolom. Tehát ugyanaz mint a b-vel kapott, korlátozott T
Válasz .Feco. #15. hozzászólásáraA megengedett tengelyterhelés és a megengedett jármű, vagy járműszerelvény össztömeg két külön dolog.
Ez olyan dolog, hogy 3-as tengelycsoport, ha a tengelytávolság 1,30-1,80 közé esik összbe 24 tonna lehet, aztán tengelyenként mégis lehet 10.
9 tonnáról én nem hallottam, de papíron se láttam, pedig párszor megmértek az út szélén már.
Válasz Gumóka #13. hozzászólásárade az csak iker tengelyre igaz, ahol szimpla kerék van, mint a kormányzott az autón, vagy sima pótkocsik, vagy épp a dolly-kon általában, az csak 9 tonna, ezért van, hogy egy alap 2 tengelyes kocsi max 18 tonna lehet, egy két tengelyes teherautó meg 18 laprugóval, 20 légrugóval (9,5 a kormányzott, 11 a húzó).
Válasz MTZ1221.3 #12. hozzászólásárahttps://www.agroinform.hu/gepeszet/igy-vezethet-mezogazdasagi-vontatot-es-lassu-jarmuvet-23452
Részben igazad van, és részben nincs.
T kategória van mindenkinek akinek bármi van A-tól fölfelé, de az lassújármű+1nehézpót, és MGV könnyű pótkocsival!
B+E az MGV+1 pót, és C+E ami MGV+ 2 pót...
Válasz .Feco. #9. hozzászólásáraNem hajtott tengely 10, útkímélő hajtott 11,5, csoporttengely, ha kisebb a závolság, mint 1 méter, 11t.
Ez a teherautó, aztán mezőgazdasági lehet más is, én se keresgettem.
Válasz .Feco. #8. hozzászólásáraEz biztos? Mikor változott a jogszabály? T kategoria kivaltasra csak a C+E volt jó tavalyig.